Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

136 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

Prosle godine kada sam trazio par ponuda za kasko, niko nije naveo osiguranu sumu sem DDOR koji je naveo dosta manje nego sto je auto placen. Svi ostali navode novonabanu cenu, koja je opet manja od prave zbog opreme koju auto poseduje.

 

Nemam problem da se macujem sa njima, ne mogu oni da odbijaju da isplate nesto kada je ugovor jasan.

 

Malo mi je neverovatno da je cena kaska ista kao i prosle godine, a u dunavu cak i veca. Auto stariji godinu dana, a oni povecali cenu :D

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dali je neko naplacivao stetu na osnovu kasko osiguranja u Grawe ili Triglav? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2022 at 3:52 PM, TeaseR said:

Prosle godine kada sam trazio par ponuda za kasko, niko nije naveo osiguranu sumu sem DDOR koji je naveo dosta manje nego sto je auto placen. Svi ostali navode novonabanu cenu, koja je opet manja od prave zbog opreme koju auto poseduje.

 

Nemam problem da se macujem sa njima, ne mogu oni da odbijaju da isplate nesto kada je ugovor jasan.

 

Malo mi je neverovatno da je cena kaska ista kao i prosle godine, a u dunavu cak i veca. Auto stariji godinu dana, a oni povecali cenu :D

Delta Generali (oktobar 2022.) isto uzima novonabavnu cenu iz fakture dilera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ni problem da uzmu novonabavnu cenu, nego oni uzmu klot verziju, a to sto ima 15k eur dodatne opreme, to nista.

 

Nadju lepo koliko kosta auto u toj opremi nov, pa umesto 34k neka stave 49k i nema problema.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je auto nov, ono bukvalno iz salona izlazi i uzima se prvi kasko, osiguravajuće kuće ili uzimaju katalošku (iz cenovnika) vrednost, ili cenu po fakturi.

Ako uzimaju onu prvu to vuče skuplju polisu ali veću osiguranu sumu (vrednost auta na dan zaključivanja polise). Ako uzimaju cenu po kojoj je auto stvarno kupljen (cenovnik minus popust/akcije) tj. cenu po fakturi, to povlači jeftiniji kasko ali manju osiguranu sumu.

 

Kada je auto polovnjak, po pravilu nema dokaza koliko je auto plaćen (kad je bio nov) jer je stigao iz inostranstva, i onda se gleda katalog. Najviše vole da gledaju AMSS katalog, ali niko im ne brani da gledaju i neki od evropskih.

Bitno je da polisom bude obuhvaćena oprema koju auto stvarno ima, jer u slučaju da to nije urađeno osigurano je samo ono što piše. Jedni ljudi prave polise, a drugi rade štete. To je tako u svim osiguravajućim kućama jer su njihovi interesi suprostavljeni iako rade za istu firmu. Zato ako imate nedoumicu oko kasko polise (šta je obuhvaćeno, šta će biti nadoknađeno ako do štete dođe), obavezno pitajte ''štetočine'' (ljude koji rade štete u osiguravajućim društvima), a ne prodavce polise.

 

Npr. ako auto ima senzore (kišu/svetla/kamera) na šoferci, a to ne spada u paket opreme koji je osiguran, u slučaju da dođe do oštećenja šoferke osiguravajuće društvo neće platiti skuplju šoferku sa senzorima, već običnu bez senzora. Pozivaće se na to da je osigurano samo ono što u polisi piše.

Ali, ako je osiguran veći paket nego što auto ima (jer je bio najpribližniji stvarnom stanju)... npr. osiguran paket podrazumeva full LED Matrix farove iako auto stvarno ima običan LED far, i dođe do nastupanje štete, osiguravajuće društvo neće se tada pozivati na ono što je osigurano, već na stvarno stanje (da auto ima običan LED far) i platiće samo taj običan far. Kazaće da je njihova dužnost da vrate auto u pređašnje stanje, a ne da ga naprave boljim nego što je bio pre nastupanja štete. Tada će zaboraviti na princip da je osigurano ono što piše, već će prednost dati stvarnom stanju na autu.

 

Posao osiguravajućih društava nije da budu fer i pošteni. Oni svoj posao shvataju samo, jedino i isključivo kao isplatu što je manje moguće štete, i iste norme primenjivaće različito zavisno kako njima odgovara. Zato je veoma bitno da bude osigurano ono što auto stvarno ima (ili preko toga).

Ako nema takve verzije opreme u katalogu AMSS za dati model auta, ima u drugim katalozima. Ali, neće se potruditi ni da pogledaju druge kataloge ako vide da se vi mirite sa AMSS stanjem, ili ako im ne date do znanja da imate ponudu druge osiguravajuće kuće...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato kad se popravlja auto, popravlja se u ovlascenom servisu i onda delovi idu tacno po sasiji, tj onako kako je auto izasao iz fabrike - tj u to stanje se vraca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i tu kvaka, bar kako ja to razumem.

