Jump to content
FAS Euroauto Goran

Decak Iz Vode

Members
  • Content Count

    293
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Decak Iz Vode reacted to neshaoct in Toyota RAV4   
    Doterana Toyota RAV4
     

     
    Aktuelna, peta generacija Toyote RAV4 je na evropskom tržištu doživela niz modifikacija.
    Pre svega, doterani RAV4 odlikuju digitalna instrument table od 12.3 inča, 10.5-inčni ekran infotainment sistema i unapređeni Toyotin paket Safety Sense, navodi Carscoops. RAV4 tako dobija novi ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije od 10.5 inča koji je već predstavljen u drugim Toyotinim modelima, uključujući Corollu i Corollu Cross. Novi infotainment standardno dolazi sa Android Auto i Apple CarPlay kompatibilnošću, dobija navigaciju baziranu na oblaku sa podacima o saobraćaju uživo i dostupnošću parkinga u blizini vašeg odredišta, a tu je i novi glasovni agent. Opciono, sistem može da ponudi više funkcija kao što su prepoznavanje znakova, upozorenja o vremenskim prilikama i upozorenja o zonama niske emisije.
     

     
    Osim toga, tu je i nova, veća i konfigurabilnija digitalna instrument table. Jedinica od 12.3 inča je standardna oprema u svim paketimaa, osim osnovne opreme koja dobija manju verziju od 7.0 inča. Ekran ima četiri režima (Casual, Smart, Sport i Tough) i tri rasporeda, što omogućava vozaču da personalizuje izgled prema svojim željama. Treba pomenuti i unapređeni Toyotin Safety Sense paket. Pre-Collision sistem sada ima podršku za bezbednije skretanje na raskrsnicama, dok u Plug-in Hybrid verziji sistem može da detektuje nadolazeća vozila u saobraćajnoj traci SUV-a. Toyota je dodala i pomoć pri upravljanju koji može da izbegne pešake, a sa Plug-in hybridom sadrži i dodatno prepoznavanje bicikla i parkiranog vozila. Jedina spoljašnja promena za modelsku godinu 2023. je dodavanje Platinum White Pearl boje u celoj Plug-in Hybrid i Hybrid paleti (osim Adventure opreme), zajedno sa dvobojnom opcijom i Midnight Black metalik krovom.
     
    Što se tiče pogonskih agregata, paleta se prenosi, uključujući 2.5 hybrid koji proizvodi 218 KS sa prednjim pogonom i 222 KS u 4x4 obliku, plus efikasniji Plug-in Hybrid sa 306 KS i standardnim pogonom na sve točkove. Ne pominje se odlazeća 2,0 litarska benzinska varijanta, pri čemu se Toyota fokusira na elektrikovane opcije. 2023. Toyota RAV4 će krenuti u proizvodnju u trećem tromesečju 2022. ali japanski proizvođač za sada nije objavio cene za ovaj doterani model.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  2. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in Honda HR-V   
    Totalno neplanski provozah danas par sati novog HRVoja, uglavnom po gradu (a i neki krug po Košutnjaku). Tačno sam znao da u onu "Deltu" i ne treba ulaziti, jer te tamo uvek neka skrivena opasnost vreba i uvek mi neki ključ u ruke ubace  
    Vrlo lepo se on vozi (za moj ukus). Baš je prijatan. Pa i u smislu akustike za e-CVT (čak i uzbrdo).
    Naravno, ako je neko baš forsirano ubrzanje, ima tu i "glasne muzike", ali, meni ono uopšte ne smeta.
    Pošto je hibrid. da napomenem da od kada se "rodio" ( pre 5.456 km ) testni HRV ima na bordu zapisan prosek potrošnje 5,8 ( po WLTP deklarisana potrošnja za mešoviti ciklus mu je 5,4 ), a što je sasvim OK ako se ima u vidu da je to ipak testno vozilo i da se verovatno tako i vozi. "Muški" 
    Meni je pokazivao oko 3,7-4,1, ali, ja ga i nisam "cepao". Ja sam ipak u trećem životnom dobu. Šta više, ostvarene cifre su uglavnom jako blizu WLTP deklaracija za takav režim vožnje.
    Čak sam ga na kraju i prebacio u ECO mod i tada je po N.BG imao prosek potrošnje od samo 2,7  
    Kome ono vozilo odgovara dimenzijama, ponudom prostora, hibridnim pogonom i perfomansama, a može i ekonomski da se dovoljno "pruži", nije ono uopšte loša kupovina.
     
