Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja imam Nankang zimske, piše negde gore, mislim da su linglong iste...Već sam pisao gore

Troše litru više...

LASSA:Na vw bubi i Škodi Oktaviji u komšiluku se kunu da im snoways 3 i 4 ne troše više od letnjih da bi primetili...

 

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

 

@Adr3 baš tako, ne platiš na mostu - platiš na ćupriji.

Na žalost kod nas je obrnuta situacija. Obično ovi što plate na mostu, plate i na ćupriji! Zbog njih samih. Pa kod nas velika većina vozi polovne pneumatike, stare 5+ godina i sa velikim brojem kilometara iz uvoznog otpada! Tako je i na ovom forumu 100%.

Naj bolji pneumatik je nov. A što se tiče potrošnje goriva , uzdržava se od komentara jer vidim da nema svrhe.

:beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina...
Kod mene samo Tigar i Sava,na rate i to...
Doduše kod mene u komšiluku i u firmi Lassa. Dvojica probala i sada same idu...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestanite da govorite o brendovima kao celina o kvalitetu gume. Jedan te isti brend moze da ima burtalno dobro i najgoru mogucu gumu, zavisi od samog modela i dimenzije i sta su oni zamislili sa njim. Ako je mozda Sava bolja u nekoj 17"od Tigra, to ne mora da znaci da je bolja od 15", jer Sava u 15" dimenziji ima neki 5+ godina star model, a Tigar ima nov, mozda je i tu Sava bolja, ali cisto sumnjam da je tu nebo i zemlja razlika. I taj problem je izarazen priicno u kod felni 15" i manjima koje su i dalje relativno popularne u Srbiji. Mnogi "najbolji" proizvodjaci po testovima imaju modele guma od pre 10 godina. Recimo u dimenziji koja meni treba, vecina top modela ima model gume star nekih 5-8 godina, ako je i noviji to je neki dno eko model najcesce, jeftiniji proizvodjaci imaju novije modele, neki imaju samo neke "standard" neki imaju kao "high performance", ako bi hteo nesto stvarno ozbiljno za suvo ispada da je jedino dostupno neki poluslik ako je akcenat na perfomansama.

 

Takodje ni nova guma nije bolja od svake polovne i treba gledati sta se kupuje. Video sam poluslikove i V sara gume sa M+S oznakama, tako nesto ni novo ne moze da se koristi po snegu. Jeste stvar da govorimo o nekim ektremima, ali danas je marketing mnogo veci nego sto mnogi shvataju i mnogi proizvodjaci su spremni na totalne gluposti da privuku kupce.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja se sa zimskom gumom ne bi igrao. Odradice lassa i slicne 95% posla normalno.
 
Ali onih 5% kad trebas da zakocis naglo mokro/ snijeg ili poledica gdje ce sigurno skuplja guma bolje prionuti i prije ces se iscupati. To nije za salu. I dobro je ako covjek prodje sa limarom pa nisi platio gumu platio si njemu. Ali saobracaj je to, sta ako udaris covjeka.
 
Ko god moze neka ide bar na hankook, kleber, fulda  pa i sava je bolja od tih no name.  A te sanerske michelin drzi tigar pa je to jedna te ista guma i lassa je ista bridgestone. Okacite to macku o rep i ne igrajte se, pogotovo ako ste u mogucnosti da kupite bolju gumu. 
To je za prosjecnog vozaca 4 godine voznje. Jednom nek vam bolje zakoci da ne udarite ili vas ne ponese u krivini dok sleper ide suprotnom trakom otplatile su vam se visestruko.
 
Lp
 
 

Upravo to i ja zagovaram. Premium guma pa neka kosta i duplo vise, isplatice se. Skoro sam uleteo u vrlo nezgodnu krivinu sa 100km i da nije bilo dobrih guma druzio bih se sa bankinom. Sinoc sam po kisi morao naglo da kocim i bukvalno je zakopao, ni najmanje proklizavanje. Dok sa starim gumama je znalo da bude cupavo par puta. Ni dinar ne zalim sto dadoh za Michelin CC+, odlicna guma.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno mi je sta hoces da kazes ali sve to moze mnogo vise kasnije da kosta. Ovo naravno vazi za malo zustriju voznju, za penzionersku moze bilo sta.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džabe bato i premium guma kad uletiš sa 100 na sat u vrlo nezgodnu krivinu ...

 

Evo ja od letos vozim napred lassa zelenopute, a nazad prekrštene šandong, triangle, je l', i ne fali im baš ništa ... 

 

Oću da reknem, da ako neko kad vozi, recimo, poštuje ograničenja i vozi bez sportskih ambicija, nema da omane ni jedna guma, koliko god bila loša ... tj. ne-premium ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

 

Brate,  to su vec kruske i jabuke. Naravno da je bilo kakva nova bolja od pregazene premium.

 

Ja pricam o novim gumama premium i budget.

 

 

@YUgisa

Tacno ne moze se generalizovati.

 

Ali neki šlj brend jos nije izbacio gumu koja je u top 3, a ni premium da nije za preporuku. Desi se da podbaci al rijetko.

