Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Prilicno je pocelo da se stedi gde god je moguce od one lude 2008god. Mnogi motori od tad nemaju poklopce, plasticne itd. Izolacija. Ukratko stednja na svakom koraku.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je problem - jeste, da i dalje ne znam šta bi pre kupio - ne znam   :rolleyes:

 

Toliko je vozila (automobila) različitih godišta, klasa, veličina i zapremina da se jako teško odlučujem šta ne kupiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim automobile i moj glavni problem kod zamene automobila jeste sto kupujem samo jedan :D

Realno svasta mi se svidja, a ne mogu kupiti desetine auta i voziti ih sve odjednom. :D



Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bih da mogu da imam paralelno 10-ak automobila ... Pa, zavisno od raspoloženja za taj dan :) 

Mada, verovatnno nemam ni toliko pari obuće čak i da brojim papuče za plažu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cesto sam rentirao automobile koji mi se svidjaju i koje razmatram za kupovinu pa ih provozam dan dva cisto da steknem neki utisak. nekad me toliko razocaraju a cesto i oduseve

Trenutno znam da Hyundai I10 nikada necu kupiti a da bi Jimny uzeo bez razmisljanja

Kao neko ko trenutno ima dva auta a nekada sam imao i 4 na raspolaganju mogu da vam kazem da uvek vozim samo jedan i to onaj koji mi je najzgodniji to je trenutno panda, mala je zgodna za guzvu za parking dok passata vozim jednom mesecno i to samo iz razloga da bi ga malo provozao greota da stoji evo upalicu ga ovih dana treba da ga vozim na tehnicki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pored 168 stranica ove teme gde se detaljno diskutuje "koji auto kupiti" ja idalje nemam pojma koji bi auto kupio
Prosto. Ml ili Cls :D

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne deluje lose ovaj je malo bolji sa hrom detaljima mada redak je tipo koji moze vizuelno da me privuce, cudi me da nisu izbacili neku sport verziju

 

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekipa, kako je vase misljenje o EDC menjacima kod Rešoa (Megane, Talisman, Scenik IV) sa motorizacijom 1.5 dci/115ks /1.6 (verovatno hdi?) kao i A/T menjaca koji idu u Opel Crossland / Grandland sa motorizacijom 1.5,1.6 (120-136ks) dizel. 1.7 dizel kod Renoa ne bih gledao, nije se dugo zadrzao, a i ne znam ciji je mada me zapremina podseca kao da je Isuzu motor.

 

Nisam siguran za EDC ali sam za Opele procitao da su 7.stepeni automatici koji isto idu i u Insigniju sa tom motorizacijom i da im je servis (ulje + filter) oko 100 eVri (procitao, koliko je istina, takodje ne znam). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, ISV_01 said:

1.7 dizel kod Renoa ne bih gledao, nije se dugo zadrzao, a i ne znam ciji je mada me zapremina podseca kao da je Isuzu motor

1.7 je unapređena verzija 1.6 dci motora, ali ga je "ubila" €kologija, o kome sam čuo razne kontradiktorne informacije. Od sjaja do očaja. Moj serviser (ex serviser) reče da je ok (taj 1.6) i dok sam još razmišljao o S4 pikirao sam ga, održavanje je slično, a ima lanac. Nekako o tim EDC Renoovim menjačima se ne priča mnogo, a i ponuda je bila jako slaba...

Kod Opela mislim da su ti motori poreklom PSA!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDC mislim da pravi Getrag, tako da bi trebalo da je dobar.

Sto se tice motora, taj 1.6 (Reno/Nisan) od 130ks se nije pokazao lose, mada je 1.5  pouzdaniji motor.

 

 

1.5 Opel (Psa) ni u ludilu.

Problemi sa razvodom, usisom, pored standardne price oko dpf/adblue

Ovo sa razvodom su navodno resili 2020, cini mi se, ali ja bih ga preskocio na tvom mestu.

Benzinci 1.2 su im takodje uzasni.

1.6 kod Opela ima isto problem sa lancem, mada se to da srediti.

Po meni verovatno jedini izbor kod Opela, narocito verzija bez adblue-a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skile86

A 2.0 dizlo u Opelu ? Znam da su prve generacije koje su npr bile u Insigniji imale probleme, posle kao ispravljeno tipa 2020te.

To je motor sa mislim ~170ks, ne znam ima li drugih verzija snage.