 

Osiguravajuca kuca uzima cenu novog vozila iz fakture dilera (bar je to kod mene bio slučaj pre mesec dana), ali je to bruto cena, tj. sa PDV-om. Novonabavna cena vozila je iznos umanjen za taj PDV. Znači, u moj kasko su hteli da uračunaju i iznos PDV-a, sto je marifetluk (inace, kada sam video kasko ponudu za 1 godinu i za 2 godine, nisam ni uzeo kasko na kraju)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Osiguravajuca kuca uzima cenu novog vozila iz fakture dilera (bar je to kod mene bio slučaj pre mesec dana), ali je to bruto cena, tj. sa PDV-om. Novonabavna cena vozila je iznos umanjen za taj PDV. Znači, u moj kasko su hteli da uračunaju i iznos PDV-a, sto je marifetluk

Pa, i treba da je uzima sa PDV-om. Toliko je plaćeno.

Jedino ako si taksista - onda razumem zašto smatraš da je uračunavanje PDV-a ''marifetluk''. Ali vrlo mali broj pravnih subjekata ima pravo na kupovinu novog auta uz odbitak PDV-a (taksisti, rent-a-car, auto škole... i ne znam da li još neko), tako da je za 99% ljudi/firmi u SRB potpuno ok da se kao novonabavna vrednost računa bruto vrednost (sa PDV-om) vozila jer su toliko platili i nemaju pravo na povrat PDV-a.

 

Mada, čak i ako si taksista odgovaralo bi ti da su računali cenu sa PDV-om kao novonabavnu vrednost (iako bi tako polisa bila malo skuplja), jer bi bio više zaštićen. Npr. kad bi neko bio sa lošim namerama, mogao bi takav auto odmah drugi dan po zaključivanju kasko polise da ode i utera u Savu ili Dunav = totalna šteta = isplaćivanje vrednosti vozila na dan zaključivanja polise minus taj 1 dan amortizacije. Ustvari, takvom računicom - gde onima koji imaju pravo na odbitak PDV-a osiguravajuće kuće ipak računaju (kao novonabavnu vrednost) pun iznos sa fakture (sa PDV-om) - mogu da naprave štetu samim osiguranjima, a ne onome čiji je auto tako osiguran.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustinski, ovo objasnjenje je realno i istinito, ali ima smisla kod, ne daj Bože,  totalne isplate auta, posebno ako je takva situacija što bliža kupovini novog vozila; svakako sa protekom vremena (godina), u slucaju totalne naplate merodavna je kataloska vrednost u datom trenutku bez ikakve veze sa nekadasnjom bruto nabavnom cenom vozila...a mi placamo sve vreme vecu premiju jer je novonabavna cena bruto, tj. veća za taj namet koji ide državi a ne proizvodjacu/dileru.

 

A kod isplate nekog unistenog auto dela, kojeg god, u bilo kom trenutku posle kupovine vozila, to nema nikakvog smisla, jer mi placamo vecu premiju a deo za zamenu se ceni prema fakturi servisa, bez ikakve veze sa nekadasnjom nabavnom cenom vozila....

 

Kako god....veliki pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nebojsa zvezdara said:

Sustinski, ovo objasnjenje je realno i istinito, ali ima smisla kod, ne daj Bože,  totalne isplate auta, posebno ako je takva situacija što bliža kupovini novog vozila

Da, samo kod obračuna totalke ima efekta. :thumbup: 

 

1 hour ago, nebojsa zvezdara said:

svakako sa protekom vremena (godina), u slucaju totalne naplate merodavna je kataloska vrednost u datom trenutku bez ikakve veze sa nekadasnjom bruto nabavnom cenom vozila..

Ne, ne... nema mešanja osnova za obračun vrednosti vozila.

Kad se jednom uzme vrednost po fakturi (a uzima se jer je poznata imajući u vidu da je auto kupljen nov kod nas), uvek se ona uzima... ne može posle 2, 3 ili 5 godina da se pređe na katalošku vrednost. Katalog nije primarni osnov, nego sekundarni.

To što je on kod nas u praksi primarni je zato što svake godine uđe u državu mnogo više polovnjaka nego što se proda novih vozila i onda se mnogo više katalog koristi. Ali suštinski katalog (bilo čiji) se može koristiti samo kad se nema dokaz koliko je taj auto plaćen (koja mu je novonabavna cena bila kod nas).

 

Ako je urađeno na osnovu poznate cene vozila (jer je kupljeno novo kod nas), dokle god postoji dokaz koliko je taj auto plaćen kad je bio nov, uvek se kao osnova uzima samo ta cifra.

Vrednost takvog auta na dan nastupanja štete (npr. posle 6 godina) se računa počev od te vrednosti sa fakture, minus propisane amortizacione stope za tih 6 godina, plus/minus eventualno na stanje vozila (pređena kilometraža u momentu nastupanja štete), održavanje vozila, način upotrebe (npr. bilo je taksi vozilo ili nije)...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, hvala brate, dobro je ovo, brain storming...

 

Mora kataloska vrednost u realnom vremenu biti osnov, jer. u poslednje dve godine su cene novih vozila otišle i preko 50% (npr. fiat).

 

Primer:

 

Novonabavna cena 2020. je 12000 evra.

