Jump to content
Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

1 hour ago, ivan73 said:

Još latini rekli da se o ukusima ne raspravlja.

Prvo, celu sezonu na našim putevima da ne omastiš rupu nijedniom - svaka čast!

Drugi auto uglavnom vozi supruga. Nadzor nisam ugradio.

Treće, pokaže na svakoj proveri balansiranja da treba da se stave novi tegići (koji se katkad i odlepe sa Al felni). Razlog više.

Ja neću da čekam da trese da bih balansirao.

A kada stavljam nov set guma, obavezno i balansiranje i provera trapa. 

Živ bio!

Ne mislim nista lose. Pitam jednostavno.

 

Eh da ne potrefim rupu, itekako potrefim. :) Srecom ne toliko da se nesto osetno poremeti, sem kad sam jednom rascepao gumu.

Moram svakako napomenuti da izbegavam rupe, ko pijanica po putu vozim, pre lezecih znacajno usporim. Pazljiv sam, pogotovo sa 19" letnjim setom.
U svom komentaru sam to svakako vec i napisao da guma trpi udarce, ne mozes sve izbeci, da se rotira na felni od ubrzavanja/kocenja,  da se trosi.


Samo, kao sto je vec neko napisao u komentaru, ako nema potrebe ne mora se balansirati.

 

Ja sam to cinio svaki put pred montazu zimskog/letnjeg seta i onda sam poceo da preskacem. Ne samo da sam radio balansiranje pre stavljanja seta, vec i optiku, svaki put. (2 puta optika, 2 puta balansiranje godisnje)
Sve to naravno doprinosi, ali pitanje je koliko zaista. Onda sam poceo da preskacem i ne osecam nikakvu razliku, niti se gume neravnomerno trose, niti auto trese, na bilo kojoj brzini.

Balansiranje i montaza tockova je 55e, pa puta 2. Svake god 110e samo na to. Plus optika 2x godisnje po 25e. Eto 160e svake god samo na to. Za 4g kupim novi set.
Nisam to prestao zbog ustede, da se razumemo. Mnogo vise trosim na auto od tih 160e na godisnjem nivou. Ne smem ni da napisem na forumu u temi o troskovima.

 

A sto se tice vulkanizera, oni ni ne zavrte tocak tako kako ga skinu sa starim tegovima, vec odmah poskidaju tegove i pristupe balansiranju. Tako da realno nikad nisam ni video kakvo je stanje nakon 5-10k km.

Kad vec to cinis redovno, bilo bi zanimljivo da ih pitas da zavrte tocak i da javis koliko je tocak van balansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ti pričam, prvo radi proveru stanja.

Ako je potrebno, radi se balansiranje.

Kad budem radio, javljam koliko grama traži.

Optika ide kad se kupe gume, ne svake sezone, da ne bude zabune.

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Bingodalton said:

Ne mislim nista lose. Pitam jednostavno.

 

 

 

Ja sam to cinio svaki put pred montazu zimskog/letnjeg seta i onda sam poceo da preskacem.

Ček preskačes balansiranje kad menjaš samo gumu, ili menjaš ceo set sa felnom? Ja imam 8 felni i logično ne balansiram kad ih zamenim na kraju sezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, stex_pb said:

Ček preskačes balansiranje kad menjaš samo gumu, ili menjaš ceo set sa felnom? Ja imam 8 felni i logično ne balansiram kad ih zamenim na kraju sezone.

Ceo set naravno :) Pa napisao sam zimski/letnji set. Ne gume. Letnji mi 19", zimski 18".

 

12 minutes ago, ivan73 said:

Pa to ti pričam, prvo radi proveru stanja.

Ako je potrebno, radi se balansiranje.

Kad budem radio, javljam koliko grama traži.

Optika ide kad se kupe gume, ne svake sezone, da ne bude zabune.

Sve jasno. Meni bukvalno samo svuku tegove i balansiraju. 
Mozda da im napomenem, prvo provera, pa balansiranje ako je potrebno.


Mada verujem da ce uvek biti odstupanje, da nema sanse da je u 0. Da balansiras tocak, napravis 2 kruga, overis 3 manje rupe i proveris  na masini, prilicno sam siguran da ce nece biti u 0.
Ali bi bilo zanimljivo videti koliko se poremeti balans posle sezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, stex_pb said:

Bukvalno gumu balansiram samo pri montaži na felnu i nikad više.

Moju ženu su ubedili da posle menjana gume treba da se radi reglaža trapa + balansiranje.....

@horvat odradi sve ovo plus otera na Hunter masinu, cisto da je ispostuje :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad jednom izbalansiram da ne trese, ne diram je, pa nema leba da bi me neko naterao da skinem tegove :D 

 

Sto se optike tice, ona nije vezana za gume nego za trap. Ja gledam da proverim jednom godisnje, ali ne vezujem je za promenu guma, nego random, mozda je cak vise vezujem za mali servis (kojeg igrom slucaja takodje radim jednom godisnje). 

