Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Pa, to sam gore i napisao :)  Jer kada i troši 20 ili više, sa one strane pružena emocija je isto barem na toj visini, tako da uvek postoji dobra srazmera izmedju "dato" i "dobijeno".

Jeste da će i4 M50 da ga "razbije" u svakom onom deklarisanom medjuubrzanju 60-100 i 80-120 ( i to maltene za duplo ), ali, električar je za njega kao "slika bez tona". A računa se i ton :) Bar, ako ste sluhista.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma 20l tesko da moze da trosi dugorocno, a kad pogledas u odnosu na taj 1.5vtec turbo ne samo da je duplo veca zapremina, vec i snaga.

Fakticki ulozeno/dobijeno najvise trosi 1.2benzin sa 60ks recimo :D

Jer kad gledas da ovde imas mnogo veci i tezi auto sa preko 300ks vise i preko 5 puta jaci, a ne trosi ni duplo vise...

Pa i kod dizela isto, u iole slicnim karoserijama 1.5 dizel i 2.0 trose skoro isto a razlika u svemu, a onda recimo 2.0 i 3.0 u istoj karoseriji trose vrlo slicno i tako...

Sve u svemu downsizing govno neopevano, usteda postoji ali je tragikomicna u odnosu na ono sto je zrtvovani radi nekoliko decilitara...

:(

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadnji put sipao 2300 dinara ED i sa tim presao 290km,presao skoro sve do posla,vrtovi ceraka i nazad,uvek idem i vracam se obilaznicom.Vozim najviše 110,a prosečna je malo više od 40 na satNa bordu piše tačno 3L potrosnja

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro bre[mention=492]silenci[/mention] ...... Ni manje ni više nego 2.....i za dizel je malo... default_).gif

 

Meni kad je prosečna brzina 40, potrošnja nikad nije ispod 7 litara benzina, a idem magistralom na posao....

 

Inače mi pri 180-190km/h Nord pokazuje oko 9 litara trenutnu potrošnju.

 

Elem, prosečna potrošnja, od letos kad sam resetovao bord je na 8 litara. Vrlo dobar prosek što se mene tiče i mog stila vožnje.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, knezevic76 said:

Inače mi pri 180-190km/h Bord pokazuje oko 9 litara trenutnu potrošnju.

Nemoj silenciju ove brzine :D što se njega tiče više od 140 ne mora da bude ugravirano na tabli jer ni dotle neće

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Axic said:

Nemoj silenciju ove brzine :D što se njega tiče više od 140 ne mora da bude ugravirano na tabli jer ni dotle neće

haa,ja sa musom laganica vozim,nezurim nigde i tako na posao stignem za 20 do 25 minuta do Ceraka

Axicu,ti imas punta sa tim motorom,pa ajd probaj napraviti bolji rezultat:)

 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prestao i da se upisujem, ali da dodam okvirno za ovu godinu:

 

Leon na 5l recimo po cepu, board na 4.8-4.9

QQ 5.5-5.7 po boardu

Mini 7.5 cep metodom.

 

Najveci prevarant je QQ koji fabricki deklarisanih 4.5-4.6 nema trika da postigne cak ni na otvorenom. 

Leon pre neko vece po bordu pokazao 3.9 tako da ono sto fabrika propisuje zaista ima smisla u idealnim uslovima, samo sto idealnih uslova vise nema u okolini BG.

 

Brine me trotinet samo, nesto se brzo prazni baterija :D 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, silenci said:

Axicu,ti imas punta sa tim motorom,pa ajd probaj napraviti bolji rezultat:)

Bojim se da ćeš tražiti da ga kupiš posle, zato ne izbacujem rezultate potrošnje :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knezevic ti lajkuje komentar jer bi rado uzeo tvoju alfu da konačno oseti kako pravi muskarac treba da se odnosi prema njoj :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da provozam hibridnu Ford Kugu sa AWD pogonom. Taj hibridni pogonski sklop čine SUS od 2,5 litra sa 152 ks, pogonski elektromotor od 125 ks (kao i baterija od 1,1 kWh), a kažu da je sve to "u zbiru" 190 ks.

 

Na auto putu "hibridna klasika" - imam utisak da ne troši "ni grama" manje od SUV-a te klase sa benzinskim motorom. Bez razlike da li se konstantnom brzinom ide 110, 120, 130 ... Merio sam, merio, i totalno se sludio :) Od vetra, koji je uvek tu negde, samo ga "treba pronaći" :) "Mislim" da je najmanje pogrešno reći da pri 130 km/h troši "oko 8 litara". 

 

U gradskoj vožnji uglavnom troši relativno malo (za tu SUV klasu svakako malo). Recimo, petak posle podne u BG u najvećoj gužvi (prosek brzine 15 km/h), uz dva hladna starta za dva odlaska sa N.BG do Vukovog spomenika i nazad (ukupno 4 prelaska mosta preko Save) i prosek potrošnje od 6 litara.