     
     
  3. Hvala
    Decak Iz Vode reacted to PremieRacing in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Meni su za oba stabilizatora i to preko reda bez čekanja (ja samo svratio da pitam kad može) uzeli dve crvene. Ne varaš se, odrao te, ali uvek trebaš da pitaš i tog majstora zašto tako, zašto toliko...  Najgore je ne pitati za cenu unapred, i ćutke platiti koliko traži ako ti se čini da je baš puno. Al' to se vremenom uči...dođe s' godinama...
    Bolje je sa njim obaviti pošten razgovor ako ti se čini da te je odrao, nego menjati majstora. Pogotovo ako se 'znate', ako si do sad bio zadovoljan, i ideš godinama kod njega.
  4. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in Suzuki Vitara   
    To je i moj zaključak i na bazi drugih testova istog pogonskog sklopa, ali je Marek bio baš veoma jasan i glasan kada je to izneo. Nije kod njega bilo diplomatije
  5. Like
    Decak Iz Vode reacted to bane1321 in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Posle par "lepih" iskustava u raznim situacijama i oblastima, uvek prvo pitam za cenu! Ako mi odgovara radim, ako ne - doviđenja! Ako mi kaže da će "napraviti" neku cenu za mene, odmah u toj rečenici reč napraviti, zamenim sa nakalemiti sve i svašta i kod njega više ne dolazim!
  6. Like
    Decak Iz Vode reacted to neshaoct in Suzuki Vitara   
    MarekDrives: Suzuki Vitara Strong Hybrid
     
    Aktuelna generacija Vitare predstavljena je 2015. godine, i od tada imala je dosta izmena: restajling se najviše bavio prednjim delom kako bi se uklopio radar za adaptivni tempomat, stavljen je bolji displej između cajgera, par ADAS funkcija je dodato takođe. Novi turbo motori su zamenili atmosferske benzince sa početka prodaje, a 2020. godine Vitara je dobila i blagi hibrid.
    Ove 2022. ide se još jedan korak dalje sa uvođenjem klasičnog hibrida, tehničko rešenje je preuzeto sa Toyote, ali... nije sve isto kao na Toyota modelima. Ovde nije CVT menjač, već Suzukijev automatik koji nije u cvetu mladosti. Toyota modeli mogu iz mesta da krenu samo na struju i da dođu do željene brzine bez pomoći benzinca, dok kod Suzukija možete samo lagano da idete na struju, čim malo više pipnete gas kako bi ubrzali eto ga benzinac, a opet možete voziti samo na struju u trenutku kada ste završili sa ubrzavanjem i počeli da ''kruzirate''. Ima još razlika...
     
     
  7. Like
    Decak Iz Vode reacted to knezevic76 in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    U ovlašćenom bi jeftinije izašo
  8. Hvala
    Decak Iz Vode reacted to Ivan in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Olaksam sam sebi, kao i za druge srafove na udaru vlage (suspleh, branik, itd...).
    Kada ih prvi put skidam, uvek ih ocistim, dobro procistim navoje ureznicom/nareznicom (na stabilizatoru naravno ne mora jer je navoj nov) i namazem sa tovatnom mascu. I onda se, kada dodje vreme, skidaju bez ikakvih problema.
    Namenjao sam se tih stabilizatora za skoro punu deceniju na JTD koji je tezak u nosu, pa sam naucio kako da olaksam sebi.
     
