Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

To je ona dodatna polica koji deli gepek po horizontali, ima 2 pozicije po visini plus na dno.

Pepeljaru kazem nemam, imam neku kao čaša sa poklopcem sa rupom ali je nezgodno mesto moram videti nesto
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2022 at 10:07 PM, oktopod said:

Hvala ali polovan auto me ne zanima

 

Pre nešto više od 2 godine sam prodao (prijatelju) "polovan automobil", koji sam kao prvi vlasnik vozio oko 185 hiljada km i preko 10 godina. Prijatelj ga je vozio oko godinu dana i onda prodao (verovatnom) budućem zetu. 

Ja ta kola i dalje vidjam redovno, a povremeno ih i provozam. U medjuvremenu su prešla još oko 40 hiljada km. Odradjen jedan veliki servis. Imao je za to vreme kvar senzora za vezanost sigurnosnih pojaseva na zadnjoj klupi, kao i gubitak kontakta zadnjih parking senzora, a sada je počeo malo da lupa na rupama, neki dan je bio kod "trapadžije" i mora da menja levi kraj spone. I to je sve, na polovnom vozilu iz juna 2009.

 

Hoću da kažem, po mom mišljenju, ako razmišljaš o zameni tih kola za neka druga, ne treba da juriš samo nova kola, a da generalno da bežiš od svakog polovnjaka. Siguran sam da je neki mladji i očuvan polovnjak, takodje potencijalno dobra kupovina. 

 

A ne mislim ni da je loša kupovina 500L sa tim motorom koji si kupio. Sve je to stvar navike. Svaki motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta mi je bilo servisa i macki u dzaku sa cuvenih 170k km. Cak i da je prava mnogo je. Mogu sebi da priustim pa sto da ne.

 

Za 16k eur sam mogao da kupim mercedes B klase polovan da biras, za 25 koliko sam bio spreman da dam za Karoq da ne pricam, bembaru 5icu, mercedes C klase ili jako mlad auto nize klase. Ali me ne zanima kapiras. Imao sam i tu fazu dok sam cekao da nesto bude dostupno sam prevrnuo naopako oglase, gadi mi se sta sam sve video.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad se setih, auto pre ovog Opel Astra karavan 1.7d sam kupio od poznanika prvi vlasnik 2003 godiste, servisna knjiga sve komplet, posle 300 km potrosio pola rashladne tecnosti, oni mi se kunu da je mozda majstor dolivao a prethodni put bili kod majstora pre 12k km, sta sam ja budala za farbanje.

Turbina trosila ulje, bosch pumpa gorivo itd, vozio manje od godinu dana dok nije poceo da trosi litar rashladne na 100 km i boca ekspanziona naprsla, zamenio bocu i majstor uzeo da ga preproda za 700 eur a platio sam ga 1600

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod izvini, ostao sam nedorecen u svom prethodnom postu. Vec su kolege napisale, ali ako zelis da menjas motor, jedini spas ti je kao kolega iz prethodnog mog posta. 

Posto polovnjake ne racunas kao opciju, evo neko slovo sto se tice samog 500La i 1.4 atmo motora, zet ga vozi vec 4 godine, bilo je malo vremena potrebno da se navikne na motor. Sve u svemu, on je prezadovoljan, zna sta je kupio, svesno ga je uzeo 2018. godine i od tada je presao nekih ~50kkm cini mi se. Svake godine do Grcke na more, Zlatibor, obilazak Srbije i tako dalje.  On kao jedinu manu vidi slabasan motor ali i to se prevazidje vremenom. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ponudi al nemam ti ja volje za projekte, proslo me cimanje budzenja kola, narocito kad je osnova losa tj Fiat slabog motora

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem ljude, tj.vas ljude koji kupite toliki auto i kukate da ga slabo nosi 1.4b atmosferac. Ne razumem to kako se niste zapitali dok ste ga prvi put gledali u salonu, ono, kako ovo ide sa ovim ispod haube, eto samo mi to nije jasno. :D Milion ljudi ima koji su ga svesno kupili ( neko zbog Nacionale povlastica, neko jer mu se svidja, neko nije imao za bolji ali nov, neko jer ga ne zanima) i voze se bez problema, kvarova nemaju kao sto se moze videti na forumu, vuce kako vuce, prilagodili se tome od prvog dana i voze.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, oktopod said:

za 25 koliko sam bio spreman da dam za Karoq da ne pricam

 

Za manje od toga možeš da kupiš top opremljen nov Jeep Renegade 1,6 MJ od 130 ks. Ako sam dobro zapamtio šta mi nedavno rekoše u AK Kompresor, ima ih "u dolasku" slobodnih za junsku isporuku. Kao i sa 1,0 T od 120 ks. Na oglasima na PA možeš da vidiš koja im je početna cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg nije bio u ponudi 1.6mjet a od fiat motora sam ocekivao vise.

I prosto mi nije jasno, to je kao da prodajes mecku 124ku sa 1.2 benzincem cisto eto da ima u ponudi.

 

A dolaze vec 2 godine samo sto nisu razni modeli raznih motora, nacekah se i naslusah prica i previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam svoj prvi fiat 500L kupio 2013 godine. Secam se odlaska na Tasos, zena i ja samo. Auto put oko Kavale se nesto uzasno penjao pa se auto namucio da ga prodje. Ni jednom u sestu, samo peta i cetvrta, na auto putu. Prokunuo sam i nov auto i motor.
Ali, na ostrvu sam uzivao.
Ako ti kombinacija motora i performansi toliko smeta, promeni ga. Ako mislis da mozes da izdrzis, taj auto je jako zahvalan. Dovoljno mali za grad i dovoljno prosrran za duze.
Ja sam bubanj potok penjao uvek u levoj traci. Drzim motor iznad 3000 obrtaja i udri. Znam da mi je tu obrtni moment veći i ne dam mu da padne ispod 3000. Ne gledam koja je brzina.
Preticanje trazi planiranje.

500L trekking-kombe
https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62276-500l-trekking-kombe/

 

 

Edited by neshaoct
popravio link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam pohvatao koliko je ovaj 500l prešao?
Što se potrošnje ulja tiče, ja sam na mom Tipu imao malo izraženiju potrošnju ulja (par decilitra) prvih par hiljada kilometara a nakon toga se ustalilo i nisam više ni gledao dal troši ulje ili ne. U fazonu sam, upaliće se neka lampica i tako sam vozio do prvog malog servisa na 12000km.
Sad čekam da pređem jedno 5000km pa ću proveriti.
Sećam se kad sam uzeo auto i multimedija je odbijala da se upali ,i ja tu nešto pali gasi, ovo ono, a žena će mi "Ej, to je Fiat, opusti se" (promenila je sedam Alfi, tj žabara) I bi u pravu. Nakon toga ta ista multimedija radi normalno evo već godinu dana.

Meni je glupo da bilo koga ubeđujem ili da mu popujem zašto je pogrešio u izboru, kupio ovo ili ono, jednostavno desi se da se ljudi razočaraju,pogreše pri kupovini, ne leži im nešto i to je jednostavno tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 5/19/2022 at 10:56 PM, oktopod said:

Mada i ja malo preterujem, volim da nosim i kofer sa alatom u kom osim alata imam i wd40, kotur žice ako se nesto otkaci tipa auspuh, izolir traku usku i siroku, selotejp, komad kanapa, super lepak, smirglu... You get the idea emoji23.png

Hahaha, samo si mi dao dodatne ideje za moj već stalni inventar u gepeku :D
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam kupio prvi auto, vlasnik je u njemu imao peskir, sapun, toalet papir.

Pored gajbice, sa raznim alatom, vezicama, i ja sam zadrzao peskir sapun papir. Jes da mi zatrebaju par puta godisnje. Ali tad, vrede svaku paru
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

...+ Peškir, cerada 150x150, kanap, 1.5l vode, tečnost za brisače, pajser...

