Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

17 minutes ago, shuxx said:

Odlično. Koliki su rezervoari za CNG na Puntu? Znaš li? Koliko kg staje

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Pise u specifikacijama da ide 13 kg. 

S obzirom da kazu da je prosecna potrosnja 4,2 kg to je nekih 300 km sto je odlicno. 

https://www.auto-data.net/en/fiat-punto-evo-199-1.4-8v-77hp-natural-power-16751

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posedujem i gp i eva trenutno. Gp je 1.2 i po gradu, gde ga vozim 98% vremena je sasvim ok. Moze da se doda gas uvek na nekih 3000 obrtaja/min i on moze da se vozi zivahno ali ne treba ocekivati sportsku voznju, prosto taj motor je napravljen da bude pouzdan i dugotrajan, jeftin za odrzavanje (sto i jeste, vozim ga punih 15 godina i imao sam smesne kvarove, nikad na samom motoru i uvek jeftine). Dakle, sto se odrzavanja i pouzdanosti tice, milina. Potrosnja je problem, u bg-u ove i prosle godine oko 9, 9.5 l/100 km, prosto puno trosi jer je karoserija teska 1200 kg, isti motor u pandi/fici je pun pogodak. Pre par godina je potrosnja bila oko 8 ali su se guzve bas intezivirale.
Sto se eva tice, u pitanju je 1.3 dizel 85ks, euro 5, mali potrosac ali je presao puno i morace na generalnu uskoru. Taj motor konkretno je prilicno komplikovan i osetljiv pa bih ti preporucio da ga izbegavas. Ima svojih prednosti, naravno, lepo nosi tu karoseriju i moze da se opustenije krstari van grada i po autoputu. Moj je napucan opremom i ako ne zuris, gledaj automobile sa sto vise opreme, nebo i zemlja sto se tice komfora. Najbolje je uzeti za te pare mozda 1.4 t-jet od 120ks neko 2009. Ide kao raketa a ne kvari se. Ako si iz bg mozes da dodjes i probas ove sto ja imam pa ces videti o cemu pricam.

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juteos mi stigla kola i odem u carinu i vidim da kolega gleda Mito 1,3 JTDM 2011 a ono motor ne pali. Porwd nje EVO 1,3 JTDM 2014 a motor ne pali i samo vergla a cijuce. Preskocio lanac i napravio neku stetu. Onda konstatukemo opet po ko zna koji put da je to smece od motora i susta suprotnost u odnosu na stariji 1,3 JTDM koji je bio euro4. 

Kaze ovaj jedan jezo se kad ga upali jer svaki radi 20s lose pa onda proradi kako treba. 

Zato sam i rekao da kod kupovine tog modela sa tim motorom obavezno vi prvi palite auto jer ako ga je ovaj zagrejao radice lepo a vas ceka sutra iznenadjenje ako ga kupite. 

Meni vise zaista ne treba to z dvoristu i ne guram se da ih uzmem. Tu je mnogo bolja opcija 1,6 JTDM ali ih slabo ima u ponudi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na predlozima, kao i opciji da dodjem da proverim kola. Pre nego sto se odlucim na kupovinu, mozda bih i mogao da svratim, cisto da mi das jos par saveta, a i da vidim koja je to razlika u opremi i sta otprilike mogu da trazim, ako uporedim sa tvojim Evom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je steta sto su zeznuli stvar sa motorima u Evu. Meni licno kao model mnogo lepse izgleda od GP a sto se motora tice ako ides na neku siguricu ostaju samo 1.2 8v i 1.4 8v koji nisu nesto performantni. Po mom misljenju je isto velika steta sto su izbacili T-jet od 120ks kad je vec postojao kao Euro5 varijanta i vec je isao u druge modele slicnog godista (Giulietta, 500L). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bas puno GP ima sa 1.2 motorima, a rekao bi  covek da nisu bili toliko popularni. Ili ih bas toliko ima, kad su se ljudi fokusirali na jace verzije. Koliko sam ispratio, iako ima razlicitih podataka, taj 1.2 motor u starijem GP je bio 65 KS(48 KW), dok je u verzijama iz 2012. godine i novijim 69 KS(51 KW). I to je nesto, sitno, ali nesto :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Misha87 said:

Da, bas puno GP ima sa 1.2 motorima, a rekao bi  covek da nisu bili toliko popularni. Ili ih bas toliko ima, kad su se ljudi fokusirali na jace verzije.

Brojni su upravo zbog onoga sto ti kolega @Nikola031 u prethodnom postu rece. Od Eva (2009-2011), a pogotovo od Punta MY12 su zestoko uke*ali sa ponudom motora na tom modelu.

1.3 dizele od Euro 5 verzija, sa problemima sa diznama (nepravilan rad, nalivanje goriva, dimljenje), DPF, vec pominjase ljudi.