    @Decak Iz Vode
    Jeste da je sve poskupelo, ali bas toliko  ...
    Ljudi su ti sve lepo rekli, a steta sto mi je iz ovog mog starog DIY topica, PostImage "pojeo" slike (povratio sam samo 2 nebitne) - cisto da vidis koji je banalan posao u pitanju:
     
  9. Haha
    Decak Iz Vode reacted to Milutinac in Avantime   
    Postoji legenda koja kaze da kada se sretnu dve amfibije na putu desi se vremenski WARP, mini big bang i stvori se Reno Magnum kamion fljaaaas...
    Ali posto se jos uvek nisu dve srele - niko ne moze da potvrdi
  10. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in Suzuki Vitara   
    Ne, nisam. Davno sam je imao, neku prastaru generaciju  
  11. Like
    Decak Iz Vode got a reaction from neshaoct in Toyota RAV4   
    AutoservisEmisija: Toyota RAV4
     
    U varijanti sa plug-in hibridnim pogonom, što u praksi znači da je ovo trenutno najjača Toyota hibrid koja se danas može kupiti jer ovakav RAV4 ima 302 konja:
     
     
     
     
  12. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in Suzuki Vitara   
    Nama u Srbiji je jako depresivno gledati cenovnike u Sloveniji, bez obzira na brend, jer su kod nas cene bukvalno divlje. Neupućen čovek bi pomislio da je Sloveniji veći PDV nego u Srbiji ( a ne obrnuto ), kao i da svako novo vozilo do Srbije transportuju avionom i to "biznis klasom"  
    Da, imao sam veoma davno Vitaru (mk1), a i veoma dugo (preko decenije).
  13. Hvala
    Decak Iz Vode reacted to oktopod in 500L Cross Pino Silvestre   
    @Decak Iz Vode ako te zanimaju neki konkretni detalji, drug je kupio bas taj pa ga mogu pitati da mi kaze iskreno a ne iz brošura...

    On ga je platio nesto oko 20+ nije bas 25 mada je i on u Hrvatskoj mozda se cene razlikuju a i kupio je pre oko 6 meseci mozda su u medjuvremenu poskupeli.

     
  14. Like
    Decak Iz Vode reacted to shuxx in 500L Cross Pino Silvestre   
    ILi S Cross, isto oko 25K eur,
  15. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in 500L Cross Pino Silvestre   
    Izvini. Moj greška.
  16. Haha
    Decak Iz Vode got a reaction from moron in 500L Cross Pino Silvestre   
    Ne,ne..mislim na blagi hibrid..i znam toliko da ih razlikujem
  17. Like
    Decak Iz Vode reacted to moron in 500L Cross Pino Silvestre   
    @Decak Iz Vode
     
    Svaka aktuelna vitara sa 1,4 turbo u nazivu ima i reč "hybrid", ali, to nije "klasičan hibrid" ( skraćeno "HEV", od Hybrid Electric Vehicle ), kao što ga srećeš kod raznih modela Toyote, Honde, Renoa, Hyundai-a i drugih.
     
    Vitara 1,4 "hybrid" je "blagi hibrid" ( skraćeno "MHEV", od Mild Hybrid Electric Vehicle ) i to "blagi hibrid" koji radi na 12V ( što je najastarija i najjeftnija MHEV varijanta ).
     
    A ako pitaš za Vitaru sa novim 1,5 HEV, to jeste "klasičan hibrid", ali ga nema u cenovnicima za Srbiju.
     
    U Sloveniji je npr. Vitara 1,5 HEV 2WD Premium AT skuplja od Vitare 1,4 hybrid 2 WD Premium 6MT za oko 4.000 evra ( 24.560 - 20.710 ).
     
    https://www.suzuki.si/sl/Katalogi_in_ceniki/#cenik-vitara
  18. Like
    Decak Iz Vode reacted to oktopod in 500L Cross Pino Silvestre   
    Vitara je ako ne i manje i bila je jedna neka na lageru braon zuta neka boja.
     
