Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Pa ima u njemu neki papir, pise cak i kad je proizveden. On jeste u garanciji ali nemam fiskalni, a da jurim vlasnika placa za to, nema sanse. Na merenju je on dobar, sto i jeste u vecini slucajeva, ali ponekad mi tesko sastavi, i par puta sam logovao voltazu tokom verglanja i varira to dosta. Uvek bude oko 12.25-12.5V kad dam kontakt, a tokom verglanja padne, vidjao sam 9V, a pri tom, nisam ni ulovio te najgore scenarije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Razmisljam sta da stavim. Isao bih na Exide premium, medjutim dvoumim se da li da stavim 77Ah/760A (najjaci koji fizicki moze da stane), ili da idem na 64Ah/640A. On je preporucen.

 

Stavi preporučen. Taj će da bude i optimalno punjen. Ako staviš neki "jači", imaš rizik da neće biti adekvatno/dovoljno punjen i da će uvek da bude "do pola puna" i da će na kraju i kraće da traje.

Ja sam se tako jako davno zeznuo sa jednim japanskim kolima (umesto 28 Ah stavio 55 Ah ) Stavio fizički najveći akumulator koji je mogao da stane, a trajao mi je dva puta kraće od od fabričkog, koji je maltane bio dva puta manjeg kapaciteta. I posle mi rekoše da alternator zapravo uopšte nije mogao dovoljno da ga puni i da je to bio razlog kraćeg života.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, horvat said:

Pa ima u njemu neki papir, pise cak i kad je proizveden. On jeste u garanciji ali nemam fiskalni, a da jurim vlasnika placa za to, nema sanse. Na merenju je on dobar, sto i jeste u vecini slucajeva, ali ponekad mi tesko sastavi, i par puta sam logovao voltazu tokom verglanja i varira to dosta. Uvek bude oko 12.25-12.5V kad dam kontakt, a tokom verglanja padne, vidjao sam 9V, a pri tom, nisam ni ulovio te najgore scenarije... 

Uzmi smirglu p1200 ili p1400 i ispoliraj mu malo kontakte na klemama i kontaktima na bateriji na suvo, posle suvom krpom skini sedimente i vrati ih vidi hoce li popraviti to brljanje ako ne onda je problem u alternatoru ili nekoj elektronici ili samom akumulatoru ako se skupio talog na dnu ili spojile celije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator nije sigurno, puni ga ekstra, to sam proverio na vise nacina (dijag, unimer a i dnevna svetla mi rade tek na 13.5V). E sad, skidao sam kontakte i cistio klemne, ali ovako samo krpom, nisam smirglao, mada ne vidim bas ni da je bilo sta tamo da se osmirgla. Akumulator je kupljen tipa decembar prosle godine. Ja mislim da je prosto pod-dimenzionisan, i da radi dobro dok je full napunjen, a cim se malo isprazni, pocinje da bude tanak... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad verglas mora da padne to je normalno on u trenutku povuce dosta  jer ga meri u tom trenutku, ako ne pali iz prve anlaser i ili akumulator a nekad se desi da preskoci jer nista nije idealno, meni se desilo da je mrtav posle smene kad sam krenuo kuci i odjednom proradi malo isaltao menjac ugasenog ga je pomerilo valjda , vec godinu dana nista kao da se nije desilo , verovatno je zasao na medjustepen, desava se, to mi deluje normalno samo ga pali sa svim iskljucenim , klima radio farovi itd i vozikaj ga duze cesce, nemoras brze pa vidi kako se ponasa, ventilator hladnjaka i klima hoce dosta da povuku pa ga zagrej i vidi kolko gubi dok te komponente istovremeno rade.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

palim ga sa svim iskljucenim ofc, i normalno je da padne napon, to je jasno, samo je pitanje koliko... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni to deluje normalno , 10ampera vise nece skoditi ali nista ne znaci ako je losa startna snaga onaj broj 500 600 700 sto pise na aku  ja uvek uzmem jaci nekih 10 ampera i sve radi u fullu ali mora da padne kad zavergla mislim da je bas oko tih vrednosti , iako je tako nisam imao bas nikakav problem kad se istrosi jedno punjenje vozim ga par dana i uglavnom opet izgube i to znaci da mu je kraj kupim nov i to je to otprilike uvek traju oko 3 do 5 god. Ne secam se kad sam ga punio pa vozio duze od par nedelja obicno kad dodje do toga gotovi su ne drze kapacitet.  Stavi ti taj 77 760 nista mu nece faliti