 

A sto kaze Ivan, Huntera volim da ispostujem, ako nista drugo, bar da kazu tamo gazdi da se koristi, kako ovaj ne bi pomislio da je visak u radionici :lol: 

 

No, nazalost, vise ga nemamo u Subotici, tako da se sad snalazim kako znam i umem :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko tegica 'lebe mekani :lol: haha. Nema pametnija posla da tri puta skida i vraca zbog neke nemoguce perfekcije ... pa da vozis ferrarija to ne bi radili, nego lepo kupi novu felnu i gumu i eto ti ;) mada i tad ce sigurno biti neki gram zbog ventila i mozda tps senzora i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, clockwork_orange said:

Samo je jedan majstor tri puta okretao gumu oko felne ne bi li joj nasao idealan balans pa tek onda dodavao tegove
Takvih majstora nazalost vise nema

Za majstore je tacno da sve vise osljare i trude se da uzmu pare na sto laksi nacin.

Mada i to je old-school, zato danas postoje Hunter masine :) . Koje dodatno simuliraju dinamicko opterecenje kompletnog tocka tokom voznje (opcija Road force). Na taj nacin se najbolje detektuje odstupanje gume i felne, jer ni jedna ni druga nisu idelane i sa idealnim resporedom tezine. I tako elektronskim putem odredjuje najbolji polozaj gume na felni gde ce bilo kakve mikro-vibracije biti najmanje. A one se iza toga dalje staticki lako resavaju tegicima. I sto je takodje bitno, sa njihovom najmanje potrebnom kolicinom.

Hunter takodje ima i opciju Straight Track, recimo za slucaj montiranja ili ponovnog balansiranja polovnih guma. Gde sada meri nejednaku potrosenost gazeceg sloja gume i u zavisnosti od mogucnosti i tipa gume (simetricna/asimetricna/usmerena sara) daje najbolju opciju njihove montaze na vozilo.

Kao sto Road force minimizuje vibracije, Straight Track minimizuje "vucenje" u stranu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije on potpuno demontirao gumu vec samo izduva  i onda je okrece ne bi li nasao sto bolji balans felene i gume i onda dodaje minimalni broj tegova
Nisu moje ni gume ni felne bile lose vec lik to tako radi po defoltu. Lik je automehanicar i bavi se trkama pa mu je takav pristup normalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i to je normalno kao i da se malo naduva i izlupa u krug da nalegne ravnomerno na felnu, ali to nazalost niko vise ne radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, clockwork_orange said:

Samo je jedan majstor tri puta okretao gumu oko felne ne bi li joj nasao idealan balans pa tek onda dodavao tegove
Takvih majstora nazalost vise nema

Ima,ima..Elem imao sam peh sa gumom,kupio drugu i od tada na 80-90kmh volan trese bas blago levo-desno.

I kaze vulkanizer doteraj.Nakon treceg okretanja gume,nasao je pristojan balans.Vibracije eliminisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 20 Novembra 2023god na oko 135000km sam montirao nove Tigar Allseason gume. Danas na oko 162000km, tj posle 27000km napravih rokadu, prednje / zadnje. 

Premerih dubinu sare. 

Ili se one habaju neravnomerno, ili sam ih ja vozio nedovoljno napumpane. A znam da nisam. Redovno ih proveravam. Na istoj pumpi., sa bazdarenim manometrom. Obicno ih stavim na 2.2. Mada neki put i 2.1.  Da, zaticao sam ih sa 1.8 ili sl. Ali... 

 

Fakat je da su se po sredini minimalno pohabale, ako su nove bile oko 8mm, sada su oko 7mm. Ali, bokovi su se skoro prepolovili. Prednje su na oko 4.5mm, a zadnje na oko 5.5mm. Bokovi su se ravnomerno habali na istoj gumi. Levo i desno od sredine. Potpuno simetricno habanje. 

IMG_20241030_221358.jpg.0e4ff99a26531e1171bfd4917e737bf2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad si poslednji put radio reglazu trapa/optiku?
Da li se sa obe strane vise trose ili samo sa jedne?

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rešio da ne rotiram gume. Razlog je što su mi zadnje u stvari bile prednje i čepovane su, tako da su sa razlogom nazad, a drugi razlog je što bih svakako kupovao 2 po 2 gume. Jedino ću možda da obiđem neku dobru balanserku čisto da ne budem wanna-be-horvat, tj da jurim hunter :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve 4 gume se isto habaju, više sa strane - obe strane simetrično, bitno manje po sredini. Gume montirane, balansirane. I reglaža je rađena negde prošle godine.

 

kada se voze slabo napumpane gume, one se habaju sa strane, a ovde je takvo habanje, ali fakat je da su uglavnom dosta napumpane, mislim da bi trebale na 2 bar, a ja ih obično držim na oko 2,2bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimi zbog velike razlike u temperaturi mora češće da se kontroliše pritisak u gumama,ja sam jednom ulovio 1.6 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, shuxx said:

one se habaju sa strane,

Hoce i od gradske voznje - mnogo motanja pri malim brzinama, u mestu i slicno. Ne mora da bude do trapa ili do samih guma. Posebno vazi za 'prvi red' lamela ka spoljnom boku gume. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje bre budalastine... Duvajte te gume na fabricki propisane pritiske i uzivajte. Ne vozite vi trke kao neki sto se loze i puvaju pa da duvate na ~3 bara, a onda puste pivo na kolutic od tolike brzine i adrenalina... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...