    Za Yaris verujem da ima kao sto rekoh ima azijata, tojota kia hyundai ali opet nisam bio precizan - ne bih bas ni bilo sta vec nesto gabaritnije, eto taj Suzuki mi je bio isto zanimljiv, hibrid i 1.4 turbo benzinac al mi se konkretan nije dopao i bio je negde oko Novog Sada valjda pa mi nije bilo ni da odem da vidim u nadi da cu se predomisliti.
     
     
  19. Hvala
    Decak Iz Vode got a reaction from moron in Suzuki Vitara   
    Mnogo,mnogo mi se dopada..zato stalno i kacim slicne klipove
  20. Haha
    Decak Iz Vode reacted to PremieRacing in Grande Punto belac 1.3 MJ 75ks   
    dodatak:
     
    Ja se upravo vratio od majstora za ključeve... Treći mi je bio 'sreća' pa sam napravio kopiju ključa za ulazna vrata zgrade.
    Prvi, komšija, je već drugi dan 'na terenu sam. Vraćam se za 5min. Ako se ne vratim, pročitaj opet!'.
    Drugi je u ulici gde nam živi koleza Andreja, gužva k'o u dupetu, ja parkirao nepropisno i na suncu, auto radi, klima radi, stojim na vratima radnje a matorac, nakon što je 3min. tražio odgovarajući blanko ključ, kreće da pravi kopiju. Na način kakav bi mu i lale pozavidele... Laloški na kub, pa još natenane... Mašina mu nešto preskače, spada mu kaiš, pa otvara poklopac jedno 17 puta da namesti kaiš kako bi mogao da nastavi... U tom mu dolazi školska. Da kupi privezak. Moj ključ ostaje na mašini i on sav polunasmejan ustaje da usluži simpatiju. Mora da se šmekaju već 78 godina pošto vidim da ona ima po tri priveska za svaki ključ u torbi. Dobila bakuta privezak al' bi i nešto da pita. Cipzar na koferu koji nije koristila 7-8god. joj glavi. Čime da ga podmaže? Jbt. ja već kipim i molim starijeg gospodina da mi završi ključ. Mašina se pregrejala od rada u prazno. Izvinjava se bakuta ko zna kako i odlazi... Ovaj nastavlja operacuju delimičnog narezivanja/ubušivanja ključa i delimičnog dizanja poklopca kako bi namestio kaiš koji spada. Posle, bez ikakvog preterivanja, 20ak minuta ustaje, ja reko' to je to, kad on mi vraća samo moj ključ i kaže: "Omladinac, neće ti ovo, mašina mi preskače, ne mogu da ti završim."  Ostao sam ovako -  i sa tikovima izašao iz radnje. U tom mi se leteća krava posrala na sveže opran crn auto, 1/3 haube pokrilo. Dok sam se vratio na parking firme, govno se okamenilo...
    Treći ključar je naravno Beg u Jevrejskoj pošto više nisam smeo da rizikujem, a tamo znate kako je za parking... Odradio za 2min, naplatio kao puna dnevnica doooobrog umetnika-klesara i veoma ljubazno rekao "izvolite, dođite nam opet.". 
  21. Like
    Decak Iz Vode reacted to Ivan in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    @moron
    O Focusima smo i pricali kao polovnim (u svetlu "potcenjenosti"), mislim da su promili u pitanju zainteresovanim za nove, sa ovim ludilom od cena.
    Ali i kao nov je recimo Focus ST-line EcoBoost bio malo jace od 20.000 EUR donedavno (i to "cuvena" cena na PA, ti znas bolje ). Poredeci npr. sa Tipom i slicnim low-budget modelima sa iole boljom motorizacijom (tj. da nije anemicni atmo), to i nije neka preterana razlika u odnosu na sve ono sto nudi. Pre svega u odnosu na platformu (prava C platforma vs Small originalno za B segment), vesanje (Multilink pozadi vs najobicnija greda), voznju...
    U poplavi ovih modernih plastikanera sa ekranima, na kojima se zakida na svemu sto laik ne vidi, nekako sve vise cenim relativno starija vozila u klasi. V40 na bazi Focusa, zatim 308 je imao vrhunske rezultate na Moose testu (severnog jelena), sa ulaznom brzinom od 80 i kusur km/h, cini mi se (mozda) bolje i od Focusa. Giuliettu jedino steta sto su uke*ali sa enterijerom (i dizajnerski i kvalitativno), ali u poplavi ovih novih Copy/Paste sra*a daleko od toga da ne bih uzeo drugi restyle u QV-line verziji (iako sam vec razmatrao Giuliettu pri prethodnoj kupovini). Prava Compact platforma, MultiLink pozadi, direktan volan, DNA modovi... Ali danas je bitno da li je ekran 10 ili vise inca i da li ambijentalno LED svetlo moze da menja boje... Uz podrazumevano "X" ili "Cross" u imenu  .
     
