Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

1 hour ago, shuxx said:

Vidim da na uzbrdicama kad izgubi dah, iskljucuje.. A nizbrdo?

Nizbrdo kotrlja i zalece se kao i svako g***o :D , mislim na tempomat koji i sam imam, naravno.

Apropo uzbrdice (sa ili bez tempomata), licno uvek dam malo vise zaleta jos na ravnom i onda auto maltene inercijom izadje do vrha, na vr' gasa. A ne kao "glupi" tempomat, koji ceka uzbrdicu i onda naglo ubrzava i pokusava da zadrzi brzinu. Pri cemu na automobilima sa malim obrtnim sam sebe udavi ako je uzbrdica duza ili ostrija, nakon cega naravno mora saltanje u nizu i pozdrav sa tempomatom koji se gasi na pritisak kvacila. Sa "Reset" u nizem stepenu ce se sam tesko vratiti na zadatu brzinu :) . Jedan od razloga zasto ih ne volim, mislim da sam ih i na svojim i na sluzbenim automobilima koristio u par procenata voznje. A i potrosnja mi je, upravo zbog stvari slicnih kao navedene, manja kada vozim bez tempomata.

1 hour ago, Radnik2 said:

I trebalo mi je vremena da se naviknem na tempomat i  Start&Stop. S&S je po meni eureka i jako korisna stvar.

Stvar koju deceniju i kusur prvo gasim cim zaverglam :D . Zao mi je samo sto dijagnostikom (bar kod mene na Sportu) ne moze da se podesi da je S&S ugasen kada se auto startuje. Po meni takodje samo jedna u nizu satro "eko" gluposti, koja za sacicu ustede aka automobil i njegove sklopove. Moderni automobili trose par dl/h u leru, a za tu "ustedu" imas non-stop paljenje/gasenje motora, pogotovo iritantno u kolonama. Akanje anlasera, alternator tada ne puni akumulator i ima stalne prekide, svi potrosaci i svetla rade samo na akumulatoru dok je auto ugasen, "slogiranje" elektronike povlacenjem napona za verglanje svaki cas... Sve to vodi i brzem ubijanju baterije (ma koliko ih reklamirali), a na kraju, pogledati i koliko su EFB ili AGM Stop&Start akumulatori skuplji od obicnih... Da ne pominjem da mi se sa sluzbenim kolima par puta desavalo da hocu da se ubacim negde, a auto se ugasi kada najmanje treba. Kada se sve to stavi na papir, itekako se rado odricem takve "ustede". Podseca me na aktuelnu elektrifikaciju, gde ces samo stetne materije generisati i izbaciti na drugom mestu :) , a svu tu "ustedu" takodje lepo platiti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj ulje sto pre bez zezanja ipak si presao 5k.

 

Pikslu sam i ja stavio na isto mesto al je nebezbedno, moram da skinem posteno pogled sa puta i sam manevar rukom da ne okacim menjac, pa ispod rukonaslona sve predugo traje.

 

Meni se tempomat sam ugasio na oko 90 od zadanih 120-130, nisam pipao kvacilo ni nista. Za nizbrdo ne znam, mozda se gasi ako ne uspe da koci motorom dovoljno, tipa stavis na 100 a jaka nizbrdica pa se zaleti jer je u 6oj npr pa ga ugasi na 140, bilo je nesto tako u meganu dal je bese pistao ili nesto ne secam se.

Meni je ok tempomat ja cak i ubrzavam i usporavam kad vidim da sustizem nekog na plus minus. Ne forsiram da vozim stalno tempomatom, al kad cu duze drzati istu brzinu tipa autoput 120 130 ili neka magistrala 80,ukljucim ga da odmorim noge, primaknem stopala sedistu pa tabani stoje ravno na podu.

 

Sto se uzbrdica tice opet kazem dzabe kad je dugacka, iz 6e u 5u ne dobijam nista pa nekad roknem direkt u 4u pa i tad izgubi zalet, prosto ne mozes uci na 3500 obrtaja nekom brzinom svuda.

