Jump to content
Goran

Aurelio

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About Aurelio

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vazdušna luka

Previous Fields

  • Garage
    Fiat 500L 1.4 T jet

Recent Profile Visitors

6440 profile views
  1. I, sličica kao dokaz. Da, da dodam da je automobil 2018-o godište, Cross varijanta i da sam drugi vlasnik.
  2. Pozdrav ekipa! Da se i ja priključim temi sa svojim utiscima. Imam Fiat 500L T-jet, tu je negde oko godinu dana koliko ga vozim. Prešao sam nešto oko 20 000 km-a. Za to vreme putovanja su uglavnom po BG-u, Zemunu i do Nove Pazove (vezan sam poslom, pa je to svakodnevno) i dva putovanja do Divčibara i Vrnjačke Banje. Prosečna potrošnja, po bordu (inače, i jedini način kako proveravam prosečnu potrošnju) je 7,0 litara. Klima je uvek uključena, gume su univerzalne (kupio sam ga sa zimskim, inače jako lošim i vozio tako do, negde, septembra prošle godine - ovo spominjem zbog mogućeg uticaja na samu potrošnju) i trudim se da vozim po ograničenju. Čak mislim da nekada malo i gušim motor jer sam pre toga vozio ženin 1,3 mjet, pa se i dalje adaptiram. Takođe, saglasan sam sa utiskom da potrošnja značajno raste sa brzinom iznad 110-120 km/h. Uz sve to opet napominjem da prilagođavam svoj stil vožnje ovom motoru, za koji mislim da ipak mora malo da se "nagazi".
  3. Pozdrav ekipa! Da malo osvežim temu posle nekog vremena. Kao što sam više puta pomenuo, vozim 500l t-jet, 2018. godište. Imao sam problematiku sa prvim jutarnjim paljenjem - dakle, vibracije, skok, pa pad broja obrtaja, nekada i gašenje, uz neizostavno paljenje "check engine" lampice nakon toga svako sledeće paljenje - potpuno normalno i bez problema. Zamenjena je lambda sonda i sugerisano skidanje i čišćenje rezervoara za gorivo (po rečima momka iz servisa - ti motori su osetljivi na zaprljano gorivo i da to nije usamljen slučaj). Takođe, dodao bih da sipam isključivo kvalitetniji benzin. I, rekao bih da je problem učestaliji kada je vlažno, kišovito vreme. Elem, kako je počinjalo da biva sve hladnije, tako je i rastao strah da li ću uspevati da upalim auto. Bilo je jutara u kojima je temperatura išla ispod nule, a mom čuđenju nije bilo kraja - auto je palio potpuno normalno, bez ikakvih problema, vibracija i sl.. Takođe, dodao bih i da sam počeo da sipam običan benzin. Od tada, do sada (pu, pu, da ne čuje zlo , nikakvih problema nije bilo. Auto potpuno normalno radi. O čemu se tu radi - Big će ga sveti znati. Eto, to sam hteo da podelim sa vama. Pokazalo se da je fićko "ćudljive naravi". Svakako, kada mi se ukaže prilika, poslušaću savet iz servisa i očistiti i rezervoar. Toliko od mene, za ovo izveštavanje. Živi bili!
  4. Nastavak storije. Bio sam ponovo u servisu. Sledeći predlog je da se skine rezervoar sa gorivom i očisti. Izuzetno ljubazni momak koji radi u servisu mi je objasnio da ti motori (t-jet, 120ks) ne trpe u tolikoj meri loše gorivo, a kojeg kod nas, očigledno, ne manjka. Navodno, jedan od uzroka problema sa paljenjem je parafin koji se izdvaja iz goriva, a zadržava u rezervoaru. Rekao mi je i da to, na žalost, nije usamljen slučaj. Ljudima su menjali svećice, lambda sonde, bobine (naročit problem su imali oni sa fabrički ugrađenim plinom) šta sve ne, a da problem nije rešen. Takođe, za te modele, jer su relativno novi, još uvek nije rađeno ažuriranje softvera, tako da, kao opcija ostaje to skidanje i čišćenje rezervoara. Ukoliko se ispostavi da je to uzrok - problem je nerešiv praktično.
  5. Jesam. U stvari, ja uvek i sipam kvalitetnije gorivo.
