krajo 14 Posted November 14, 2021 Pozdrav svima , Ima li kakva posebna procedura za zamjenu akumulatora? Fiat Punto Evo 1.3 MJet, start-stop. Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1026 Posted November 14, 2021 Menja se kao i na svakom drugom autu, tj nema nikakve posebne procedure. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krajo 14 Posted November 14, 2021 Ok. Mislim na proceduru tipa kao i Pežo novijim vozilima, imaju nekakvu proceduru.Isključi se kontakt, ostavi par minuta, pa se zamijeni pa se onda upale svjetla bez kontakta.Tako nekako. Za Fiata prvenstveno mislim zbog start-stop sistema da nema kakva procedura. Ali ok ako kažeš da nema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 19, 2021 Kako je moguće da se akku toliko isprazni da pri kačenju na 'pametni' punjač pokaže 6V i skroz prazan, ne reaguje uopšte na prebacivanje "6/12" niti ono "auto/motor/zima" a amperaža luduje od 2 do 12, i onda se preko noći vrati u život i napuni...? Jednostavno nisam mislio da je moguće dok mi se dva puta nije desilo, jednom sa auto i jednom sa moto akkumulatorom. Da nije nešto punjač u problemu pa samo pogrešno pokazuje?!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted November 19, 2021 Ako je punjac onaj pametni iz lidla ili neki slican nece da startuje punjenje ako je napon akumulatora ispod cini mi se 7V za akumulator od 12V, jer smatra da je ostecen.Mislim da on ima neku mirnu struju kojom po malo dopunjava akumulator dok ne prebaci prag za punjenje ali to zna da potraje dosta dugo.Skoro sam dobio takav punjac i jednom prijatelju sam trebao da napum akumulator koji je bio skroz prazan i nije moglo sa njim i nisam imao vremena da se zanimam nego sam ga prikljucio na pravljeni punjac sa trafoom koji ne pita mnogo i ne pravi se pametan nego napuni aku cak je lampica (oko) na kraju pozelenelo 1 1 Woodoo and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 26, 2021 Posle 9 godina, fabrički aku bacio kašiku. I to su ga ubile kratke relacije od 2.5 km poslednje 3 godine (95% vožnji je bilo takvo). Možda bi još potrajao da sam ga makar jednom godišnje stavljao na punjač. Hvala ti na svemu, RIP 4 1 1 PremieRacing, Woodoo, djomla and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted November 26, 2021 Made in Italy 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 26, 2021 I novi je Sent from my SM-G770F using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted November 26, 2021 Koliko smo ih pre hvalili, toliko ove nove serije traju koliko da izguraju garanciju. Znam vise primera i za Premium serije, evo i matorom Carbon Boost ispustio dusu par meseci iza isteka iste. Ranije su trajali po 5-6 godina opusteno. @totti Jesi li uzeo neki EFB/AGM ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 26, 2021 Ma kakvi, to je za pič*e Sent from my SM-G770F using Tapatalk Sent from my SM-G770F using Tapatalk 1 2 dach@, djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 28, 2021 E da, start/stop uredno funkcioniše Sent from my SM-G770F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 142 Posted November 30, 2021 Zasto se pojavljuje ova bela "skrama" (i to skoro uvek po pravilu na + klemi). Posebno sto je aku star 15 dana??? I kako to spreciti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted November 30, 2021 @mitros destilovanom vodom isperi a posle mozes sasvim malo tovatne masti na obe kleme da namažeš i zategneš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 836 Posted November 30, 2021 (edited) @mitros Prekontrolliši punjenje alternatora. Oksidiranje plusa je gotovo uvek znak prevelikog napona punjenja. Ako je punjenje dobro, očisti oksid. Probaj sa rastvorom vode i sode bikarbone. Mozes staviti mast. Edited December 8, 2021 by Ivan Popravljen tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
rocket 643 Posted November 30, 2021 Kupio danas novu vartu silver. Stara mi oslabila posle 7 ili 8 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted December 1, 2021 Zasto se pojavljuje ova bela "skrama" (i to skoro uvek po pravilu na + klemi). Posebno sto je aku star 15 dana??? I kako to spreciti?Ja sam to resavao olovnom klemom. Imao sam jedno vozilo gde sam stalno imao taj problem. Za prvu pomoc moze da isperes bilo cim, vodom.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 938 Posted December 8, 2021 (edited) @mitros U procesu proizvodnje baterija koristi se sumporna kiselina, i tragovi te kiseline ostanu na klemama akumulatora, takođe i kiselina u tragovima isparava iz akumulatora, pa nagriza bakarne kleme, kao što ti rekoše ošmirglaj i isperi sa vodom, kada se prosuši preprskaj kontakt sprejom ili kada stegneš namaži mašću. Edited December 8, 2021 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag 1 1 Ivan and notalone reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted December 8, 2021 Ako neko slucajno nije pomenuo - samo da dodam da kleme mogu da se operu i namazu mascu . 1 2 Axic, bit and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 142 Posted December 8, 2021 Niko ne kaze kojom mascu,verovatno tovatnom?Kakav ce onda biti kontakt izmedju kleme i akumulatora ako je izmedju mast? I mozda najbitnije,ova oksidacija se javila posle bukvalno 15 ak dana na novom akumulatoru. (Bila je i na starom akumulatoru).Inace u maju radjen servis alternatora,zamena prednje dekle statora i prednji lezaj i cetkice reglera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6810 Posted December 8, 2021 Ovu protiv korone, pavlovicevu... 5 PremieRacing, Dzimbo, djomla and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted December 8, 2021 @mitros tovatnu mast, ne moras preterivati i ne brini sto ce biti mast na klemama nece izgubiti kontakt sa akumulatorom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted December 8, 2021 Tebi brate auto proizvodi kokain i to direkt u prahu. I ti se jos zalis.. Ne mozes ljudima ugoditi... I jos mu kazu da turi svezu gusciju, ovaj, tovatnu mast... Nema smisla.. 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 142 Posted December 8, 2021 36 minutes ago, ISV_01 said: Tebi brate auto proizvodi kokain i to direkt u prahu. I ti se jos zalis.. Ne mozes ljudima ugoditi... Ako je tako,vidi nekog kupca.lako se dogovorimo,cena ?prava sitnica 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 836 Posted December 9, 2021 Soda bikarbona je dobra za ispiranje oksida sa jer je soda baza i ona neutralizuje kiselinu. Inače pazite da kiselina iz akumulatora ne iscuri na limariju, jako je agresivna...... Ne pitajte kako znam.Sent from my Redmi 6 using Tapatalk 3 bit, notalone and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted December 15, 2021 Jutros mi se ispraznio akumulator (Varta 60a 540ah, tačno dve godine star), ovih dana sve bilo ok (Sedici 1,9).. Danas ga malo dopunio, pa vozio, da bi posle tri sata stajanja opet jedva upalio, kao da je na izdisaju... Tek predveče primetim da radio radi, tj da sija ali ne radi. I kad izgasim auto radio ostaje da sija!? A inače nema nista na displeju, niti moze da radi, ali sija (nisam ni provalio po danu)... sta moze da bude? Quote Share this post Link to post Share on other sites