  22. Like
    Decak Iz Vode reacted to Jug in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Focus se svaki vozio dobro. Kao i Volvo pandam (V40 u ovom slučaju). Mana je ko što neko reče zadnja klupa, a ni mene kao kolegu nije radio recimo dizajn. Ali vozi se za sve pare. Generalno je Ford jako, jako potcenjen nepravedno. Ali dobar je izbor, u tom izboru pridružio bih lično i Djulijetu recimo i Civic, sve su to dobra kola i mogu se naći lepi primerci, kao i 308 pomenuti.

    Ako će nekom značiti, kratka digresija, nakon priče o Talismanu od pre par postova - prevrnuo sam boga oca i probao taj auto (ponedeljak) i plus isčitao sve što se moglo i dopisivao se sa tri vlasnika istog.

    Neki zaključci:
    - iako sam ga već vozio i sedeo u njemu, i ovaj put auto ostavlja jako dobar utisak (eksterijer) i solidan utisak (enterijer). Naprosto brutalno je nacrtan i čak i kad nije top oprema deluje prosto lepo.
    - u voznji je udoban, mlitav istina ali napravljen je da ne bole ledja, ne za trke. I to radi prilično dobro.
    - motorizacija i problemi:
     
    Da sumiram, iz Reno servisa su mi rekli da se nikako ne uzima sa 1.6 sa 160ks. Neko se navoza, ali dosta njih je imalo problem, plus svi servisi su dobili upozorenje iz centrala da ako se neko javi za taj motor, a da je auto proizveden do čini mi se 2018te i da je auto u garanciji da se motor i zameni. Nije bio zvaničan opoziv ali je bilo toga. E sad to čini situaciju interesantnom, jer ispada da od svega što sam isčitao, pošto se taj motor ugradjivao i u druge brendove, modele, da su se problemi javljali jako rano, ako su se javili. Ili uopšte nisu i tera se ihaj. Medjutim, ako je van garancije, popravka je gotovo nemoguća i preskupa, tako mi je rečeno, što implicira da je taj motor vrlo nezgodan za polovnjak kupovinu.

    - 1.6 sa 130ks je bolji izbor i manje je opterećen i prema rečima servisa imaju neke koji su prešli i 300k a da su u top formi što bi se reklo. Najbolji je 1.5 kada se radi o pouzdanosti i oni koji imaju Kadjara mi rekoše da sasvim radi posao za grad i autoput, kao i u Nissan QQ, a pošto su slične težine onda bi to važilo i za Talisman. Dakle, ako baš niste kako mi je rekao vlasnik jedan zahtevni i pre toga niste vozili 2.0 sa 160ks biće vam ok jer lepo povlači na nižim obrtajima, problem se oseti na onim višim. Pošto sam u ponedeljak probao karavan upravo sa tim motorom nakon priče sa vlasnikom to mogu i da potvrdim. Takodje, vlasnik je taj auto kupio na licitaciji u FR sa nekih cca 100k km, sada ima 220tak k km na satu i reče mi u ponedeljak da sem redovnih servisa i servisa kočnica nije ništa drugo radio. Znači taj motor može da prodje al jedva, a prednost je što je proveren i dokazan. Recimo Mondeo sam imao test vožnju sa onim manjim motorom od 120ks i slično su mi išli, upotrebljivi su, ne i više od toga.

