Jump to content
FAS Euroauto Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

1.2 se više isplati od 1.4 8v?


Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodje mu na slicno s tim sto je stari 1,2 mogao da trpi pucanje zupcastog kaisa za razliku od 1,4 8V. 

E sad cuo sam da ovi noviji 1,2 takodje naprave stetu kad pukne kais. 

Da li je tako ne znam ali znace upuceniji  jer ja sam prodavac a ne serviser. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar je vozio Bravo II 1.9mjet i pre par meseci zamenio za GP '09. sa 1.4 3v t-jet Sport sa panoramom.

Cena je kao i predložena.

Potrošnja, kako kaže, oko 7L identična vožnja sa prethodnim i nema nameru da ubacuje TNG.

Snage i više nego dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami u grandeu tjet naspram 1.9mjet skoro 2l razlike u potrosnji.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za sta mu služi ova rupa,desno gore, u fioci ispred suvozača.

20210329_191150.jpg

20210329_191133.jpg

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@mitros

Ja to nisam imao na GP 2011. godište 1.2 benzin, kao ni svetlo sa leve strane u kaseti.

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=2118]mitros[/mention]

Deluje mi kao i onaj otvor za navigaciju pa mozda da se tu odlozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro svaki EVO to ima, ne znam zasto.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne diraj ! Tu se puni bežični vibrator ! ima u ePeru garant šema sa elektroinstalacijom. Specijalna edicija uz auto roze boje...vidi da ga nisu prelepili folijom pa je druga.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cup holder


Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Nebek said:

Ja sam lično 10 godina vozio GP 1.2 benzin, a službeno sam vozio 1.4 benzin+plin.


Jel ti ne bilo teško da napišeš koje poređenje između ova dva motora? Kako se ponašaju pod opterećenjem? Uzbrdo? Jel si i ti imao često spominjani utisak da sa uključenom klimom teško savladavaš uzbrdicu? Znam da se o ovome pričalo u temi, ali uvek valja čuti utisak uz prve ruke.

 

10 hours ago, Nebek said:

Što se tiče dileme benzin ili dizel, to je lični izbor. Ja na pr. nikada nisam kupovao dizelaša i nikada ga ne bih kupio

 

Zašto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, _Boki_ said:


Jel ti ne bilo teško da napišeš koje poređenje između ova dva motora? Kako se ponašaju pod opterećenjem? Uzbrdo? Jel si i ti imao često spominjani utisak da sa uključenom klimom teško savladavaš uzbrdicu? Znam da se o ovome pričalo u temi, ali uvek valja čuti utisak uz prve ruke.

 

 

Zašto?

1. Poređenje između ova dva modela

Prvo da napomenem da su oba auta bila perfektno održavani.

 

GP sa 1.4 je bio mašina, na otvorenom je bukvalno leteo, radio sam sa njim šta sam hteo: start i ubrzanje, preticanje,... .  GP 1.2 nije imao tu snagu ali je odlično išao. Potrošnja ovog od 1.4 prosečno bila je veća recimo za 1LT na 100km.

Ali uopšteno govoreći nije bilo značajnih razlika.

Što se tiče klime nisam ništa osećao ni kod jednog modela, osim povećane potrošnje kada je klima uključena.

 

2. Dizela nikada ne bih uzeo iz više razloga: prvo skuplji kao nov u nabavci a kao polovan ima veći gubitak vrednosti, dizel je skuplji za održavanje, ne sviđa mi se zvuk motora, kako je dizel motor teži od benzinca potrebna su i dodatna ojačanja šasije koja se ne odrade radi ušteda i onda se auto bukvalno "razdrnda". Opet kažem ovo su moji razlozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su tvoji razlozi i misljenja i ok, postujem. Mogu samo da ti kazem da nisi u pravu sto se tice odrzavanja ,eto , konkretno kod tog auta. Kada kupis dobar auto pa bilo benzin ili dizel nemas briga oko odrzavanja, tj.radis redovne servise. U tom slucaju taj dizel nije nista skuplji za odrzavanje , nemas veliki servis do nekih 200hkm, mali servis kosta skoro isto,nemas svecice, kablove, bobine, potrosnje ulja nema, trapovi i ostalo kosta verovatno skoro pa isto...e sad, ako naidjes na negog krsa, onda je benzinac jeftiniji po dzep :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je i kod starog 1,3 Mjet nervirao lanac i zato sam vise voleo 1,9 Mjet. 

