Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

da ne otvaram novu temu, trenutno mi je u autu originalni fiat 50 ah akumulator ,

ali nešto nisam zadovoljan, jer nepali baš na pola ključa mada možda to ni nemože jer je dizelka ....

gladao sam po radnjama onako usput i za njega najveći što može da stane u onu kutijicu je VARTA 52 AH ili ENERGIZER

zanima me jer neko stavljao nešto veće ili jače čisto iz predostrožnosti jer je poznato da su fabrički akumulatori najbolji

a svi ovi iz druge ugradnje pogotovo što se kod nas prodaju nisu baš istog kvaliteta ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva - Imao Black Horse u 3 auta i sasvim je dobro radio.

Exide - nisam imao, ali apsolutno ga svi hvale, ortak je imao u citroenu 7 godina.

Vartu sam kupio pre 2 meseca za HGTa i sljaka za sad bez problema. Kupio sam je po preporuci vecine.

Bosch sam od vecine ljudi cuo da je tesko biiip, a imam informaciju da se rade u kini pa se samo lepi nalepnica na njih, znaci kurton.

Vesna - Za nju kazu da je dobra.

Banner - Ortak ima, radio god dana i riknuo.

itd...

Znaci preporuka: #1 Exide, #2 Varta, #3 Black Horse ili Vesna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala vukasine, imao sam black horse u jugu, a vesna mi nije izdržala ni 6 meseci u 323, pa sam je odma zamenio sa vartom sa kojom sam bio extra zadovoljan dok nisam prodao 323, ali to su sve benzinjare a i ti imas HGT - koji je benzinac , međutim kod dizela imaju grejači pa to zahteva veću snagu, ali sam malo zrđao sa ET jer znam da se napon izražava u V ali jel to povezano sa snagom i izraženo u ah - to sam zaboravio ...

dakle pitanje je šta je fabrička preporuka min-max za 1.3 MTJ jer nepiše nigde u priručniku....???

zanima me jer neko stavljao nešto veće ili jače čisto iz predostrožnosti jer je poznato da su fabrički akumulatori najbolji

a svi ovi iz druge ugradnje pogotovo što se kod nas prodaju nisu baš istog kvaliteta ....

nalazio sam VARTA 52 AH sa oko 480 v i to je najjače što može da stane u onu jebenu kutijicu kod punta, ja bi nešto jače..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavis najveci akumulator koji moze da stane i to je to. Ja imam 45Ah (Ili 48, nisam siguran) zato sto je to maximum koliko moze da stane. Ako mozes 60, stavi 60, bez problema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to i jeste problem svi kažu da se ne pravi jače od 52ah u tim dimenzijama !!!

navodno oni sa 1.9d, 1.9 jtd imaju veću kutiju za akumulator pa mogu da stave veći ...

a kod mene je ona mala kutijica kao kod tvoje benzinjare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije fazon da stavis sto veci jer mozes da sjebes alternator... stavis onaj koji je propisan, nije propisan za dzabe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno si malko suzio parametre samo na akumulator,pa ti to daje pogresna ocekivanja.S obzirom da si dieselman,treba ti neki koji moze da isporuci puno struje u trenutku,a to rade recimo baterije silver i blu serije Varta i Bosh.Znaci ne gledas samo koliko Ah ima baterija,nego i koliki joj je spic.I tako si resio pitanje baterije.Auto i dalje ne pali na pola kljuca.E to je vec kondiciono stanje samog motora i alansera.Priznaces da opet ima razlike kad das viagru nekom od 50 i nekom od 30 godina. :doc: Ne ulazim u to da li je bolji Bosh ili Varta ali ti preporucujem da osim velicine u Ah gledas i koliko struje mogu da isporuce.Ja licno sam poklonio poverenje Varti i ne mogu da tvrdim da sam uradio ni dobro ni lose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam u golfu blek hors sta znam bio sam zadovoljan. A sad u puntu imam bosh iskreno ne znam koje je jacine ali za ovo kratko vreme koliko ga imam zadovoljan sam, videcemo kako ce se pokazati na duze staze. A za Exide sto pomenu Vukasin i ja sam cuo da ih hvale ali stvarno nisam imao nikakva iskustva sa njima. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exide ide faricka ugradnja u fiata,dosta dobro se pokazao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao za 10Ah veci acu u cliu i radilo je bez ikakvih problema, tako da, slobodno veci akumulator. Ne vidim kako alternator mozes da sjebes, on puni pa puni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ne gledas samo koliko Ah ima baterija,nego i koliki joj je spic.- šta podrazumevaš pod špic - napon u v ??