Jedno vreme sam sve to držao u malom koferu.

Sad i ako bih prešao na drugi auto manjeg gepeka, bilo bi stani-pani sa mestom :D

 

@oktopod, jesi li bacio pogled na C3 Aircross?

I je zaista  novi C4 takav plastikaner? 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, ispravljen tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

AMSS pomoć na putu godišnja članarina i alat sam izbacio iz gepeka, to pričam za period kad sam kupovao polovnjake.
Na novom autu ne želim apsolutno ništa da čačkam. Ima Fiat svoju službu pa nek rešava u garanciji.

 


 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto sam uzeo nov, potrosio je 3 dl ulja za 1200 km, sad je na oko 2400 i fali opet toliko, nadam se da ce se smiriti.

 

Bubanj potok izvucem i ja jer uhvatim obrtaje, ali zamisli bubanj potok dva tri puta duze da traje, nema od toga nista to sam iskusio na putu poslednjem. Takodje ako je pre uzbrdice jaka krivina i ili los put, neko blizu ispted tebe, prosto ne mozes 4om da udjes sa 3500 obrtaja jer je to otprilike 80 na sat. Tada se desava i da je treca malo a od druge nema vajde, 100 godina do 4500 obrtaja pa i to bude malo za u trecu.

Izvuce on nekad trecom al nema ubrzanja, gledas kako ide istom brzinom i ne mozes da ubrzas, nije stvar ni samo dal je izvukao nego i kako, narocito kad ti naidje jaka krivina ili uslovi puta da si pustio gas, eto problema.

 

I to je jako tesko za psihu i umor, stalno nesto gledas, razmisljas, nisi opusten, jedes se iznutra.

 

Al da napravim skretanje teme jer kako rekoh nije toliko ni lose, podnosljivo je, mene vise nerviraju ostale stvari koje sam naveo da se ne ponavljam i zaboravim, ostavlja utisak poluproizvoda, zvizdi menjac, tandara kvacilo, trosi ulje, pleksiglas na stubovima ne mozes folije a pece kroz staklo, žvaće volan kad motam, puca plastika na stubu vrata itd.

 

Video sam i C3 aircros al sam probao C4, atraktivan je al verujte mi veci plastikaner na trzistu ne postoji a cena 21k sa malim turbo motorom.

 

I zabiravljate vaznu stvar a mozda niste u toku jer ne kupujete nov auto - nema vec 2 godine nista da se kupi osim nekih azijata, neki prodaju price o "dolasku" za par meseci pa si i tu ogranicen izborom motora, bojom auta, opremom, kao da si prisiljen na nesto sto ti se ne svidja a odes u salon tad kad je trebao da dodje i pravis se lud ne prepoznaju te, kad ono i dalje je u dolasku opet za par meseci i tako 2 godine se frustriram s tom pricom te kupih sta je bilo na lageru a odgovara mi ergonomski tj po dimenzijama

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, oktopod said:

sad je na oko 2400

Malo je on prešao da bi pokazao svoju pravu snagu visokih obrtaja. Ti i jesi nezadovoljan jer voziš auto koji se ne ponaša kako bi trebao jer i ne može dok se ne razradi. 

Nema on ni snagu ni elastičnost koju će tek kasnije pokazati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ja sam kupio ono što je bilo u salonu, tj test vozilo sa 1000km. Kad su rekli koja su vremena čekanja, nije imalo šanse toliko da čekam.
Da ne grešim, imali su i Renegadea1.0 turbo i Tipo HB početni paket opreme 1.4 motor.
U drugim salonima drugih brendova ista priča ALI za novac koji sam ja dao nije bilo ništa zanimljivo ili početni , najniži, paketi opreme ili segment niži.
Bio je i jedan 500l, restajling, braon, baš lepo opremljen al 1.4, baš mi se svideo, više nego Tipo HB al taj motor me je odbijao najviše.
Kao što kolega reče, čekaj da se malo razradi, mora ići bolje nego što ti opisuješ jer vozio sam ga jedno desetak dana, moj zet ima isti motor u Tipo sedanu, njegovi utisci kad ga je kupio , što se tiče motora su slični tvojima, al evo, nakon dve godine nema zamerki, dal se navikao, šta li je, al služi ga lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, oktopod said:

I zabiravljate vaznu stvar a mozda niste u toku jer ne kupujete nov auto - nema vec 2 godine nista da se kupi osim nekih azijata, neki prodaju price o "dolasku" za par meseci pa si i tu ogranicen izborom motora, bojom auta, opremom, kao da si prisiljen...

Nije baš tako... 

Zavisi koji se model želi, tj. kom cenovnom rangu pripada. Paradoksalno ali smo došli do toga da što je auto skuplji (kao nov) to će lakše biti isporučen u uobičajenom roku, i obrnuto. Zato sve kompanije prijavljuju manje prodatih automobila, ali zaradu nikada veću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam Neso ja pratim i oglase i salone i mozda ima tih skupljih al kad do 25k eur nema da se nabavi o kojim ciframa onda pricamo...

I to sa razradom motora mi ne uliva neko olaksanje jer uopste ne razumem sta tu ima da se razradi osim ako i delovi u motoru nisu niskog nivoa kvaliteta obrade sto mu dodje na lutriju sta ce biti.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
24 minutes ago, oktopod said:

...pratim i oglase i salone i mozda ima tih skupljih al kad do 25k eur nema da se nabavi o kojim ciframa onda pricamo...

Za 25k evra može da se kupi dobar auto C segmenta (ne u najvišim paketima i motorima)... i ništa dalje od toga.

To što je na našem tržišu 25k evra još kako dosta para za kupovinu novog auta (više nego što ljudi kod nas obično troše za nov auto), ne menja objektivnu činjenicu da je to iznos za koji se ne nude novi automobili po tvojim očekivanjima.

 

24 minutes ago, oktopod said:

...I to sa razradom motora mi ne uliva neko olaksanje jer uopste ne razumem sta tu ima da se razradi osim ako i delovi u motoru nisu niskog nivoa kvaliteta obrade sto mu dodje na lutriju sta ce biti.

Generalno kroz celu temu previše nagađaš, pa tako i sa ovom rečenicom. :D

Ipak, ostavi mogućnost da samo nagađaš... i da je vrlo moguće da tvoji zaključci ne odgovaraju istini.

 

Npr. kad kupiš BMW M automobil jasno ti kažu (napišu) kako treba da izgleda proces razrade motora. Slično kao što kod Giulie sa 2.0 ili 2.9 V6 motorom, piše oko razrade motora. Verovatno je i tu zbog ''niskog nivoa kvaliteta obrade delova u motoru''. :D

 

''Uprkos modernim tehnologijama izgradnje, mehanički delovi motora moraju biti podvrgnuti fazi razrade u prvih 800 kilometara, koja se nastavlja dok se ne zameni prvo motorno ulje.
Napomena: Potrošnja motornog ulja i goriva u novom motoru, tokom prvih hiljada kilometara rada, pre prve zamene motornog ulja, mogla bi biti veca. Ovo se može smatrati normalnim ponašanjem koje se odnosi na period razrade i ne treba ga shvatiti kao anomaliju. Periodično proveravajte nivo motornog ulja tokom perioda razrade i dopunite ga, ako je potrebno.

Preporučuje se da pratite sledeca ponašanja u vožnji tokom perioda razrade automobila:

 

- Od 0 do 160 kilometara
Ne dozvolite da motor radi u praznom hodu duži vremenski period. Postepeno pritiskajte papučicu gasa i ne više od pola hoda da biste izbegli prekomerno ubrzanje. Izbegavajte prejako kočenje. Vozite brzinom motora nižom od 3.500 obrtaja. Držite brzinu ispod 90 km/h i poštujte ograničenja brzine koja su na snazi u zemlji u kojoj vozite.

