Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Z10, 1.2, 60ks TNG

Prokuplje Zlatibor i rikverc, tri odrasle osobe.

490km, 56km/h prosek, 8,5h vožnje, 29,5L TNGa, tj. 6,02L/100km, put od 490km me koštao 2650din :D:D :thumbup:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam iznenađen, pozitivno. Nomala bi bila oko 6,5l, pak ima tu fine visinske razlike. Ali rekoh neću dosipati u povratku, baš da vidim da li će se isprazniti. Ono istera do kraja.

Kombinacija lakog auta, dobrog puta, nije bilo zastoja, kolone, i naravno odličnog vozača koji dobro barata sa menjačem, tj ima smisla za optmalne obrtaje što je najvažnije za motor ....xe...xe...xe :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, shuxx said:

naravno odličnog vozača koji dobro barata sa menjačem

Iz ovoga bi se dalo zaključiti da si ti uvek za sve kriv pa moraš sam sebe tapšati po ramenu (99,99% muškaraca je u istoj situaciji). :lol:


Šalu na stranu…ovo je prava/realna potrošnja kada su naštelovane mape, membrane, pritisci (što si opisivao kod sebe u temi o autu)?

Edited by IDzO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi mi znamo da potrosnja zavisi bar 20% od stila voznje, tj vozaca. Neko nabija gas, koci, voli tako.
Neko predvidja situaciju i gleda ispred par vozila.
Sticajem okolnosti dosta vozim, oko 20 K km god, i vazno mi je da ekonomicno stignem. Tako da cini mi se bilo koji auto da vozim, imao bih nisku potrosnju.

E sad, uvek se moze voziti dinamicno.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Da li je velika razlika u kombinovanoj potrošnji benzina i gasa u poređenju zimskog i letnjeg perioda (kada uzmeš u obzir više pokazatelja npr.: niske zimske temp. pa kasnije sekvent prebaci na gas, smeša gasa…)?

Koja ti je sveukupna prosečna potrošnja benzina i gasa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.33L TNGa, za oko 70 000km.

Oko 0.3 do 0.5 L benzina na 100km.

 

Vazna napomena, 95% je voznja van grada.

 

Zima leto nema bitne razlike ako je suv put.

 

Kisa stvara otpor. To sam bas primetio. Naravno sneg itd.

 

Imas u mom opisu profila link ka spritmonitoru.

 

Potrosnja benzina mi je zanemarljiva, iako je zimi veca naravno. Jer imam npr 2 starta za 40 ili vise km dnevno.

Tako da trosi 1km bmb pa 20 do 40km ide na TNG.

 

Uvek drzim BMB od 1/4 do 1/2 rezervoara.

 

Skoro sam slusao tipa koji kaze da nikad vise Plin i nikad vise Citroen. Pitam zasto?

Kaze, vozio auto na plin, drzao malo benzina u rezervoaru, pa mu pregori pumpa za benzin. Jbg trosak. Popravi, i nastavi tako da vozi, pa mu ponovo pregori pumpa, ali i kompjuter auta, i tako pajser kome je bilo skupo da ima 15L benz u rezervoaru, svali krivicu na TNG i Loseg Citroena.

 

 

 

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto su krace relacije to su razlike vece.

Kad sam ziveo kod roditelja imao sam 25-45km u jednom pravcu od kojih 50-80% otvoren put i V brzina bez puno varijacija u brzini kretanja (ne kocis, samo dodajes i oduzimas gas). Razlika potrosnje leto zima je bila mala, najvise utice  nacin voznje (na koliko obrtaja saltas), pa onda da li koristis klimu (i koliko) od stvari koje mozes da kontrolises i da li te uhvati guzva u saobracaju od stvari koje ne mozes da kotrolises. Realno imas 2-4 voznje na benzin dok postignes temperaturu da prebaci na plin i na 100km je potrosnja benzina zaista mala.

 

Sad kad zivim u gradu i auto se vozi u jednom pravcu 5-6km razlika leto zima su velike. Na 100km imas 15-20 voznji na benzin dok postigne radnu temperaturu i trosis dosta vise benzina, a i svakih 200-250m imas semafor od kojih pola prodjes, pola stojis. Izredjas od I-IV brzine i nazad vise puta. Zimi ocas posla trosi 2l vise nego leti u ovakvim uslovima. Doduse razlika je manja (spadne na oko 1-1.5l) ako kao moja gospodza cim upalis auto, palis i klimu, ja radije otvorim prozor na kracoj i sporoj relaciji.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isteklo vreme za edit pa ako moze neko da spoji:

 

