the_reaper

O akumulatorima...

1586 posts in this topic

normalno upalim auto, dodjem do semafora ispred kuce, uhvati me zuto stanem, ugasim motor poshto semafor drzi 5 min, kad sam hteo da upalim nishta! dam kontakt tabla light show treperi cela, kontakt - gasi sve i kraj.

kad sam uspeo sa drugarom da ga pomerim sa ulice (migavci naravno ne rade) izvalm da kao da gubi negde kontakt, ali i kada ima struju u tabli, normalno podigne rezervoar, pogasi lampice, ali kad dam kontakt nishta!

podigao stakla normalno, alarm najnormalnije upalio i eno ga stoji, a ja p*zdim! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

ima li neko neku ideju ? neka magichna zica? mozda masa sa akumulatora?

p.s. akumulator ima indikator koji pokazuje da je pun, znachi nije to

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako moze da pomogne imao sam slican problem dok nisam + klemu sa akomulatora dobro zategao i malo skucao odozgo i od tad nista

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je prvo palo na pamet da proveris i ocistis malo smirglom kleme na akumulatoru. To je najbezbolnije, pa kreni od toga.

Sad kad malo bolje razmislim, to mi lici na umiranje akumulatora. Proveri i alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako daš kontakt, popale se lamcice cheking ... sve normalno a struju izgubiš kada kluč okrećeš dalje da startuješ motor, to upućuje na grafitne četkice anlasera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri akumulator i sve spojeve sa njim, alnaser i spojeve mase za sasiju ... Ako nije to ,dalje prica sa glavnim relejom i ... ali ja bih to radije prepustio elektricaru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ode akumulator, simtomi su takvi da kada das kontakt sve izgleda normalno, ali nece se desiti nista kada okrenes kljuc, osim sto ce poceti da ti trzaju kazaljka za brzinomer, kao da podrhtava... Takve sam ja simptome imao kada mi je otisao akumulator.

Ali ako je auto/motor topao, ako je pre toga radio i dinama je punila... Njemu u tom trenutku treba jako jako malo da bi upalio, pogotovo zato sto je benzinac... Nesto je moralo u voznji da ga isprazni...

Sto se tice anlasera, ja trenutno imam mali problem sa njim. Ali desava mi se jako jako retko ( jedno u 2-3 meseca ), sto znaci da nije jos skroz otisao ( cetkice )...

Simtomi su takvi da jednostavno kada okrenes kljuc ne desava se nista, tu pomaze gurka... Jako mu malo treba da bi uplatio. ;) Posle toga mi sve normalno radi, ugasim - upalim bez bilo kakvih problema.

Mozda da probas da ga upalis na guranje... I tako ces najbolje videti da li je otisao akumulator ili mozda anlanser. Ma da, nije preporucljivo paliti auto na gurku, pogotovo ako ti je zupcsti kais slab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gurku i na kablove ne bi trebalo paliti nijedan moderan automobil sa ECU.

Simptomi liče da je nestalo energije iz akumulatora, a mogao je da je istroši otpor na klemi ili nekom drugom mestu. Trebao si odmah da proveriš da nije negde mnogo vruće, počev od klema - što bi ujedno bilo i najbezbolnije. Mogao je i akumulator da baci kašiku, ali on obično ne crkava u pola vožnje, tako da bih pre obratio pažnju na alternator i zapravo celu tu priču oko sistema za punjenje akumulatora u vožnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzmi lepo drugi akumulator pa probaj sa njim .... to što indikator na akumulatoru pokazuje da je OK ništa ne znači . Sličan problem je imao i markoJTD

... ja sam skoro 100 % siguran da je izdahnuo akumulator .... Meni se tako nešto slično desilo ... samo je auto bio upaljen .... i na semaforu se samo ugasio u sred rada i isti simptomi kao kod tebe ... zamenio akumulator i sve normalno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vozim Punta, ali sam pre 10 dana imao IDENTICAN problem

dam kontakt, popale se lampice, kljuc cvak i mrak

skinuo kleme, ocistio, pritegao i sve radi kako treba

na + klemi se stvori skrama, koja je normalna pojava i koja vremenom smanjuje protok struje

vremenom dodje do nagomilavanja dovoljne kolicine da napoji tablu i sitne uredjaje, ali paljenje zahteva povlacenje daleko veceg napona, sto popustena klema ne moze da prenese

