Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

137 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

Tehnicki mozes, pravno ne :D 

Nista te ne sprecava da naplatis, ali opet, posle se mozes suociti sa posledicama 

Vrhunac bi bio da je i kasko i osiguranje od autoodgovornosti krivca u istoj kuci :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, majkicbane said:

...Tu se postavlja pitanje sta se desi ako ne odjavis auto, vec ga tada kada se vratis samo pokusas registrovati :D da li dobijes samo kaznu sto ga nisi odjavio ranije (kazes da nisi bio u zemlji ili sta god, pravis se lud da nisi znao) i registrujes ga normalno, ili ce oni zato sto nije dugo registrovan ponovo da rade neke provere, kao ono kada ga uvezes pa dobijes zabranu otudjivanja od 6 meseci valjda, jer se vrse odredjene provere... U tim proverama mozda utvrde da je bio registrovan u drugoj zemlji.

 

Nema teorije da isti auto bude tj. ostane registrovan i ovde i tamo. Za registraciju 'tamo' negde preko će ti svakako tražiti odjavu odavde. Jedino da to falsifikuješ pa da ti auto ostane i ovde registrovan. A ako ga iseljenički izvezeš iz Srbije ima sigurno nekog načina da ga kasnije vratiš. Privremeni izvoz i slično.

 

Svakako povratnici iz inostranstva u Srbiju (naši državljani) imaju pravo uvoza auta, koji je na njihovom imenu tamo preko bio neki duži period, bez plaćanja nameta. Raspitaj se malo o tome pa možda i da prodaš ovaj auto a tamo negde kupiš drugi koji ćeš posle dovesti u Srbiju kad i ako se vratiš...

To je sigurno lakše i manje peripetije nego da ovaj voziš tamo-amo i probijaš led sa birokratijom koja se retko radi. Zato niko ništa ne zna da ti kaže, slabo se to sprovodi u delo. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privremeni uvoz moze ali kad je vozilo u tranzitu u tom slucaju tablice ostaju koje su na autu i mislim da ima neki ograniceni period koliko vazi taj privremeni uvoz... mozes npr da uvezes auto zbog neke vece popravke sto cesto rade nasi gastozi jer im je ovde jeftinije.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, bane1321 said:

@TeaseR

Ako je on kriv, zašto bi aktivirao svoj kasko? Odeš u njegovo osiguranje sa zapisnikom i dogovoriš se sa njima. Svako aktiviranje osiguranja povlači malus sa sobom, nebitno ko je kriv.

Njegovo osiguranje bi trebalo da ti ponudi tri opcije, keš odmah, da štetu središ kod "njihovog" majstora ili da sam središ štetu po zapisniku koji će oni uraditi. Dosta majstora u BG ima već dogovor sa osiguravajućim kućama, pa se lako reši i eventualna dopuna zapisnika.

Jer cu dati ucesce tipa 150-200eur, a njegovo osiguranje ce mi isplatiti 150-200 hiljada tj koiliki bude racun.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, darkman14 said:

sto bi davao ucesce ako ti je neko napravio stetu?

Brže se rešava preko kasko polise.

Imaš udes i kriv je onaj drugi. Aktiviraš kasko i središ sve brzo, a tvoje kasko osiguranje se naplati od onoga koji je kriv (njegovog osiguranja po osnovu obavezne polise).

Kad dođeš da praviš sledeću kasko polisu, tu aktivaciju ti neće računati (i neće poskupeti sledeća kasko polisa) jer su oni vratili pare koje su tebi isplatili.

 

Ali, ako je između udesa i isticanja kasko polise samo npr. dva-tri meseca, onda je realno da će računati tu kasko aktivaciju (bez obzira što znaju da će refundirati novac), jer u momentu zaključivanja nove kasko polise još nije okončan postupak nadoknade štete, pa samim tim u tom trenutku još nisu dobili svoje pare nazad (iako znaju da hoće).

 

2 minutes ago, TeaseR said:

Da bih uzeo pare.