 

Tok ova srednja klasa ona je uvijek negdje tu i tjt..

 

A sto se tice divljanja na cestama nema tu pomoci. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege, nemoj da neko vozi kola starija od 5 godina, bez min. 7 airbegova itd. Takodje,nemoj da su A ili B a upitno i C klase jer to sve moze mnogo da kosta ne daj Boze sudara. A u njih sipajte samo premium goriva,najskuplja ulja i takve gume. A usput,jedite samo organsku hranu i letujte u hotelima 5 zvezdica. I smejte se na Huawei, Beko,Kiu i slicne brendove.
Ako Vam neko pomene da nema ili nije spreman dati tolike pare, taj bolje da umre istog trena osim ako uspete da ga preobratite.....
Niko ovde ne kaze da je xy guma od 6-7 hiljada bolja od premium gume vec da su neke od takvih guma sasvim racionalan i opravdan izbor. Kao i za sve u zivotu....

Послато помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije prica kad neko nema, nego gledam juce bmw 7, 10-11 godiste (trosi 17-20 litara gradske i za mjesec potrosi set premiuma na gorivo), a na njemu tigrove gume .. Znaci pricam o tome ko moze bolje je da uzme skuplju gumu i ne stedi bas na tome. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što si video je samo potvrda onog o čemu pričam. Mnogo je bitnija kultura u saobraćaju od bilo čega drugog. Kad je kultura globalno na nivou, onda je totalno nebitno da li će zaustavni trag biti 30 ili 35 metara. Zato što svi imaju kontrolu nad vozilom u datim uslovima. Krivo mi je što nisam kupio kameru, pa da okačim kako zapadna Srbija vozi! U roku od 3h vožnje , njih 10-ak je takve gluposti pravilo da je to strašno! Ne generalizujem region, ali me zaprepastilo! Kakva guma im tu pomaže i u kojim uslovima?

 

Ovim završavam komentarisanje ovde.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 3 strane nista pametno ne moze da se procita, jedni palamude o Lassi, jedni kako guma ne moze da te spasi ako si lud, jedni kukaju kako se nema para, drugi prozivaju premium gume itd. 

Ajde ako moze moderacija da ocisti malo temu ( ukljucujuci i ovaj post), npr imam dilemu sta da kupim od zimskih guma a od silnog kenjanja po temi ne moze nista da se procita. 

Test je okacen niko ga nije prokomentarisao, bitno da se pricaju neke debilne price i vodi rat premium vs budzet. 

I ako moze da se parametar dobre gume ne izrazava u tome sta voze Nemci ili oni sa besnim kolima, molim vas. To sto nekoga ne zanima sta ima od guma na svojim kolima ili sta neki Nemac vozi ne znaci da je ta guma dobra.

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad
E to je to. Kultura!
Gledao sam po Nemačkoj, premium automobile sa kineskim gumama... Al kultura...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim kako se isplati nekom ko prelazi oko 15 000 km (ili manje) godisnje da kupuje dva seta guma.

A to je najveci broj vozaca u Srbiji.

Neka su po 5 000 dinara i zimska i letnja guma, to su najgore, najjeftinije.

Vozis nesto sto je ocigledno inferiorno kvalitetom i voznim karakteristikama, a zasto?

Za 10 000 mozes da kupis premium gumu 16" (Michelin CC+), i uz rotiranje, miran si naredne 4 godine.

Posle toga nece biti dobre za zimu zbog dubine sare, ali u svakom slucaju ne bi trebalo voziti matore gume.

To su gume koje su u svakom aspektu koji se meri bolje od srednje klase guma (i zimske i letnje), a da ne govorimo od najjeftinijih.

Gde je rezon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne verovacu ljudima sto mi ovde govore kako je Lassa srednja klasa ili pak onima koji teraju Tigar i govore kako je top guma i kako su prezadovoljni. 

Test i jeste marketing ali za gume koje se smenjuju na testu kao vodeće. Da hocu premium gumu istresao bih 15k po gumi i birao izmedju Conti i Miselina recimo. 

Posto vecina nas nece da daje pare i vecina nas trazi best buy gumu, taj test je najmerodavnije nesto sto imamo. 

Svakako merodavnije od "komsa moj vozi tigrice/lassu i kaze da su odlicne". 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deki svaka ti je ka u njegosa :)

 

Neverovatna kolicina dezinformacija i ostrascenosti u temi. Forsiraju se neki nenormalni ekstremi kao opravdanja.

 

Nijedna guma nece spasiti ako si lud/brz = dakle sve gume su iste, dakle skupe gume porez na budale.

 

Najgori, najvise namesten test je daleko realniji, tacniji i objektivniji od bilo koga ovde.

 

Ima dosta testova, mogu da se ukrste, uporede, izvuce neki zakljucak, da se videti da nisu iste karakteristike i odnos nekih guma kroz razlicite dimenzije (cak i kada je isti model na papiru), cak se smesa gume razlikuje zavisno od brzinskog indexa kada je isti model u istoj dimenziji u dva razlicita brzinska indexa.