Share this post


Link to post
Share on other sites

provericu kleme i molim Boga da je to, gubi svetlo u tabli kad pomeram kljuch pa se plashim da nije brava :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, zato sto povuce veci napon

menije bilo upalim kontakt, kljuc i mrak

otvorim haubu, pomerim klemu, okrenem, tabla radi, kljuc, opet mrak

i to se ponavljalo dok nisam obezbedio kontakt

proveri kleme, ocisti smirglom, isperi vrucom vodom i pricvrsti, ali nemoj previse, za nedaj boze slucaj da moras da skidas brzo kleme rukama, pa javi sta si pocinio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se pre neki dan desio idenentican problem,vratim se iz grada auto normalno radi,posle pola sata sam opet morao do grada,okrenem kljuc da kontakt sve normalno lampice rade svi pokazivaci isto tako,da upalim mrtav ne reaguje uopste.Nisam znao sta da radim i slucajno sam vidio da je sa alnasera spala mala zicica masa vratio sam i sve se vratilo u normalu,mozda ti to pomogne :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, kleme nisu, kljuch chini mi se da nije, ali izgleda kod osiguracha u kabini negde u onoj havariji od zica gubi kontakt, chachnuo sam neshto i vishe ne gubi displej, ali i dalje ne vergla, jbg, chekam elektrichara :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

e jbg, kod nas japanaca obicno bude klema :D

salim se

ok, posao si od najjednostavnijeg kvara i necega za sta ne treba majstor

otklonio si to kao uzrok, i ides na komplikovanije stvari

javi sta ste pronasli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas od nekoga da pozajmis akumulator, bilo bi dobro da probas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, u pravu si

jos jedna stvar koju moze proveriti pre zvanja majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites

upravo chekam caleta da probamo njegov akumultor, javljam rezultate

Share this post


Link to post
Share on other sites

upalio na kablove, radio najnormalnije 15min bez potroshacha, preparkirao ispred zgrade, ugasio, i guess what, opet nishta! :mad:

sutra kod elektrichara pa nek se ebava sa njim, hvala svima puno na pomoci

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel si probao onu seljacku foru-da cuknes alnaser necim. Verovatno su ti zalepile cetkice. Meni se to jednom desilo,prosao sam kroz neku vodu i posle 15-20 minuta ugasio auto i vise nisam mogao da ga upalim. Gledali silni neki usputni majstori ali nista. I onda meni padne na pamet da dok sam vozio 128 desavalo se to par puta,cuknes alnaser i ono proradi. I stvarno proradi!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
upalio na kablove, radio najnormalnije 15min bez potroshacha, preparkirao ispred zgrade, ugasio, i guess what, opet nishta! :mad:

sutra kod elektrichara pa nek se ebava sa njim, hvala svima puno na pomoci

time sto si povukao struju sa druge baterije, nisi popravio svoju

a i druga stvar, sa drugom baterijom JE UPALIO, a kad si je otkacio, opet nije

budi li ti to kakve ideje i zakljucke :D

stavi drugu bateriju i probaj, nemoj davati pare alektricarima

a i to sto si vozio sa svojom baterijom 15 min ti nista ne znaci ako ti je crkla, ostala bez vode, spojila celije..... stagod

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Upravo tako. Sad sam gotovo siguran da je u pitanju akumulator, a vrlo moguce da alternator ne puni uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nema sta da puni ako je crkla

mada, mozda je i alternator pokojni ko sto ti kazes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mu tester na akomulatoru pokazuje da je pun,to je verovatno neki voltmetar.Baterija moze da pokaze zadovoljavajuci napon,ali da nema kapacitivnost.Ako pali na tatkov akomulator a njegov nece,znaci crkla baterija,menjaj kola,..ovaj,mislim bateriju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hteo sam da ubacim drugi, ali kad sam video kako je prikopchan u skodi roomster kod caleta odustao sam! :lool: pa idem do elektrichara da izmeri akumulator, ili je to ili alternator, verovatnije aku, vidicemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now