Jump to content
FAS Goran

NIXIE

Members
  • Content Count

    153
  • Joined

  • Last visited

About NIXIE

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 11/18/1962

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Auto zvani G2 1.6D beli original Bosanski sa 2+1 vratima sam kupio od poznanika, koji je pošteno rekao motor je loš, a sve ostalo je uglavnom dobro, i tako je i bilo. Prvenstveno me zanimalo da je limarija bez mane. Vozio sam neko vreme, probao gušće ulje i slično, i saznao da od toga malo vajde ima, naročito zimi kad ga treba upaliti. U G2 sam nakon full generalke urađene kod drugara, uvek sipao kvalitetno ulje, tačne specifikacije i kupljeno na proverenim mestima. Nije ga mnogo trošio i dugo me je služio. Kupac tog auta me nije zvao nikad da se požali ili tako nešto. Danas su motori otišli daleko, i ne bih nikome savetovao sa sipa bilo šta osim onoga što je propisano. Kad sam kupio Punto Grande 1.3 Multijet Euro 4 (polovan u Delti), u njemu je bilo 5W40WR Selenia. U Delti su mi sipali 5W30WR Selenia, jer je Fiat tako propisao. Nisam im verovao na reč već sam tražio i dobio pisanu potvrdu, tako da do dana današnjeg samo sam to sipao. Malo je reći da ne troši ni kapi ulja, jer takav motor ne postoji, ali par mm na šipki teško je primetiti, čak i nakon 10000km. Da li se može odstupiti od fabričke specifikacije motornog ulja? Pa verovatno može malo, a nešto je oko gradacije verovatno vezano i za klimatsku zonu u kojoj se auto koristi. Međutim, posledice neodgovarajućeg ulja nisu odmah poznate jer se takve stvari mogu primetiti tek na duži rok. Ne vidim razlog da se eksperimentiše sa uljima, Glavni trošak nije ulje, nego gorivo, registracija i sve ostalo. Za ove nešto novije modele, Euro 5 i 6 koji imaju još i DPF, mislim da se mora posebno paziti.
  2. Nekad davno, u Golf 2 1,6D je išlo 15W40 univerzalno ulje za dizel i benzinske motore, samo sam gledao da ima onaj WV sertifikat 505 ili tako nešto. I da nije fake, znači kupovallo se na pumpama NIS, Lukoil, pa čak i Valvoline u Metrou i sve je bilo kako treba. Danas to za ulje ne važi sigurno. Ne znam posledice sipanja pogrešnog ulja, ali ne volim ni da razmišljam o tome.
  3. Mislim da je to stvarno zločinački potez, menjaj i majstora i ulje što pre. Takve paušalne procene šta se može sipati u motor su stvarno nebulozne. Kad sam kupio 500L 1.3 Multijet dizel, u AK Kompresoru su na servisu neposredno pre prodaje sipali Selenia 5W30 WR, koj ne ide za taj motor Euro 6 (za bilo koje podneblje), nego ide u starije genracije tih motora Euro 4 i 5. Otišao kod Gorana da mi zamene, sipano propisano ulje 0W30, konkretno Goran sipa Shell Helix Ultra C2/C3. Sva sreća nije mnogo vožen sa neodgovarajućim uljem. Nije to velika razlika u gustini i ostalim specifikacijama, ali ne treba čačkati mečku. Ako se nečim ne treba igrati na autu, to je kvalitet i specifikacija motornog ulja. Može se eksperimentisati sa uljima veće gustine tek kada motor dobije veće zazore nakon poveće kilometraže, ali pre toga nikako.
  4. Popravka drajvera mi nije problem, već rekoh da radim sam povremeno. Samo da nađem par jeftinih polovnjaka, jer je činjenica po onome što vidim, da svakom treba zamena vešanja i impregnacija membrane. Evo ga jedan Poljski Tonsil 10" s kraja prošlog veka, vraćen u život. Mislim neviđena glupost je u kola stavljati drajver sa papirnom membranom i sunđerastim vešanjem. Tu ide plastična membrana (metalna, kevlar, carbon fiber, glass fiber) i gumeno vešanje. Jednostavno papir bez impregnacije i poliuretan nisu dovoljno trajni u tim uslovima.
