Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Ja sam napravio racunicu posle 10 godina posedovanja kupljenog 3 godine starog Brava i novog iz salona, sa sve amortizacijom, razlikom u potrošnji (1,9 vs 1,6Mjet) i DSZ.

Pojedini da me razapnu: Te odkud ova pretpostavka, te kako si ovo mislio a ja sa iskustvom od 10 god vožnje i u dinar troškovima održavanja braviše i dan-danas,, sad će, Bože zdravlja, već 13-ta godina. 

Razlika: 4500 do 5000 Eur u korist polovnog.

Samo, nemojte istu priču o gubljenju vremena kod majstora... 3 godine star auto je sve samo ne dreš...moj je bio k'o nov, ali kako koga zapadne...

A i Toma mi 500 metara od kuće... ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razliciti ljudi, razliciti prioriteti. Poenta je da te kod polovnjaka (ne ovih starih godinu ili dve, nego ovih starih oko 10ak) vise kosta gorivo za 100k nego sam polovnjak (mada od korone na ovamo se i cena polovnjaka petlja u racunicu). Na autu gubis vrednost, a kilometre svakako gazis - onda investiras u nesto sto ti daje jeftiniji kilometar.

Ali nismo svi jednaki i nemamo svi ista primanja, niti iste prioritete niti pogled na svet. Neko menja auto na 3 godine kad mu dosadi, neko kad ga muka natera. Nekom je bitno koliko trosi, nekom nije..

 

Svako radi kako misli da treba i kako mu mogucnosti dozvoljavaju... sem ovih sto u BG spicu kazu da im auto trosi 4-5l dizela A NIJE 'IBRID - njima nista ne verujte  :)

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već off...

Tri priče:

1. Ženska proda stari Yugo jer se počeo svaki čas kvariti, pa da uštedi na popravkama. Kupi novu Corsu, iznajmi garažu, plaća non-stop kasko, i za 14 godina napravi 14.000 km...

2. Kumovi 4 godine traže auto koji malo troši, što znači ”mora” dizel, rizikovaće moguće kvarove turba, plivajućeg zamajca, začepljenje DPF-a itd. jer prelaze 3-4.000 km godišnje...

3. Ja prelazim 9-10.000 km/god. Trenutno imam 2 automobila. Jedan troši 4,5-6,5 l/100 km, drugi minimum 13 l po gradu...

I svi zadovoljni malom potrošnjom...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ivan73 said:

i DSZ

Društvena samozaštita??:D

 

Iskreno, ne gledam na potrošnju, što kaže Ivan već sam oko 4-5000 evropskih platio manje Korolu, nego što je ona bila nova, a tu razliku u parama neću stići, pa sve i da mi troši 13 litara!

 

Martin prelazi možda i najviše na forumu i njemu se isplati da gleda razliku u potrošnji, a opet zbog veće km i zbog toga što mora da ima auto za sve prilike u jednom, potreban mu je što pouzdaniji, noviji auto. Plus je kupio Rumuna pre (pre) velikog divljanja cena.

 

Tema je potrošnja, a ne zašto je neko uradio ovo ili ono. Ja pola foruma ne kapiram, ali svako ima neku svoju računicu, potrebu ili želju koju često voli da pravda ovim prvim stavkama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo dve stvari:

-Nisam jedini mator da se sećam DSZ...(U ovom kontekstu: Druge Sitne Zajebancije) :)

- Samo sam odgovarao na postove prethodnika. 

 

Kraj Off-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, igor0511 said:

Znate sta je meni zanimljivo?! Uzmu ljudi nov auto ili noviji, izgube gomilu novca i onda racunaju koliko stedi jer manje trosi :D

 

Pisao sam ja ovde, da sam pre planirane "zamene" mog ranijeg 500L 1,6 MJ sa mladim polovnim hibridnim Jazz-om ( koja "zamena" me je koštala neto 12 hiljada, ne računajući "plus" zimski set i druge sitnice ) zaključio da bi mi se taj Jazz mogao "isplatiti" najranije tek za oko 480 hiljada km :) Bar prema cenama dizela i benzina na  dan kada sam to računao, polazeći sve od pretpostavke koliko će u proseku da troši benzina Jazz, a koliko je u proseku do tada trošio dizela 500L. "Jednom u nikada". Pa ipak sam ga uzeo. Posle ovih oko godinu dana koliko imam Jazz, mereno u samim litrama, razlika u prosečnoj potrošnji je oko 1,4 litra u korist hibrida (4,2 u odnosu na 5,6). I moguće da će ipak da se "isplati" tek za "milion kilometara" :) Svakako nikada. A ni tada. :) Mrzi me da opet računam. A i nebitno je.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se ne računa na jednom ili dva vozila nego na bar tucetu,kada može neka matematika da izčupa iz eksploatavije, goriva,održavanja,uživanja itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali teorijski doprinos temi.
Imao sam prilike da provozam Pumu sa MHEV 1,0 Ecoboost sa 155 ks i AT menjačem.
Prema podacima sa sajta naše čuvene Agencije za bezbednost saobraćaja, ta Puma u mešovitom režimu troši 5,7 litara, u gradskoj vožnji 6,8 litara, a na otvorenom 4,9 litara. 
Kada sam u kola seo, na jednom zapisu bord kompjutera je pisao prosek potrošnje od 7,8 litara (na prethodnih oko 6.230 km, što je otprilike od prvog dana), a na drugom zapisu je bilo 7,2 litra (na predjenih prethodnih oko 1.400 km). Za oba zapisa uz prosek brzine od oko 27 km/h. Očito, pretežno gradske vožnje.
Ja sam na nešto preko 500 km mešovite vožnje ostvario prosek od 5,6 litara uz prosek brzine od 55 km/h. Udeo gradske vožnje je bio možda oko 10-15 %, auto puta oko 30-40%, a ostatak magistralno i regionalno.
Na auto putu pri brzini od 130 km/h mislim da troši oko 7 litara. Po WLTP za „vrlo visok režim“ sa gumama koje je ta Puma imala (18“) bi možda bilo 6,8 ( a sa 17“ bi bilo 6,2).
Magistralno WLTP za te uslove kaže 4,8 / 5,2 (17“ / 18“). Svakako može da se lako drži ispod 6, pa i uz brzu vožnju - ako je „tečna“.
Malo sam je „gnjavio“ po gradu, pa i u poslepodnevnom špicu (preko Gazele, u smeru Niša), a i u jutarnjem, a za divno čudo uvek je u proseku na kraju bilo ispod 8 litara ( po WLTP 6,8 / 7,0 ). Sve uz maksimalno korišćenje S&S. Naravno, znalo je povremeno, u početnim fazama vožnje (ako je bilo posle „hladnog starta“) da bude prosečno i po 12 litara posle samo par prvih minuta vožnje. Ali, ubrzo to počne dosta da pada.
A sećam se, kada sam vozio Focusa od 125 ks i 6MT na sličan način (pri čemu on nije bio ni blagi hibrid), ukupna potrošnja je na kraju vožnje bila skoro jedan litar manja. Jer on na auto putu troši bar litar manje, a i generalno je manje živahan, pa te manje vuče da ga nepotrebno stiskaš. A kod ove Pume to je i najveće „zlo“ (ili „sreća“, zavisi kako gledaš). Suviše slatko ide kad joj se stisne gas. 
 

