Jump to content
FAS Euroauto Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Cisto radi reklame, nista drugo. Kapiram da kad kao klinac gledas, bolje da obucavas na nekoj mecki nego na 208

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, _Boki_ said:

Mislim da nemaju sve, možda ima i fensi auto škola, ali i onih drugih. Ja se obučavam na Punto 3, koji ide na TNG :)

Moja drugarica ima kući juga 55,s polagala na Clio mk V i sada ne vozi jer kaže da ne zna da vozi Juga…

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevezano za model, pored navedenog, moguce i razliciti menjaci, duza (ili brzina vise) koja rastereti motor na putnim brzinama.

Mene bi zacudilo da je obrnuto :D , pogotovo kod modernijih turbo motora. Ljudi jos uvek zive u zabludi da su mali motori stedljiviji. Ne znam ni sam koliko puta sam ljudima u praksi dokazivao suprotno.

PS: Naravno, ove potrosnje u praksi su neostvarive, ali medjusobno poredjenje otprilike vazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto neostvarive, mešovita, i gradska, su relativne...

Ali otvorena vožnja, meni se uvek poklapala sa deklarisanom.
Imao sam fabiju 1.2htp, 4.7 l otvorena, toliko je i bila, valjevo Prokuplje. Normalna, opuštena vožnja.

Sad sa Z10, 4.8L, ista prica, kad krenem na put od 20, 30km, bude oko 4 8 po bordu, ili manje. Realno, možda malo više.

E sad, gradska, sta je to, beograd, ili Prokuplje... Različita ludnica..
Mešovita, OK, ali odnos grad, otvoreno.

Moja vožnja je uglavnom vangradska, i prema njoj gledam auto, i njegovu potrošnju. Ono malo gradske vožnje, nek je i 8L, to mi je 5% u ukupnoj vožnji.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 6/9/2021 at 12:43 PM, shuxx said:

Ali otvorena vožnja, meni se uvek poklapala sa deklarisanom.
Sad sa Z10, 4.8L, ista prica, kad krenem na put od 20, 30km, bude oko 4.8 po bordu

Sam si sebi odgovorio ;) . Mereci iskljucivo po cepu, sta god da sam vozio za ovih 20 i kusur godina staza, jedino koliko-toliko blizu fabrickoj potrosnji moze da bude cifra na otvorenom. I to da budu idealni uslovi, magistrala, ravno, prazan auto i naravno noga na vr' gasa. O kombinovanoj da ne govorimo, a grad tek - to je samo pitanje koliko ce litara da slazu :) .

Evo cisto pitanje - da li mislis da je ovo ispod moguce? Moje fotke, fabrika za MA turbo 140 deklarise 4.8l na otvorenom (kao i na tvom Punticu). A u praksi i po cepu malo morgen, mislim, moze blizu ali to ne bih nazvao voznjom. Probao sam tada cisto iz zaje*ancije da vidim koliko ovaj motor mogu da spustim sa potrosnjom i dovoljna mi je bila ta jedna trauma :D :

On 8/18/2019 at 10:27 PM, Ivan said:

Tako da sam samo za ljubitelje gledanja u board (i slepog verovanja u isti) morao da stanem pre ukljucenja na autoput i slikam potrosnju.

U skladu sa najnovijim trendovima na forumu, ne pada mi na pamet da cepujem da proverim, posto mi ovako stvarno odlicno deluje za turbo-benzinu od 140 KS :lol: :

 

180820196741.thumb.jpg.ecb446346bfa89079502bba4287b6fbf.jpg 180820196740.thumb.jpg.dfacbae8be1b611bee5c477f5e10f64b.jpg 180820196742.thumb.jpg.4c485ab3826ced9e429b35852cfa23e1.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Više puta sam išao na duži put, uvek sa punim rezervoarom krećem, po stizanju ( a pređenih npr 300km) punim, i gledam potrošnju. 

Primer, magistralni put, Valjevo Prokuplje 350km, prosek oko 60kmh. Potrošnja benzinca od 1.2L, ispod 5L. Nema tu nikakvog miljenja, spore vožnje itd. Jednostavno pratim ostale, ili im zadajem tempo.

 

A dajem i moju potrošnju na Z10, TNG, za 48000km. 90% otvoren put, 5% grad, 5% autoput... recimo. Da je samo na benzin, sumnjam da bi prešao 5L, ili neku decimalu više.

shuxx.png

 

naravno, svaka druga vožnja, grad, mešano, je veoma relativna. A tek da ne govorim različitim vozačima, i njihovim navikama, jt tempu vožnje, promeni brzina, visokim ili niskim obrtajima, itd.

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 minuta stajanja u mestu sa upaljenom klimom a relacija 10km, na bord ne smem ni da gledam, i tako svaki dan posao kuća I onda me komša pita, jeli koliko troši taj Tipo? Reko, znam koliko ne troši, još nije prešao 12l benzina

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro bi neka mala priča o zameni ulja, ili svećica po broju radnih sati, a ne po kilometraži. Nije isto 20kmh prosek, i 40kmh prosek. Ja npr menjam ulje na 15000km, 90% otvorena vožnja, ukupan prosek iznad 40kmh. Što je 380radnih sati.