 

Start stop me takodje nervira i odmah ga gasim, sve si lepo napisao. Ima doduse fora dokle god drzis kvacilo ne gasi se, pa ko pak voli da ga koristi a vidi da ce ubrzo po stajanju da krece neka ne pusta kvacilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisah vec, najjace mi je kada po gradu setam pored neke dugacke kreni-stani kolone. Pa kad krenu da stekcu, verglaj, pali, gasi po 100 puta, zao mi bre tehnike :D ...

18 minutes ago, oktopod said:

Ne forsiram da vozim stalno tempomatom, al kad cu duze drzati istu brzinu tipa autoput 120 130 ili neka magistrala 80,ukljucim ga da odmorim noge, primaknem stopala sedistu pa tabani stoje ravno na podu.

Uf, ovo ne volim da radim nikako. Uvek mi je i na tempomatu noga tu uz kocnicu - i kad mi sve deluje idealno ne znam sta moze da iskoci na putu, da se desi neki problem sa autom... Verovatno moj trip, ali kako sra*e moze da se nacrta ni iz cega, svi smo verovatno iskusili bar nekad. Ili da u brzini noga koja odmara i nije na uobicajenoj poziciji ne odradi munjevito nesto kako treba. Tako da sam uvek pripravan, daleko bilo.

Ja recimo najvise koristim tempomat na nekim dugim ogranicenjima male brzine, gde mozes da ocekujes radar, a nemas nikog ispred da te pokriva. Pa cisto da ne titras po gasu i ne kocis nogu, pogotovo je to maltretiranje sa jacim automobilima - tipican primer ona budalastina od ogranicenja Sabac-Loznica, a put kao pista (i slicna). Na autoputu je neosporno zgodno da malo odmoris nogu. Mada i ja sam old-school budala, uzivam u samoj tehnici voznje, sa sto manje elektronike i automatike. Ako mi verujes, do Istanbula i nazad mi je put proleteo uzivajuci i u voznji i u novim predelima, da tempomat maltene nisam ni palio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, oktopod said:

potrosnja prosecna 7.5 litara, brzina prosecna 75 kmh,

Po mojem mišljenju prilično velika potrošnja za date uslove puta, mučite se i ti i on... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Radnik2 said:

P.S. Jebi ga, u SLO je trošio 4L/100km po lokalnim putevima :), nema ono kao ideš 90-100 kroz naselje, kao kod Sajma u BG-u ... važi ... limit batice 40, između mesta 60 i ćao.

Tipična balkanska poimanja saobraćaja, propisa i društvenih normi.

Kada se pređe "grana" i dočepa majka Srbija sva previla su tu da se krše. :guitar:

Tako gledam, u više navrata, auto ispred sebe koji otvara prozore i baca smeće kroz isti nakon prelaza čim smo se "dohvatili" usputnog rastinja. :thumbdown:

Mis'im, žao mi što "kvarim" temu ali nisam mogao... jače je od mene. Ne znam, valjda sam tako "nakaradno" vaspitan. ;)

 

p.s.

Nije upućeno protiv bilo koga lično. To je samo neko moje viđenje stanja stvari. :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, oktopod said:

Meni se tempomat sam ugasio na oko 90 od zadanih 120-130, nisam pipao kvacilo ni nista.

Po meni je ovo baš neprijatno iznenađenje za taj motor. Svi automobili koje sam do sada vozio sa tempomatom nikada nisu gubili snagu na uzbrdici, ma kolika ona bila. Nikakva dodatna sugestija vozača nije bila potrebna, ma koliki uspon bio. A nisu to nešto preterano jaki motori, tipa 90 ks... Možda je razlika u obrtnom momentu, pošto su dizeli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da potrosnja ne zvuči malo a i da je loš za uzbrdice, to sam sve već pisao tj iznosio frustraciju.

