Martin 813 Posted February 18 Ne kvariš računicu jer to uopšte nije ulazilo u trošak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 388 Posted February 18 Ja sam napravio racunicu posle 10 godina posedovanja kupljenog 3 godine starog Brava i novog iz salona, sa sve amortizacijom, razlikom u potrošnji (1,9 vs 1,6Mjet) i DSZ. Pojedini da me razapnu: Te odkud ova pretpostavka, te kako si ovo mislio a ja sa iskustvom od 10 god vožnje i u dinar troškovima održavanja braviše i dan-danas,, sad će, Bože zdravlja, već 13-ta godina. Razlika: 4500 do 5000 Eur u korist polovnog. Samo, nemojte istu priču o gubljenju vremena kod majstora... 3 godine star auto je sve samo ne dreš...moj je bio k'o nov, ali kako koga zapadne... A i Toma mi 500 metara od kuće... ;) 2 shuxx and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 813 Posted February 18 Svaka ti čast. I koliko troši Bravo? 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 388 Posted February 18 Napisah pre par postova... (razumeo tvoj sarkazam...) 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 769 Posted February 18 (edited) Razliciti ljudi, razliciti prioriteti. Poenta je da te kod polovnjaka (ne ovih starih godinu ili dve, nego ovih starih oko 10ak) vise kosta gorivo za 100k nego sam polovnjak (mada od korone na ovamo se i cena polovnjaka petlja u racunicu). Na autu gubis vrednost, a kilometre svakako gazis - onda investiras u nesto sto ti daje jeftiniji kilometar. Ali nismo svi jednaki i nemamo svi ista primanja, niti iste prioritete niti pogled na svet. Neko menja auto na 3 godine kad mu dosadi, neko kad ga muka natera. Nekom je bitno koliko trosi, nekom nije.. Svako radi kako misli da treba i kako mu mogucnosti dozvoljavaju... sem ovih sto u BG spicu kazu da im auto trosi 4-5l dizela A NIJE 'IBRID - njima nista ne verujte Edited February 18 by ostoja 4 1 Martin, city, PremieRacing and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grafit 1168 Posted February 18 Kad smo već off... Tri priče: 1. Ženska proda stari Yugo jer se počeo svaki čas kvariti, pa da uštedi na popravkama. Kupi novu Corsu, iznajmi garažu, plaća non-stop kasko, i za 14 godina napravi 14.000 km... 2. Kumovi 4 godine traže auto koji malo troši, što znači ”mora” dizel, rizikovaće moguće kvarove turba, plivajućeg zamajca, začepljenje DPF-a itd. jer prelaze 3-4.000 km godišnje... 3. Ja prelazim 9-10.000 km/god. Trenutno imam 2 automobila. Jedan troši 4,5-6,5 l/100 km, drugi minimum 13 l po gradu... I svi zadovoljni malom potrošnjom... 7 shuxx, ivan73, city and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6490 Posted February 19 10 hours ago, ivan73 said: i DSZ Društvena samozaštita?? Iskreno, ne gledam na potrošnju, što kaže Ivan već sam oko 4-5000 evropskih platio manje Korolu, nego što je ona bila nova, a tu razliku u parama neću stići, pa sve i da mi troši 13 litara! Martin prelazi možda i najviše na forumu i njemu se isplati da gleda razliku u potrošnji, a opet zbog veće km i zbog toga što mora da ima auto za sve prilike u jednom, potreban mu je što pouzdaniji, noviji auto. Plus je kupio Rumuna pre (pre) velikog divljanja cena. Tema je potrošnja, a ne zašto je neko uradio ovo ili ono. Ja pola foruma ne kapiram, ali svako ima neku svoju računicu, potrebu ili želju koju često voli da pravda ovim prvim stavkama! 1 1 ivan73 and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 388 Posted February 19 Samo dve stvari: -Nisam jedini mator da se sećam DSZ...