Jump to content
Goran

NIXIE

Members
  • Content Count

    214
  • Joined

  • Last visited

About NIXIE

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 11/18/1962

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Da skida višak ulja sa zidova cilindra kad klip ide naniže, i ostavi samo tanak sloj dovoljan za podmazivanje kad opet krene klip naviše.
  2. Ovi Fiat dizeli 1.3, 1.6, 1.9 i ostali, na prvi pogled ne troše ulje. Ali ja mislim da troše malo, a razliku nadoknadi gorivo koje vremenom dospeva u ulje. Ne postoji motor koji ne troši ulje. Tanki sloj mora ostati na zidovima cilindra zbog podmazivanja. Pošto je u kontaktu sa metalom koji ga hladi, ne može lako izgoreti sve, ali deo sagori sigurno. Zato, a i zbog mnogo drugih razloga, češća zamena ulja je dobra za motor. Staro ulje svakako treba da ide u rafineriju na reciklažu, prosipanje i spaljivanje u pećima je čist zločin. Ne znam koliki procenat se kod nas reciklira, voleo bih da je 100% svakako.
  3. Članovi ovog foruma, a i mnogih drugih sličnih, ne gledaju svet očima tipičnog potrošača. Oće da znaju šta tu ima sve, ne daj bože i da sami nešto prekontrolišu, doliju, zamene, poprave ... Žene ne osuđujem, njih tehnika retko zanima. Sestru sam naučio da gleda te najbitnije stvari, da zna ponešto. Žena mi auto ne vozi, ne zanimaju je takve stvari (što i nije loše verovatno). Imamo dobrog majstora tu blizu u kraju, tako da nema brige, uvek se može trknuti do njega makar za konsultaciju. Inače uglavnom idem kod Gorana, tamo radim mali i veliki servis. Pošto se kod njih čeka i zakazuje, ponekad odem i do lokalnog majstora kad me mrzi da čekam.
  4. Pa teško da postoji neki koji ne troši, ako je tako dizajniran. Čovek je bio šokiran činjenicom da nov auto troši ulje u toj količini, išao u servis da reklamira, rekli mu da tako treba. Baš onako neprijatno iznenađenje. Auto je 2008 godište, sad je na oko 200k km, i dalje troši ulje, ali ide, to su trajni motori. Nije imao većih problema sa njim, osim jednom kad je počeo da troši antifriz. Bio je u pitanju neki dihtung, dal beše na EGR, ne sećam se.
  5. Moj kolega ima Opel Astru G staru prastaru, 1.4l benzinac atmosferski od 90ks, novu kupio kao Astra Classic. Od prvog dana mu troši ulje, sad tačno koliko ne znam, mislim da je reda veličine oko 1l/5000km.
  6. Da, čudno je sve to. Ali je sad već masovna pojava. Što reče onaj gore na linku, što ne naprave veći karter, da ima par litara za tu potrošnju između dva servisa. Biće malo duže zagrevanje motora, šta da se radi. Koliko znam većina korisnika u svetu (a verovatno i kod nas ) i ne zna gde se doliva ulje niti gde se proverava nivo ulja. Dobar broj verovatno i ne zna da postoji neko ulje u motoru.
  7. Da na to liči, ali mi je čudno da isti taj Fiat pravi dizele koji ne troše ulje praktično, i benzince koji troše. I ulja su sve ređa, ali opet dizeli ga ne troše, čak ni ovo 0W30. Za očekivati je da ređe ulje i tanje karike dovode do veće potrošnje ulja, ali i do bržeg habanja motora. Šta li su pokušavali, da smanje potrošnju goriva benzincima, ili da usmere kupce iznervirane potrošnjom ulja ka dizel modelima? https://autoexpert.com.au/posts/the-truth-about-oil-consumption-in-modern-cars