    Eto, ako će nekom značiti super.
    Naravno, moje referentne tačke su sledeće: trenutno u voznom parku imamo novi Fiat 500 cross 1.6 mjtd (120ks), Auris 1.6 benzin i Croma izlazno godište 1.9 mjtd (120ks). Plus samo povremeno vozim tastov Tucson. Talisman mi u nižim obrtajima nije bio ništa sporiji od svega toga, sve do 80/90 km na čas, ali kada se prave one razlike kasnije ipak je to slab motor. Kome to ne smeta i može da se prilagodi - to je najpouzdanija motorizacija.

    2.0 su preskupi i ne vrede cene polovnjaka (cca 20tak hiljada).
     
     
  23. Like
    Decak Iz Vode reacted to Ivan in Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine   
    Iskreno se razmisljalo na tu temu, jedino zbog uzimanja opet neceg par godina starog (svakako ne bih to radio ovako, nego bih postavio oglas ).
    Ali je ova suluda situacija, pre svega sa katastrofalno losom ponudom, to odlozila. A vrlo sam zadovoljan, da bih uopste srljao sa izborom na silu.
    Svakako mi je ovako i lakse da ostavim jedan sabran post, nego da non-stop odgovaram na privatne poruke sa slicnim pitanjima. A i neka na forumu ostane jedan review iz prve ruke od vlasnika, nakon visegodisnje eksploatacije i sa linkovima do nekih karakteristicnih stvari za model i samostalnih radova.
  24. Haha
    Decak Iz Vode reacted to Ivan in 500L Cross Pino Silvestre   
    Koja li je tajna zdrave kose @moron Markl, koja li je tajna?
    Mislim da, u pitanju je duboka MultiJet-izacija  .
  25. Like
    Decak Iz Vode reacted to Ivan in 500L Cross Pino Silvestre   
    Bio ja pre dve nedelje na skupu i pogledao. Imenjak skromno nije naveo da o istom trosku dobijas i komarnike  . A toliko je dobra stvar da je koriste cak i u Nascaru, imas i ove muzevnije boje  :
     

     
    Salu na stranu (nadam se da se imenjak ne ljuti ) - prvi sam bio za to da se problematika oko folija (kao i ksenona) uvede u pravni okvir - ali su na kraju zesce uke*ali motku sa taksama za folije, koje su realno najelegantnije i najprakticnije resenje. Umesto da na ovim sve zescim vrucinama i suncevom zracenju omoguce ljudima da se zastite od UV (pogotovo deca pozadi) i jos zarade - oni su napravili totalno kontra efekat, da su ljudi masovno ili odustajali ili skidali iz protesta. Pa se na to ugrade i proizvodjaci sa uverenjima, pa atest, registracija, par taksi koje su u medjuvremenu jos nesto i skinute... Secam se da sam bivseg Stila odradio komplet u Llumaru (maltene neprimetnih 65% zatamnjenja, cini mi se ATR35 serija da je bila), za 70-ak EUR sa klupskim popustom. A da cepam kvalitetnu foliju i ugradjujem opet to isto za 3 puta vecu cifru, nisam hteo jedino iz inata.
    I zato zbog naseg klasicnog burazerskog pristupa materiji, leti po putevima gledamo cirkus u fazonu "dozvoljeno je sve sto nije zabranjeno". I onda umesto pristojnih folija imamo zaglavljene peskire, majice, novine, krpe, gace i ostala visokotehnoloska resenja...
     
    Kvalitetne serije folija imaju istu UV zastitu, bez obzira na stepen zatamnjenja (secam se Llumar ranije 99%). A toplotna zastita naravno zavisi od stepena zatamnjenja. Tako da je UV zastita odlicna i sa providnim folijama napred, koje ce se "motati" oko tih dozvoljnih 30% ukupnog zatamnjenja ispred B stuba. Tacno se lepo videlo leti kada je odskrinut prozor - kako ti pece ruku sunce direktno, kako kroz fabricko staklo (soferku), a koliko manje kroz kvalitetnu foliju.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...