(U ovom kontekstu: Druge Sitne Zajebancije) - Samo sam odgovarao na postove prethodnika. Kraj Off-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted February 19 18 hours ago, igor0511 said: Znate sta je meni zanimljivo?! Uzmu ljudi nov auto ili noviji, izgube gomilu novca i onda racunaju koliko stedi jer manje trosi Pisao sam ja ovde, da sam pre planirane "zamene" mog ranijeg 500L 1,6 MJ sa mladim polovnim hibridnim Jazz-om ( koja "zamena" me je koštala neto 12 hiljada, ne računajući "plus" zimski set i druge sitnice ) zaključio da bi mi se taj Jazz mogao "isplatiti" najranije tek za oko 480 hiljada km Bar prema cenama dizela i benzina na dan kada sam to računao, polazeći sve od pretpostavke koliko će u proseku da troši benzina Jazz, a koliko je u proseku do tada trošio dizela 500L. "Jednom u nikada". Pa ipak sam ga uzeo. Posle ovih oko godinu dana koliko imam Jazz, mereno u samim litrama, razlika u prosečnoj potrošnji je oko 1,4 litra u korist hibrida (4,2 u odnosu na 5,6). I moguće da će ipak da se "isplati" tek za "milion kilometara" Svakako nikada. A ni tada. Mrzi me da opet računam. A i nebitno je. 7 2 city, MS PK, ivan73 and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16818 Posted February 19 To se ne računa na jednom ili dva vozila nego na bar tucetu,kada može neka matematika da izčupa iz eksploatavije, goriva,održavanja,uživanja itd Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted February 19 Mali teorijski doprinos temi. Imao sam prilike da provozam Pumu sa MHEV 1,0 Ecoboost sa 155 ks i AT menjačem. Prema podacima sa sajta naše čuvene Agencije za bezbednost saobraćaja, ta Puma u mešovitom režimu troši 5,7 litara, u gradskoj vožnji 6,8 litara, a na otvorenom 4,9 litara. Kada sam u kola seo, na jednom zapisu bord kompjutera je pisao prosek potrošnje od 7,8 litara (na prethodnih oko 6.230 km, što je otprilike od prvog dana), a na drugom zapisu je bilo 7,2 litra (na predjenih prethodnih oko 1.400 km). Za oba zapisa uz prosek brzine od oko 27 km/h. Očito, pretežno gradske vožnje. Ja sam na nešto preko 500 km mešovite vožnje ostvario prosek od 5,6 litara uz prosek brzine od 55 km/h. Udeo gradske vožnje je bio možda oko 10-15 %, auto puta oko 30-40%, a ostatak magistralno i regionalno. Na auto putu pri brzini od 130 km/h mislim da troši oko 7 litara. Po WLTP za „vrlo visok režim“ sa gumama koje je ta Puma imala (18“) bi možda bilo 6,8 ( a sa 17“ bi bilo 6,2). Magistralno WLTP za te uslove kaže 4,8 / 5,2 (17“ / 18“). Svakako može da se lako drži ispod 6, pa i uz brzu vožnju - ako je „tečna“. Malo sam je „gnjavio“ po gradu, pa i u poslepodnevnom špicu (preko Gazele, u smeru Niša), a i u jutarnjem, a za divno čudo uvek je u proseku na kraju bilo ispod 8 litara ( po WLTP 6,8 / 7,0 ). Sve uz maksimalno korišćenje S&S. Naravno, znalo je povremeno, u početnim fazama vožnje (ako je bilo posle „hladnog starta“) da bude prosečno i po 12 litara posle samo par prvih minuta vožnje. Ali, ubrzo to počne dosta da pada. A sećam se, kada sam vozio Focusa od 125 ks i 6MT na sličan način (pri čemu on nije bio ni blagi hibrid), ukupna potrošnja je na kraju vožnje bila skoro jedan litar manja. Jer on na auto putu troši bar litar manje, a i generalno je manje živahan, pa te manje vuče da ga nepotrebno stiskaš. A kod ove Pume to je i najveće „zlo“ (ili „sreća“, zavisi kako gledaš). Suviše slatko ide kad joj se stisne gas. Evo i jedna slika borda. Loša je, ali, nije do mene. Već do (čini mi se) nekom hemijom oštećene plastike instrument table. 3 1 neshtry, Reacher Gilt, Ivan and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2428 Posted February 19 4 hours ago, moron said: Suviše slatko ide kad joj se stisne gas. E, to ! Dok sam terao puntašina od šezdeset konja, morao sam da ga pritiskam da bi lepo iš'o. Sad brava ne moram, al' jbg. Jednom sam ga baš šparao do BG i nazad (od 30ak puta za ove tri godine), i uštedeo ~5l tj. crvenu, i pred banjom me navataju podlicajci i fasujem kaznu od pet. 1 3 igor0511, ivan73, knezevic76 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted February 24 Od BG do Kopaonika i nazad sa CRV-om. U odlasku auto putem 130-135 (na cilju za 3 sata i 5 minuta), u povratku auto putem 120-125, ali je magistralno bilo baš sporo (3 sata i 20 minuta). Jak jugoistočni vetar celi dan. U odlasku u nos, u povratku u dupe. Do Kopaonika prosek potrošnje 8,7 i brzine 89 km/h, a kada se vratih kući na ukupno oko 550 km ispalo 7,3 i 85 km/h. Kad natočih gorivo ispalo je 7,39. 