Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

17 hours ago, nenad said:

U Beogradu pola pola ;)

Jeste, ali ne verujem da mu je u planu i ugrađivanje tng-a na GP benzincu.

 

Ljudi, u potpunosti podržavam @Johnatan Archer-a. Čovek je rešio kako je rešio. Čemu ubeđivanje ? Najbolje je kad neko zna šta hoće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima od novog člana foruma! Čitam potajno, informišem se pomalo, red došao da pitam bez razvlačenja: 

 

15000-30000km godišnje(10-15x200km mesečno poslovno Sremska Mitrovica - Beograd+ malo vožnje po Mitrovici i okolini) , koji motor izabrati

 

Da ne bude zabune, 70% GP/Evo će da se pazari u narednih par meseci, 30% šanse ide na Kragujevački. Naravno, ako pitanje nije na mestu, praštajte.

 

Hvala unapred na odgovorima, mišljenjima i sugestijama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav stil voznje preferiras?

I 1.4 ti je ok izbor, pogotovo sa gasom, ali sve zavisi od tebe. Volis li dizel ili ne. Koliko brzo vozis na autoputu?

1.3mjtd bi ti bio super izbor ako ne vozis ko Sumaher, pa cak i jaca verzija istog motora bi bila dovoljna za sustriju voznju. Na otvorenom trosi ko upaljac. Verujem 3.5-5L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad malo da udavim sa detaljima:

Kuca-posao mi 90km, od toga je oko 65km auto puta a ostatak pada na gradsku vožnju, radim 10-15 puta mesečno, 10 meseci godišnje. Trenutno delim Kragujevački Punto 1.2 sa ćaletom  o njega ponekad teram do posla, tako da u nekom slučaju ne zazirem ni od njega, GP mi je mnogo lep, Evo još lepši pa mi ne bi bilo žao dati ekstra novca za njih. Vozio bih se sam, eventualno još jedna, tako da troje vrata radi posao, mada ništa protiv ni 5 nemam.

 

Što se dileme tiče, trenutno naginjem na 1.2 verziju, stim što bih ubacio najveću plinsku bocu(80 litara?), zaboravio na gepek i sipao u Bosni i benzin i gas, da se ciganim do kraja što se tiče cene prevoza. Razlika potrošnje, ugradnje gasa, održavanja, registracije u odnosu na dizel nije velika tako da gledam i njih, 1.3 mjt je lep, jedan automehaničar me ubeđuje i 1.9 jtd.

 

Sve u svemu, siguran sam da ću nastaviti porodičnu fiat tradiciju, za "finese" moram da pitam pametnije od sebe, a kupovinu se nadam da ću obaviti u narednih 6 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za takvu upotrebu polovnog auta moja preporuka bi bila punto iz zadnjih godina kupljen ovde sa što manjom kilometražom, i po mogućnosti već ugrađenim plinom.Samo sa njim ćeš se srećno navozati kuća posao duži period.GP je isto dobar izbor ali je naći ga sa malom kilometražom umetnost.Inače ja vozim GP 1.2 plin i sve je super samo za to što si ti naveo nije auto sa puno km kao što su ovi kod nasu ponudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođi do mene pa probaj grandea dizela ako želiš... blizu sam ti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Bingodalton said:

Kakav stil voznje preferiras?

 

 

Penzionerski. 45 po gradu davim trecom, 110 na autoputu. Zadnji put sam prekoracio brzinu prosle godine, dobro se secam :D

 

1.4 ne zvuci lose

 

8 hours ago, jevta said:

Za takvu upotrebu polovnog auta moja preporuka bi bila punto iz zadnjih godina kupljen ovde sa što manjom kilometražom, i po mogućnosti već ugrađenim plinom.Samo sa njim ćeš se srećno navozati kuća posao duži period.GP je isto dobar izbor ali je naći ga sa malom kilometražom umetnost.Inače ja vozim GP 1.2 plin i sve je super samo za to što si ti naveo nije auto sa puno km kao što su ovi kod nasu ponudi.

 

Sve se slazem, iz tog razloga stavljam 2010. kao maksimalno godiste. Gledam oglase, stvarno retko koji sa krstenom cenom ispod 100.000km. Zato i padam u bedake jer domaci puntici sa 30-100.000 km kostaju duplo manje, a onda me jedan automehanicar ubedi da ne gledam 1.2 jer je to mali motor za dranje, pa ni 1.3 mjt da ne gledam nego 1.9jtd, ako se kupuje motor na otpadu 200 evra razlika u ceni, a malo vise trosi, malo veca registracija al bole te uvo masina nepoderiva....i onda se ja tu sludim i vise ne znam ni sta da mislim ni da govorim, a najmanje sta da kupujem.

 

Jedino sto znam, je da si moram uzeti nesto za do na posao i nazad, i bilo bi vrlo lepo da se uklapam u putni trosak od 12000 sa gorivom, ili bar da ne placam previse preko. Zato mi i osnovna ideja bila 1.2, 80l gas boca, i da ga tankam tri puta u dva meseca u Bosni. E sad, dal je to pametno, nemam pojma.

 

2 hours ago, Zvezdo said:

Dođi do mene pa probaj grandea dizela ako želiš... blizu sam ti.

 

Kad se vratim u Srbiju, javim ti se

Edited by BojanSM

Share this post


Link to post
Share on other sites

I taj 1,2 traje duže nego pomoćni agregati na JTD koji baš i nisu pouzdani kao sam motor.A i razlika u potrošnji na ozbiljnu kilometražu nije zanemarljiva.

1,2 je najpovoljniji za održavanje ,a tih 120-130 na auto putu će lakše podneti nego nečiju vožnu po BG.Potrošnja je meni u GP 7,4 plina i 1 benzina na 100 km.1,3 dizel neće sići ispod 4,5-5 ,a 1,9 neće ispod 5,5-6.Pa ti izračunaj.Samo u razlici na registraciji 1,2-1,9 vozaš se mesec dana.Izračunaj samo trošak zamene komplet kvačila pa će ti sve biti mnogo bistrije,a kad kupiš polovan auto na to možeš računati relativno brzo.Na dizelu čak pre nego na benzincu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, jevta said:

I taj 1,2 traje duže nego pomoćni agregati na JTD koji baš i nisu pouzdani kao sam motor

Posto slatko vozim JTD vec skoro 9 godina, masa drugara MultiJet, interesuje me koji su to "pomocni nepouzdani agregati" na ovim masinama a da ih nemaju ostali motori, kako se manifestuju kvarovi i koliko okvirno kostaju popravke?

1 hour ago, jevta said:

Izračunaj samo trošak zamene komplet kvačila pa će ti sve biti mnogo bistrije

Sto ja volim da kazem, uz promaju - dizne, kvacilo i zamajac na dizelu su najveci strahovi u Srba. Isto tako gore navedeni period vozim dizela, nista od ovih stvari nije pipnuto a auto radi kao satic. Sve je do konkretnog primerka i vozaca, kao i za svaki auto, samo treba biti strpljiv, probrati i sto kaze Dule, ne zaliti neki dinar vise na dobar primerak jer se sve to vrati kroz zadovoljstvo u voznji i vrlo verovatno manje troskove odrzavanja.

Covek kaze da mu je zbog posla 70% voznje na autoputu, a tu vec svaki manji motor pocinje da se dernja i trosi (vozio sam i male sluzbene 1.2 Classic i 1.4 HDI, koji su perfektni sto se potrosnje tice za neko nezahtevno kruziranje magistralom). Za sve ostalo oko pocetne cene, registracije, odrzavanja se apsolutno slazem i to je na strani malog benzinca. Pa sta je kome cef i racunica, to je iskljucivo licna odluka. Ne naginjem ni na jednu stranu, samo mi u oci upadaju komentari da je dizel = iskljucivo skupi i cesti kvarovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma budalaštine, a na raspalom krntu 1.2 ima da menjaš auspuh na svakih 50000km, a gde su svećice....  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dihtung glave. To se radi dva do tri puta u okviru velikog servisa.

Koji pomoćni agregati ? 

JTD/MJ je nesalomiv i neprikosloven. Nema mesta lošim rečima. A kvačilo ima da traje i da traje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, za njegove uslove i način vožnje mu je neki malolitražni benzinac sa malom kilometražom najbolji izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 JTD je nešto najbolje što je FIAT napravio. Neumesno je bilo kakvo poređenje. Evo mojoj ženi na Krntu 1.2 8V je za 90.000Km crkao set amortizera (aj to nema toliko veze sa motorom), crkla vodena pumpa, crkao ležaj alternatora, raspala se lamela na 83.000, menjan ceo auspuh, na kraju krajeva sve to nije previše skupo, ali nije ni preterano trajno i pouzdano. Što se potrošnje tiče, to bord je jako lažljiv na Puntu, realno troši 7,5-8 litara u gradu benzina, otvoren put oko 6 ako se vozi do 130. 1.2 8V na TNG može da bude dosta ekonomičan auto, ali kao polovnjak, ako je dosta prešao, ne preostaje mu života koliko polovnom, solidno očuvanom turbodizelašu, a o fleksibilnosti i performansama da ne govorim.

