Jump to content
FAS Euroauto Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Ispade da sam ja napisao nesto drugacije, a u stvari su nam misljenja u sustini ista... Ja se samo ne libim da iskoristim dobru priliku iako je dot stariji od opste prihvacenog. Odlican primer su gume koje sam kupio za Audi, i drugar kojem sam prodao auto ce najmanje jos dve sezone da ih vozi:

IMG_20191104_202638.jpgIMG_20180812_231750.jpgIMG_20180813_190637.jpg

 

120 sam platio ove gume sa starijim dot-om, prodavac iz beograda mi je cak doneo gume na pola puta - nasli smo se u Indjija Outletu. Kolega Zdrnja je bio samnom.

 

E sad, mnogi bi pre kupili novu, svezu Tigricu (4kom 17" uhp najmanje 200eur) zato sto je bojazan od dot oznake ozbijno uzeo maha. Jok ja. Ovakve prilike uvek oberucke prihvatim.

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova ili polovna zimska guma - dilema koja muči vozače

 

zimske gume zamena.jpg

 

Jutarnje temperature idu u minus, na planinama se pojavio i prvi sneg tako da, ako idete na put ne zaboravite da su osim zimskih guma i lanci obavezna oprema. Loše vreme povećalo je broj saobraćajnih nesreća ali i dovelo do još većih gužvi u gradovima. Neophodno je smanjiti brzinu i zameniti letnje pneumatike. Ako to niste uradili, možete biti isključeni iz saobraćaja i biti kažnjeni kao tehnički neispravno vozilo. Još gora je situacija ako imate nezgodu jer se u zapisnik unosi koje ste pneumatike imali na vozilu. Ako se ispostavi da vozač nije kriv mora da snosi celokupnu štetu ako nije imao zimske gume u uslovima kada su zakonom obavezne (sneg ili led na putu). Kod vulkanizera za sada nema gužvi. ''Vreme nam je naklonjeno, nema još velike gužve. Uglavnom dolaze firme, a fizička lica malo manje'', kaže šef jednog servisa.

 

Nova ili polovna zimska guma dilema je koja muči mnoge vozače. Cene novih guma su dosta snižene, tako da se ne isplati kupovaati i po deceniju stare gume sa kojima su problemi neizbežni. ''Cene su kao i prošle godine, čak možda i malo jeftinije. Ima brendova od 4.000 pa do 10.000-12.000, zavisi koji su brendovi u pitanju''. Pri kupovini zimskih guma treba obratiti pažnju na dimenziju i balansiranje. Savremeni automobili imaju automatske čitače pritiska u gumama i ukoliko neko nestručan radi montažu i demontažu može da napravi štetu od nekoliko stotina evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci žele da zabrane gume starije od 10 godina na autobusima i kamionima

 

bok gume krupno.jpg

 

Tamošnje Ministarstvo saobraćaja je pokrenulo javnu raspravu o tome treba li zabraniti deset godina stare gume na autobusima, minibusevima i kamionima, sa jasno izraženim stavom Ministarstva da to treba uraditi. Razlog je zamor materijala jer gume starije od deset godina, čak i ako imaju dobru šaru ili uopšte nisu trošene, nisu u istom stanju kao nove gume odnosno nemaju iste performanse. Celu ovu kampanju prati i naučna dokumentacija jer je britanska Laboratorija za istraživanja u saobraćaju, zajedno sa sličnom američkom institucijom, pokrenula testove i analize starijih guma. Očigledno u Ministarstvu saobraćaja već imaju preliminarne rezultate te analize jer sigurno ne bi pokrenuli ovu kampanju bez stručne podloge. Ovo je zanimljivo jer se i kod nas često pojavljuju fotografije vozila sa starim gumama u lošem stanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premium, kineske ili protektirane gume - koje su bolje?

