Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Ma previše je tu gužve kod Stelantisa…i pežo i citroen i opel i fiat i….i šta,svi  će budu isti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nesa 169 said:

Pa dobro, i 8 - 9 godina je sasvim pristojan rok trajanja nekog modela. U današnje vreme mnogi nisu dočekali ni toliko. 

Moš to još da tera!:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Ma previše je tu gužve kod Stelantisa…i pežo i citroen i opel i fiat i….i šta,svi  će budu isti?

Neće, spolja, ali će dosta tehnike deliti. Recimo PSA motori sad pokreću i neke Opele. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Ivan said:

To i ja rekoh, model se radi partnerski sa Turcima, a u Tofasu ima mesta za Tipo do te godine.

Sto se tice klasicnog Compacta - od Fiata ubuduce mozemo da dobijemo samo prva tri slova sa registarske tablice, sa ovog rendera iznad :lol: .

 

 

4CC6F24A-1F9A-49EF-B6E4-5545D9962146.png.da6075369b0affa9584872b16a5b93ec.thumb.png.bf0326ca25827ad678890fcda05e75c1.png

 

Vjerovatno će kroz 5-10 godina od Fiata vjerovatno to i ostati. Neki će reći, eto imate sa Jeep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo sa fantaziranja casopisa, na tehnicke specifikacije za Tipo MY21.

Razgledam malo i ispod sminke - novi FireFly motori, digitalna tabla, LED svetla, adaptivni tempomat, prepoznavanje znakova, napustanja trake. itd. A na zadnjoj osovini:

 

f14e4272f2c5-1920x1080-dw.thumb.jpg.8c08e7b3f21c5c36660104ff11867002.jpg

 

Dobijes uglavnom "bubnjara". Koliko vidim u specifikacijama, diskovi od 264 mm pozadi idu na 1.6 MultiJet, kao i na sve verzije karavana (251 mm kod 1.0 T3 i 264 mm kod 1.3 i 1.6 dizelasa).

Prevedeno - sedan, HB i Cross su uglavnom sa dobosima, diskove pozadi imaju samo u najjacoj 1.6 varijanti motorizacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ti doboši u XXI veku baš bodu oči. Jeftiniji za ugradnju a komlikovaniji za održavanje. 

Navešću primer na Marei. Namenjao se paknova i cilindra, al nije to strašno. Počele zadnje kočnice da zezaju. Problem je bio u štelerima. Polovni - 1000 dinara komad. Nov - 30e, Akron, Topran i slično. Kvaliteniji išli čak do 50e. Ti od 1000 loši, jer loše opruge i istrošeni. Rešio problem za 100e - skinuo doboše i ubacio diskove. Problem rešen.

 

Mana doboša je što se ne mogu oprati od prljavštine, koja se taloži na cilindrima i štelerima. Pa se pakne raspadnu. Pa pakna struže doboš. Pa se doboš unutra sastruže. Pa menjaj doboš. Ono, komplikovano baš. Ali na polovnjaku sa 300+km, a želiš da je sve na svom mestu. 

 

Logan mi stiže sa dobošima. Čim izađe iz garancije -  nazad diskovi i ćaoo bre (ukoliko to bilo moguće izvesti)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisam vozio Picassa složio bih se s vama oko komplikovanijeg održavanja, ali ovo je prvi auto s dobošima na kojima uopšte nisam imao nikakve intervencije iako sam prešao preko 160.000 km. Bukvalno ništa, evo gledam sad listu popravki. Znači sve je do konstrukcionog izvođenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije komplikovano odrzavanje, komplikovanije je za nas amatere da promenimo paknove, pa trebaju da se steluju, dok toga kod diskova nema. A drugo je sto disk generalno bolje koci, brze se hladi, lepsi na oko.. :D Meni je uzas da na novom autu vidim dobose pozadi, korak unazad u svakom smislu, inace, nemam dileme da ce da koce kako treba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad cete da kazete da lupam, ali moram da kazem da ja nikada nisam istrosio plocice na kolima :D 

 

tj na polovnjacim sam jedanput menjao i to je bilo to dok su kola bila kod mene.

 

Ima do stila voznje, ali i do maksimalne upotrebe autoputa. Pride uvek kocim motorom.

 

To je trajalo po okvirnih 50kkm i tako su odlazila kola. 
Sad mi je bas zanimljivo da ispratim na Leonu koliko ce da traju plocice

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, igor0511 said:

Sad cete da kazete da lupam, ali moram da kazem da ja nikada nisam istrosio plocice na kolima :D 

 

tj na polovnjacim sam jedanput menjao i to je bilo to dok su kola bila kod mene.

 

Ima do stila voznje, ali i do maksimalne upotrebe autoputa. Pride uvek kocim motorom.

 

To je trajalo po okvirnih 50kkm i tako su odlazila kola. 
Sad mi je bas zanimljivo da ispratim na Leonu koliko ce da traju plocice

 

Mislim da je tu stil vožnje dominantan. Ja sam sa 308 SW na 165 kkm po prvi put promenio zadnje disk pločice, po drugi put prednje disk pločice i po prvi put prednej diskove, pri čemu uopšte nisam imao veliki udeo auto puta,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta zavisi i od motora, a i samih pločica. Dizeli imaju bolje motorsko kočenje, a i kod benzinaca je različito. Recimo Marein motor je kočio dosta jače nego na Citroenu. Meni je zbog gradske vožnje predodređeno da se troše brže. Najbolji rezultat sam imao na Asconi 1,6 D - čitavih 77000km. Najslabiji na Ladi Samari - tek nešto preko 10. Kod nje mi je i najkraće trajalo kvačilo - oko 30.000 km. Na pomenutoj Asconi 230.000 km. 

Ne smetaju mi pakne nazad i nisu mi doboši ružni, tako da ni Tipu ne zameram što to ima. Koliko meni treba - dosta. :)

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kad kocis ko Kamenko i Kremenko 
Ma jok, mislim da su pravljene od cistog celika

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto Igor kaze, moja ex Kia prodata sa oko 90.000 km na satu sa originalnim diskovima i plocicama. Nisu bile ni blizu za zamenu :D 

 

Doduse, taj auto je tako spor, da nije ni cudo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na superbu su mi fabricke plocice potrajale 110kkm prednje, a 120kkm zadnje, diskovi bili odlicni i dalje.

A u ovlascenom servisu su hteli jos na 25.000km da me ubede da zamenim diskove i plocice kao moze to jos par hiljada km pa da se ne cimam da dolazim vanredno pre sledeceg redovnog servisa.

Rekoh ja sta mi tesko, dodjem kad bude bilo potrebe :D

Cak mi i na automatiku traju kocnice koliko hoces, mozda je na starijim tipovina bilo slabije motorno kocenje, ali noviji koce fino nizbrdo i vracaju u nizu i penju obrtaje bez ikakvog inputa.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira na uslove vožnje dizeli više jedu prednje pločice jer je velika težina u nosu vozila. Isto važi i za diskove.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se slozio, jer zanemarujes motorno kocenje, koje upravo najvise stedi kocnice.

A ako vec poredis dizel i benzin onda dizel kudikamo vise stedi kocnice zbog daleko vece kompresije koja za posledicu ima jace motorno kocenje.

A razlika izmedju dizela i benzina u tezini nije tolika da napravi neku razliku, evo npr. Grande punto 1.4tjet i 1.9mjet samo 50kg razlike, sto je zanemarljivo za spominjati kao faktor.

Kao da kazemo npr. Da deblji ljudi znatno vise trose kocnice ili da opremljeniji automobili (sa vise kg dodatne opreme) znatno vise trose kocnice, a razlike su prakticno zanemarljive.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

120kkm za plocice zaista fascinatno zvuci!

Mada verujem da tu ima i do kvaliteta delova prve ugradnje. I do vozaca svakako.

 

A sad benzin ili dizel, ja iskreno nisam video neku bitnu razliku. Na mild hibridima vidim da je za nijansu jace motorno kocenje, a kod SUS motora mi nekako najvise zavisi od prenosnih odnosa i koliko ga brzina nize otera u obrtaje. 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...