Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

@horvat da li znas koji su menjaci isli u Abarth Evo? Dal su oni problematicni opelovi koji su isli u GP ili neki drugi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je C635 išao u EVO

 

image.thumb.png.52e0d4dfa288953258042c224608c035.png

 

Za GP sam našao u E-peru da su prestali sa ugradnjom C542/544 (C544 je M32 problematični) 01/10/2010godine. 

 

image.thumb.png.6278279f8d6e2b49c1f3ca67c54ffc17.png

 

Neko će biti precizniji, sa Perom se još po malo svađam :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran, ako bas moram da pogadjam, rekao bih C635, kao i kod mene u Giulietti, ali moralo bi se proveriti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko uspevam da se snadjem u ePeru i koliko vidim c635 je u pitanju.

 

Cuo sam se sa prodavcem. "Menjac malo teze ide dok se ne zagreje, ti menjaci imaju malo problema sa sajlama" (WTF)

Hauba menjana i farbana pa nije lepo legla, zato je malo veci zazor na vozacevoj strani... Sve ostalo je u "fenomenalnom" stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi istina je da idu teze u prvu kad je hladno, ali meni je promena ulja + aditiv, dosta popravilo situaciju, cak evo i posle godinu dana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ePeru dodjos do podatka MA jedinice.

1949614296_Screenshot(11).thumb.png.643ee199f00b318c03c6ff8f119b1d83.png

 

Jel ovo znaci da je 55228221 zamenjena 55257643 jedinicom ili je obratno? Nelogicno mi je da je obratno, tj da je novija jedinica zamenjena starijom.

Molio bih @Ivan za odgovor, posto je vec pisao o MA jedinicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/4/2022 at 10:09 AM, bogar said:

Molio bih @Ivan za odgovor, posto je vec pisao o MA jedinicama.

Na autu ti je FPT-ov C635 menjac.

Sto se tice MA razvoda, po VIN i datumu proizvodnje se vidi da je auto originalno iz fabrike izasao naravno sa prvom verzijom, tj. 55228221.

Ta verzija je, generalno gledajuci razvoj, kasnije zamenjena sa poslednjom revizijom 55257643. Sto se moze videti i u ePer.

Naravno, to je samo oko Compatibility liste - a koja verzija jedinice je stvarno na autu, najsigurnije je procitati sa sa samog MultiAir bloka. Pogotovo oni koji dolaze iz Svice, neretko stizu sa novijim verzijama (sto opet nije preterana garancija kako je odrzavano i vozeno). Kako proveriti reviziju po SN jedinice, imas detaljno objasnjeno ranije, u istoj ovoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1526038

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mito 155ks 2010. Kog sam imao je imao m20 menjač, skraćena varijanta zloglasnog m32. I da, morao je na remont. Ima fabrički plitke šolje ležajeva. Samo naliti više ulja za menjač i ne bi trebalo da ima problema...ako već nisu krenuli. Obično prvo 5. i 6. brzina skiknu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim sto treba sipati vise ulja (nalazim preporuke za 2.8-3L), takodje treba cesce menjati ulje. Problematika je da taj menjac zapravo pregreje ulje, i kad se to desi par puta, ono izgubi svojstva i ne podmazuje, iako ga ima. Tako da veca kolicina pomaze da se temperatura bolje disipira, a cesca zamena osigurava da ulje uvek ima propisana svojstva. Tako odrzavan M32 moze da gura dugo...

 

M32 Gearbox | WG Motorworks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,blizi se vreme kupovine,izbor je pao na GP..voleo bih da cujem neke vase komentare i savete,za ova tri primerka..cisto onako,na prvi pogled..vise ociju vise vidi..hvala svima unapred

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19234785/fiat-grande-punto-14-16v-sporting?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19133291/fiat-grande-punto-14-sport?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17601724/fiat-grande-punto?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

Edited by boris.va

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prodao pre mesec dana ovakvog sivog ali 2008 sa 1,4 Tjet motorom za 3500. 

Cisto poredjenja radi.

Mada sad kad sam otvorio oglas vidm da to nije Sporing vec obican GP. Moj je imao ona sportingova sedista kadice i fabricke pragove. 