4 1 IDzO, Ivan, nemanja84bg and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12782 Posted February 24 Dobru preciznost ima Honda. Mala razlika Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted February 24 A bukvalno je pre samog zaustavljanja radi točenja goriva ( kada sam već bio u fazi usporenja na Gazeli ) bord prebacio prosečnu potrošnju sa 7,4 na 7,3. A i uvek možeš nasuti par decilitara više ili manje i tako na tu količinu promeniti čak i prvu decimalu faktičke potrošnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 741 Posted February 25 Nek me neko ispravi ako gresim.Mislim da na ap Milosu velikom vise uzbrdica ima kada se ide od Preljine ka Bg.Tako da moze bolji prosek da se ostvari kada se ide iz pravca Bg-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19057 Posted February 25 (edited) Spustas se sa cca 240 mnm, na oko 80 mnm (na autoputu kod Arene)? Jedino sto ima par ostrijih uspona koji se opet "apsorbuju" sa malo vecom brzinom i laganim zaletom u podnozju. Od BG imas uspona koji su dugi a sa malim procentom, koje u autu i ne primetis. A razliku bi video po tome kako bi na tim deonicama npr. isplazio jezik na bajsu . Hocu da kazem, kojim god putem da idem na tu stranu ovih 20 i kusur godina (Topola, Milos, Ibarska), uvek mi je nizi prosek ka BG. Tj. povratak uvek obori prosek. Edited February 25 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1901 Posted February 27 (edited) Cistili smo dizne malo zustrijom voznjicom da razradimo twin charger system i kaze sledece, telemetrija ok, greske bez, radi perfekt potrosnja 10 (podigao na 11 za uparkiravanje) malo niskog malo visokog gasa ... sve ok , top top Edited February 27 by nemanja84bg 3 IDzO, Mijailović P. and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7667 Posted February 28 Trip A od poslednjeg sipanja i trip B Sent from my SM-A546E using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5796 Posted February 28 A lepo sam izdržao da godinu, dve ne otvaram ovu temu...i onda me je suša na forumu naterala da 'bacim pogled' Pa kad sam već tu, da ne bude samo off, da se upišem: ja već 25god. nisam ispod 10l/100km u proseku. Što benzina, što gasa. Imao sam jedan izlet sa 1.9dCi i shvatio sam da ja to poštujem, ali ne volim. A ono što ne volim, ja i ne radim. 2 2 darkman14, igor0511, Mijailović P. and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
electronizer 46 Posted February 28 BG - SLO - BG 2100km 7.6l Ja prezadovoljan s obzirom da je vecinski AP i brzine 130-150km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 536 Posted February 28 40 minutes ago, knezevic76 said: Trip A od poslednjeg sipanja i trip B Isto kao trenutna kod mena na 1.4 atmo 2 shuxx and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3614 Posted February 28 Gde bi nam bio "kraj" da nam gorivo valja....ili ne valja... jbliga. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 536 Posted February 28 31 minutes ago, djole81ar said: 1 hour ago, knezevic76 said: Trip A od poslednjeg sipanja i trip B Isto kao trenutna kod mena na 1.4 atmo Koji trip 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5796 Posted February 28 23 minutes ago, Mijailović P. said: Gde bi nam bio "kraj" da nam gorivo valja....ili ne valja... jbliga. Ili kad bi u potrošnju krenuli da računamo i ulje... pojedini... nije da sad upirem prstom u neke 1 3 Mijailović P., igor0511, Woodoo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites