Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

@NIXIE Ne budi preterano ubedjen...kako god to lepo zvucalo i sta god ljudi pricali (a naslusao sam se toga po svim selima gde sam radio), cinjenica da zbog bilo cega ozbiljnijeg u zdravstvenom smislu moras u Beograd je veoma porazavajuce. A kad si star i klinci daleko ili u belom svetu, sve to tesko pada. Druga je stvar da imas u opstini/gradu nedaleko od mesta gde bi ziveo imas dobru privatnu kliniku....koju jelte moras platiti..od penzije.

 

Dosta mladjih ljudi iz npr Debeljace (Kovacica) radi u PA ili u Opovu, mahom u drzavnom sektoru ili u privatnom i opredelili su se za tu lokaciju jer im je jeftinije za zivce, gorivo i sam zivot. Magistralni put je rasterecen i cesto ostvaruju potrosnje kakve su se ovde nekad pisale kao 'nerealno niske' poput 3.9-4.1-4.4. Dok sa jedne strane imas ustede po pitanju nabavke domacih proizvoda, infostana, struje, goriva do posla, sa druge strane imas odrzavanje kuce, potencijalni problem sa vlagom ako je stara kuca ili trosna (podzemna voda je oko 2m dubine, a to povlaci pojavu opasne budji), vodu koju kupujes i veliki trosak cim ti se zdravlje narusi. Treba zaista dobra kalkulacija i odabir mesta gde bi otisao 'u penziju' :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam od 2014. počeo da idem na posao biciklom, kada god to mogu ( a to bude pretežno ). "Bog mi je dao" pa mi je posao blizu ( oko 5 km ), do njega (u centru ) je kolima oko 20 semafora.

Poslovna kola mi uglavnom stoje u centru (osim kada sa njima odem kući, a bicikl tada ostavim ovde) i gde god da ih "držim" ( garaža Rajićeva, Obilićev venac, Zeleni venac ili sada Sremska ), vožnja po centru (a i ka centru i od centra) to je teški pakao, čisti mazohizam, nema te odvratne reči koja bi to opisala. I to ne zbog potrošnje goriva ( koja je astronomska, jer Yaris 1,5 125 mi "po gradu" lako dobaci do 12 litara ), već zato što se tuda svaki pešak kreće brže od tebe, a svaki biciklista je za tebe kao Formula 1. A ti samo "stojiš" i nerviraš se što ti život curi i prolazi dok si zaglavljen negde u koloni ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borba za opstanak u urbanom okruženju. Sad mi je jasno što ljudi kad odu u penziju prodaju stan i kupe kuću na selu. 
Ja ću to verovatno da uradim. 
Ja je imam i jedva čekam penziju. Prvi dan se selim tamo, a stan ću da izdajem ili prodam. Muka mi je više od velikog grada.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, ISV_01 said:

 Ne budi preterano ubedjen...kako god to lepo zvucalo i sta god ljudi pricali (a naslusao sam se toga po svim selima gde sam radio), cinjenica da zbog bilo cega ozbiljnijeg u zdravstvenom smislu moras u Beograd je veoma porazavajuce. A kad si star i klinci daleko ili u belom svetu, sve to tesko pada. Druga je stvar da imas u opstini/gradu nedaleko od mesta gde bi ziveo imas dobru privatnu kliniku....koju jelte moras platiti..od penzije.

Ma neću ja baš daleko da idem. A to za zdravstvenu zaštitu je tačno, penzioner je samo šteta za državu. što kraće živi to bolje. Ne samo kod nas.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=24316]NIXIE[/mention] Ne budi preterano ubedjen...kako god to lepo zvucalo i sta god ljudi pricali (a naslusao sam se toga po svim selima gde sam radio), cinjenica da zbog bilo cega ozbiljnijeg u zdravstvenom smislu moras u Beograd je veoma porazavajuce. A kad si star i klinci daleko ili u belom svetu, sve to tesko pada. Druga je stvar da imas u opstini/gradu nedaleko od mesta gde bi ziveo imas dobru privatnu kliniku....koju jelte moras platiti..od penzije.
 