 

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sam kod crvenog video da mu nesto nije u redu sa levim retrovizorom i da mu kaseta unutra ne stoji bas kako treaba,mislim poklopac,to ono sto se na slikama vidi i staklo na desnoj maglenki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari, ovo mi je prvi post na ovom forumu. Pošto u narednom periodu planiram da kupim Grande Punto ili Punto evo, guglajući po netu, naiđoh na ovaj forum i iznenadih se koliko ima interesantnih informacija vezanih za automobile, a samim tim i za Grande Punta. Već sam naišao na mnoštvo interesantnih poruka i tema, tako da ću u narednim danima sigurno isčitati sve teme, da se što bolje pripremim za narednu kupovinu, koja će se desiti za nekih mesec-dva. Video sam da ste zaista aktivni u nameri da pomognete drugima i to me je baš obradovalo.

 

Nisam baš izabrao pravi period za kupovinu polovnog automobila, jer koliko videh, otišle su cene gore za većinu modela, ali valjda nisu previše kada je Grande Punto/Evo u pitanju.

 

Elem, neću sada previše da pišem, jer verovatno za mnoga pitanja koja imam odgovori već postoje u temi, tako da ću ih sigurno isčitati. Ono što bih voleo da mi neko odgovori ako može. Primetio sam u ponudi GP automobila da ih ima sa 0.9 Twin Air i 1.0, koji imaju 84 i 99Ks. Koliko su to pouzdani motori kod GP-a, pošto ih kod nas bas malo ima? Ovi sa motorima 1.2 su pretpostavljam previše slabi za Grande Punta, a baš mnogo ih ima, pogotovo na novijim verzijama automobila. Mada, kako nisam neko ko je baš toliko opčinjen brzinom, a kako će mi Grande Punto biti prvi automobil, možda i ti sa 1.2 motorima nisu toliko loši? :).

 

Zaista mi je drago što sam naišao na ovaj forum, vidim da ću u narednom periodu dugo vremena provoditi na njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Misha87 Pozdrav i dobrodosao na forum :)

 

0.9 twinair motori su 2 cilindra turbo benzinci, ima ih i u Pandi. Taj sam motorci auto razmatrao i na osnovu informacija je vrlo povozna kosilica (a tako se i cuje) , ne komplikovana za odrzavanje i fino nosi karoseriju. 

 

1.2 8v je... Recimo najslabiji motor koji ide u GP/EVO i malo je lenj, posebno kada je natovaren i sa klimom. To je atmo motor, jednostavan u konstrukciji, pouzdan i svaki ga krsten majstor zna opraviti, kao i 1.4 16V, malo jaci motor. Verujem da je 0.9 twinair povozniji od oba navedena motora jer je turbak, a o potrosnji ne razmisljaj mnogo vec uzivaj :)

 

Pre bi gledao EVO jer je lepsi i moderniji od GP. GP ima jedinu valjanu prednost sa 1.3mjet u varijantama 75ks jer su u EVO poceli sa strozijim euro normama i tu su pocele zezancije oko dizni kao i plivajuci zamajac. 

Sve u svemu, oba auta su dobra kao pocetnicka, gledas opste stanje kao prvo i posle opremu. Ofc kod majstora na dijagnostiku i pregled. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 hvala na brzom odgovoru. Da, Evo je model kom sam blize, bez obzira što je malo skuplji.  Ima ih par kod mene u kraju i često ih zagledam (Onaj crveni detalj u kabini koji imaju neki od modela mi je baš interesatan, iako je totalno nebitan, ali eto, to mi je nekako bilo interesantno). Budzet mi je nekih 4200e. Uglavnom sam se skoncentrisao na modele iz 09' i novije, računam da mi je to nekako najbolje, jer ne želim baš ni previše stariji primerak da uzmem i pogrešim, pogotovo kao neiskusan vozač i neiskusan u proveri automobila, bez obzira što sam se mnogo načitao u poslednje vreme i pogledao gomilu klipova o samom proveri automobila. Uglavnom gledam Beograd i okolinu, kako bih na modelu koji mi se svidja probao da odradim dijagnostiku kod nekog proverenog majstora, jer će mi biti zeznuto neke druge gradove, pre svega zbog detaljne provere automobila.