  5. Na kraju ću da ih skinem, opravim i vratim. I dva puta skidaj pa vraćaj oblogu.
  6. Cena polovnih dosta skače kad nema novih, a nema ih više izgleda. Ideja je bila prvo to da nabavim. Od tog iz Svrljiga sam uzimao vešanja i kalote za par tih zvučnika koje sam sam reparirao. Ima i jedan u BGD na Altini isto ogroman izbor tih delova, a radi i servis. Ima ih još naravno koji servisiraju zvučnike, Siniša Rankov, Branko Bin itd.
  7. Neša iz Inđije ima na KP neke koji liče da su očuvani, barem vešanja dobro izgledaju membrane su naravno izbledele, cena čak 2000din/komad.
  8. Vidim da je neki zajebant. Koristi antireklamu za reklamiranje. Samo on zna ima li vajde od tog glupiranja. Možda je samo prolupo na otpadu.
  9. Ok, znači Kidi otpad eliminišem iz razmatranja. Zavisno od stanja tih polovnih zvučnika, neće mi biti teško da im zamenim gornja vešanja, ako su membrana, kalem i donje vešanje (centrator) u dobrom stanju. Aftermarket zvučnike neću zaista, auto će biti u mom posedu možda još godinu dana. Imam nešto od toga kući, na jednom audio uređaju sopstvene izrade. Dosta su popularne te lampe, tinjalice u suštini.
  10. Hvala, vidim gde je to otprilike, nije daleko. Jednom sam išao na tehnički pregled tu blizu, Maus centar. Kad dođem do starih, ako ima vajde repariraću ih. Menjao sam već vešanja gornja na više komada kućnih zvučnika uspešno, iz čiste radoznalosti. Od babe devojka, to su mi omiljeni poslovi. Imam i premaz za stare papirne membrane, ostalo mi, Visaton LTS50. Nego sad mi treba zum-zum samo da se zamene na brzinu. Ko ća dva puta da skida obloge vrata.
  11. Kupujem par novih (ili očuvanih polovnih) originalnih prednjih zvučnika za Grande Punto 2009 godište. Zamenski me trenutno ne zanimaju. Poželjno je da to bude u BGD da mogu da ih vidim i proverim ispravnost pre kupovine, ne bih uzimao ništa na neviđeno. Ako neko zna auto otpad gde toga ima, a da nije mnogo daleko, neka me uputi. Zahvaljujem unapred.
  12. Prednji levi zvučnik u vratima Grande Punta (2009 godište) čudno zvuči, ima neki prizvuk, verovatno je propalo sunđerasto vešanje, nisam zagledao još. Pozadi oba zvučnika rade čisto, kao i prednji desni. Zamenio bih oba zvučnika napred, ili barem taj jedan levi, pa pitam da li ima gde da se kupe originalni drajveri fabrički, ali novi? Polovnih vidim da ima po otpadima, pitanje je šta se dobije na neviđeno poštom. Ili ako je neko skidao i stavljao sebi neke bolje, i ima očuvane originale da mi ih proda, rado bi kupio par.
  13. Ulenjio se auto, pa se buni preko lampice.
  14. Jedini problem je to što nije onaj konektor ispod sedišta, što se rašava za par minuta, nego onaj kod samog pirotehničkog zatezača, znači ispod plastične obloge, tako da je bilo puno posla i malo veći trošak. Da li je loš taj konektor pa je oksidirao, ili ga neki monter u Zastavi nije zabo s oproštenjem kako treba, to ne znam. Nadam se da neće biti još ovakvih gluposti sa tim autom.
  15. Rešen problem kof Gorana, konektor zatezača pojasa na desnoj strani, očišćen i spojen ponovo. Sam zatezač je ispravan.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...