Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts


 
Poslovni Yaris 1,5 125, po aplikaciji My Toyota, na oko 19.000 km, prosek potrošnje 5,9 (a brzine 61 km/h ).


Taj jarić, baš puno piči autoput...ili kako već sabere tako visok prosek brzine...

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, baš suprotno. Na otvorenom putu, sa otvorenim prozorima, nešto se dešava. U gradu sve smrdi, asfalt, sagorevanja, gume, meni neizdrživo.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, shuxx said:


 
Poslovni Yaris 1,5 125, po aplikaciji My Toyota, na oko 19.000 km, prosek potrošnje 5,9 (a brzine 61 km/h ).


Taj jarić, baš puno piči autoput...ili kako već sabere tako visok prosek brzine...

Sent from my SM-A536B using Tapatalk
 

Da, on skoro svaki dan ide i na auto put, ka NS, Nišu, kako kada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas čepovao DS. Od 734 km predjenih, struktura je bila oko 450 km po BG lokalu, kuca-pos'o, ali bez teskih spiceva. Plus 0ko 200 km autoputa i nepunih 100 km magistrale, malo klime, uz satic stajanja u mestu zbog radova i jednog udesa.

Znaci uz strukturu ne bas povoljnu za ukupan prosek (uglavnom grad+autoput) - danas stade tacno 43.9l, uz prosecnu brzinu od 41 km/h (koju oborise ova stajanja).

Sto mu dodje prosek od 5.98 l u ovoj iteraciji. Ono sto je interesantno je da je ovoga puta board maltene "u bocu" bio tacan, pokazujuci okruglo 6.0 l.

Ukupan prosek kod mene je posle nekoliko cepovanja 6.38 l, i to sa manje otvorenog puta nego uobicajeno. Tako da ocekujem da malo padne i bude standardno kao i za sva moja vozila do sada - oko 1 do 1.5l vise od fabricki deklarisane kombinovane, a opet nesto manje od proseka za model po SpritMonitoru. A po korisnicima je to, za sve 2.0 163 DS5 manuelce, tacno 6.31 l. Da kazem da je sve ocekivano i kako bi i trebalo da bude (a izmedju je Stildze dizela sa 6.1 i Bravo benzinca sa 7l), zadovoljan i po tom pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osetno je manje gužve u gradu definitivno. Nekad mi je do posla trebalo malo više od pola sata, sad nepunih 20 minuta i nadjem parking bez problema. Prosecnu kod sebe ne proverih odavno ali verujem da se povecala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, samo sto ce nam tako nazalost biti standardno samo do 1. septembra.

Kada smo standardno naje*ali, a i guzve su sve vece i vece.

Zato sam za ovu jesen pripremio keca iz rukava, u vidu Super Marija sa svojih razornih 60 KS :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporedjivah danas Opel Astra F vs Fiat Bravo, 2010 do 2012 god. Oba sa 1.4 turbakom od 120ks.
Polovni automobili, visestruko vise astri
Spritmonitor, opet puno vise astri, cak je prosecna potrosnja nesto niza za astru.

Bravo na zalasku karijere. Astra u pocetku.


Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, clockwork_orange said:

U bre ove potrosnje koje vi navodite su meni nedostizne pa meni nikada ni jedan auto nije trosio ispod 9 litara po gradu

Na dizelu nekako i uspevam da držim oko 8 ali benzinac non stop 10+. Evo mesec dana od reseta borda, Medaković - Vukov spomenik svaki dan, 10.5L i ne mrda. Pritom šaltam brzine ko penzos ne bi li bio "ekonomik" ali ništa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sta blesimetar kaze uz napomenu da se ovaj auto ne vozi po gradu osim kad ide na servis ili tehnicki (danas promenjene zadnje plocice)

 

photo_2023-08-01_09-37-05.jpg photo_2023-08-01_09-36-59.jpg photo_2023-08-01_09-36-52.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mijailović P. said:

+1 Sve bi ja to more u penziju. :D

Penzija svakako :D . Plus iskustvo, predvidjanje koliko god daleko vidis i kontinualna voznja sa sto manje kocenja... A bar na otvorenom putu uvek vecinom moze da se vozi i brzo i racionalno.