  8. A šta je razlog tolike potrošnje ulja kod modernih benzinaca zna li se? Čuo sam za to odavno i nije mi jasno, a iskreno nisam nešto ni istraživao. Razmišljao sam i o nekom turbo benzincu pre kupovine 500L dizela, ali sam brzo odustao. Bila je u opciji i jedna kao nova, sa vrlo malo km Škoda Rapid 1.0TSI, ali bojim se tih motora.
  9. Mnogi benzinci, naročito turbo, troše i puno goriva i puno ulja. Doduše, benzin je malo jeftiniji i ostaće tako izgleda. A dizel, to će se svakako zabraniti u dogledno vreme, prvo verovatno jače oporezovati, nametnuti ekološke takse, ili neko drugo zlo propisati. Već ima zabranjenih zona po EU.
  10. Koliko znam samo turbina može to napraviti. To je pozitivna povratna sprega, ubacuje ulje u motor, povećava se broj obrtaja, turbina se vrti brže i ubacuje sve više ulja i vazduha, broj obrtaja raste nekontrolisano, a ulja je sve manje naravno i na kraju strada motor, a možda se i desi neki požar zbog toga. Za to šuštanje ne bih znao, nisam majstor. Turbina valjda pišti intenzivno kad je pri kraju života. Nemam sa tim iskustva, još mi se nije dešavalo. Prvi pokazatelj je potrošnja ulja na JTD/MJ motorima, koji ga troše mizerno dok su ispravni svi sklopovi. Golf 2 atmosferski 1,6D mi je pre generalne trošio 0,5l 15W40 na 1000km, a posle generalke 0,1l/1000. Al taj nema turbinu naravno, pa može da troši koliko oćeš sve dok ima kompresije koliko-toliko da pali zimi. I dimi naravno kad ga stisneš, koliko god da je dobar motor. To je neizbežno kod te primitivne tehnike. I Euro 4 zna da zadimi malo kad tražiš puno od njega, naročito na uzbrdici, ali to je malo u odnosu na te stare dizele. Euro 5 i 6 ne dime nikad ako je sve ispravno i postoji DPF.
  11. Može naravno, skine to već pomenuto crevo i sve se vidi, dal gura ulje u motor, dal ima lufta ili bilo čega neobičnog. Već je rečeno da ti turbina može uništiti dizel motor ako gura ulje na usis. Ja sam to jednom video na Nbgd, strašno izgleda kad krene. Urlik motora i neverovatna kolčina dima, čak i izdaleka gde sam bio. Dizel je proklet jer radi i na ulje.
  12. Bi si kod majstora, koji nije sve to proverio, nije obavio probnu vožnju, a nije ni kompresiju izmerio? Meni to deluje onako neobično, nekako polovično, i sad su opet stvoreni uslovi za nagađanja ovo-ono jer posao nije obavljen do kraja. Morao je da ti kaže šta ne valja. Ti motori su odavno u opticaju, nema tu nepoznatih stvari. Mešanje raznih ulja i duža vožnja hladnog motora, mislim da su morale ostaviti neke posledice.
  13. Pa po tome što si procenio izađe manje od 0.5l na 1000. Ko nov benzinac.
  14. Jedino u svamu je bitno koliko troši ulja. Ako je to nešto malo, nema razloga za paniku. Star auto, nema razloga ulagati mnogo već samo najneophodnije, kao što je bio slučaj sa tim termosatatom i verovatno fake uljem. Dok ide tako kako ide, dobro je.
  15. Ne mogu da nađem podatak o termičkom koeficijentu linearnog širenja motornog ulja. Ali sigurno nije mali. Plus u ulju zbog intenzivnog buĉkanja tokom rada mora biti i nešto rastvorenih gasova koji izlaze napolje kad miruje i hladi se polako. U svakom slučaju, par mm razlike vruće- hladno nije mnogo bitno. Ne treba dolivati zbog toga da ne pređe puno max. nivo kad je ugrejano. Bitno je pratiti potrošnju ulja ako postoji i održavati nivo iznad pola oznake na šipki.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...