Zbog tog lanca su mnogi motori stradali zbog misljenja vlasnika da je lanac vecit a i oni koji misle da se na zvuk menja su takodje nadrljali. 

Ima lepo u servisnom uputstcu na koliko se menja i ko se toga pridrzava njemu je sve ok. 

Zato vise volim kaisare jer tu se zna kad se menja i ne pretpostavlja se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja ne bih kupio dizela...

Nemam opravdanje za kilometražu koju prelazim.

Drugo, stvarno ne volim dizel (osim ako je Mercedes)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  

1 hour ago, Milutinac said:

i jednog dana se jednostavno RASPADNE! :rofl:

Dezintegrise. Postujem misljenje svakog kolege, ali krajnje interesantni tehnicki razlozi "protiv" dizelasa.

Licno imam odlicno iskustvo i sa dizelasima i sa benzincima, privatno/sluzbeno... Prethodno je u garazi dugo bio turbo dizel, trenutno vec 4. godinu turbo benzina, oba za maltene identicne uslove voznje. A za iduci auto bih birao apsolutno bilo koje od ova dva pogonska goriva. Samo da mi motorizacija legne vozacki i da naravno nema nekih fabricki bas fatalnih falinki koje bi mi bile problem. Ukupan trosak posedovanja (bar turbo motora) je vrlo slican - prednost jednog se topi na drugom mestu i obrnuto.

Opet iz licnog iskustva - najbolje je prikupiti informacije, PROBATI ono sto te zanima i traziti primerak u sto boljem stanju. I ne slusati nikoga :D , sam sam se gomilu puta uverio koliko se puno predrasuda vrti. Od prethodno pominjanih motorizacija u GP, za ta godista - sve su bukvalno peri/deri i bukvalno se sve svodi samo na licne afinitete/kalkulacije i pronalazak sto ocuvanijeg primerka.

 

16 hours ago, _Boki_ said:

Jel ti ne bilo teško da napišeš koje poređenje između ova dva motora? Kako se ponašaju pod opterećenjem? Uzbrdo?

Pored licnih utisaka (mada ovde smo godinama unazad imali priliku da slusamo o raznoraznim FCA letecim napravama :D) - uvek mi prilicno pripomogne aproksimacija/poredjenje. Koja se u praksi pokaze kao vrlo tacna. Posto si pitao za 1.2 vs 1.4 u GP - davno sam nekome ostavljao poredjenje, pa baci pogled i na to. Imas najbitnije sto te zanima na drugoj slici: medjuubrzanja 60-100, 80-120, elasticnost u istom stepenu, najefektnija ubrzanja sa saltanjem... Prva slika su opsti podaci, a treca power-torque dijagrami, cisto gde je sta od oba parametra i koliko dostupno:

 

p1.thumb.png.6ede7f3f2221db28d2f16eee16d92a4e.png  p2.thumb.png.20fa669f40686daaa5c0f17accf3fa1b.png  p3.thumb.png.4622ea7d19e776c915a7074da06437c6.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Nebek

Hvala na odgovoru!

 

@Ivan

Hvala što si se potrudio, ali se bojim da su meni (koji je sad tek pri kraju obuke za vozača) ovi podaci previše komplikovani, da ne kažem nejasni.

