Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ovo je testirano samo nekoliko  brendova, gde su ostali?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, 037 said:

Realistični pobednik za naše uslove, koji su već neko vreme bili aktuelni, je Pireli. Kinezi ga ipak nisu upropastili i, shodno Pirelijevoj tradiciji, novinar mu hvali osećaj u vožnji.

 

Osim što mu je trajnost, bar po podacima iz tabele, bukvalno smešna u odnosu na druge, posebno u odnosu na Conti i Bridgestone koji su skoro pa 40% bolji. Verovatno su pakovali malo mekšu smesu pa zato i ima za nijansu bolje performanse po suvom, ali se iz ovog ugla ne isplati, da menjaš na svake 3 godine umesto na 5 recimo (ako prelaziš 10k godišnje), stvarno bi morao da opravda to skoro pa duplo nižom cenom, što definitivno nije slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@037 valjaju li čemu kinezi Linglong? Konkretno me zanima model Green-Max All Season u dimenziji 225/45 R17. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AxicImam baš pozitivno iskustvo sa zimskim Sailun gumama. Odlična u svim uslovima vožnje - kiša, sneg, suvo - nikakvih problema nisam imao. Tiha je, udobna je. Jedina mana je što je teška i ima veliki otpor kotrljanja što dovodi do veće potrošnje (kod mene potrošnja bila veća čak i preko litre).

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, MilanM said:

Ovo je testirano samo nekoliko  brendova, gde su ostali?

Odabrao je prema njegovoj proceni i prethodnim testovima samo najbolje. Možda je mogao i morao dodati i Gudjer.

13 hours ago, Vule said:

Osim što mu je trajnost, bar po podacima iz tabele, bukvalno smešna u odnosu na druge, posebno u odnosu na Conti i Bridgestone koji su skoro pa 40% bolji. Verovatno su pakovali malo mekšu smesu pa zato i ima za nijansu bolje performanse po suvom, ali se iz ovog ugla ne isplati, da menjaš na svake 3 godine umesto na 5 recimo (ako prelaziš 10k godišnje), stvarno bi morao da opravda to skoro pa duplo nižom cenom, što definitivno nije slučaj.

Za veće kilometraže dva kompleta ionako imaju više smisla. A i tamo poprilično važi da ili drže ili traju. Pireli je objektivno dobar kompromis - zadovoljavajuća svojstva i dobar osećaj u vožnji (što je do sada kod univerzalnih pružao samo Mišelin). Da li se taj kompromis uklapa u svačiju sliku i potrebe, to je drugo.

13 hours ago, Axic said:

@037 valjaju li čemu kinezi Linglong? Konkretno me zanima model Green-Max All Season u dimenziji 225/45 R17. 

Koliko mi je poznato Kinezi napreduju, ali jedini dobar rezultat na testovima je do sada ostvario Trajangl, Sizon Iks TA01, ovaj model:

 

https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-155-65-r14-75t-seasonx-ta01

11 hours ago, Martin said:

@AxicImam baš pozitivno iskustvo sa zimskim Sailun gumama. Odlična u svim uslovima vožnje - kiša, sneg, suvo - nikakvih problema nisam imao. Tiha je, udobna je. Jedina mana je što je teška i ima veliki otpor kotrljanja što dovodi do veće potrošnje (kod mene potrošnja bila veća čak i preko litre).

Sailun je imao skandal sa TUV-om, prvo su se hvalili da ih je testirao (što samo po sebi ne znači ništa, a i Sailun je platio test), onda prećutali da im je TUV obrisao i te rezultate jer je utvrdio kako su potom u serijskoj proizvodnji oborili svojstva. Balkanprogres ih je hvalio jer su na neki način njegova ekskluzivna marka.