 

Ali moram biti i realan da za auto od 1360kg i nas dvoje plus gepek 1550 kg, gde je prvi deo puta do Zlatibora bukvalno 80 posto uzbrdice, druga polovina autoput, izuzetno nije aerodinamican sto se potrosnje tice to je to... A da je mučenje jeste mada ga slabije dozivljavas kada se naviknes i prihvatis činjenice da je benzinski atmo i prethodna recenica.

 

Punto kojim sam bio odusevljen isao ko metak i aerodinamican, 1.2 16v 80ks 6 brzina je na autoputu na 130 trosio 10 litara na 4k obrtaja, ovaj to vrti na 3.5k i 8 je litara.

Punto je po gradu trosio mrvu manje od 7 litara ovaj trosi 8,isti stil voznje (ako se tako moze reci jer je punto leteo).

 

Svakako sledeci auto ako budem ima izbora ce biti i turbo, po mogucstvu dizel i automatik menjac

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2022 at 10:25 PM, oktopod said:

P. S. Vozio sam na tempomat 120 i naidje uzbrdica, kad je pala brzina na 90 kmh tempomat se ladno isključi i izgubih to malo zaleta falilo mi jos 100 metara da prebacim brdo bas glupa fora.

Pa, nije verovatno računar ništa pogrešio,  na 90kmh, verovatno u 6oj, na uzbrdici, auto više nije imao snage, tu je već odavno zakasnelo i šaltanje u 5u brzinu. 

Kakav je teren bio to već mora vozač da zna, računar ne zna. 120 u 6oj je prilično mirna vožnja, i nije neka priprema za uzbrdicu, još ako je malo veća ili duža, svakom autu se mora dati malo poleta pred uzbrdicu a naročito slabašnom. Morao je pred uzbrdicu u 5u brzinu ili u 6oj da ga narihtaš na tempomat na 130+ onda bi imao i polet i jače obrtaja (veće ks), to je sad procena zavisno od terena i stuacije, ne može se napamet teoretisati. Treba mu osetiti prvo manuelno mogućnosti pa posle kombinovati tempomat. Pisao sam i ranije , da bi neke srednje uspone na auto putu prešao u 6oj mora se malo pre uspona isterati auto na 130+ dok jače uspone mora u 5u brzinu da ide, neće ta 5a ni usporiti vožnju, jer on (bar Tipo) ide opušteno u 5oj 130 ili više na 4.000 ili više obrtaja. Tako da dosta brzina u kombinaciji sa snagom na granici i potrebom šaljtanja u nižu može da ograniči i mogućnosti tempomata, ja kada sam na ap ako uljučim temp, u 6oj npr 125kmh, opet ako ide uspon na + ga podignem naviše, nema druge... jer tako bih vozio i da je nije uključen, ili ga isključim dok prevalim brdo jer ću bolje ja da ga pripremim i odredim stepen prenosa.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Šajbi said:

Po meni je ovo baš neprijatno iznenađenje za taj motor.

Ako je u 6b na uzbrdici (iole malo osetnoj) natovaren kao što je napisao, u atmo motoru, iskreno je sasvim očekivano. Ni dizel koji si vozio sigurno nije bio atmosferski već turbo, što je sasvim drugačije. Ni Nivu nikad nisam penjao uz ozbiljne uspone u 5b, već 4-3 i gas u obrtaje. Princip je isti i sa 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako @ISV_01 jednostavna stvar, kao i sa jugom, čim vidiš brdo niža, al na vreme :)... u celoj situaciji ovde dodatno zakomplikuje 6a brzina. Kolega @ortakov je čini mi se taj koji je dobro podesio mogućnosti motora i stepen prenosa, kako je ranije opisivao svoje stilove vožnje, koji su se po meni tada činili ''previše u nižoj brzini'' ali s obziom da sad kapiram da sa 500l a naročito Cross  oseti se razlika u odnosu na Tipa, plus on beše često vozi neki teret, nema druge... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ocekivano i da vas dopunim ne radi se o zaletu i nizoj (zapravo radi se) vec je pravilnije reci "podici obrtaje na oko 4k",zalet slabo znaci ako je duza i nema obrtaja.