 

- Od 160 do 500 kilometara
Postepeno pritiskajte papučicu gasa i ne više od pola hoda da biste izbegli brzo ubrzanje sa malim stepenom prenosa (od 1. do 3. stepena prenosa). Izbegavajte prejako kočenje. Vozite brzinom motora nižom od 5.000 obrtaja. Držite brzinu ispod 120 km/h i poštujte ograničenja brzine koja su na snazi u zemlji u kojoj vozite.

 

- Od 500 do 800 kilometara
U potpunosti iskoristite celi raspon obrtaja motora, ručnim prebacivanjem u vece brzine, kada je to moguce, u sekvencijalnom režimu rada, koristeći ručicu mjenjača ili pomocu komandi koji se nalaze na volanu (gde su predviđene). Ne držite papučicu gasa predugo pritisnutu do kraja zahtevajući maksimalan rad motora. Držite brzinu ispod 144 km/h i poštujte ograničenja brzine koja su na snazi u
zemlji u kojoj vozite.

 

- Tokom prvih 2.500 kilometara:
Izbegavajte učešce na takmičenjima na stazi. Izbegavajte sportsku vožnju ili slične aktivnosti.''

 

-----

 

To su sve automobili višestruko skuplji od tih 25k koje pominješ, pa još kako postoji razrada motora, a kamoli od cene za taj 500L.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta se tehnicki tu treba da desi da bi se auto smatrao razradjenim i da prestane da trosi ulje? Gde nestaje to ulje pre razrade?

 

Pominjes i 800 km ja sam to odavno presao, ovde po forumu se pominju cifre od 6k km kad kao manje trosi.

 

I koji to auto ima na lageru ili je izvesno da ce stici nakon uplate za očekivanih 6 meseci nek je 25k eur idem odmah da kupim? Pa jos da biram motor, da je automatik, boju i opremu a ne sta su oni narucili pa cekaju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 minutes ago, oktopod said:

Pominjes i 800 km ja sam to odavno presao, ovde po forumu se pominju cifre od 6k km kad kao manje trosi.

Ne.

Citirao sam iz vlasničke knjižice u kojoj piše da tako sa uljem može biti sve do prvog malog servisa:

1 hour ago, neshaoct said:

Potrošnja motornog ulja i goriva u novom motoru, tokom prvih hiljada kilometara rada, pre prve zamene motornog ulja, mogla bi biti veca. Ovo se može smatrati normalnim ponašanjem koje se odnosi na period razrade i ne treba ga shvatiti kao anomaliju. Periodično proveravajte nivo motornog ulja tokom perioda razrade i dopunite ga, ako je potrebno.

 

17 minutes ago, oktopod said:

I koji to auto ima na lageru ili je izvesno da ce stici nakon uplate za očekivanih 6 meseci nek je 25k eur idem odmah da kupim? Pa jos da biram motor, da je automatik, boju i opremu a ne sta su oni narucili pa cekaju.

Rekao sam gore ''paradoksalno ali smo došli do toga da što je auto skuplji (kao nov) to će lakše biti isporučen u uobičajenom roku, i obrnuto. Zato sve kompanije prijavljuju manje prodatih automobila, ali zaradu nikada veću.''

Nov auto od 25k objektivno ne spada u te skuplje, bez obzira što ti smatraš da spada, i bez obzira što je kod nas to još kako veliki novac za nov auto.

 

17 minutes ago, oktopod said:

A sta se tehnicki tu treba da desi da bi se auto smatrao razradjenim i da prestane da trosi ulje? Gde nestaje to ulje pre razrade?

Nemam pojma.

Ali, ae što ja ne znam, nego i ovi iz BMW-a za M modele, ili Alfe čak i za svoj QV, prodaju ljudima aute od 100k evra i pišu o povećanoj potrošnji ulja sve do prvog malog servisa, i o razradi motora. Nema druge nego da ni oni nemaju pojma, već da je tako kako ti kažeš oko kvaliteta čak i tih motora... :D

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...