 

 

!!! => Uzgred, kolega je u novembru sa zimskim gumama (dubok dezen, Tigar Vinter, na testovima kvalitet svakako iznad zimskog Sailuna) otišao u servis Balkanprogresa, i vratio se sa celogodišnjim Sailun gumama. Ubedili ga da su za zamenu i da su njihove bolje. Pilićari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sailun sam dobio sa Pandom skoro pa nove letnje gume poklonio sam ih drugaru zajedno sa alu felnama posle mesec dana voznje
U krivinama skripe a po mokrom se klizaju kao po ledu
Kupio sam druge felne sa dve dobre AS gume meni nepoznatog proizvodjaca CEAT i kupio dve nove Kleber AS za prednju osovinu i drugi auto potpuno. Te dve kleber gume su me izvukle uz ozbiljno brdo po onom prvom i jedinom snegu 9. januara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Imam baš dosta km sa zimskim, od novembra do februara prešao 15000km, zaista nikakvih problema. 

 

Prošle nedelje sam uzeo 4 letnje Sailun, prvi utisak nakon cca 1000 km - čini mi se da nisu baš dobre kao zimske, ali videću kad još malo otopli.

Takođe, velik otpor kotrljanja, ali izuzetno udobna i tiha guma. 

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2024 at 7:20 PM, Axic said:

@037 valjaju li čemu kinezi Linglong? Konkretno me zanima model Green-Max All Season u dimenziji 225/45 R17. 

Moj kolega ih vozi na Kromi i kaže da su vrlo dobre i posle četiri godine...

Doduše koleza je Piroćanac!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavio Vredestein Quatrac upravo, javljam utiske. Veceras je mokar put, vreme vlazno pa me bas zanima. Pre toga bile Continental M+S starije

Uh Chroma je vrh auto!:) Nakon Stila bi mozda taj uzeo:) Ili B6 Pasat

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kvazarija said:

Stavio Vredestein Quatrac upravo, javljam utiske. Veceras je mokar put, vreme vlazno pa me bas zanima.

Okaci slike gume ili sare ovde.

Imamo cuvenog forumskog testera koji ce ti uraditi kompletan review vec na osnovu slika.

Trudimo se svim silama da zadrzimo @Axic sa dosadasnjom platom, Youtuberi se trude da ga otmu svim silama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stavio Vredestein Quatrac upravo, javljam utiske. Veceras je mokar put, vreme vlazno pa me bas zanima. Pre toga bile Continental M+S starije
Uh Chroma je vrh auto!:) Nakon Stila bi mozda taj uzeo:) Ili B6 Pasat
Croma je zaista sjajan auto. Vozio ga nekoliko godina. Steta sto ne postoje novije verzije jer bih sigurno nastavio sa istim modelom.
Srecno sa Quatrac-om

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dva pitanja.

1) Zašto je za ovih 5% u visini, cena veća 50%

2) Da li je ovih 5% presudno za udobnost (7 hiljada je 7 HILJADA po točku)

644611528_Screenshotfrom2024-03-1622-18-14.thumb.png.730ceed9eaab932b03a0398505989d09.png1659951842_Screenshotfrom2024-03-1622-18-26.thumb.png.b2f0e2ac35fdb4d4865a7522ee066a96.png

 

Edited by Kosta Smosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel 45ica i na drugim sajtovima toliko skuplja? Recimo 205/55 je standard, nosi je pola auta, ali 205/60 nije bas 50% skuplja..

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pretpostavljam da mislis na 16'' gume?

Zavisi i od colaze, sa vecim precnicima gume su primetno skuplje i te razlike izmedju cestih i redjih profila mogu da budu poprilicne. Za sve ove godine, vozio sam ih i licno vise razlicitih na svojim kolima (15'', 16'', 17''), a trenutno vidim cenovnu razliku izmedju 14'' i 19'' (i njihovih varijacija) upravo na ova moja dva plasticna poluproizvoda.

Konkretno u primeru iznad, 225/40/18 profil je vrlo cest, maltene standard recimo za Compacte sa 18''. Kao sto su unazad bile i 225/45/17, 205/55/16, davno 195/65/15, itd.

Pa je zato i cena svakog od tih profila povoljnija, trazene su i ceste, dodatno ih pravi gomila proizvodjaca i iz srednjeg i iz nizih segmenata i konkurencija je prilicna.