9 hours ago, shuxx said:

Uporedjivah danas Opel Astra F vs Fiat Bravo, 2010 do 2012 god. Oba sa 1.4 turbakom od 120ks.
Polovni automobili, visestruko vise astri
Spritmonitor, opet puno vise astri, cak je prosecna potrosnja nesto niza za astru.
Bravo na zalasku karijere. Astra u pocetku.

Pa sve je to apsolutno ocekivano i predvidivo ;) (bez obzira sto ce @Reacher Gilt to poreci nekom od svojih cuvenih poema o Bravu :P).

Apropo motora, imaj u vidu da je taj matori T-Jet star vec skoro 2 decenije. I "hardverski" maltene najobicniji 1.4 FIRE, na koji je nakalemljen turbo i IC :) . Samim tim nije poznat kao neki stedisa, pogotovo verzija od 150 KS koja je zato i izbacena iz produkcije od restyle. S druge strane velika prednost tog motora je sto je vrlo jednostavan i pouzdan. Takodje bagatela za redovno odrzavanje, maltene kao atmosferac. Naslednik u vidu MultiAir Turbo u proseku trosi od 1 do cak 1.5 l manje (poredeci sa T-Jet 150).

Sto se prodaje tice, uopste u pitanju nije neka preterana razlika u generacijama, Bravo je startovao 2007., a Astra J 2009. Najveci minus Brava je bila jedna jedina karoserijska izvedba, plus se taman lepo zalaufao po mesecima kada ga je sasekla SEKA tamo 2008. Od tada je isao samo nizbrdo, tako da je maksimalna godisnja prodaja u Evropi bila samo 93.000 komada. A ukupna produkcija samo oko 325.000, duplo manje od prethodnika Stila. Koji je i sam bio daleko od trzisnog uspeha - kada su uporedili ulozeno u razvoj/novu platformu/opremu/motore i planiranu zaradu od modela, gubitak je bio neverovatnih 7.000 EUR po primerku, pricam za Stildzu. S druge strane, Bravo je uz dosta manje ulaganja iskoristio gomilu stvari razvijenih sa Stila - ali je i prodaja bila losa.

Dok je Astra uvek bila u vrhu Compact segmenta po prodaji, cak i tih kriznih godina se osetilo ali je prodaja uvek bila bar tu negde oko 300.000 komada godisnje (pad sa cak i preko 500.000 polovinom te decenije, za H generaciju). Prevedeno - maltene i u najlosijoj godini, Opel je u Evropi prodavao Astri koliko je Fiat ukupno prodao Brava :) . Tako da uopste ne treba da cudi razlika u zastupljenosti i kod polovnjaka. Videlo se i kod nas na ulicama, kada su bili mladji polovnjaci - imalo je Brava, ali ni blizu kao Stila svojevremeno. Astri neuporedivo vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisah negde, sad na putu za GR potrosnja 5.7l ali sporije voznje, do 115kmh i to auto put sve SRB i MK, u povratku uglavnom po ogranicenjima gde je bilo moguce i to je bila kombinacija magistrala i ap kroz GR pala je izmedju 4.5 i 5 (pola ap pola magistrala) brzine do 100kmh, bord na tamo pokazivao 6.1 a kad sam se vracao 5.8 ili 5.5 ne mogu da se setim sto znaci da laze u plusu sto mi je cudno obicno bord pokazuje manje ali nebitno tu je u 0,5l sa realnoscu od prilike, po gradu je oko 1l razlika.

GP 1.4 Tjet

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na dizelu nekako i uspevam da držim oko 8 ali benzinac non stop 10+. Evo mesec dana od reseta borda, Medaković - Vukov spomenik svaki dan, 10.5L i ne mrda. Pritom šaltam brzine ko penzos ne bi li bio "ekonomik" ali ništa
Izvadi mu dve svećice i eto ekonomic moda.

Pisao sam davno za Tipa 1.0. kod mene je prosek potrošnje bio oko 6.5 litara, i onda bratu dao auto na par dana, prosek nije mogao ispod 12 litara. Čist grad, sam centar skoro, vožnja skoro sve vreme u špicu, kako izađe iz garaže do posla i nazad stani kreni

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da ubacim i ja ovde podatke samo o potrošnji sa puta do GR, pošto sam već nešto u svojoj temi pisao... 