 

Treba svako da kupi najbolju gumu za svoj novac, a ne da se tesi sto neki nemac ili na nemackom autu vozi celave gume.

 

Argument da nema potrebe za dobrim gumama ako se ne vozi brzo je apsurdan kao kada bi tvrdio da su airbegovi i zvezdice crash testa nebitne jer vozis polako i ne nameravas da se lupas :) 

 

Neku svrhu prevoza ce zavrsiti i majbah od 300.000e i jugo od 300e, tu se svaka slicnost zavrsava, sve moze da se kotrlja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mozemo malo da se manemo ovih prica vredi li premium ili ne, i da malo konstruktivno prokomentarisemo ovaj test...

 

Prva stvar koja me zanima, s obzirom da skala ide nanize (1 je najbolja ocena 3 najgora, koliko vidim), kako se onda gledaju '+' i '-'?

 

Da li je '2+' bolje od '2-' ili obrnuto?

 

Da li ima negde u Srbiji da se kupi taj Apolo? Jel cuo nekad neko za taj brend? Ili jos bolje vozio mozda?

 

Ono sto smo manje-vise znali, je da su BF Goodrich, Hankook, Fulda i jos neki - onako 'sigurice' u toj klasi, ali ono sto me iznenadilo jesu rezultati Klebera (za kojeg sam mislio da je rang Apola), i Dunlopa. Ostalo je manje-vise kako se i ocekuje, osim eto tog novajlije Apola...

Quote

Testiranje guma

Prva sigurnosna provera u testu bila je kočenje na mokrom putu pri brzini od 80 km/h, gde se već tada možemo uveriti da ne treba potencirati isključivo nisku cenu guma kao glavni i jedini uslov pri odabiru kupovine guma (bez obzira na to što se radi o možda poznatom brendu ili o ''no name'' gumama), jer guma treba biti sigurna za vožnju, ali i sigurna prilikom kočenja i upravljanja. Naprimer, od 53 testirane gume u ovom testu, na poslednjem mestu su se našle gume Laufenn i Fit LW31 (91H), kojima je trebalo čak više od 10 metara zaustavnog puta u udnosu na Bridgestone Blizzak LM 005 (91H) koje su postigle najbolji rezultat pri kočenju na mokroj površini. Svakako je da su ovde dobro prošle zimske gume iz srednjeg cenovnog ranga.

 

 

U drugi krug sigurnosnih provera plasiralo se 30 guma koje su dale najbolje rezultate u prvom krugu testiranja. Drugi krug testiranja bio je kočenje na stazi prekrivenoj snegom pri brzini od 50 km/h. U ovom testiranju najbolji rezultat ostvarile su gume Kleber Krisalp HP3 (94H), koje su imale najkraći zaustavni put (24 m), što je za nepunih 8 metara kraće od guma Imperial Snowdragon 3 (94V) koje su se plasirale na tridesetu poziciju. U ukupnom zbiru, nakon drugog kruga testiranja, skupe premium gume Bridgestone, Goodyear i Michelin su se već našle u samom vrhu tabele.

 

 

 

Finalni rezultat 20 najboljih guma

 

20 final.jpg

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagenovac je dobro rekao u jednoj recenici, izgleda da nisu iste karakteristike u npr 205/55/16 i 225/45/17. 

Eto Kleber koji sam hteo uzeti je bio treci u proslogodisnjem testu, a sada je 15ti.. Nije ista dimenzija ali svakako velika razlika bas. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Džabe bato i premium guma kad uletiš sa 100 na sat u vrlo nezgodnu krivinu ...
 
Evo ja od letos vozim napred lassa zelenopute, a nazad prekrštene šandong, triangle, je l', i ne fali im baš ništa ... 
 
Oću da reknem, da ako neko kad vozi, recimo, poštuje ograničenja i vozi bez sportskih ambicija, nema da omane ni jedna guma, koliko god bila loša ... tj. ne-premium ...

Nije bas to tako. Kad sa govnom od gume uletis sa 100 zavrsio si karijeru a kad sa premium gumom uletis mozes da se iscupas. U toj situaciji je malo zaplesao zadnji kraj i prosao sam, a mogu samo da mislim sta bi bilo sa losom gumom.
Ne vidim kako se isplati nekom ko prelazi oko 15 000 km (ili manje) godisnje da kupuje dva seta guma.
A to je najveci broj vozaca u Srbiji.
Neka su po 5 000 dinara i zimska i letnja guma, to su najgore, najjeftinije.
Vozis nesto sto je ocigledno inferiorno kvalitetom i voznim karakteristikama, a zasto?
Za 10 000 mozes da kupis premium gumu 16" (Michelin CC+), i uz rotiranje, miran si naredne 4 godine.
Posle toga nece biti dobre za zimu zbog dubine sare, ali u svakom slucaju ne bi trebalo voziti matore gume.
To su gume koje su u svakom aspektu koji se meri bolje od srednje klase guma (i zimske i letnje), a da ne govorimo od najjeftinijih.
Gde je rezon?

Upravo, guma je vrhunska. Nego, kad se uopste rotiraju gume i koliko cesto?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...