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bi ja tu 159 przio lepo , mnogo mi se svideo auto fali joj samo zadnja vuca i  malo sportske fizicke aktivnosti :respect: inace kad bi paralelno vezao 3 akumulatora tek tad bi spustao za 1 volt i malo jace tako da ne brines to je normalno, jedino jaca udarna snaga i kapacitet to ispravlja ali ne nesto preterano mozda za 0.5v a mozda ni toliko.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki je "shelf life" za obicne akumulatore (ne EFB/AGM)? Bio u radnji danas, proizvodnja decembar prosle godine... U pitanju je Exide premium. Ne znam da li je to puno ili je u granicama prihvatljivog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo Exide Premium...bem ga koliki je shell life, garancija 40m pa nek bar toliko izgura. Za sad odlicno radi (tj pali).

 

Behu nekad Black/White horse iz Sombora dobri na punjenje, malo dolijes vode i ceras jos godinu il dve, sad ovi kao zapecaceni, tehnologija Quac Palac iiii...rikne 2 meseca posle garancije...

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se po glavi uvek vrti rok od 3 meseca od dana proizvodnje. Da treba izbegavati kupovinu novih akumulatora kod kojih je protekao duži rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da i mene ista dilema muči, jer mi je akumulator Fiata star 7 godina, a mada ne pokazuje znake slabljenja, razmišljam odavno da ga preventivno zamenim, ali, kada pre mesec-dva u jednoj radnji ( 100 metara od moga stana ) upitah za starost ciljanog  akumulatora, prodavac je napravio facu kao da ću da mu vadim zdrav zub ... :)  I izgubih volju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u jednoj radnji je prodavac bio predusretljiv i pokazao mi bas datume proizvodnje svih akumulatora koji su me zanimali. Imaju dobru cenu za Exide, al mozda bih voleo malo sveziji od skoro 7m starog... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat uzmi u razmatranje Toplu, Vartu i naravno gledaj što svežiji akumulator jer tvoj novac - tvoj izbor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam Toplu, nju sam i imao jednom i bio prezadovoljan. Ona je svezija od Exida, iste cene i slicnog kapaciteta.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato ti i kažem, kod mene su na oba automobila Topla. Kod dizela gura već petu godinu, odavno prešao garanciju, na  benzincu skoro uzeo novi svežijeg datuma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta kazes, obicna (crvena, energy) ili ona crno-plava, "TOP" serija? Ako sam dobro shvatio, nesto kao sto je kod Exide-a onaj Excell i Premium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj od pre 5 godina što je kupljen je neki crni od 62Ah pojačan i upakovan u malu kocku za Punto, da moze stati u onaj mali prostor.

Ovaj novi je pak crven ona tzv. standard varijanta. Obzirom da je za benzinca nije trebalo da bude neka jaka udarna struja pa sam zato išao na tu standardnu verziju, realno možeš i ti, ne voziš 2.4 jtd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bome ispostavlja se da nije ni ovaj 2.2 jts za zezanje :D Trenutni akumulator, skoro nov, 60ah, 540a udarne struje, poceo malo da popusta... Kad ga napunim punjacem bude dobro, pa onda za 2-3 nedelje vec tanko. A ne bih da kupujem opet zbog neke male ustede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek ti njega uračunaju u otkup i dodaj ostatak za nov

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Imaju dobru cenu za Exide

Ranije su odskakali cenom, ali i vredeli. Za bivseg dizela uzimao sam prvo X-tra+ od 75Ah, pa posle njegovog naslednika Premium od 77Ah (760A). I stvarno su bili odlicni i trajni. Ali da mi treba sada, debelo bih razmislio, izgleda da su popustili sa kvalitetom. Ili kod nas stize neka treca klasa. Prvo su problematicne bile Excell serije, a vec par ljudi sam cuo da se zali da im cak i Premium (noviji CarbonBoost) crkava maltene po izlasku iz garancije. Pisali su ljudi i ovde po forumu par slucajeva. Takodje znam da masa njih u zadnje vreme uzima jeftinije akumulatore, sa najduzom garancijom. Ranije si bar znao da platis skuplje ali i dobijes kvalitet, danas nema vise pravila. Kao i za kocnice ili masu drugih stvari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...