Pitam zbog npr Grandland-a, mislim da bi mu to bila optimalna motorizacija jer je tezak.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 dci za svaku preporuku. uparen sa EDC zaista nisam cuo da je iko prijavljivao probleme a mnogi hvale. Poneko kaze da nije najprecizniji kod prebacivanja brzina u odredjenim situacijama(uzbrdice itd) ali nista specijalno problematicno.

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/1/2024 at 10:03 AM, OMP said:

kako je moguce toliki obrtaji u 6. , sta se onda postiglo 6. brzinom ako su tako visoki obrtaji na 130kmh, meni gp u 5. ide toliko na 3500, da imam 6. moralo bi da padne na 3000 sto bi bilo ok

 kod mene odnos rpm i kmh gledano po gps u 5. brzini je :

3000rpm = 110-112kmh

3250rpm = 120kmh

3500rpm = 130kmh

dok sam sat pokazuje za nekih 10ak kmh vise

ja ga vozim uvek tu 3000-3200 tad mi je najbolji odnos buke i brzine, na 3500 je vec bucan prilicno sto od motora sto od vetra, podvozja cega god pa mi i nema smisla terati ga toliko, 10-15 kmh gore dole mi ne znace u zivotu nista.

Jel vam ispravna ta kola?

IMG_20220716_101824.thumb.jpg.0108747a7751962c0147c3a92635acf6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, integralac said:

Jel vam ispravna ta kola?

IMG_20220716_101824.thumb.jpg.0108747a7751962c0147c3a92635acf6.jpg

Ovo je 140 ili 150 konja?

 

Moja ima 120 konja i 129kmh = 3000 rpm po cajgeru (u 6oj).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sa konjima izgleda, nego sa godistem, tj menjacem unutra: M32 pre redizajna je kraci i vise vrti motor, FPT C635 iz redizajna je duzi i nizi su obrtaji... nadjoh grafikone :)
 

2008 Lancia Delta 1.4 T-jet 16V 120 Argento (88 kW / 120 PS / 118 hp) (since mid-year 2008 for Europe ) specs review (automobile-catalog.com)

2012 Lancia Delta 1.4 T-jet 120 Argento (88 kW / 120 PS / 118 hp) (for Europe ) specs review (automobile-catalog.com)

2012 Lancia Delta 1.4 MultiAir 140 Argento Start&Stop Euro5 (103 kW / 140 PS / 138 hp) (for Europe ) specs review (automobile-catalog.com)

 

 

m32 fpt.JPG

 

edit: @integralac tvoja V je "dugacka" maltene koliko i moja VI po ovim grafikonima, razlika u nijansama... 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ISV_01 said:

@skile86

A 2.0 dizlo u Opelu ? Znam da su prve generacije koje su npr bile u Insigniji imale probleme, posle kao ispravljeno tipa 2020te.

To je motor sa mislim ~170ks, ne znam ima li drugih verzija snage.

Pitam zbog npr Grandland-a, mislim da bi mu to bila optimalna motorizacija jer je tezak.

 

 

Prilicno sam ubedjen da je to Fijatov motor uz odredjene izmene.

Sticajem okolnosti sam se interesovao bas za Insigniju sa tim motorom i rekose mi da ima problema sa nekom lambda sondom, koja kosta oko 1000e posto je ima samo u originalu.

Ostalo je ok.

Novija godista tj motor sa 177+ hp-a je iz Pezoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je 1956ccm to je fiatov motor, ako je 1995ccm to je vec nesto drugo, opelov motor razvijen iz 1.6cdti.

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ostoja said:

M32 pre redizajna je kraci i vise vrti motor, FPT C635 iz redizajna je duzi i nizi su obrtaji... nadjoh grafikone :)

'Ajmo jedno nagradno pitanje ;) .

C544 (Opelov M32) ima prenos u 6. brzini 0.744.

A FPT-ov C635 na benzincima 0.74 do 0.77 u 6. brzini.

Znaci maltene isti ili cak kraci prenos na zabarskom menjacu ? :)

 

Prvo, vecina zaboravlja izuzetno bitnu stavku u vidu prenosa u diferencijalu. I da je na grafikonima rpm/brzina uracunat tzv. Final Ratio.

Odnosno, grafikon prikazuje odnos menjac+diferencijal. Gde razlike mogu da budu drasticne.

 

2 hours ago, ostoja said:

edit: @integralac tvoja V je "dugacka" maltene koliko i moja VI po ovim grafikonima, razlika u nijansama...