Benzince sa izbacivanjem klasicnih i proverenih 1368 ccm verzija, tj. atmo 16v od 95 KS i T-Jet od 120 KS. Umesto njih se (na istom bloku) uvode novi motori sa MultiAir tehnologijom (atmosferski 105 i turbo 135 KS). Istu tehnologiju (MA jedinica+turbo) imaju i takodje (tada) novi TwinAir, samo na dvocilindarskom bloku od 875 ccm, koji se ubacuju od Punta MY12.

Tako da su od neke klasike preziveli samo 1.2 i 1.4 8v, koje ovde ljudi uzimaju sa najmanje zebnje. "Mana" 1.4 8v je FPT-ov C514.5 menjac sa 5 brzina, koji je solidan za grad, ali u 5. brzini ima maltene direktan prenos (0.92) pa se na otvorenom vrti i dernja na prilicno obrtaja, sto naravno utice i na potrosnju. Poredjenja radi, C514.6 menjac u 6. brzini ima prenos od 0.76 .

13 hours ago, neshtry said:

Meni se napr najviše dopada verzija sa 1.4 16v,em ima opremu,em mu motor(isti kao na 500L) taman za opuštenu vožnju...

Izbegni te motore sa dva i tri cilindra

16v 95 atmo otpada, jer covek napomenu da gadja mladja godista, tj. otpada Grande Punto u koji je jedino isao taj motor. A ostaju Punto Evo i Punto MY12. 

PS: Fiat nije imao trocilindrase, sve do pojave FireFly 2016. (T3 999 ccm i T4 1332 ccm). U ovim starijim modelima, rec je iskljucivo o TwinAir motorima (tj. dva cilindra).

@Misha87

Pozdrav i dobrodoslica na forum. Slobodno se raspisi, navrati na forumska druzenja, a i ako nadjes nesto zanimljivo po oglasima slobodno postavi ovde da ljudi prokomentarisu (link+PrintScreen). I uvek savet, bez obzira na nasa naglabanja ovde - detaljno probaj ono sto te zanima. Mozda se razocaras ili te "cacne" nesto o cemu nisi razmisljao, najgore je birati na brzinu i kajati se na tenane.

Apsolutno si u pravu sto se tice cena i trenutka kupovine - s druge strane, drasticniji skok cena je uglavnom pogodio novija vozila, stara par godina. Mnogo veci problem trenutno je tanak izbor (opreme+motorizacije).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od "jeftinijih" modela, ovaj mi se cini interesantan, jer ima finu opremu, mada je malo stariji u odnosu na ono sto bih voleo da uzmem. Jedino bi, ako bi se odlucio za neku ovakvu varijantu, imao mnogo vise novca za ulaganje i doterivanje. Mada, ima troje vrata, tako da bih ga verovatno preskocio, ali deluje interesantno svakako :)

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18479885/fiat-grande-punto-13-mjet-sport

 

1851415528_Screenshot2022-02-01at00-49-08FiatGrandePunto13mjetsportPolovniAutomobili.thumb.png.820828157b595d9ee4cef15540d857e8.png

 

 

 

Edited by Misha87

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Misha87 said:

4/5 vrata (Jbg, supruga i klinac),

Onda preskoci 3V u sirokom luku. Veoma neprakticno za ovo sto tebi treba i ne razmatraj ih. Dzaba gubis vreme na njih. 

Sa druge strane pazari 1.4 8V Evo 5V i ne razmisljaj mnogo jer to je sto je od njihove ponude a da je ok za odrzavanje. Imaj na umu da 1.4 motori umeju da srknu po gradu dobro. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko paznju da obracam na Evo sa Dizel gorivom, ili mi je bolje, sigurnije da idem na opciju sa Benzincem? Gotovo svi su mi savetovali da je sigurnije ici sa Benzincem, ali mnogo vise Evo opcija u pretragama ima i sa Dizel opcijom, cak nekih u full sport opremi koji izgledaju bas lepo na oko. Da li to Dizel/Benzinac poredjenje vazi i kog Evo modela, i da li je dobra opcija ici na Dizelasa u ovoj situaciji, ili je Benzinac ipak sigurniji, pogotovo za mene kao nekog kome bi Evo bio prvi automobil? Ovako na neku prvu analizu, cini mi se da su Evo modeli u oglasima u 70% situacija Dizelasi, a 30% Benzinci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki su dobri (oni stariji mahom), oni noviji nisu loši ali su troškovi održavanja veći, neki imaju plivajući,a svi imaju dpf... manje su problematični benzinci

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod EVO dizne na dizelima prave najvise problema, moraju nove, nema reparacije. Neravnomeran rad motora je najcesci pokazatelj i da vise dimi, ofc potrosnja je propratni pokazatelj. Imas ovde u temi pa vidi preko pretrage. 