Evo i jedna slika borda. Loša je, ali, nije do mene. Već do (čini mi se) nekom hemijom oštećene plastike instrument table.

viber_image_2024-02-19_16-20-40-438.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

Suviše slatko ide kad joj se stisne gas. 

E, to !

 

Dok sam terao puntašina od šezdeset konja, morao sam da ga pritiskam da bi lepo iš'o. Sad brava ne moram, al' jbg. :lol:

 

Jednom sam ga baš šparao do BG i nazad (od 30ak puta za ove tri godine), i uštedeo ~5l tj. crvenu, i pred banjom me navataju podlicajci i fasujem kaznu od pet. :D

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od BG do Kopaonika i nazad sa CRV-om.

U odlasku auto putem 130-135 (na cilju za 3 sata i 5 minuta), u povratku auto putem 120-125, ali je magistralno bilo baš sporo (3 sata i 20 minuta).

Jak jugoistočni vetar celi dan. U odlasku u nos, u povratku u dupe.

Do Kopaonika prosek potrošnje 8,7 i brzine  89 km/h, a kada se vratih kući na ukupno oko 550 km ispalo 7,3 i 85 km/h. Kad natočih gorivo ispalo je 7,39.

 

viber_image_2024-02-24_08-40-23-677.jpg

viber_image_2024-02-24_08-40-23-913.jpg

viber_image_2024-02-24_21-07-46-693.jpg

viber_image_2024-02-24_21-07-46-853.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bukvalno je pre samog zaustavljanja radi točenja goriva ( kada sam već bio u fazi usporenja na Gazeli ) bord prebacio prosečnu potrošnju sa 7,4 na 7,3. 

A i uvek možeš nasuti par decilitara više ili manje i tako na tu količinu promeniti čak i prvu decimalu faktičke potrošnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek me neko ispravi ako gresim.Mislim da na ap Milosu velikom vise uzbrdica ima kada se ide od Preljine ka Bg.Tako da moze bolji prosek da se ostvari kada se ide iz pravca Bg-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spustas se sa cca 240 mnm, na oko 80 mnm (na autoputu kod Arene)?

Jedino sto ima par ostrijih uspona koji se opet "apsorbuju" sa malo vecom brzinom i laganim zaletom u podnozju.

Od BG imas uspona koji su dugi a sa malim procentom, koje u autu i ne primetis. 

A razliku bi video po tome kako bi na tim deonicama npr. isplazio jezik na bajsu ;)

Hocu da kazem, kojim god putem da idem na tu stranu ovih 20 i kusur godina (Topola, Milos, Ibarska), uvek mi je nizi prosek ka BG. Tj. povratak uvek obori prosek.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cistili smo dizne malo zustrijom voznjicom da razradimo twin charger system i kaze sledece, telemetrija ok, greske bez, radi perfekt :wub: potrosnja 10 (podigao na 11 za uparkiravanje) malo niskog malo visokog gasa ... sve ok , top top:thumbsup:

20240227_132424.jpg

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A lepo sam izdržao da godinu, dve ne otvaram ovu temu...i onda me je suša na forumu naterala da 'bacim pogled'   :wallbash:

 

Pa kad sam već tu, da ne bude samo off, da se upišem: ja već 25god. nisam ispod 10l/100km u proseku. Što benzina, što gasa. Imao sam jedan izlet sa 1.9dCi i shvatio sam da ja to poštujem, ali ne volim. A ono što ne volim, ja i ne radim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Mijailović P. said:

Gde bi nam bio "kraj" da nam gorivo valja....ili ne valja... jbliga. :D

 

 

Ili kad bi u potrošnju krenuli da računamo i ulje... pojedini... nije da sad upirem prstom u neke    :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...