  6. Opet ja. Nakon zamene senzora pedale kvačila - opet isti problem. Prvo jutarnje paljenje - vibracije, miris koji podseća na alkohol, variranje obrtaja, sve to traje par desetina sekundi, nakon toga - apsolutno sve normalno. Svako sledeće paljenje - normalno. Odlazak u servis - zamenjena lambda sonda. Auto ostao u servisu da se proveri paljenje - ujutro, bilo sve u redu (u petak sam preuzeo auto, u subotu ga nisam vozio, u nedelju prvo paljenje - sve ok). Juče i danas - opet check engine lampica prilikom prvog paljenja uz jedinu razliku što su vibracije koje se sada javljaju mnogo, mnogo manje, nema menjanja broja obrtaja i sve to kao da kraće traje. Naravno, svako sledeće paljenje - sve o.k.. E sada, kako mi je zakazana kontrola klime za petak, zamoliću da se opet priključi na dijagnostiku. Iskreno, sve ovo postaje frustrirajuće, pa se nosim mišlju da servis više i ne posećujem, nego da vozim, pa, dok traje, traje. Jako razočaravajuće za auto kojim sam, generalno zadovoljan, ako naravno izuzmemo ovaj problem. Svakako, pisaću ovde šta se dešava, možda će nekome i značiti.
  7. Update teme. Bio danas u servisu (Goran). Zamenjen senzor pedale kvačila sa prekidačem. Rečeno da je auto priključen na dijagnostiku, da je praćen i da nije pokazao nikakvu sistemsku grešku. Preporuka je da se prati stanje i da se, naravno, prijavi ukoliko dođe do nekog problema. Takođe, obrisane su sve greške. Nadam se da će ovim biti rešen problem.
  8. Pozdrav ekipa! Imao bih još jedno pitanje. Kolega @oktopod me je podsetio kada je kačio fotografiju instrument table, a u vezi sa potrošnjom. Naime, zanima me, na koji broj je potrebno postaviti visinu farova? U principu, znam da to ima veze sa tim koliko je automobil opterećen (bar mislim da je tako). Ali, ako se u njemu voze dve odrasle osobe.
  9. Da, kada sam spominjao da ne mogu da "izvučem" neke performanse, možda nisam dao dovoljan broj informacija. Naime, 500l svakako nije za neku jurnjavu i postizanje nekih, ne znam kakvih brzina, mislim da oko toga svi možemo da budemo saglasni. Jednostavno, gotovo slepo sam pratio sugestije na displeju, i po toj logici već na 80 km/h bih bio u 6-oj brzini. A auto mi je delovao tromo. Brzine bih menjao na 2000 do 2500 obrtaja, a onda na sajtu pročitam da ljudi idu i do 5000 do 6000 obrtaja. Znači, nešto ne radim kako valja. Naravno, tu je i moje (ne)iskustvo kao vozača koji je nakon 20 godina od polaganja (na jugiću) seo da intenzivno vozi. Naravno, intenzivno sam se raspitivao, čitao, pa je tako i pokojni Mirko Rašić u nekom od svojih klipovao spomenuo da npr. 5-a brzina nije za brzine ispod 100km/h.
  10. Sada ću potpuno skrenuti sa teme. Ali, jače je od mene. Moram da priznam da mi je ovo jedna od omiljenih tema na ovom forumu. Razloga za to - mali milion. Inicijalno, krenulo je kao predstavljanje automobila kolege @oktopod. Naravno, u početku sa nekim elementarnim informacijama, da bi se potpuno transformisalo u frustarciju našeg, gore pomenutog kolege @oktopod. E sada, ko je sve čitao, (ja jesam, čak i više puta, ne znam koliko je to pohvalno )ali, mogao je da pomisli da je vlasnik ovog ljubimca neki namćor ljut na sve i svakoga. E, a onda on izbaci svoju fotku, i ti provališ da je u pitanju brka sa kojim bi lagano mogao da cirkaš pivaru bez ikakvih tenzija. Zatim, tu je i deo "putopisa" kolege @Radnik2 iz Grčke i dogodovštine sa taštom (posebno me je nasmejalo) i naravno, pohvalni deo o zadnjim sedištima limuzine zvane Fiat 500l. Takođe, tu su uvek korisni saveti kolege @Ivan. Zatim, komentari @knezevic76, @ISV_01, i još mnogih, neće zameriti oni koje sam preskočio. Ono što mi je fascinantno jeste svakako izgled automobila našeg dragog kolege, naročito sada kada je stavio tamne folije. Zašto ovo kažem - auto prelepo izgleda, i bukvalno se cakli ( a pri tom ga nervira), pa mogu samo da zamislim kako bi tek izgledao, da mu je