 

nego, ova tema ode u neke druge, a ne one pod naslovom :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, knezevic76 said:

20 minuta stajanja u mestu sa upaljenom klimom a relacija 10km, na bord ne smem ni da gledam, i tako svaki dan posao kuća emoji41.png I onda me komša pita, jeli koliko troši taj Tipo? Reko, znam koliko ne troši, još nije prešao 12l benzina emoji23.png

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 

Meni Punto 1.2 8v u istim uslovima isto troši…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro bi neka mala priča o zameni ulja, ili svećica po broju radnih sati, a ne po kilometraži. Nije isto 20kmh prosek, i 40kmh prosek. Ja npr menjam ulje na 15000km, 90% otvorena vožnja, ukupan prosek iznad 40kmh. Što je 380radnih sati.
 
nego, ova tema ode u neke druge, a ne one pod naslovom :whistle:
Pa zato neki brendovi automobila imaju, imao sam na e87, "plutajući" vremenski interval do servisa u zavisnosti od stila vožnje. Što se duže vozi po gradu to se interval smanjuje I obrnuto pa umesto 15000km vrlo brzo spadne na 10000km.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. 

Nedavno sam baš kupio GP, 1.48v iz Nemačke sa kamiona... 

Mogu da kažem da je došao sa minimumom ulja... 

Da li to znači da troši ulje? 

Inače nov sam na forumu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki auto trosi ulje, manje ili vise. Uradi mali servis pa prati, 2-3 deci na 1000km je prihvatljivo. Preko pola litra na 1000km je dosta, i tad bi trebalo planirati neko osvezavanje motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tema je namenjena za savete pri kupovini GP. Za sve tehnicke probleme i pitanja, imamo odgovarajuci tehnicki podforum za konkretan model: 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/134-grande-puntolinea/

 

Prica o problemima sa vucom na GP 1.9 MultiJet 130, prebacena je u postojecu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60605-grande-punto-19-mjet-131-ks-problemi-sa-snagom-trza/&do=findComment&comment=1613787

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao forumasi, u prilici sam da kupim Grande punta 1.4 T-JET 120ks, vidim da ih nema mnogo sa tim motorom na forumu i oglasima. Kako se pokazao taj motor u GP, koliko potrosnju mogu da ocekujem? Planiram da mu stavim plin posto dosta prelazim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, da se aktiviram posle duze vremena default_).gif Nakon Stilo kupio Skoda Yeti 1.4 TSI 2017god koe uskoro ide na prodaju ( auto je top nego dobili sluzbeni).

 

E sada ko drugi auto koi ce se voziti niz BG gledam Evo ili Punto MY12 benzinac, pa glavna dilema je vredi li rizikovati sa 1.4 Multi Air atmo kao bolja varijanta od 1.4 8v?

 

Kupio 2009 novi GP 1.2 8v koi danas vozi moj cale a ja jos uvek nemogu da prezalim sta tad ne uzeh jaci motor...

 

Inace punto planiram da mi potera prijatel iz Holandije, sto mi bitno da znam da nije doteran havarisan ili vracana kilometraza...

 

Sent from my SM-G780F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinci su u Holandiji skuplji od dizelasa a jos ako hoces neke normalne kilometre ima da te kosta bar 1000€ vise nego sto su ovde u Srbiji a zato sto je ovde vecina vracena sa kilometrima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nisam znao, onda da dodam i 1.3 Mjet 84ks u razmatranje, ili je bolja jacija verzija?

Sent from my SM-G780F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec sam pisao da je taj motor sa euro5 normom smece za medalju i da kad dodju izduvni gasovi na merenje nijedan nece proci tehnicki pregled. 

Trgovci kolima su to shvatili i izbegavaju taj motor. 

Pogotovo iz Holandije ima da se smrznes koliko imaju km jer ja sam ih se nagledao sa 250-290k a 2010-2012 godiste su. 

Vise puta sam ih uzimao i neke sam i vracao uvozniku jer to toliko lose radi da je strasno a sto je najcudnije dok su zagrejani rade odlicno ali prco paljenje je katastrofa,dime,neravnomerno rade,kad das gas dizne krljaju....

Jednog sam uzeo sa 158k km a koji je bio savrsebo sacuvan u svakom pogledu a ono curi mu ulje iz auspuha tako da bolje ne uzimaj taj motor. 

Samo jedan do sad sam video da radi kako treba a to je jedan od ko zna koliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na info kolega, znaci ipak da se fokusiram na benzince. Kako su se pokazali MA atmo od 105KS, citao izasla neka revizija na multiair pa da li rizikovati snjim?

1.2 je strasno trom a 1.4 8v je malo bolji pa namece mi se 1.4 MA 105ks kao najlogicnija opcija...

Sent from my SM-G780F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

O multi air motorima ne znam gotovo nista jer mi se ni jedan do sad nije ponudio niti sam ga imao. 

Prodajem kola iz uvoza i sve sto napisem pisem iz iskustva. 

Imam svoj pogled na automobile i ono sto treba da predstavljaju i dok neki pate od sto vise ooreme ja gledam nesto drugo a to je da auto sluzi i da bude dobar pa neretko imam klot verzije sa pristupacnom cenom. 

Pre neki dan sam dovezao GP 1,4 Tjet Sporting 2008 i odusevio se kako se taj motor ponasa ali nisam iznenadjen jer imao sam Doblo 1,4 Tjet sa 293k km sa taksiha koji je radio savrseno a znate da se tu ne radi samo o kilometrazi nego i o stajanju u mestu i grejanju zimi a plus je bio na plin tako da za sad 1,4 Tjet je moj favorit kad su vec izbacili 1,9 JTD i JTDM motore. 

Doduse video sam jednom i GP sa 1,6 JTDM motorom a i to je dobra verzija. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O MA jedinicama je Ivan pisao svojevremeno i njihovim problemima. 

 

Evo nekih postova:

 

1

2

3

 

U principu preko pretrage ima solidno postova. Nisam siguran, da li je drugi turbo ili samo druga mapa na MA 105, to ce reci iskusniji, naporno mi da trazim preko telefona. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 105 ks MA nije turbo motor, nego atmosferac sa MA jedinicom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...