E sad, ovde su prenosi u menjacu maltene isti, prenos u diferencijalu isti. Razlika u obrtajima u ovom primeru nastaje ne zbog prenosa - nego zbog manjka snage, tacnije, obrtnog momenta u poredjenju T-Jet i MultiAir Turbo. Euro 4 T-Jet je (bez obzira na snagu) u startu imao 206 Njutna. Dok je MultiAir imao i do 260 Njutna u Sport modu (230 u Normal). I jos dostupno na nizim obrtajima - takav motor ce samim tim lakse i na manjim rpm da nosi karoseriju iste tezine.

 

Kada vec pominjem prenose u menjacu i diferencijalu - evo jos jedan interesantan podatak.

500L, najobicniji 1.4 FIRE 95 sa C514.6 menjacem - vecina misli da se prilikom kruziranja vrti u obrtajima jer ima kratak prenos u menjacu. A upravo je suprotno, retko ko zna da taj C514 u 6. brzini ima odlican prenos od 0.64. Primetno duzi prenos od vecine menjaca na turbacima. Dodatno, 5. brzina na Fici ima prenos kao 6. brzina na Delti. U praksi, maltene kao da Fica za kruziranje ima jos jednu, 7. brzinu, poredeci sa Deltom :) . 

Citaj, motor bi trebao da bude bas rasterecen na visim brzinama.

Ali, kada bi gledali samo menjac :) . Zbog slabijeg motora i vrlo malog torque od 128 Nm (pa jos dostupnog tek u visokim obrtajima) - da bi se to nadoknadilo, diferencijal mora da ima kratak prenos. Cak blizu 5.0, poredeci sa cca 3.4 kod turbaka, a menjac "zgusnutije" slozene neke brzine.

Sto rezultuje daleko visim obrtajima prilikom kruziranja, u odnosu na ono sto bi ocekivali gledajuci samo prenos menjaca u 6. brzini.

Cisto da se dopisem na diskusiju, sa par svojih zapazanja ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Ivan said:

 

E sad, ovde su prenosi u menjacu maltene isti, prenos u diferencijalu isti. Razlika u obrtajima u ovom primeru nastaje ne zbog prenosa - nego zbog manjka snage, tacnije, obrtnog momenta u poredjenju T-Jet i MultiAir Turbo. Euro 4 T-Jet je (bez obzira na snagu) u startu imao 206 Njutna. Dok je MultiAir imao i do 260 Njutna u Sport modu (230 u Normal). I jos dostupno na nizim obrtajima - takav motor ce samim tim lakse i na manjim rpm da nosi karoseriju iste tezine.

 

 

Ovde ti se matematika ne slaže ili ja nešto nisam razumeo.

Ako su prenosi u menjaču isti i prenos u diferencijalu isti, koji god motor da prikačiš na istom broju obrtaja u istom prenosu će imati istu brzinu kretanja. I onaj od 100 i onaj od 200 konja.  Ako prvi motor ide npr. drugom na 3000 obrtaja 50 km/h, isto toliko će ići i drugi motor. Tu samo ukupan prenos (menjač i diferencijal) igra ulogu. Naravno ne računam velike brzine gde slabiji motor ne može da postigne obrtaje jačeg. 

Obrtni moment je druga priča i zbog njega ta 2 motora mogu da se razlikuju u prenosima, i treba da se razlikuju. Ali samo zbog obrtnog momenta sa istom mehanikom nema razlike u brzinama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, skile86 said:

EDC mislim da pravi Getrag, tako da bi trebalo da je dobar.

Sto se tice motora, taj 1.6 (Reno/Nisan) od 130ks se nije pokazao lose, mada je 1.5  pouzdaniji motor.

 

 

1.5 Opel (Psa) ni u ludilu.

Problemi sa razvodom, usisom, pored standardne price oko dpf/adblue

Ovo sa razvodom su navodno resili 2020, cini mi se, ali ja bih ga preskocio na tvom mestu.

Benzinci 1.2 su im takodje uzasni.

1.6 kod Opela ima isto problem sa lancem, mada se to da srediti.

Po meni verovatno jedini izbor kod Opela, narocito verzija bez adblue-a.

 

Ne znam za Opelove nove motore sad kad je u PSA grupaciji, ali ja sad vozim Merivu B 1,4 turbo benzin i nikakvih problema nemam. Opel nikad svog dizela nije imao al su im benzinci sjajni. Čak i oni 1,2 sa lancem,i dobro primaju plinske instalacije. Al tad su još bili GMC grupacija..  1,6 klasični bez turba isto relativno ok. motor. Za ove sadašnje ne znam. PSA grupacija mi nije nešto poznata sem 1,5 DCI kojeg svi hvale.. Al i njega nema više..izbacuju dizele. A šteta dokazan motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...