Nije bas uporedivo (nije isti auto i isti vozac), ali cale ima godisnji prosek 7.6-7.8l na Stilo 1.6 na plin koji je 80% u vangradskoj (otvoren put) voznji i sa redjom upotrebom klime, ja 9.2-9.5l na istom takvom Stilu 1.6 na plin koji ima 70% gradske i dosta upotrebe klime. Cale vozi na 205/55/16, ja sam vozio na 195/65/15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investicija u TNG se svakako isplati. Oni koji voze bar 15K km godisnje. Kratke relacije traze vise startova, vise benzina. Ali nadam se da auto ne sluzi samo za relacije od 5, 10 km, vec i za duze relacije.
Trenutna cena TNGa i ostalih goriva, ide na ruku TNGa.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati se i za manje od 10k, samo dosta sporije i treba baciti na papir sta i kako. U gradu trosis dosta vise benzina za postizanje radne temperature ali ti je i potrosnja na 100km dosta veca zbog puno kreni stani voznje pa je i veca razlika u ustedi kad jednom prebaci 40C motora, tj relativno se potire.

Da zivim u Becu npr, pitanje da li bi mi trebao auto radnim danom, svuda stizes gradskim prevozom brzo. Kod nas kako gde, nesto je povezano direkt, negde maltene na pljuvomet, a prevoz te voza okolo u krug (tipa kao kad bi isao BG-Nis ali preko Vrsca i Negotina ili Valjeva i Cacka).

 

A ko prelazi tih 15k maltene ne treba da razmislja, odmah konverzija na plin :). Ako je motor pogodan, naravno.

 

Maltene svaki Hyundai Kia sa plinom koji sam gledao su radili glave i ventile na ~150kkm, ortak je Mondeom 2.0 presao preko 250k i nista vanredno nije dirao. Ja sam na Ladi za 240k jednom radio glavu posle slepovanja Mercedesa.

 

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam srusim sneska sa cifrom (pređenih km, ne potrošnjom, tu nije šampionska) posle skoro 13 god:

 

- 144kkm  - 7,75 l/100km

 

DPF i grad ubi, inače je letos bila oko 5,5 do CG i nazad.

 

Edit: Passat B6 već duže vozim na relaciji Bg-Obrenovac na posao i nazad - potrošnja 6,1 do 6,4 l/100km. (nema DPF).00

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, shuxx said:

Zima leto nema bitne razlike ako je suv put.

Kisa stvara otpor. To sam bas primetio.

Kako si ovo uspeo da izmeris i sa kojim vozilima/motorizacijama? I kolika je to razlika, u smislu da je BAS primetno? Ozbiljno pitam, nije nikakva ironija?

Sta god da sam vozio, cak i menjaza velicine felni po dva cola letnje/zimske (em sire, em teze) - nisam primecivao neku razliku u potrosnji. Doduse, od kada detaljnije pratim, nikakavi trkaci ali i nista nije bilo ispod 230-250 Nm obrtnog. Pa me zato zanima zakljucak, a imaj u vidu da mene prvog pitaju kako osetim 0.2 Bar razlike pritiska u gumama cim se malo promeni temperatura :D .

5 hours ago, ostoja said:

A ko prelazi tih 15k maltene ne treba da razmislja, odmah konverzija na plin :).

Ja sam od onih koji je jos pre 15 godina rekao - neka 'fala za ubuduce :D , pogotovo sa danasnjim modernim turbo benzincima. Koji em trose smesno u odnosu na ranije, a sve su komplikovaniji.

Da je rentabilno, to je apsolutno neosporno. Pogotovo na motorima starijih generacija, koji su sa manjom snagom bili veci potrosaci. Postujem naravno svacije prioritete i izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dešavalo mi se da na dužim putovanjima pada kiša, a sobzirom da odlično znam svoj auto, i pratim potrošnju, primetio sam da je nešto veća potošnja kada je kišovito. Nije to ništa bitno više, npr 5%, ali jeste. Kiša, mokar asfalt pravi dodatni otpor / nejak motor. Možda je to do otpora kretanja, a možda i do vlage u mešavini smeše. Nisam pametan

 

TNG je potpuno nezasluženo omalovažavan. Država je prepolovila period za atest, sa 10 na 5 godina, uvela dodatne troškove oko atasta, i naravno stavila oko 300eur takse na 1T TNGa, što je maksimum u našoj okolini.

Ja, s obzirom da putujem autom na posao, plus za vikend negde šmugnemo, sastavim min 20K km godišnje. Ušteda na TNG u poređenju sa BMB ili Dizel, je po trenutnim cenama goriva oko 55 000 / 45 000din godišnje. Meni vredi, a ko voli BMB ili Dizel, neka izvoli. 

 

Što bi rekli iskusni, sa TNGom nećeš uštedeti, ali ćeš se jeftinije voziti :thumbup:

 

Odavno gledam koji auto će naslediti Z10, ali to će svakako biti  turbo benzinac na TNG, i da troši u proseku 6L BMB, investicija od oko 70.000din ( TNG instalacija + atest ), isplatiće se za 20K km, tj jednu godinu.