 

Gledao sam i one novije modele GP, 2017. 2018. godiste, 6-7k evra kostaju, da mozda grcam par godina i uzmem ih na kredit (Imaju sa ucescem na 36 meseci, bez kamate), jer su ipak mnogo noviji i verovatno bolje očuvaniji, ali su svi sa 1.2 motorima, pa još uvek ne znam koliko bi to bila pametna odluka i to je nešto o čemu ću razmišljati dok ne krenem u poslednju fazu i samo gledanje automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juce uzeh EVO 1,4 2009 sa fabricki ugradjenim metanom. 77ks motor a Dinamic oprema.

Verujem da cu ga registrovati jer ove cene goriva su zaista nenormalne a voznja na metan je takva da ispadne da se vozis za 1,7 do 2,5L dizela ( otvoreno i grad). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je 1.2 za početnike,ide slično kao i 1.4 8v, najstabilniji je motor,jedino oprema nije nešto...

Meni se napr najviše dopada verzija sa 1.4 16v,em ima opremu,em mu motor(isti kao na 500L) taman za opuštenu vožnju...

Izbegni te motore sa dva i tri cilindra(0.9 i 1.0), to su prenapregnuti motori sa početka proizvodnje tih motora (a prvi mačići se ...) ...

Postoje verzije sa multiair 1.4 i 105 KS sa nešto komplikovanijim i skupljim održavanjem(isto biraj kasnije modele),sa turbom i sa kombinacijom multiair i turbo sa baš pune snage,gde već imaš sportsko iskustvo

Na slici neki moji u razmeri 1/43PSX_20211102_111452.thumb.jpg.3137d30c6639c4bb25c9ba1cab1c5325.jpgIMG_20211102_110223153.thumb.jpg.3bcdd1dd4d42f310e6c903c862d1ffe2.jpg

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ti 1.4 8v i 1.4 16v  (1.4 16v ih malo ima u pretragama, bar malo) su mi prve opcije, ali kad se ubaci u pretragu 4/5 vrata (Jbg, supruga i klinac), pa onda Benzinac (rekose mi da dizela izbegavam, pogotovo jer ne planiram puno da prelazim, a i Benzinci su laksi za odrzavanje i popravke), bez TNG ili Metan-a, nema mnogo opcija :). Jos ako stavim 09' ili 10', izbor je jos manji :). Mada, necu zuriti, kad krenem u potragu, trazicu polako dok ne iskoci nesto povoljno.

 

Koliko je u slucaju Grande Punta i Evo pametno koristiti CarVertical uslugu? Ono bar za par automobila koji budu bas u najuzem izboru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja juce uzeh EVO 1,4 2009 sa fabricki ugradjenim metanom. 77ks motor a Dinamic oprema.
Verujem da cu ga registrovati jer ove cene goriva su zaista nenormalne a voznja na metan je takva da ispadne da se vozis za 1,7 do 2,5L dizela ( otvoreno i grad). 
 
Koliko ti je daleko pumpa. Znam da ih nema puno?

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakše je ako si u NS ili BG sto se tiče metana...mada postoje i dodatni troškovi za atest i servise i metana i benzina....

Fiata možeš i starijeg da kupiš ,ne gube previše na ceni i ljudi ih rado kupuju zbog niskih troškova održavanja (Corsa D je isto vozilo sa duplo skupljim održavanjem)

2008 i 2009 su im najbolja godišta(po meni) a tu ima i 1.4 16v 95ks

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, shuxx said:

Koliko ti je daleko pumpa. Znam da ih nema puno?

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Čitavih 500m od moje kuće.:)

Ima nekih 20-tak pumpi u Srbiji i lepo su rasporednjene. ( Zrenjanin,Novi Sad,Pančevo,Beograd,Čačak,Kragujevac ijoš dosta mesta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 6,5 kg , zavisi od boce na Punto Mk2

Gledao sam na jednom Grande Punto, piše na boci 30l ,ne znam koliko je to u kg...

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...