 

206029-gume.jpg

 

Zanimljivo testiranje su sproveli nemačka organizacija TÜV SÜD i švajcarski magazin Auto-illustratedierte. Naime, uzeli su premium gumu Goodyear EfficientGrip Performance 2, kineski proizvod Goodride SA37 Sport, i nemačku obnovljenu gumu King-Meiler STREAX. Dimenzije su 225/45 R 17 W - gume su predviđene za brzinu do 270 km/h. Na test poligonu su ih podvrgli klasičnim naporima kako bi ustanovili koja je bolja. Naravno, ne treba biti preveliki mudrac da bi zaključili da će Goodyear iz svega izaći kao pobednik, ali zanimljivo je videti kako su prošle ostale dve gume. Obnovljena guma štedi do 70% na materijalima i oko 30% u emisijama CO2 prilikom proizvodnje. Kako nastaju obnovljene ili protektirane gume? Prvo se gledaju moguća oštećenja. Ako su ona velika, guma se odbacuje, a ako ih nema ide se dalje u postupak. Sa guma se struže gazećii sloj i posebnim tehnikama zalepi se drugi (lepljenje pod pritiskom).

 

Test je sproveden sa novim Volkswagen Golfom, a već je kočenje na suvom od 100 km/h do 0 km/h pokazalo razlike - Goodyearu je trebalo 36 metara, Goodrideu 36.8 metara, a King Maileru 38.3 metara.

Na kočenju na mokrom (80-0 km/h) najkraći zaustavni put je imao Goodyear (35.1 m), pa slede Goodride (40 m) i King Meiler (40.5 m).

Na jednostavnoj mokroj kružnoj stazi testirana je lateralna izdržljivost - Goodyear je opet pobednik i stazu je prešao za 14.33 sekunde, sledi King Mailer sa 14.77 sekundi, a treći je Goodride sa 14.79 sekundi.

Na test poligonu za akvaplaning (dubina vode 8 milimetara) neočekivano je pobedio Goodride - sa kineskim gumama Golf je izgubio kontrolu pri 82.4 km/h, s Goodyear gumama rezultat je bio 79.3 km/h, a s King-Mailerom 78.2 km/h.

U test laboratoriji su sprovedeni testovi izdržljivosti i brzine (270 km/h) i u tom poslednjem testu pukla je guma King-Mailer. Zbog toga je nakratko prestala prodaja ovih guma. Stručnjaci su morali da provere šta je razlog. Ostale dve gume su prošle oba testa.

 

Ukupno, u većini parametara premium Goodyear se očekivano pokazao najboljim. Rezultat King Mailera nije bio impresivan, ali na osnovu jednog modela ne može se generalizovati o svim protektiranim gumama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad, pošto se mnogo diskutuje oko guma, ima li neko lična iskustva sa protektima? 

 

Za zimu bi možda to uzeo za ženin auto...  :devil:    Vozile bi se mesec/dva u godini kad kao treba i to je to. 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno nemam, ali znam par ljudi koji su uzimali i utisak je da usteda ne vredi rizika.

Ne mislim rizika da ce da se svuce guma kao u horor kamiondzijskim pricama, vec da nece da traje 5 godina koliko traje nova Wintera.

 

Ja isto jedva vidim sneg na kolima i Wintere obavljaju posao savrseno, a kostaju isto kao protekti ili 10-20% gore najvise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing

 

Davno, u ono vreme krize, sam kupio protektirane gume, neke zimske, sa odličnom dubinom šare, jesu pošteno odradile posao, dugo trajale, i bile odlične za sneg. E sad, u pitnju je Yugo 55, i nije vožen brzo. 

 

Mislim da su protektirane gume OK, ali njihovi bokovi su iscrpljeni, poprilično kilometraže ima u njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam ih imao na mojoj Asconi C ,na zadnjim točkovuma…sada se ne bih usudio…

C2E8D3C3-6C00-4D67-8B3F-712F64E45A6F.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aj sad, pošto se mnogo diskutuje oko guma, ima li neko lična iskustva sa protektima? 
 
Za zimu bi možda to uzeo za ženin auto...      Vozile bi se mesec/dva u godini kad kao treba i to je to. 
 
 
Ako su ti odrasla deca stavljaj slobodno :D
Salu na stranu, uopste ne vidim razlog za protektiranu gumu, bolje je u svakom slucaju kupiti novu Kama - Tigar - Starfire. Ne verujem da ima i neke bitne razlike u ceni a nova je guma fabricka ili sto bi ameri rekli "virgin" :D


Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, MS PK said:

Ako su ti odrasla deca stavljaj slobodno :D

...

 

 

Pa ti si jedini shvatio poentu   :cool:

 

:rofl:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 205/55-16 je razlika oko 2.000 din po gumi (3.600 vs 5.600).

Ja imam poprilično iskustvo sa njima zbog prirode posla i poprilična nam je ušteda na godišnjem nivou sa njima na 30-ak automobila. Menjamo ih komplet jednom godišnje ili u dve godine, u zavisnosti koliko pređe auto. Samo sam dve reklamacije imao na njih (pojavio se balon na boku), ali to se dešava i na brendiranim. Najveća mana im je buka koju stvaraju, mada ne sve i što traže dobru balans mašinu i kvalitetnog vulkanizera. Niko se nije okretao, sleteo sa puta ili tako nešto sa njima za svo ovo vreme. U pitanju su poljske Profil koje radi Lukena.

Da sebi uzimam samo jedan set, ne bih ih nikad uzeo pre neke "fabrike".

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, PremieRacing said:

Aj sad, pošto se mnogo diskutuje oko guma, ima li neko lična iskustva sa protektima? 

Lično ne. Iz Agrohim Kemoimpexa petogodišnjeg iskustva -da. Šta sam sve video da se desi sa protektom i to najviše zbog neblagovremene zamene. To je najveća razlika. Prebrzo propadanje protekt gume kad krene da se dezintegriše u svakom smislu u odnosu na regularni pneumatik. Iskreno, mislim da nismo baš toliko siromašni (apel upućen onima koji kupe auto od par hiljada eur) da ne možemo da priuštimo regularne gume sebi. Oni sa autom od par stotina eura... verovatno ga voze iz nužde, pa je i održavanje i ulaganje i auto takvo-samo kad mora. 

 

 

Spreman za zimu..ako je bude. 

Jedva čekam da vidim kako će Esa Tecar da se ponaša. Ovako na papiru, obećava jer je proizvedena od strane Good Yeara. Ako je približno dobra kao Fulda Kristal Montero 3, onda nema zime-bukvalno. :)

1634227021627.jpg

IMG_20211014_153545_7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda sam trrebao da pročitam temu od početka i da ćutim, ali nije loše podsetiti se i čuti i nove info.

 

17 hours ago, totti said:

...razlika oko 2.000 din po gumi (3.600 vs 5.600).

 

Ovo izgleda kao smešne 2 crvene a u stvari je 55%!  Više od pola... Tako gledano je skroz opravdano za vaše potrebe. 

 

Da se razumemo, supruga tako malo vozika auto da ću pre da gledam prognozu i da je vozim na posao kad padne sneg nego da kupim još jedan set guma. I da plaćam vulkanizera još 2x godišnje, i da ih skladištim, a onda bi mi sigurno palo na pamet još jedan set točkova da kupim i tako... Znate ono naše prokletstvo oko automobila i motora kad sve mora da bude "kako treba". Ionako sam je mesecima vozao (a išla je i busom) dok nije imala auto. 

 

Protekt mi pade napamet kao opcija pošto je dimenzija 15' i kontao sam da su smešno jeftine pa bi se možda odlučio na taj korak. Zato sam i pitao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

Tako gledano je skroz opravdano za vaše potrebe. 

 

 

Upravo tako. 2000 po gumi, 8000 po setu, na 30 automobila je to 240000 godišnje

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, totti said:

Upravo tako. 2000 po gumi, 8000 po setu

jedan set = jedna žena @PremieRacing

 

It's small price to pay for salvation ! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, PremieRacing said:

Možda sam trrebao da pročitam temu od početka i da ćutim, ali nije loše podsetiti se i čuti i nove info.

 

 

Ovo izgleda kao smešne 2 crvene a u stvari je 55%!  Više od pola... Tako gledano je skroz opravdano za vaše potrebe. 

 

Da se razumemo, supruga tako malo vozika auto da ću pre da gledam prognozu i da je vozim na posao kad padne sneg nego da kupim još jedan set guma. I da plaćam vulkanizera još 2x godišnje, i da ih skladištim, a onda bi mi sigurno palo na pamet još jedan set točkova da kupim i tako... Znate ono naše prokletstvo oko automobila i motora kad sve mora da bude "kako treba". Ionako sam je mesecima vozao (a išla je i busom) dok nije imala auto. 

 

Protekt mi pade napamet kao opcija pošto je dimenzija 15' i kontao sam da su smešno jeftine pa bi se možda odlučio na taj korak. Zato sam i pitao...

Uzmi neke allseason gume tad ne moras da placas vulkanizera 2 puta.A ako zena malo prelazi one su za nju top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...