 

Mene je zanimalo sldeće: Da li GP 1.2, potpuno opterećen (nešto tipa, četvoročlana porodica krenula na more, pun gepek stvari), može da se bez problema da se popne uz bilo koji nagib (od prosečnog brda u Beogradu, do recimo penjanja uz Zlatibor, sve i kad je za volanom vozač početnik?? :unsure:

 

Npr. pitao sam jednog komšiju, on mi je na slično formulisano pitanje doslovce rekao da nema šanse (samo ćeš sjebati neki deo, zaboravio sam koji), a čovek je vozač već par decenija. Ono što bih ja voleo da čujem od članova ovog foruma je: čoveče, jesi ti normalan, uzmi 1,2 i ne sviraj :lol:

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
36 minutes ago, _Boki_ said:

...pitao sam jednog komšiju, on mi je na slično formulisano pitanje doslovce rekao da nema šanse (samo ćeš sjebati neki deo, zaboravio sam koji), a čovek je vozač već par decenija.

To ti savet daje strucnjak koji nije cuo za menjac. 

 

Ja sam pre neki dan isao Puntom 1,2 uz uspone i dovoljno je samo ubaciti iz pete u cetvrtu brzinu a danasnji "znalci vozaci" bi da u petoj izvuku uz banderu. E oa ne moze rodjaci to tako i isli ste u autoskolu da ucite da vozite a ne da slusate savete onih koji ocigledno ne znaju da voze.  Kad sam ore nekih 10 godina hteo da idem sa Gzp 1,3 Mjet na more preko Crne Gore rekose mi ti strucnjaci "Nemoj jer nece mocu uzbrdo da se popne". Ja otisao,cak se i trkao sa nekima,bio uglavnom prvi ivratio se bez ikakvog problema i otpadanja delova. Stojadin i Yugo su mogli da odu na more al zato GP ne moze jer ce da mu otpadnu delovi? :lol:

 

Svako treba da bude svestan snage i mogucnosti svog auta i ne ide da 1,2 ide kao 1,9 dizel ali svako brdo i uspon ce da savlada uz koriscenje carobne palice izmedju sedista a koja se zove rucica menjaca.  Postoji jos jedna carobna rucica a to je rucica zmigavaca a koji se prvo daju pa tek onda se koci dok neki danas prvo zakoce pa tek onda daju zmigavac pod uslovom da ga daju. Znak koliko su strucni a onda ti takvi daju savete. O o sam napisao jer zavrsavas obuku pa da te neki strucnjak instruktor ne nauci pogresno...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema je sve zanimljivija .
Elem iz mog okruženja moj dobar drug vozi Zastavu 10 1.2, doduše kupljenu novu, moj kolega isto i voze se evo već godinama bez problema od mađarske do grčke. Kum moj vozio GP 1.2 na Tng, prezadovoljan, on, žena, dete I pas od 40kg, savladali su uspon ka Zlatiboru a bogami i Begaljičko brdo.
Što se tiče grafikona iznad, 1.4 je startniji motor taman toliko da ti kao početnik nećeš to ni osetiti.
Evo ja skoro vozih lanciu Ypsilon sa 1.2 motorom, slatko se navozah, jeste po gradu al opet ništa joj ne fali.

Što se tiče priče benzin vs dizel. Kao neko ko je ceo život vozio benzince, poslednje 3 godine sam vozio dizel, dva komada, ni u jedan nisam imao vanrednih ulaganja za 40000 pređenih kikometara sem redovnih servisa i održavanja. Bitna je stavka kupiti dizel a i benzinca, ako je moguće, od nekoga koga znaš ili po preporuci, pogotovo za malo starije modele.
Dakle, nakon dva dizela I 160 ks koji je leteo i penjao se uz masnu banderu sam ponovo seo u benzinca sa 100ks, a imao sam ponudu i za jačeg dizela, koji opet ispunjava ono što meni treba, a to je ono najbitnije, izabrati ono što ti odgovara. Dakle, sedi u auto koji te interesuje, ako imaš da pozajmiš od nekog, ako nemaš, iznajmi i provozaj se, sve će ti biti jasno.
Pa jbt ja sam u jugu sa 55ks prešao 200000km po celoj Srbiji, nekad toliko natovaren da ni retrovizore nisam video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...