Jump to content
Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

2 hours ago, moron said:

ali, baterija hibrida je smešno malog kapaciteta u odnosu na bateriju EV-a

O cemu bre ljudi ovaj covek prica :D , deder pojasni ti to malo nama petrolhead-ima :stuart: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada moram unapred da se ogradim da sam ja teški laik za to, svaki EV deo energije iz te svoje baterije, kada spoljna temperatura to nalaže, troši i da bi održavao optimalnu temperaturu baterije. Da bi je grejao ili hladio - onda kada to treba (po razumevanju upravljačke jedinice ). Jer, samo baterija optimalne temperature daje potrošačima (pa i pogonskim elektromotorima ili samo jednom, ako je jedan) projektovane parametre. A samo takva baterija se i optimalno puni. 

 

Ja sam imao prilike da provozam EV, koji prikazuje i distribuciju energije, pa i se u svakom trenutku vidi i koliko trenutno troši na "negu baterije". Srećom ( po moj mogući domet ), kada sam ja vozio, napolju je bila idealna temperatura ( 20-24 ), pa je i temperatura baterije bila idealna i na negu baterije se trošilo "nula".

 

Hibridi nemaju tu mogućnost, barem ja ne znam ni za jedan hibrid koji ima sistem za grejanje baterije. Pa vam zato i na sajtu BMW-a piše "“Na temperaturama ispod nula stepeni Celzijusa, čisto električni režim vožnje ovog plug-in hibrida neće biti dostupan sve dok se baterija ne zagreje do radnog stanja nakon što vozilo pređe nekoliko kilometara.”.

 

I zato i moj Jazz na debelom minusu, ako je prenoćio napolju ( a ne u garaži ), ujutro na početku radi drugačije, malo više na SUS, a manje na elektromotor. Pa u tim uslovima na veoma kratkim gradskim deonicama (ako počnu hladnim startom, tj. hladnom baterijom) troši i po 1-1,5 litar više.

 

A evo je ta slika sa prikazom distribucije energije kod EV-a.

 

 

 

 

viber_image_2023-11-02_13-13-02-063.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

U suštini ako sam pofatao potpuno elektro vozilo ima veliki kapacitet baterije jer mu je samo to pogon pa ima lufta i da greje bateriju, dok hibrid ima mali kapacitet baterije jer ima i SUS i samo se njih dva dopunjuju, ima češće cikluse punjenja i pražnjenja i verovanto često i nema struje u bateriji nego mora na SUS pa zato i nema lufta za grejanje baterije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagi hibrid (MHEV) imaju bateriju najmanjeg kapaciteta (možda 0,4-0,8 kWH) i on u pravilu uopšte ne može da se kreće samo na struju (neki savremeni mogu, ali, brzinom pešaka maltene i samo pri manevrima ili eventualno do brzina od oko 25 km/h i izuzetno kratko)
Klasičan hibrid (HEV) ima bateriju malog kapaciteta (0,8-2 kWh) i samo na struju može da se kreće do oko 1 km, pa i pri većim brzinama (pa i pri 100-110 km/h ili više, sve zavsino kako ga opteretiš gasom).
Dopunjivi hibridi (PHEV) danas imau baterije otprilike 10-25 kWh (nekada je bilo i samo 4 kWh) i oni samo na struju mogu 40-100 km, a brzine su do oko 130-140 km/h u EV modu.
Klasični električni automobili imaju veće baterije ( otprilike 30-100 kWh), Spring možda i manje od 30, a ima nekih i preko 100 kWh, ali, „zlatni standard“ je po meni negde 70-80, osim za čisto gradske, njima je i 30-40 kWh skroz ok.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj poznanik to ima na Mondeo karavan i kaže da mu je super,zbog tog vidonika ne menja auto malko više od deset godina

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, neshtry said:

Moj poznanik to ima na Mondeo karavan i kaže da mu je super

Ovaj odgovor je zapravo jedino što prodavci generatra mogu da ponude. Nikakav papir, ispitivanje...... Realno toliko je prost uređaj da bi svaki auto mogao da ga ima već 50.godina kad bi stvarno tako radio. Nekoliko puta sam tražio da mi objasne kako to radi, ali nikakav smislen odgovor nisam dobio. 

Fizika kaže drugačije al ko sam ja da sudim :)

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugasi klimu zbog potrosnje :D .

Ferrari FF iz prve ruke - 35l aditiviranog benzina na 100km, kada covek sebi da malo oduska :) :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno neko sa pravom gradskom potrosnjom
Ovo je realnost u Beogradu meni je prosecna brzina u zadnjih 3000 km 14kmh a potrosnja 9,5 litara i to sa 0,9 motorom
@guzva pa ti ga izbaci iz S u D pa ce manje da trosi

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuelac je u pitanju, ovo S je od navigacije. Iskreno za auto tezak nesto vise od tone ipo i 4motion-om ja sam zadovoljan.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem kod mene prosecna. Prosecna je kod mene 9.2 jer cesto idem auto putem do posla. Ali da je samo grad ko zna kolika bi bila.