Dosta mladjih ljudi iz npr Debeljace (Kovacica) radi u PA ili u Opovu, mahom u drzavnom sektoru ili u privatnom i opredelili su se za tu lokaciju jer im je jeftinije za zivce, gorivo i sam zivot. Magistralni put je rasterecen i cesto ostvaruju potrosnje kakve su se ovde nekad pisale kao 'nerealno niske' poput 3.9-4.1-4.4. Dok sa jedne strane imas ustede po pitanju nabavke domacih proizvoda, infostana, struje, goriva do posla, sa druge strane imas odrzavanje kuce, potencijalni problem sa vlagom ako je stara kuca ili trosna (podzemna voda je oko 2m dubine, a to povlaci pojavu opasne budji), vodu koju kupujes i veliki trosak cim ti se zdravlje narusi. Treba zaista dobra kalkulacija i odabir mesta gde bi otisao 'u penziju'
 
Ja kad odem u Pančevo, to mi je kao selo u odnosu na BG

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored puno opreme u tvingu, nazalost nemam bord komp. Dugo nisam proveravao potrosnju "po cepu" i napokon se ukazala prilika. Na uzorku od skoro 500Km voznje po BGu, prosek je 7.2. Ima tu dosta voznji po smederevcu, do NBG, ali i mnogo kratkih hladnih voznji po kraju.

Motor 1.2 16v benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yaris 2013 godište,1.3 benzin isključivo vožnja kuća posao, jutarnji i popodnevni špic, 7.5 litara. Na identičnoj ruti, Honda Civic 2007 godište 1.4, 100ks litar 8-8.5 litara.
Uzorak je na pun rezervoar.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borča- centar BG-mladenovac-kosmaj- Mladenovac-zemun-Borča
Subota podne.
Ka tamo nisam spuštao ispod 140 ka nazad vožnja po ograničenjima sem uz begaljičko brdo, ne smem da napišem brzinu. Dakle moglo je i niže, ja bi na ovu cifru sa borda dodao još pola litre. Naravno bez korišćenja S moda. (Slika)

E sad, pre nedelju dana sam imao identičnu rutu , dva puta, uz baš agresivnu vožnju, dosta puta u S modu, da vidim prave potencijale Brava. Na AP oko 160+, na magistrali, gde je moglo poprilično preko ograničenja, na usponu nakon naplatne rampe Mali Požarevac ne smem ni da napišem brzinu, po brdima u visokim obrtajima, da kažem, reli vožnja, ne znam dal je bio ispod 3500 obrtaja na bilo kojoj deonici. Vrlo često je bord pokazivao trenutnu potrošnju 15-20 litara, na uzbrdicama i pri ubrzanjima.
Gde je bilo zastoja tu sam se vukao, kao i u centru BG gde sam uleteo u špic. Sve ostalo je bilo stiskanje gasa.
Uz takvu vožnju, čep metodom na uzorku od 400 kilometara, računica je pokazala 8.5 litara benzina.
E otprilike isto toliko troši po Beogradskim najjačim špicevima, nekad i više.

PS nemojte me samo kritikovati i moralisati što se tiče vožnje, brzine itd, to je bio jedan test za moju dušu u kontrolisanim uslovima .
Inače sam defanzivan i normalan vozač, poštujem propise, nikada nisam dobio kaznu za crveni, prekoračenje itd . Ako ne računam kad me radar uhvatio da vozim 51 a dozvoljeno 50!

PPS mislim da je ovaj test jedan od vrlo realnih.


5975f154e25cf1437b00833a79e6fc71.jpg

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sa pasatom otisao u turisticki obilazak Srbije
Od Beograda do Donjeg Milanovca preko Viminaciuma i Lepenskog vira sa pauzom u Vincima ukupno 400km prosek brzine 65kmh i potrosnja 5,9 litara, malo auto puta malo magistrale
Nije lose za automatik 4x4 2.0 i 240ks

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Ko te bre kritikuje. Bravo junace.
Ko zna bezbedno da vozi, moze povremeno da mu ga da po gasu.

Da procisti dizne...

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/22/2023 at 5:23 PM, Mijailović P. said:

Kada bi meni prosek prosečne brzine bio na 15-20km/, ja bih tražio drugi vid prevoza.

Mis'im stvarno. Da li je realno...?

Malo brže od koračanja čoveka između recimo 20-40 godima života.

Nije ni čudo odakle dopire nezadovoljstvo, stres i ostali produkti takvog samoubilačkog života.