 

Što se tiče isplativosti opet sve zavisi od toga koliko ko vozi. 1.2 8V na TNG svakako troši nešto manje od 1.9 JTD, ali ... nema gepek jer boca zauzima, zajebancije sa plinom, sa atestima, autonomija je diskutabilna, naročito ako je točak boca,ako voziš preko granice, nema parkiranja u podzemnim garažama, u Austriji npr. ne možeš skoro nigde da natočiš TNG, dok sa Dizelašom pređeš i 1000km sa jednim rezervoarom, a možeš da sipaš gde hoćeš. Dakle,...za gradsku vožnju, kratke relacije, ne toliko puno km godišnje... 1.2 8V je sasvim ok, barem što se tiče isplativosti, da ne zalazim u performanse koje su nikakve. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ivan.ik said:

I dihtung glave. To se radi dva do tri puta u okviru velikog servisa.

Koji pomoćni agregati ? 

JTD/MJ je nesalomiv i neprikosloven. Nema mesta lošim rečima. A kvačilo ima da traje i da traje .

Jeste, dihtung glave se menja na svakom malom servisu :D A tek svećice, to je strašan trošak :animier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sa 1.2 8v imam jako lepo iskustvo. Zadužio ga na 80.000, razdužio na 210.000 km. Za to vreme promenio set kvačila, prednje amortizere, dva velika servisa i nekoliko malih. To je sve

Share this post


Link to post
Share on other sites
I dihtung glave. To se radi dva do tri puta u okviru velikog servisa.

Koji pomoćni agregati ? 

JTD/MJ je nesalomiv i neprikosloven. Nema mesta lošim rečima. A kvačilo ima da traje i da traje .

Nema mesta lošim rečima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema loseg motora u GP, jedino ako je bas neodrzavan, razlike su prvenstveno u performansama, pa nesto manje u troskovima eksploatacije.

Za jace motore neke stvari jesu skuplje, ali se i traju osetno duzs, npr. Kvacilo.

Sto se tice 1.4 8v 77ks, dobar motor, bolji od 1.2 naravno, samo ljudi ocekuju cudo, a samo 12ks je jaci, a ide bolje nevezano od subjektivnog utiska.

Takodje za 1.3 75ks i 90ks idu slicno na osecaj dok je 90ks solidno brzi u praksi, a prilicno rastereceniji i tisi na autoputu zbog seste brzine.

Grande stvarno ima siroku paletu motora, za svakoga po nesto po svom ukusu.

Послато са GT-N7100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u garaži su bar 80% jtd/mj. Ja stvarno ne znam odakle njima ti kvarovi što im ja otklanjam.

E da, da ne zaboravim. Hvala im što su tako savršeni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Ja sa 1.2 8v imam jako lepo iskustvo. Zadužio ga na 80.000, razdužio na 210.000 km. Za to vreme promenio set kvačila, prednje amortizere, dva velika servisa i nekoliko malih. To je sve emoji4.png

U principu to standardno crkava. Kvačilo u zavisnosti od vožnje...fabričko gura do 130.000, teško da ide više. Njoj je otišlo ranije jer ne skida nogu s kvačila. Alternatori su problematični, hoće da se izdeformiše kućište. Na GP verovatno pre crkne kvačilo jer je teži auto. 

 

Auspuh na benzincima generalno propada brzo. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na preporukama i savetima!

Ubedjen sam da ce kupovina biti 1.2, i da ce se unutra ubaci gas(ako ga vec ne bude bilo). Jos samo da stisnem petlju, pa umesto npr neceg ovako:

 

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8284811/fiat-punto-clasicc

 

dam jos novaca za ovako nesto:

 

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7607825/fiat-grande-punto-top-evo

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BojanSM said:

Hvala na preporukama i savetima!

Ubedjen sam da ce kupovina biti 1.2, i da ce se unutra ubaci gas(ako ga vec ne bude bilo). Jos samo da stisnem petlju, pa umesto npr neceg ovako:

 

Čekaj malo, jesi li poslušao Zvezdo-a i probao njegov auto, ili si odlučio pre toga ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam u Srbiji, kad se vratim sa baustele mogu da razmisljam o probama, a tada pada i kupovina :)

 

Sto se tice benzin/gas vs dizel pobedjuje prvo iz prostog razloga vece zapremine rezervoara i vece autonomije do sledeceg odlaska u Bosnu na tankanje. Ovo je neka gruba racunica, ispravite me ako gresim:

 

1.2 sa TNG ima 47l benzina i 30l gasa(u rezervni tocak rezervoaru) i sa tim se prelazi 1200km mesane voznje

1.3mjt sa 47l dizela ne dobaci 1000

 

Razlika u ceni je osetna i u Srbiji, da ne pominjem Bosnu gde je gas oko 45d/l

Edited by BojanSM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih išao na JTDa, što jačeg i po mogućnosti sa 6 brzina. 90 km dnevno po otvorenoj cesti/autoputu nije neka sreća sa nejakim 1.2 benzincom, da ne spominjem koliko je lagodnija vožnja s jačim motorom i kako je fino imati rezervu snage koja uvijek dobro dođe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...