 

A ovo je primer gradske voznje gde je klasican spic. I onda kad mi strucnjaci kazu kako njihov bmw,audi ili skoda 2.0 tdi trosi 6.4 a grad i spic nije video ja se ne upustam u tu raspravu.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, guzva said:

 

A ovo je primer gradske voznje gde je klasican spic. I onda kad mi strucnjaci kazu kako njihov bmw,audi ili skoda 2.0 tdi trosi 6.4 a grad i spic nije video ja se ne upustam u tu raspravu.

Moj 2.0tdi u gradskom rezimu trosi 12-13 litara i to je jedan od razloga sto ga ne vozim po gradu vec teram iskljucivo pandu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na 1600 i kusur kilometara, prosečna potrošnja mi je 8.5 litara benzina.



Послато са 2203129G помоћу Тапатока


Da se ispravim 1773km, prosečna po čepu 8.1litar.
Oko 40% grad BG, ostalo van BGa, magistrala, AP, po kraju itd. Sasvim OK.
Prosečna brzina je, pazi sad, 33km/h!
Jer, jelte, temperament mu je takav da kad vidi čist pravac neće ispod 3000 obrtaja :)

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo generalno kakva mu je prosecna kad vozim kao baba tj normalno default_).gif

 

80d8ff33a06fc01f7d0dba022d78ea6d.jpg

4aba55ba198f09348698849d5e800d65.jpg

 

Uglavnom ako imam vise auto puta onda ide do 8l prosecna a ako imam vise grad onda to ide do 9-9,5I.... i tako u krug default_).gif

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednja tri dana jednom natočih Jazz-a i dva puta CRV-a.

 

Tek, neka dileme da ako se po ovome dosta hladnome vremenu hibrid koristi pretežno po gradu i za dosta kratke deonice, da hladna baterija "uzima danak" i da prosečna potrošnja dosta skače na gore ( "dosta" u smislu procenata, ali, ne i u apsolutnim vrednostima). Mada je činjenica i da ta zimska oscilacija u urbanoj upotrebi neće promeniti celogodišnji prosek.

 

 

 

 

viber_image_2023-12-10_18-48-28-865.jpg

viber_image_2023-12-10_18-48-28-949.jpg

 

 

Sa druge strane, što se CRV-a tiče, kako nije hibrid, nije ni reumatičar ni meteoropata :) Njemu hladno vreme ni najmanje na smeta.

Ali, naravno, na auto putu pri iole većoj brzini čeona površina i AWD pogon "uzimaju danak" u odnosu na vožnju magistralom :) 

 

 

viber_image_2023-12-10_18-48-29-172.jpg

viber_image_2023-12-10_18-53-53-623.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provozah za vikend BMW M440i.

Kada sam ga preuzeo (na 11.602 km na odometru), imao je prosek životne brzine od 31 km/h ( i potrošnje 13,9 ). Kao da je vožen oko 60% ukupnih životnih kilometara u nekim gradskim uslovima. I kao da je u pitanju vozilo pretežno gradske namene

A kada sam ga vratio (posle 502 km sa prosečnom brzinom od 57,8 km/h uz prosek potrošnje 8,5 ), prosek životne brzine je “skočio” na 31,6 km/h (a potrošnje je pao na 13,7).

Inače, po WLTP, deklarisana potrošnja za mešoviti ciklus za ovo vozilo iznosi 8-8,5 litara (zavisno od paketa opreme i dimenzije I vrste guma, a ovaj je bio na Pirelli zimskim 225/45x18 ).

Sve u svemu, ako se vozi auto putem (I pod tempomatom ), bez razlike da li vozite 110, 130 ili 150 km/h, ovaj BMW troši smešno malo.  Dobar Cw i mala čeona površina. Poredjenja radi, i pored lepe snage ( 374 ks ), u tim uslovima troši manje nego “đip” kao Honda CRV 1.5T  ( koja ima motor duplo manje zapremine i samo 173 ks ). 

Naravno, kada se koriste dostupni potencijali motora, troši značajno više :)  I to baš mnogo više. Ali, u odnosu na ono što može da pruži, ovaj BMW je smešno mali potrošač. Pri čemu se rezervoar mnogo brzo napuni. Brže nego baterija bilo kog EV-a :)  A da ne pričam o "dometu" (što je rak-rana svakog EV-a).  Pri konstatnoj brzini od 130 km/h ovaj BMW bi na auto putu sa rezervoarom od 59 litara verovatno mogao da predje oko 750 km ( možda i više ). Što je misaona imenica za bilo koji EV.

 

viber_image_2023-12-18_10-21-45-853.png viber_image_2023-12-18_10-36-04-743.png

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...