 

Tako da ja i jesam vracao bogami i do 3e brzine na putu do Zlatibora od Nove Varoši. Tad nisam koristio tempomat.

Koliko je 6a losa jer je slicna 5oj,toliko 3a nije losa jer je slicna 2oj da tako kazem, nisam vracao u drugu.

 

Ne razmisljam vise o razradi motora, vozim kako moram. Ocekivao sam i da ce sprziti ulja zbog turaže ali nije mnogo, petinu sipke u jednom smeru drugi smer jos nisam proverio.

 

Mene je iznenadilo sto se tempomat ugasio, ocekivao sam da ce da "davi" dokle god ja zelim da davi jer je bilo ostalo 100 metara da prebaci brdo pa nizbrdica. Mozda generalno tako rade tempomati nemam bas iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, ISV_01 said:

Ni dizel koji si vozio sigurno nije bio atmosferski već turbo, što je sasvim drugačije.

Istina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

Morao je pred uzbrdicu u 5u brzinu ili u 6oj da ga narihtaš na tempomat na 130+

Upravo to sam i ja rekao gore - "glupi" tempomat nikada ne moze da zameni iskustvo ili predvidjanje vozaca.

Jedino sto nema potrebe akati zapamcena podesavanja i ubrzavati na rucicu/dugmice tempomata - mali gas na pedalu, posto ce se brzina iza toga svakako automatski vratiti na zadato podesavanje (ako se ne pipa kocnica ili kvacilo, u suprotnom mora "Resume"). Plus je i sto je ubrzanje tecnije na pedalu, nego na tempomat.

Mada pogotovo na magistrali, manji usponi se najlepse prelaze "manuelno". I kad vozim jak auto, princip je isti - mali zalet pre uspona, maltene inercijom se izadje na vrh, taman trunku uspori na zeljenu brzinu ako ima neceg nepreglednog iza vrha i dalje nastavljas na vr' gasa. Pogotovo jaci turbak tada bukvalno ne oseti uspon, voznja tecna, potrosnja smesna :) ... A ako ostavis sve na "glupom" tempomatu, cekace uspon, nabiti gas, udaviti se na slabom autu...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2022 at 10:06 PM, Radnik2 said:

Nisam nešto spec. visok, 184cm. ali imam problem sa nogama jbg. dukačke.

Da ukrste tvoje noge sa trupom kolege[mention=16577]moron[/mention] -a, dobili bi čoveka od 2.30

 

P.S. nema šanse da bih više ikad kupio auto bez tempomata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je 500L ipak zahvalne forme za komfor, može da posluži i ovo što je napisao jedan svež vlasnik Joggera. Taj vlasnik je visok 180, a Jogger 163 cm ( tj. niži je od 500L samo oko 2-3 cm ), a izgleda da se na mestu vozača oseća komfornije u škodi fabiji prethodne generacije:

 

"Pozicija vozača je odlična iako prostora, rekao bih, ima manje nego u MCV prethodne generacije. Prostora za vozača ima neuporedivo manje nego kod Dacije Lodgy. Pisao sam ranije kako je A-stub postavljen nisko. Svakako je stvar navike, ali ... jeste postavljen nisko. Visok sam bio 1.8m, sada verujem da sam 2-3cm niži i, prilikom ulaska i izlaska, zapnem glavom za stub. Za dva dana više neću zapinjati, ali neko ko ima problem sa kičmom i ne može da pogne značajno glavu, imao bi problem pri ulasku. Takođe, još par dana ću čelom da dodirujem "nebo" prema suncobranu ispred vozača. OK, imam neke kratke noge, pa sam bliže volanu nego prosečan čovek, ali nisam visok, a dodirujem nebo. Mislio sam da grešim možda, pa sam danas seo u Škodu Fabiju prethodne generacije, da vidim svoju poziciju za upravljačem. Do A stuba ili do "neba" ima 10-15 cm više nego u Joggeru..."