Benz vise trosi, obrtni moment je manji ali je jetin za odrzavanje. Ne moze bas i niska potrosnja i da bude brz za atmo motor star jedno 30-40+ godina... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam jedno  pitanje, ne razumijem se baš pretjerano u automobile, vozim golf IV SDI 1.9 nekih 7 godina, međutim poprilično je dotrajao i odlučio sam kupiti nešto do 5000 eura, možda neki Fiat 1.3 jtd ovaj od 55 KW i 75 KS. Bitno mi je da je auto pouzdano i ne previše skupo za održavati (zato nisam gledo ovaj model 1.3 jtd od 62 KW i 85 KS, jer na par mjesta u ovoj temi se pominju neki problemi sa njim). E sad me zanima da li je ovo pametna opcija, a sa obzirom na moje potrebe. Prelazio bih odprilike nekih 20 000 km godišnje, ali me brine to što ću imati 6-7 puta mjesečno rutu kretanja od 100 km autoputa i 100 km magistrale (ukupno 200 km) sa 4 čovjeka u automobilu.. Da li ovaj automobil može da zadovlji te potrebe na nekom optimalnom nivou ili da potražim neki sa jačim motorm na uštrub održavanja i "veće sigurnosti" prilikom kupovine polovnog automobila? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da zadovolji ali taj sa 75ks je isti djavo kao i sa 84 ako je euro5 a cifra od 5000 je svakako za mladje primerke tako da se neces usreciti sa tim motorom ali...postoji i taj auto sa 1,6 JTDM motorom koji je odlican i jos vise ce te zadovoljiti. Jeste redak ali ga ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude gledao 1.6 mjet motor moze videti i Novi Bravo, sigurno komformniji, a ako nista drugo i mozda jeftiniji u tom cenovnom rangu. Razlika u odrzavanju bi sigurno bila mizerna ako se uzme dobar primerak. 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam dugo gledao Bravo kao opciju (Iako bukvalno niti jednom nisam sedeo u njemu), jer mi je bas lepo izgledao. Ali sam se nekako uvek vodio time da bih radije onda kupio noviju i ocuvaniju verziju Grande Punta/Eva, nego Bravo model, a nakon iscitanih tema ovde, videh da u Bravu i nema toliko vise prostora u odnosu na GP. Cak gledajuci neke testove na YT, ispade da pozadi ima manje mesta za glavu, zato sto kod Brava krov u tom delu nekako pada. Mada, moje znanje o automobilima nije veliko, tako da je pitanje koliko je ovo razmisljanje ispravno :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Misha87 said:

Bravo model, a nakon iscitanih tema ovde, videh da u Bravu i nema toliko vise prostora u odnosu na GP.

Ovaj, grdno se varas. Pocni od gepeka pa na dalje. Dobro iscitaj temu za Bravo da ovde ne piskaramo, uporedi dimenzije unutra, sednes u jedan i u drugi i sve ce ti biti jasno.

Bravo je do 2012 proizveden tako da ulazi u godiste koje bi gledao a nudi vise komfora a i odrzavanje mu je krajnje prihvatljivo.... Ako ubodes ocuvan primerak. 

Na temi o njemu imas sve prezvakano. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mislim da je svima jasno da je Bravo kompletniji automobil, ali sam ja vise mislio u odnosu na cenu sa kojom neko raspolaze. Kako ja raspolazem sa 4000e, mislio sam da je bolje da kupim kvalitetniji Evo, nego neki stariji Bravo. Da imam vise novca, onda bih sigurno gledao i Bravo kao opciju, ali ne znam bas koliko za 4000e moze da se nadje dobar Bravo, da je 10-11' bar, a da nije potrebno jos 500-1000e ulaganja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne moze za te pare dobar Bravo a da je 2010-2011. 

Cak i EVO 1,3 jtdm ce biti kritican jer ovi dizelasi sto su npr dosli iz Holandije mahom imaju oko 280k km  sto je neka prosecna kilometraza.

Juce se pojavio Bravo sasvim dobar sa 201k km a 2009 sa plinom i uradjenim velikim servisom na 192k. 

Motor 1,4 66kw Dinamic oprema a uklopio bi se u cenu. 

 

20220202_110320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je slab taj motor za bravo, bar ja ga ne bih razmatrao, sto se mene tice minimum bi bio neki tjet 120 konja ali posto taj motor imam u gp-u meni je bravo tjet 150 nesto sledece ako naleti neki dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja i Bravo 1,4 T-jet 150 2008 Emotion i evo upravo idem po njega a vidi kako mu izgleda motorni prostor a nisam ni pipnuo auto. :D

20220131_131722.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

meni je bravo tjet 150 nesto sledece ako naleti neki dobar.

Giulietta MultiAir 170 ks :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se djuliete tice realno ne treba mi auto tog cenovnog ranga, niti imam nameru da dajem tolike pare, bravo mogu da nadjem uzmem da me kosta 3 soma ovde event malo preko

 

Dule nisam slikao mog punta kad je stigao ali motorni prostoj je uredniji bio od ovog brava, kod mene je sad prljaviji nego kad je stigao :) a i ceo auto je jedan od najboljih koji sam uvezao i definitivno koji sam posedovao, iako mi na oglasu nije ostavio takav utisak kad sam ga pogadjao ali ukenjalo me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...