To možeš svakako.

Nema kasko polisa veze sa tim. Pare možeš uzeti i kada ti se šteta nadoknađuje preko polise obaveznog osiguranja krivca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, TeaseR said:

...a njegovo osiguranje ce mi isplatiti 150-200 hiljada tj koiliki bude racun.

Kad se želi keš kao način nadoknade štete, nije u praksi slučaj da osiguranja tek tako lako isplate iznos sa donetog (pred)računa.

Ako je auto van fabričke garancije računaju amortizaciju na limarijske delove/svetla ako se popravka obavila novim OEM delovima. Ili, npr. cenu radnog sata koja je iskazana na tom računu ne moraju da prihvate, kao ni naveden broj radnih sati za ceo posao. Platiće samo onoliko radnih sati koliko im pokaže softver (isti koriste sva osiguranja) za taj obim posla, i samo do onog iznosa po radnom satu koliko oni i inače plaćaju limara/farbara/mehaničara.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeaseR

 

Ne rade oni to odokativno, tj. ne postoji opcija ''naduvaću račun u nebo, pa će barem dati pola od toga''.

Isplatiće onoliko koliko njihova kalkulacija pokaže, bez obzira šta piše na računu koji im doneseš. Može to da bude blizu iznosa sa računa, a može da bude pola od toga, može i trećina od toga - sve zavisi koliko je taj račun (koji im doneseš) realno sastavljen. :thumbup: 

To što isplate će postati nesporni deo, a za sve preko toga imaćeš pravna sredstva (žalba njima/tužba sudu).

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja neka racunica, vodeci se prethodnim iskustvom kada sam imao lancani sudar, tada sam vozio golf VI. Osiguranje mi je ponudilo oko 90000din, steta je bila 165000din po racunu u autokomercu. Ja sam tada prihvatio tu ponudu, a verovatno sam mogao vise da izvucem, jer oni na prvu nikada ne nude najvise sto moze. Za bmw moze da bude samo vise, zadnja vrata, krilo i branik. Na kraju krajeva, postoje i one "agencije" koje uzimaju 15% od ukupnog iznosa i izvuku najvise sto moze od osiguranja.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, TeaseR said:

postoje i one "agencije" koje uzimaju 15% od ukupnog iznosa i izvuku najvise sto moze od osiguranja.

ovo se meni pokazalo kao najbolja solucija. 


Primera radi, drugara je ocesao lik po vratima, vidno ulubio (Ford Mondeo 2013. je u pitanju), slikao, poslao Generaliju, oni isplatili zamenu vrata 77k. Ta steta se resava za 150 eur max, bez zamene. Mogao je naravno i vise da izvuce, da je hteo da se cima, ali Generali je odmah predlozio zamenu dela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odes prvo u osiguranje da cujes ponudu (moj slucaj 120000)

Ako ti ne odgovara uzmes predracun iz servisa, realan (moj slucaj 1000000)

Odes ponovo na "razgovor" i ako daju vise ok, ako ne trazis drugi nacin da ih ubedis (moj slucaj 210000)

Inace sve sam sredio za manje od 100000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i ja razmisljam. Vidim sta ce da ponude, sta god da daju kao prvu ponudu, znam da moze vise. A da li cu aktivirati kasko ili ne zavisi od toga koliko ce me izaci steta da resavam van kaska. Mada sam siguran da za 150-200eur ne mogu da resim napukao branik, ogrebana zadnja vrata i zadnje krilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tako i ja razmisljam. Vidim sta ce da ponude, sta god da daju kao prvu ponudu, znam da moze vise. A da li cu aktivirati kasko ili ne zavisi od toga koliko ce me izaci steta da resavam van kaska. Mada sam siguran da za 150-200eur ne mogu da resim napukao branik, ogrebana zadnja vrata i zadnje krilo.