 

Tipo 1.4 do Halkidikija i nazad, sa 400km tamo lokala (mada to je faktički 80% magistrala), potrošnja po bordu 6.2. Do dole je bila 6.0 dole diglo na 6.2 i tako ostalo. Put preko dana sa klimom, dvoje dece, pun gepek. Brzina na AP u rasponu 125-135 kako kad, GR i MK po ograničenjima ili 5-10 iznad. Prosečna brzina preko 90 sigurno u vozačkom delu, granice to poremete. 

 

Dodao bih, pošto se ranije pisalo da Tipo na AP troši oko 7, to svakako nije na brzini do 130. Posmatrao sam na tempomatu, teško je proceniti, ali gledao sam da bude ravno ili blago uzbrdo, uopšte se ne približava 7.0, tu je oko 6.5, na 7 zakači tek blagi uspon veća brzina od 130. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Pisah negde, sad na putu za GR potrosnja 5.7l ali sporije voznje, do 115kmh i to auto put sve SRB i MK, u povratku uglavnom po ogranicenjima gde je bilo moguce i to je bila kombinacija magistrala i ap kroz GR pala je izmedju 4.5 i 5 (pola ap pola magistrala) brzine do 100kmh, bord na tamo pokazivao 6.1 a kad sam se vracao 5.8 ili 5.5 ne mogu da se setim sto znaci da laze u plusu sto mi je cudno obicno bord pokazuje manje ali nebitno tu je u 0,5l sa realnoscu od prilike, po gradu je oko 1l razlika.

GP 1.4 Tjet

Zadnjih nekoliko meseci i meni bord pokazuje za pola litre vecu potrosnju. Ranije je uvek pokazivao manju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, rocket said:

Zadnjih nekoliko meseci i meni bord pokazuje za pola litre vecu potrosnju. Ranije je uvek pokazivao manju.

Da nisi mozda promenio tockove?
Na Pandi imam vece gume od fabrckih i brzinomer pokazuje tacnu brzinu iako bi trebao da laze 5-10 kmh a bord i cep metoda daju istu potrosnju
Ako brzinomer laze samim tim i kilometraza nije tacna pa ni potrosnja
Ako laze za 5kmh na prosecnoj brzini od 50kmh to je 10% laganja u potrosnji

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je fabricka dimenzija tockova ali km sat laze, npr. na 120 po satu je 115 po gps tako da moguce da zbog toga i potrosnja varira bord vs cep metoda ali generalno sva kola koja sam vozio su mi pokazivala manje na bordu nego realno samo je ovde suprotno

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kada sam se vraćao sa mora GPS na telefonu je pokazivao manju brzinu nego sat, je rekoh aj podignem brzinu na tempomatu za 5 gore, kad naidjoh na tablu koja meru brzinu vozila i pokaza brzinu sa sata.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lazu i te table ne bi li usporili saobracaj
brzinomer laze zbog bezbednosti saobracaja a i zbog bolje prodaje manjeg zagadjivanja itd  samim tim sto pokazuje vecu brzinu za 10% moze da prijavi i manju potrosnju goriva i manje CO2 npr po brzinomeru predjes 100km a u realnosti si presao 90km sa istom kolicinom goriva

Passat laze za 7kmh a Panda je tacna proveravao sa Garminom
Taman tih 5kmh koliko bi trebao da laze brzinomer su nadoknadile vece gume pa je tacan

 

Screenshot 2023-08-01 at 14-09-08 Kalkulator dimenzija guma - Internet Prodaja Guma.png

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzinomeri su tacni otprilike kao i prosecna potrosnja na boardu :D .

A tek Ic (trenutnu potrosnju) je smesno i gledati i smatrati za tacnu. Jedino moze da posluzi da se uporedno isprati potrosnja u razlicitim rezimima.

U mom slucaju, jedva cekam neki duzi put, pa da cepujem i vidim pravu potrosnju.

Steta ne iskoristiti idealne prilike kod vecih kilometraza, tipa upravo odlazaka na more, nego se "nabada" i gata po crticama, rezervi i sl.

Sipaces pa ces sipati svakako :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...