 

Tako stoje stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/16/2024 at 11:19 PM, moron said:

Pa, to ne može ni Dačija ECO G ?

:) 

Hold my beer 

 

IMG_20240218_182238.jpg

On 2/17/2024 at 12:06 PM, shuxx said:

6.33L TNGa, za oko 70 000km.

Oko 0.3 do 0.5 L benzina na 100km.

 

Vazna napomena, 95% je voznja van grada.

 

Zima leto nema bitne razlike ako je suv put.

 

Kisa stvara otpor. To sam bas primetio. Naravno sneg itd.

Slična potrošnja i plina i benzina, takođe isti utisci kada je u pitanju vožnja po kiši ili snegu. Trenutno imam pneumatike veće dimenzije (205/55/16) od propisane (195/55/16) i oni dodatno dižu potrošnju za skoro litar. Na dizelu se sve to toliko nije osećalo, ali plin je osetljiv na te neke razlike. 

 

Po gradu potrošnja se kreće oko 8-9 litara, ali čim 2-3 puta zgaziš pun gas, ode na 12 litara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štedim već nekih godinu dana:thumbup:, jer sam otprilike prvih godinu dana vožnje otplaćivao doplatu za tng. Videćemo za dalje, kako će se odvijati održavanje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate sta je meni zanimljivo?! Uzmu ljudi nov auto ili noviji, izgube gomilu novca i onda racunaju koliko stedi jer manje trosi :D

 

i sam sam upao u tu zamku. Navodno je Leon trosio litar manje od Stila, a to sto je vredeo tacno 10x vise i gubio na vrednosti, kostao vise za odrzavanje, imao kasko, skuplju registraciju i ko zna sta jos sam zaboravio nekako :lol:

 

u vezi sa temom, danas 200km otvorenog puta Geely presao od cega je 100km autoput, 60km magistrala i 40ak prigradska voznja + malo pentranja po okolnim brdima.

 

Iako bi Leon lagano imao 2l manje od ovog, prijatno sam iznenadjen da konacno jedna potrosnja ne pocinje sa 7:

 

 

IMG_20240218_181249.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, igor0511 said:

Znate sta je meni zanimljivo?! Uzmu ljudi nov auto ili noviji, izgube gomilu novca i onda racunaju koliko stedi jer manje trosi :D

 

i sam sam upao u tu zamku. Navodno je Leon trosio litar manje od Stila, a to sto je vredeo tacno 10x vise i gubio na vrednosti, kostao vise za odrzavanje, imao kasko, skuplju registraciju i ko zna sta jos sam zaboravio nekako :lol:

 

u vezi sa temom, danas 200km otvorenog puta Geely presao od cega je 100km autoput, 60km magistrala i 40ak prigradska voznja + malo pentranja po okolnim brdima.

 

Iako bi Leon lagano imao 2l manje od ovog, prijatno sam iznenadjen da konacno jedna potrosnja ne pocinje sa 7:

 

 

IMG_20240218_181249.jpg

 

Pa da počnemo, kada si već zgazio u off. :)

Vozio sa Cromu, tada 14 godina staru, sa xxx.456 km iza sebe. 

I sa svime što si nabrojao, opet štedim. Jer ne ne gubim vreme po jebenim majstorima. 

Registracija nije 300 nego 200 evra. Kasko me izađe u trećoj godini oko 18e mesečno i tako....

 

Auto je trenutno na 80k km i izlazi iz garancije još malo, a pristižu i ostali potrošni sklopovi za zamenu - kočnice, pumpa za vodu i slično.

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 bas tako
Ja sa novim autom uopste ne zalazim u tu pricu o ustedi jer znam koliko gubim novca svake godine, pogotovo sa Meganom koji nije sampion u drzanju vrednosti....plus kasko itd.
Zeleo sam nov auto koji mi se svidja a prica o potrosnji je samo u delu poredjenja sa Scenicom kao prethodnim autom, odnosno turbo benzinac vs dci, gde me fascinira slican nacin rada, prenosni odnosi, potrosnja...

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Martin said:

 

Pa da počnemo, kada si već zgazio u off. :)

Vozio sa Cromu, tada 14 godina staru, sa xxx.456 km iza sebe. 

I sa svime što si nabrojao, opet štedim. 

 

Ne zelim da ti kvarim racunicu nikako. Samo je poenta posta bila da bi neki Z10 od prvog vlasnika sa 50kkm za 1500-2000e bio daleko rentabilniji. Tako da je sve ovo nase racionalizovanje da je jeftinije.

 

Isto kao da ja kazem bas sam pametan izbor napravio, Formentor 2.0tsi trosi sigurno litar vise :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...