 

U npr. 2022. se desi totalka, ide amortizacija za 2 godine i sve drugo sto si nabrojao, itd....., itd.,   i lova za isplatu je 7000 evra.

 

I ti se, da izvinis, uhvatis za djoku, jer za 7000 evra ne mozes da kupis auto kakav si imao, star dve godine, jer je novi auto sada 19000 evra, a polovan star dve godine je 12000 - 14000 evra (za koliko si pre dve godine kupio novi). Tako da mora (prejaka reč, nije baš da išta mora) kataloška vrednost u današnjem realnom vremenu, koja će da kaže nedvosmisleno da danas takav dve godine star auto košta npr. 12000 evra. Ti dobiješ tu lovu i vidiš šta ćeš (eto, kupiš auto kao bivši, dve godine star,....nikada naravno nije čovek namiren, stres, ludilo, sada voziš ipak tudji auto, i dr....ali finansijski usko gledano - to je to).

 

:D

 

Pozdrav.

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, nebojsa zvezdara said:

Mora kataloska vrednost u realnom vremenu biti osnov, jer. u poslednje dve godine su cene novih vozila otišle i preko 50%

Osiguranje nadoknađuje štetu tačno određenom licu za njegovu imovinu. U situaciji kada se zna koliko je plaćeno (koja je bila novonabavna vrednost) onda se ona uzima. Ne nekakav prosek vrednosti tog modela nekom prosečnom vlasniku, nego vlasniku za kojeg se zna u evro koliko je tu imovinu platio. I to je to.

Rizik poskupljenja ne ide na osiguravajuće društvo, ne postoje oni zbog preuzimanja tog rizika. Osoba A je platila auto toliko, minus sve što treba i eto vrednosti koja se isplaćuje. To što ta suma više nije dovoljna da se kupi isti takav polovnjak (u tvom primeru star npr. 2 godine) => to je rizik onoga čija je imovina.

 

Znajući to, niko ne brani toj osobi da 2022. ili 2023. godine ode u neko osiguranje i kaže da pojma nema koliko je taj auto koštao kao nov (ako tako više odgovara po računici). Treba proračunati u datoj situaciji šta je bolja opcija - faktori koji utiču su stariji/mlađi model, skuplji/jeftiniji, sa više/manje doplata (opcija)...

 

17 minutes ago, nebojsa zvezdara said:

novu ganc AR Đuliju, bela, san snova,....... ali brate....... 50+ hiljada evrića:huh:

Ne kupuju se novi auti po ceni koja piše. Odnosno, ta cena je solidno čvrsta samo za baš nove modele (prva ili druga godina su na tržištu), i/ili koji su traženi (generalno, ili baš u toj verziji motora/opreme).

Sve ostalo ima popuste, bez obzira šta piše na papiru pored auta.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gleda se kasko samo za totalnu štetu. Ne dao bog nekih manjih sudara, lomova stakala itd, farova, limarijskih radova, farbarskih itd za auto do par godina starosti se i te kako isplati. Pogotovo auto u garanciji gde sve završiš ovlašćenom a oni sa kasko kućom izravnjaju račune. Ko kretno za Fiat i kasko godišnji od 40000 dinara je ništa ako uzmemo u obzir koliko koštaju "majstori" plus delovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasko je poskupeo 20% od Septembra po recima agenta u DDOR, ali su starim korisnicima, koji produzavaju, dali istu cenu kao prosle godine tj nisu povecali 20%, ali nisu obracunali ni 10% umanjenja. 
Kakva je situacija kod ostalih ako je jos neko produzavao nedavno? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam produzio u Oktobru polisu, dosta jeftinija nego prosle godine, e sad, ne znam da l sam dobio neki popust ili sta vec, uporedicu polise kad ih nadjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skoro kontaktirao Dunav, dali su mi cifru od oko 70000din za full kasko, a prosle godine je bilo manje. S druge strane, Milenijum je dao ponudu od 49000din + stoji osigurana suma kod njih, pa mi bas nije jasno sta se desava i kako tolike razlike. Ranije se secam da je DDOR bio jeftiniji od drugih, ali je osigurana suma bila dosta manja od vrednosti auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale nadjoh prethodnu polisu, prosle godine sam imao 30% na 3 godine starosti i 10% na osnovu trajanja osiguranja, a ove godine 40% na 4 godine starosti, 10% na osnovu trajanja i -10% bonus. Prosle godine prva rata 5.783din a ostale po 3612din, ove godine prva rata 4.454din a ostale po 2.787din. Sto mu dodje ukupno sa pdv-om prosle godine 45.515din a ove 35.111din. U napomeni stoji ista sifra za vozilo iz AMSS kataloga.

@MiloshBg podrazumeva se da ne moze da bude jeftiniji kasko sa istim uslovima ako je imao steta, a 10k ne moze da bude jeftiniji samo na osnovu tehnickog rezultata.

@TeaseR problem kod Milenijuma je solventnost, ja licno nikad ne bih otisao u "malo" osiguranje, jer unapred znas da ces imati problem oko naplate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...