Pošto bord pokazuje ne samo ukupnu distancu od resetovanja, već i koliko je kilometara te distance predjeno u električnom režimu, može da se kaže da je u tim uslovima oko  50% distance išao u čisto EV režimu (sa ugašenim SUS-om).

Zaista me "strah i pomisliti" koliko bi moj CRV 1,5T trošio u toj istoj vožnji. Uz taj prosek brzine, bez preterivanja, šanse nema da bi prošao sa ispod 12-13 litara. Verovatno i više. 

 

Ono gde ovaj hibrid "pada" u potrošnji u gradskoj vožnji, jeste ono gde načelno "pada" svaki hibrid, pri čemu se bojim da ovaj pada još više i to zbog velike radne zapremine SUS-a (2,5 litra), jeste kada se ispune sledeći uslovi:

a) napolju jako hladno, uz hladan start i hladnu bateriju,

b) veoma kratka vožnja (do oko 2 km) i

c) prethodna vožnja je prekinuta u trenutku kada je baterija bila na nižem nivou napunjenosti.

 

Ako se svi "zimski uslovi" ispune (i dok su ispunjeni), tada ovaj baš "bije".

Jer, ovo pod "c" će odmah po startu akivirati SUS (inače će on i na hladnoći posle paljenja da krene u EV režimu), a SUS će posle prvog starta da malo duže radi na povišenim obrtajima, dok se ne zagreje, a on ima 2,5 litra i to "sipa". A radiće duže i zbog same hladne baterije, kojoj je tada "promenjena hemija" (dok se i ona malo na zagreje). I ako je ovo pod "b" (kratka distanca), on u tim uslovima ne stigne da predje u EV režim, a samo tako može da "ispegla potrošnju", pa nije ništa neobično da tu veoma kratku "hladnu" gradsku vožnju iz "hladnog starta" da završiš sa prosekom potrošnje debelo iznad 10 litara (npr, imao sam 14,9 na 1,6 km, pa 12,4 na 2,4 km, pa 14,6 na 2,5 km ... ). Ali, čim se u tim uslovima "prebaci" kratka distanca sa tih oko 2 km ne nešto iole duže ( na 3, 4 km ... ), počinje "peglanje potrošnje" i ona pada. I padne na kraju na onih oko 6 litara i to u uslovima paklene gužve.

A ako si novu gradsku vožnju započeo sa iole mlakim SUS motorom (i baterijom), EV režim je od početka više prisutan, pa ako nisi veliki agresor, potrošnja u gradskim uslovima zna biti bukvalno smešna za tu klasu, pa i samo 5 litara.

 

Magistralno ova Kuga takodje troši nešto manje od nehibrida. Sve zavisi od uslova u kojima se vozi, koliko će to biti manje. Onako kako ja uobičajeno vozim i kuda vozim, rekao bih da u tim uslovima troši oko 1-1,5 litar manje od mog CRV-a 1,5T.

 

Sve u svemu, ja završih sa prosekom potrošnje od 5,8 uz prosek brzine od oko 45 km/h i uz učešće EV režima od oko 25% od ukupno predjene distance. Tek, mislim da je ova Kuga relativno ekonomično vozilo svoje klase, posebno za nekoga ko bi to vozilo koristio "mešovito", odnosno, i za urbane potrebe (gde bi procentualno ušešće EV režima vožnje i bilo veće).

 

A ovo što sam naveo za hladno zimsko vreme i veoma kratke urbane distance uz hladan start, sve se to dosta ispegla u ostalim uslovima vožnje. I kroz ostala godišnja doba. Duga je godina :)

 

 

 

viber_image_2023-12-27_00-14-08-004.png

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto i ne pratim potrosnju ali ja onda gresim kad dizela vozim oko 2-2500 obrtaja :( Doduse na autoputu, po gradu je i onako kreni stani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nesto i ne pratim potrosnju ali ja onda gresim kad dizela vozim oko 2-2500 obrtaja  Doduse na autoputu, po gradu je i onako kreni stani.
Nema šta da greši, na otvorenom putu najviši stepen prenosa i to je to.
Ovo što sam snimio na magistrali je 80 u 6 brzini pri 1700 obrtaja

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valjda automatik zna sta radi, a i da ne zna opet mu ne mogu nista  
Nema ono, samar u levo - desno, plus - minus :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na samaraljke na volanu onda je levo minus, a desno plus, mada se posle 15 sekundi voznje po ravnom kad smiris gas vraca u automatski rezim, osim ako ne ides nizbrdo i kocis motorom ili su prebacio menjac u sport mod, onda ostaje zakljucan u manuelnom rezimu.

 

Mada svakako ne osetim da se motor pati, da pravi neke zvukove ili vibracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...