tako si resio pitanje baterije- OK

Auto i dalje ne pali na pola kljuca.E to je vec kondiciono stanje samog motora i alansera ???

Priznaces da opet ima razlike kad das viagru nekom od 50 i nekom od 30 godina.

- dakle smatraš da je moj punto 5 godina star i sa pretčanih 153000 km - deda ???

ok, ako je tako znači pravac električar pa da radi dijagnozu što nepali ko mina ???

miki daj svoje mišljenje !!! ili brem neko ko ima dizelku JTD, MTJ ...

ljudi nemože jači da stane jer je mala kutija, a za nju najjači je 52 ah !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam i ja na golfu jaci akomulator od propisanog i kao sto Vukasin rece nije bilo nikakvih problema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Ne vidim kako alternator mozes da sjebes, on puni pa puni...

Svaki alternator ima kapacitet punjenja...Ako staviš previše jači akumulator, alternator nikada neće moći svoj posao da radi kako treba. Čak i na akumulatoru koji je u potpunosti u skladu sa fabričkim preporukama, alternator nikada ne može

''do kraja'' da napuni...

I alternator stari, četkice reglera se troše...

Akumulator uništava i nedovoljno punjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem da ti je auto deda,ipak,vremenom i exploatacijom dolazi do zaprljanosti alansera,zatim do mesto slabije kompresije motora itd,itd.Naravno tu je faktor i spoljna temperatura.E,da bi mogao sve to da poteras ostrije u trenutku paljenja i da upali veselije,uzimas bateriju koja moze da isporuci sto vise Ampera u trenutku,to jest vise snage.Znaci taj spic je kolika je maximalna struja u A u kratkom trenutku najveceg opterecenja.Bolji akumulatori mogu da daju vise A bez obzira na kapacitet u Ah.Nemoj da se ljutis na mene ili auto ako ne pali na pola kljuca.Postoji mnogo razloga za to pre akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bokija - ma sve je ok, cenim svaki savet, što bi se ljutio - nisam u tom fazonu uopšte.....

uzeo sam ex-van pa sam samim tim speman na više kompromisa prilikom korišćenja auta....

da rezimiramo može svašta da bude, ali ako menjam akumulator da uzmem sa više snage

sad sam provalio da moj akumulator ima 50 ah i 350 A , dok ta varta ima 52 ah i 480 A

dakle ako neko nabasa negde na mali kockasti akumulator sa više od 52 ah i 480 A - NEK JAVI OVDE ili meni na pm !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaću popodne kod mene specifikacije akumulatora. Znam samo da je Exide iz fabričke ugradnje i da radi perfektno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam video na fotkama da imamo isti akumulator što je i normalno. Pretpostavljam da ti je akumulator OK. To što ne pali na pola ključa verovatno znači da zavergla sekundu-dve dok upali, ako je tako nema razloga za sekiraciju. Da se ja pitam, kad izdahne, menjao bih ga "istim" takvim, odnosno Exide-om istih karakteristika kao što je i fabrički ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, da , to je taj simptom vergla dve -tri sekunde i onda upali, ako je i kod tebe tako , onda sam džabe sve pisao.....

ali nema veze pošto niko od dizelaša ( a izgleda da smo samo nas dvojca sa MTJ ) nije ništa pisao nije me mrzelo

i obrnuo sam andreju u NS, i oni su mi da lifon od auto max-a u BG, gde imaju EXIDE 53 ah i 540 A po ceni od 5550 din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa takvim akumulatorom ti ne treba motor,mozes da se vozis na alanseru. :laughing::scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je ovaj model idealan za naše limuzine:

EXIDE X-TREME2 - XC03 - 50Ah - 360A - 207x175x175mm

Po katalogu ima najpribližnije karakteristike fabrički ugrađenom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok možda,

ali uvek se setim moje stare mazde 323 1.3 benzinjare u koju je ćale stavio min fabričku preporuku 45ah vesna

i od tada nas je uvek zezala sa paljenjem, alternatorom, i još mali milion nekih glupih elektro zezalica i tako sve dok konačno nisam prelomio i iskeširao za jaču vartu 55 ah i sva zajebancija sa strujom je nestala....

dakle, pošto su nam mašine dizelke i već u godinama, ja bi im stavio naj-jače što može, a to je EXIDE 53 ah i 540 A

naravno kad ovaj stari fabrički potpuno ispunsti dušu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizel pali na pritisak i toplotu goriva kao sto je poznato nema svecice(jos uvek).mislis li da je malo mnogo zahtevati da upali na pola kljuca?postoje dosta stvari koje mogu uticati na losije paljenje kompresija,pritisak goriva,stanje dizni i grejaca,zapusenost katalizatora,stanje akumulatora i altenatora....itd.dokle god je to verglanje u okvirima par sekundi nema problema.za akumulatore ja bih se drzao propisanih fabrickih i tolerancije do 15%+-.preveliki kapacitet sa slabijim altenatorom prouzrokuje da taj aku skoro nikad nije napunjen za svoje gabarite i automatski mu se smanjuju parametri,sto dovodi do pitanja cemu over size aku?za premale aku suvisno je objasnjavati to je svima poznato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ti više radiš sa tim stvarima nego ja svakako ,

ako smatraš da je 53 ah i 540 A previše onda ću kad dođe vreme za to poslušati taj savet.... pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tih 15% vise kapaciteta u principu staje na fabricko mesto, ako uopste i moze da stane naravno. Da rezumiram, nisam mislio na 200Ah aku, nego na malo veci od fabrickog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obelix,

ja vozim mjtd 1.3 sa 150.000 ex van.

Svaki takav dizel motor pali posle 3-4 okretaja motora, ne postoji paljenje na pola ključa. Nov akumulator ti tu neće ništa pomoći. Preterivanje sa amperažom je nepotrebno, ona varta od 52Ah i 400 i kusur ampera u tenutku je sasvim dovoljna ali sve dok tvoj auto pali tako kao što si opisao na niskoj temperaturi ti nemaš razloga da menjaš akumulator. Ja imam isti slučaj, fiat-lancia akumulator u njemu, isto se ponaša i to tako treba da bude. Presnažan akumulator za taj motor nije potreban. Grejači na nula stepeni rade 2-3 sekunde maksimalno a tek ispod minus deset 5-6 sekundi, oni uopšte više nisu bitan potrošač kod ovakvog common-raila najnovije generacije. Uz to, masa celog motora je svega oko 120kg (!), cilindri zapremine 1250ccm pa možeš misliti koliko je lakše zaverglati njega od nekadašnjih dizela.

Granicu ovog Fiat Lancia akumulatora u njemu (2004) sam našao na kopaoniku kada je auto bio na otvorenom parkingu, na jakom vetru i temperaturi oko -15. Tada nije mogao da okrene ni jedan krug. Čim sam se spustio u zavetrinu na -10 radio je kako treba i to ne gubeći dugotrajni kapacitet. Znači, fali mu malo trenutne snage ali tek na ekstremnim uslovima koje ukoliko nisi SkiManiac nećeš nikad ni videti.

Anyway, hvala za pitanje i post pošto ste mi da liinfo šta mi treba. Ja ću rado pazariti onu vartu (52) jer jesam SkiManiac a to znači, svaki mogući vikend pravac mjtd na 1.700m i niske temperature. Javite gde je ima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...