Sto se udobnosti tice, 225/45/18 je sa preko 1 cm visim bokom, sigurno da moze da se pumpa na malo nizi pritisak nego 225/40 i da bude malo udobnija. Opet stvar ukusa svakog od nas i kako ce setovati u odnosu na fabricku preporuku.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 205/55 R16 i 205/60 R16 su veoma česte (iako je prva češća), otud kod njih razlika u ceni nije previsoka.

 

Sećate se da su pre malo manje od dvadesetak godina ljudi prelazili na 16" ili čak prodavali »Lagune« sa sedamnaesticama kada dođe vreme za zamenu jer su kompleti koštali od 1200 naviše (tadašnjih, a mislim u samim počecima i 1600), a sada je 225/45 R17 kao nekad 145 SR 13.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre desetak dana sam bio na tehnickom i tamo su mi gume stavili na 2,3 bara, inace prednje sam drzao na 2,6 a zadne na 2,4. Da li umisljam ili je auto sad na 2,3 nekako, ne nestabilniji, ali kao  da se ljuljuska. U voznji se ponasa kao i pre, recimo niz B. Potok, prodje normalno 120-130. Inace gume su Sava AS, 225)45 R17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom utisku SVE gume vole malo veći pritisak, bar 0,1 bar. Može i 0,2bara ali nikako više od 0,3 bara od preporuke proizvođača.

Sećam se pre 15-ak godina kada sam namontirao nove Goodyer UG 7+ i napumpao ih na fabrički pritisak, jedva sam pratio kolonu po Avali, mnogo mi se ljuljao tadašnji Stilo.

Kada sam dodao 0,1 bar, kao da sam stabilizovao kola. (dimenzije su bile 195/65 R15).

Nego niko mi ne odgovori da li 225/40 R18 vadi kamen iz bubrega (njena visina je 90mm) za razliku od 225/45 R18 (njena visina je 102mm)?

Da li su toliko neudobne s obzirom na malu visinu od 9cm?

E onda u tom kontekstu, da li treba dati (za mene velikih) 7000din za višu gumu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ti pise u "citapu" za auto, koja je homologirana dimenzija? 225/40 ili 225/45?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 hours ago, Kosta Smosta said:

Nego niko mi ne odgovori da li 225/40 R18 vadi kamen iz bubrega (njena visina je 90mm) za razliku od 225/45 R18 (njena visina je 102mm)?

Da li su toliko neudobne s obzirom na malu visinu od 9cm?

Slicna prica kao i za AS gume :) - malo je nezahvalno savetovati, jer su nam uslovi voznje i afiniteti svima drugaciji.

40 profil generalno jeste nizi, a u ovoj kombinaciji sa 225 sirine (tj. 9 cm visine boka) vec spada u tvrdji setup, jer se i zbog tog niskog boka pumpa na visi pritisak.

Na trenutnom autu imam 235/40 (samo sto je u pitanju 19''), a to je 9.4 cm visine boka, dodatno sto se napred pumpa na 2.6 Bar - i to iskreno jeste malo tvrdja kombinacija. Ali i sam auto je tvrdje trimovan (teska dizelcina napred+Sport Chic verzija), tako da nisam hteo da se spustam na manju colazu felni i krofnastiju gumu 235/45/18 ili 225/50/17. Meni ne smeta i generalno volim takav trim (prethodno sam vozio spusteni Bravo Sport na 225/45/17, pumpanih na 2.3-2.4 Bar). Pa ako je vec malo tvrdje kada se naidje na losiji put (sto je i jedini minus) - neka bar lepo izgleda svo vreme i bude sa najvecim i ubedljivo najlepsim fabrickim felnama :D . Opet, verujem da bi nekome ko voli ljuskavu ili voznju kao na oblaku tako nesto smetalo, zato i ne volim bilo koga da savetujem vec samo da podelim svoje vidjenje.

 

PS: I jos jedna stvar, ne znam koji je auto u pitanju - sa nizim 225/40 profilom, dobices i jos 1 cm "rupe" tj. zjapljenja izmedju gume i ruba krila, kao i tanju gumu. Sto na nekim vozilima zna da bude vizuelno bas grdno, ako fabrika deklarise "mesnatiju" gumu.

Stavi sve na papir i razmisli ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...