 

Dakle, nemojte toliko kukati na 500L, kao da je baš najgori na svetu  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam visok 190 i jos volim da dignem sediste koliko god moze. U 500L mi je visina plafona odlicna, problem je sto mi smeta retrovizor narocito kad je ispred uzbrdica kao i pogled na desno kad skrecem ne vidim pesake ili vidim samo noge.

U Skoda Kamiq je plafon nizak, u Karoq je dobar i manje smeta retrovizor nego u 500L.
U C4 se ne secam za plafon al je retrovizor kao ispred ociju, isto vazi za Peugeot 2008. Eto mozda nekog zanima...

Nego jel zna neko ugradnja turbine na ovaj motor jel moguca i ima li turbine na trzistu ako je neko radio mozda vec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, oktopod said:

ugradnja turbine na ovaj motor jel moguca

Bilo bi lepo kad bi moglo, ali ne verujem da je tako, jer pored turbine ide tu još trista čuda. Nije plug&play situacija kao kad na kompjuteru dodaš parče hardvera ...

Ako baš ne možeš da se prilagodiš, možda je ipak najbolje da ga udaš, pa da pazariš nešto što ti više odgovara ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2022 at 10:07 PM, oktopod said:

Hvala ali polovan auto me ne zanima

Svaki "nov" postaje "polovan" čim izadje iz salona :)

 

Ono što si pitao ( da li možeš da "ubaciš turbinu" na 1,4 od 95 ks ), zaboravi tu ideju, praktično nemoguće je. Nadogradnje te vrste tu nema.

 

Ili se pomiri sa perfomansama te motorizacije ili likvidiraj to vozilo, nema tu treće mogućnosti. Iskreno ti to kažem, bez bilo kakv zle namere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, oktopod said:

Hvala ali polovan auto me ne zanima

Što bre, evo na mom od 240.000 sve zamenjeno, a tebe na novom to čeka već na 150.000km!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2022 at 11:29 PM, bane1321 said:
Što bre, evo na mom od 240.000 sve zamenjeno, a tebe na novom to čeka već na 150.000km!

Znaci za 7 godina, a zasigurno nisi sve izmenjao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako mi promakla ova tema, ni sam ne znam.
Iščitao sam od početka do kraja sa zadovoljstvom.
Meni taj 1.4 motor nikako nije legao. Jednostavno, to je motor sa kruziranje i ništa više. Tad najmanje troši i baš je tih. Slažem se sa nekima koju su već konstatovali da se baš treba prilagoditi tom motoru, tipa, vidiš uzbrdicu, dva stepena niže i gas, nakon nekog vremena se privikneš na takav stil vožnje i uđe u rutinu. Isto i sa tempomatom, iz 6 u četvrtu i nema brige.
Prva brzina je najkraća koji sam ikad probao u životu al kad sam se zainatio da ga nateram da ide, išao je al tek kad je u lepo visokim obrtajima. E sad, ja sam atmosferce uvek vozio sa dodavanjem među gasa, tako da pri šaltanju ne dozvoljam da padaju obrtaji i tu se dobije malo na žustrini i vožnji.
Primetio sam da ovaj 500l žene baš gotove. Meni se ovaj poslednji restajling sviđa.
Onaj deo oko smrada novog auta, prvi put čujem, u salonu nisam primetio takav miris, tj neki koji baš odudara od drugih, e sad, ne znam kako je kad ga dohvati sunce.
Pošto si pušač, moj savet ti je da u pepeljare koju imaš, sipaš pesak za pepeljare, koji ima da se kupi u botaničkoj radnji Bašta. Ja sam nepušač i u kolima se ne puši, al eto žena jednom mesečno zapali i onda smo kupili taj mirišljavi pesak. Cena oko 150 dinara. Pola sipam u pepeljaru, a ostatak služi kao miris za kola. Bukvalno ga otvorim na par minuta i eto lepog mirisa u kolima.

 

tzt01.jpg

BTW još mi ne dolazi do mozga da si doplatio za zadnju policu!?

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...