Ja sam branik u boji uzeo za 150 pa nije bilo potrebno farbanje, ali ti bar znas ko te udario pa ces da resis to svakako bezbolno default_).gif gadno je kad ne znas ko je

 

Poslato sa ELS-NX9 pomoću Tapatoka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stize mi i to na red, pa cisto da dopisem apropo prebacivanja premijskog stepena na novo vozilo. Sigurno ce forumasima biti od koristi...

Da ne reklamiram osiguravajucu kucu - rekli su mi da je razlika jedino sto se odmah ne uplacuje taj manji iznos osiguranja za 1. stepen. Nego se prvo uplacuje za default 4. stepen, i prilaze popunjeni zahtev za povrat, uz potrebnu dokumentaciju i broj tekuceg racuna (dovoljne su kopije svih dokumenata):

 

Poštovani Ivane,

u vezi sa našim telefonskim razgovorom, prosleđujem Vam obrazac Zahteva za povrat dela premije koji je potrebno popuniti i potpisati.

Za korekciju premijskog stepena potrebna nam je sledeća dokumentacija:

- kopija nove AO polise

- kopija stare AO polise

- kopija overenog ugovora o kupoprodaji prethodnog vozila

- kopija lične karte osiguranika

- kopija platne kartice osiguranika sa vidljivim brojem tekućeg računa.

 

Za sve druge informacije stojim na raspolaganju.

 

Pozvacu mozda jos i osiguravajucu kucu u kojoj sam prethodno prebacivao premijski stepen, za bivsi auto. Tada se odmah sve zavrsavalo u filijali, bez ovih procedura povrata. Cisto da proverim, javicu ako je ovo iznad izmenjena procedura, ista kod svih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre neki dan bio u Generali ,jer se na tehničkom i dalje prave blesavog oko prebacivanja premijskog stepena sa starog auta na novi.
Lepo mi objasnili, svaki tehnički može da uradi prebacivanje al ih mrzi da se bakću, bukvalno dva klika, al je fora u tome što moraju da čekaju odgovor od osiguravajuće kuće, a to može potrajati, sat-dva, što oni neće.
Zaposlena u Generali mi rekla, ako neće oni da urade, dođi kod nas, ja ću ti to završiti za dva minuta, potrebna polisa od prodatog vozila, KP ugovor i saobraćajna od novog vozila.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvaka je sto informacija treba da se prosledi Udruzenju osiguravaca, bar kako su meni rekli. I za sta su mi poslali zahtev koji treba da popunim (a ranije se zavrsavalo na licu mesta, u filijali).

Svakako cu pitati jos negde kada budem dokon, imam jos mesec dana fore do isteka registracije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je to pravo svih nas ako je na nase ime da prebacimo premijski stepen jer ... kome onda ide? nigde u propast. Kod njih bi ja u filijalu i reko bih "ne interesuje me, resite problem" nema sta da mi se prave naivni kad uzimaju iz mog dzepa tesko zaradjeno i iskustvo i lovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos je i najmanje bitno sto ce ti uzeti tih par desetina EUR trenutno za polisu.

To je sica koliko ces placati kasnije ako skrivis udes. Pogledaj maluse u tom slucaju, dranje godinama iza toga.

Za razliku od bonusa i stimulacije korektnih vozaca, koji su jedva nekako sa pis*ivih -15% podigli na -25% za 1. stepen. Dok malusi idu i po +70, +90, +110, pa sve do +150%.

Zato samo i trazimo ono sto smo zasluzili visegodisnjom savesnom voznjom. Kamo srece da se to prebacuje po automatizmu, a ne da ti treba nekome da objasnjavas sta je njegov posao i tvoje pravo. Kao sto se uglavnom prave mutavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ma svi jade bre, nezna se sa kog kraja, meni tehnicki sve oni meni kao iz fotelje ali su naplatili lepo a nisam neki nedaj boze nepokretan da nemogu te papire odneti u sup i resiti , ista je to firma svi oni rade i treba da izlaze u susret narodu jer deo toga ide u budzet zasto onda taj prokenj ? da uzmu pare sta? da se ne maltretiraju ? Zato sto je to sve poremeceno da ti ja kazem zlo i bezobrazno da bude lakse i da ako moze koji dinarcic kapne u dzep, sve oni to sto kao ode u nepovrat kroz knjige vrate jer negde mora da ode, nemoze da nestane ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/24/2023 at 12:17 PM, Ivan said:

Pozvacu mozda jos i osiguravajucu kucu u kojoj sam prethodno prebacivao premijski stepen, za bivsi auto. Tada se odmah sve zavrsavalo u filijali, bez ovih procedura povrata. Cisto da proverim, javicu ako je ovo iznad izmenjena procedura

Nije :) .

Na kraju sam sve uradio u drugoj osiguravajucoj kuci, koju sam srecom pozvao cisto da proverim. Zavrsio prebacivanje 1. premijskog stepena u samoj filijali, brzo je bilo gotovo. Zbog vrlo pozitivnog iskustva, cisto da pomenem da je "Generali" osiguranje u pitanju. Takodje sam kod njih radio i prebacivanje premijskog stepena kada sam kupovao prethodni auto 2018., takodje je i tada ekspresno zavrseno.

 

Tako da, cisto iz licne prakse, jos jednom napisem. Bile su potrebne samo:

1. KOPIJA kupoprodajnog ugovora prethodnog auta (original na uvid)

2. KOPIJA polise prethodnog auta

3. U filijali ocitali licnu kartu i saobracajnu dozvolu novog vozila (sa saobracajnom na moje ime naravno, prevedeno odmah po kupovini)

 

Zvali me ubrzo. Odmah dobio polisu sa 1. premijskim stepenom i platio taj nizi iznos karticom. Bez ikakvog dodatnog podnosenja zahteva za prebacivanje, cekanja na odobrenje, uplacivanja punog iznosa pa procedure povrata na dostavljen tekuci racun, itd. (kao sto su mi rekli u prvoj osiguravajucoj kuci).

Za 2.0 HDi 163 KS osiguranje je izaslo okruglo 19.664 din (umesto cca 25.000 din koliko bi bilo u default 4. stepenu, da sam ostavio po njihovoj redovnoj proceduri). A od tih 50 evrica ustede godisnje, mnogo bitnije mi je da sam miran godinama unapred zbog potencijalnog malusa za koji odvaljuju (trosak koji se meri stotinama, u najgorem slucaju i hiljadama EUR).

 

Tako da je ocigledno samo stvar znanja i dobre volje da li ce vam ovo ponuditi i zavrsiti pri svakoj kupoprodaji (ako je na vase ime samo taj jedan auto i vec imate neki visi premijski stepen). A uglavnom se i agencije i osiguranja tu prave nemusti, evidentno iz kojih razloga. Da ne pricam da bi ova procedura trebalo da bude automatska a ne da je mi iniciramo, da bi svaki savestan vozac trebalo da moze da registruje X svojih vozila pod zasluzenim 1. premijskim stepenom (a ne samo jedno), da postoji pravo na prenos tablica pri kupoprodaji, itd... Ali to su vec sve misaone imenice za nase uslove.

Uvek registraciju zavrsim ranije (nije mi se desilo, ali u slucaju neke potrebne intervencije na autu), u okviru onih mogucih mesec dana pre isteka. Tako da laganica imam fore jos 25 dana, kada natrcim na neki povoljan tehnicki, da jos svratim i pregledam auto i uzmem nalepnicu. Kasnije je to, sa vec upisanim 1. stepenom, lagana i brza procedura.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I, koliko te na kraju "u zbiru" došlo "sve" ( sa tehničkim )?

Ja pre par dana u Henex-u na N.BG platih za CRV-a ( 173 ks iz 2020. ) komplet produženje registracije 37.300.

A za poslovnog Yarisa ( 111 ks iz 2019. ) ispade 35.800, ali, "preko agencije" :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...