Svi vi, koji se tako "žrtvujete", imate moju zdušnu podršku i razumevanje. :P

Za Beograd je to premium brzina, zapravo luksuz u odnosu na javni prevoz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet sam čepovao Brava, prešao 240 km sa 17 litara benzina, lagane vožnje, grad (van špica)/otvoreno, po čepu 7 litara, po bordu 6.8. tako da izgleda bord manje laže kad je opuštenija noga na gasu i ima više otvorene vožnje.
To je otprilike potrošnja na koju sam računao, ako ne računam samo posao kuća, gde je skoro sve otvoren put i prosek bude oko 6 litara.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozao se do Zlatibora i malo tamo - 540km sve skupa. Magistrala, autoput, i planinski putevi. Sve po ogranicenju +10-15% (da moze da se plati, da ne ide dozvola). Petoro u autu, klima sve vreme, po cepu 5.8 litara.

 

Da se nisam "zaigrao" na onom delu puta Gostilje-Zlatibor i bas ga nagazio, kapiram da bi bilo nize. Na tih 40km sam trosio kao kamion da vozim. :D A jeste lep put, osim na jednom delu gde ima par ulegnuca. Bas onako da se provozas sa merakom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relacija Bg-Becej (Preko Zrenjanina, Melenaca, Kumana), prosecna potrosnja 4.1, po bordu (cep metodu jos nisam probao), rekord do sada sto se tice potrosnje na ovoj relaciji. Bilo je tu u medjuvremenu kratkih relacija po gradu, par puta ostavljana kola po par minuta u leru, ali uglavnom lagana voznja. Nisam nista drugacije vozio nego inace, cak sam ovaj put imao i par kracih zadrzavanja od po par minuta u leru. Uglavnom je potrosnja od stavljanja novih guma na istoj relaciji bila tu na 4.3l prethodnih nekoliko puta (sa starim gumama koje su bile u losem stanju 4.6-4.7), sada sa identicnom voznjom za mene iznenadjujuce manja. Jedina promena koju sam imao u medjuvremenu jeste servis alternatora, a moguce je da je i to uticalo na nesto manju potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce pade prvo cepovanje i za Super Marija :) . Urnisan u cistom lokalu (za sta je i kupljen), plus supruga trenira. Kako sednem, spustim potrosnju za neki dl, kako god vozio :D .

Prosecna brzina 19 km/h, predjeno 538 km, sa nasutih 41.2 l (toliko je i zapremina rezervoara, sipano iz 2 puta). Obican NIS BMB 95 + OMV MaxxMotion 95 ("mora", tj. deo preko kartice firme).

Ili u prevodu 7.65 l potrosnje iskljucivo po lokalu, dok board laze oko 5% i pokazuje 7.3 l.

Kako mu vise ulazim u stos, deluje da je generalno bas zahvalan autic za po gradu (pogotovo uz pomenutu modularnost zadnjih sedista i gepeka).

Motor je mali 1.1i od 60 KS, u Citroenu C2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicna je potrosnja i za Pandu 1.2 benz koliko sam uklavirio. Vrlo zahvalna potrosnja za benzinca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sigurno mogu da ti kazem je da je oznaka motora HFX TU1JP (1124 ccm i 60 KS). Vrlo moguce, vizuelno mi deluje maltene identicno i u detaljima, kao sa tvoje slike.

Posto nisam neki detaljan poznavalac sta je sve islo od tudjih motorizacija u modele Zastave - ako te zanima bolje da pitamo doktora za tu oblast @YUgisa .

Meni bar deluje da jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako jeste,’ladno si mogao Juga za sitne pare da uzmeš…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto je prilicna razlika u svemu ostalom oko motora :) . Do ovoga se doslo od inicijalno trazenih i par pogledanih 1.2 u Fiatu 500/Ford Ka, u fazonu "daj da vidim sta jos ima kod ostalih"Pa mi se svidelo kako na C2 to sve izgleda kao celina, sasvim korektno odradjeno i sklopljeno (za tu klasu pogotovo), udoban, pregledan, lako se vozi, odlicna modularnost pozadi, na kraju krajeva i cena je dobra.

Da posluzi za to za sta je kupljen (ceger autic) dok mi ne istekne probna i malo se ispraksujem :D, pa je plan da se na duze uzme neki noviji restyle 500 ili da unificiramo vozni park sa DS3.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...