legao na prvu, što bi se reklo. Zaista, fasciniran sam, ja lično, koliko god da ribam auto mislim da nisam postigao taj sjaj. Takođe, deo prepiske o ženama kao vozačima... Na kraju, da napomenem da je čitav ovaj moj tekst afirmativnog karaktera, i da mi nije bila namera da bilo koga uvredim. Ako se neko osetio prozvanim - unapred se izvinjavam, kažem, zaista nije bila namera. Lično, mogu da se zahvalim svima na informacijama koje ste ostavljali ovde kako u vezi samog automobila tako i u vezi sa putovanjima i mestima na kojima ste bili. A sve to uz dozu humora. Zato forumi i postoje.
  11. Pozdrav kolega! Znam da nema veze sa osnovnom temom koju je pokrenuo @oktopod, pa ne znam da li će ovo biti prebačeno u neki drugi odeljak foruma, ali, hteo bih da pitam - možeš li malo detaljnije da opišeš stil svoje vožnje. Jako me zanima, jer, imam 500l 1,4 T-jet, prvi mi je auto (mislim, tog tipa i benzinac), a pre toga sam vozio 1,3 mjet dizel. Jer, imam osećaj kao da ne uspevam da izvučem maksimum iz tog motora, a brzine uglavnom menjam kada mi se pokažu one strelice za šaltanje na displeju. Hvala unapred na pomoći. Izvinjavam se što sam se ovoliko raspisao, a da nije u vezi sa osnovnom temom.
  12. Mali "update" teme. Bio sam danas kod Gorana u servisu. Dijagnostika je očitala više grešaka, i to: - greške paljenja; - greške rada I i II cilindra i - greška senzora kvačila. Zakazan je servis za kraj jula. Ako neko ima neku ideju šta bi sve to moglo da bude, slobodno, neka piše. Znam danje nezahvalno, značilo bi, čisto zbog kakve - takve orijentacije. Hvala unapred! Živi bili!
  13. @Ivan Još jednom, najlepše hvala na brzom odgovoru. Svakako ću pokušati ovo što si mi posavetovao. A, i ja sam mišljenja da bi najbolje bilo posetiti servis. Nekako je to uvek najbolja opcija. Uglavnom, potrudiću se da javim šta je problem. Hvala. Svako dobro!
  14. @Ivan Hvala na sugestijama i odgovoru. Da,da budem precizniji, Check Engine lampica se upali samo tokom tog prvog jutarnjeg paljenja, treperi nekoliko sekundi i nakon toga ugasi. Znam da je nezahvalno, ali bih te svakako zamolio za odgovor - da li smatraš da i u tom slučaju treba da vozim auto na dijagnostiku? Hvala unapred!
  15. Pozdrav ekipa! I ja bih se nadovezao na ovu temu. Imam benzinac Fiat 500l T-jet, 2018 godište. Apsolutno preslikana problematika kao kod kolege @despotbg. Znači, prvo jutarnje paljenje (bez obzira da li je hladno ili toplo vreme): - neravnomeran rad motora prvih par sekundi (čak se dva puta desilo da se i ugasi); - miris koji podseća na alkohol i - naravno, check engine lampica. Neposredno nakon pojave svega ovoga kod Gorana na Altini je urađen veliki servis, zamenjene su svećice i nije bilo nikakvih napomena da bi trebalo još nešto uraditi nakon pregleda vozila. Par dana nakon servisa - opet sve isto. Čitajući ovu temu ponadao sam se da će promena svećica rešiti problem. Međutim, do toga nije došlo. Takođe, napomenuo bih da, od kada je auto kod mene, uvek sipam kvalitetniji benzin na Molovim pumpama. Isto tako, svako sledeće paljenje automobila je, bukvalno, na pola ključa. Što je ovde neko već napisao - "pali kao mina". E, sada, pošto mi se ne mili da ponovi idem do servisa, počeo sam da orimenjujem ono što je kolega @dach@ savetovao. Znači, bukvalno - upalim auto, on počne sa neravnomernim radom, dodajem lagano gas, sve se vraća u normalu. Sada, da li je to o.k., iskreno, ne znam, ali, svako sledeće paljenje (osim, naravno, prvog jutarnjeg) bude bez problema. I, apsolutno, osim ovoga, nikakvih drugih problema nema. Auto odlično ide i generalno sam veoma zadovoljan. Eto, to je moje iskustvo koje sam želeo da podelim sa vama. Svako dobro!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...