Jump to content
FAS Euroauto Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Nisu asimetricni. Obe gume  sa obe strane imaju takva ostecenja po celom gazecem delu. Slike nisu mozda najbolje... 

Hvala svakako na savetu. Bas na tom servisu je proveren trap, sve ok. Mozda odem na reglazu nekom prilikom uskoro za svaki sl. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, dekirs said:

Negoooo... Je l' ste stavili zimske gume ? :D

Nesto me jako mrzi da srafim sam, a glupo mi da nosim kod vulkanizera, jer je poenta 2 seta felni da mozes sve sam :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam i za to isao kod vulkanizera. Jednom probao na Bravu, crko 2 sata jebavajuci se sa onom fabrickom dizalicom, produvao me vetar, ledja me bolela 5 dana i od tada uvek kod vulkanizera, zajebi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja ću  ići negde da zamenim,ne da mi se sam fd šrafim…

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle godine uzeh dve barum polaris 5, po kisi i niskim temperaturama se super pokazala. Neki ozbiljniji test po snegu nije radjen jer ga nije bilo u toj meri. Inace izuzetno tiha i udobna guma.

Ove godine uzeh dve nexen winguard 2. Vozim ih vec 7,8 dana i po ovim temperaturama se ok pokazala, ne kliza i to... Takodje je super tiha i udobna. Po mokrom i snegu ce se tek pokazati. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tražio sam već postojeću temu ali ništa nije izašlo u pretrazi pa evo, ako sam omašio spojite sa postojećom.

 

Moj posao je kritičko slušanje i podrazumeva da se čuju razlike od par hz i tek deo decibela, ali ja za 25 godina vožnje nisam nikad čuo razliku između novih i starih guma, letnjih i zimskih, različitih proizvođača. Tu je ona negde siguran sam, ali je decibel ili dva minorno u odnosu na uslove puta koji se stalno menjau, pogotovo u odnosu na našu subjektivnost i sklonost navikama pa kako nismo u mogućnosti da probamo gume A/B meni je to uglavnom sve isto. Ima možda i do toga da se time ne opterećujem inicijalno, ali znajući sebe i svoj OCD siguran sam da bih i ja umislio da čujem nešto ako bih primetio razliku.

Vezano za performanse ista priča. Tu su razlike negde naravno, ali verovatno kad se vozi na ivici. Ja prilikom normalne eksploatacije nisam uočio ništa značajno, ako i jesam išta uočio uopšte, treba biti svestan da smo mi ljudi izrazito subjektivni. Ne osporavam da letnja bolje drži na suvom, a da je zimska bolja za sneg naravno, ali udobnost, tvrdoća, buka, nove,s tare, zimske, letnje, sve veoma slično.

Isto i za ulje, kako neko može da bude zadovoljan ili nezadovoljan uljem, isto mi nije jasno. Pije li ga, miriše, stavlja u sendvič?

 

Da budem jasan, ovo će da prodrma nečije svetonazore tako da uopšte ne osporavam drugačije stanovište, samo me interesuje ima li onih sa sličnim pogledom a da su probali All Season gume.

Konsenzus je da nije ni kao dobra zimska ni kao dobra letnja, sve mi je to jasno. Ali uzimajući u obzir ovo odozgo, koliko se to objektivno oseti i u kojim situacijama, naglašavam da ja ne vozim po stazi već razvozim decu do škole i nazad i napravim jednom ili dva puta godišnje par hiljada kilometara do neke od obala.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic

 

Mislim da tema Pneumatici, letnji, zimski, iskustva datira bas dugo a u poslednjih recimo 30-40 strana su sve vise zastupljene all season gume, pri cemu ih se ja kao korisnik, rado secam i sluzim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam to, ali teško je prozreti ko je kakav korisnik i izvući neku korisnu informaciju jer je svačiji pogled na to drugačiji, kao i način eksploatacije. Zato pitam konkretno one koji su više kritički nastrojeni da kažu šta misle. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o pneumaticima.

Pisali smo godinama unazad nasiroko iskustva sa gomilom modela, poredili performanse sa sezonskim, uporedjivali buku, sumove, udobnost iz prakse, kacili testove...

Pogotovo od kraja 2015. kada su sa Michelinom krenule ove savremene i mnogo bolje serije, kao i takmicenje izmedju proizvodjaca i u tom segmentu. I od kada se voze vise nego ikada ranije.

Na kraju se sve svodi na individualne afinitete i potrebe - nekome super zavrse posao, nekome vise odgovaraju 2 seta, neko vozi zimske preko cele godine :D ... O svemu je detaljno pisano i moze se procitati, a svaka dalja diskusija slobodno nadalje u ovoj temi ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi... Odgovor na tvoje pitanje ne moze biti drugaciji nego - subjektivan. 

Opet kada imamo testove All season guma (npr AutoBild ili neki drugi) gde testiraju jedno 10tak proizvodjaca i modela u odredjenoj dimenziji, oni testiraju na odredjenom autu na razlicitim podlogama i to NOVE gume od prve do poslednje. Sto je to NOVE velikim slovima? Pa to je to, nece oni da voze svaku gumu do granicnika i mi ne znamo u sustini sta se nalazi i kako se guma ponasa ispod 2-3mm kada se istrosi osim ako je neko od nas ne vozi. Testovi 'trajnost' guma (to ti je ono, ta guma, taj model, se procenjuje da ce trajati, lupam 50K pa je bacis u kantu) odredjuju na osnovu specifikacija fabrike koja je iste testirala u odredjenim uslovima itd isl..a realno je opet kako mi vozimo, putevi, so, klimatski uslovi, pravilna napumpanost idr... 

 

Imas npr Ivan koji fura Vector 4season, dellas-a koji ima Tigra AS, djomlu koji je uzeo Savu AS (mislim) kao i ja, pa imas one koji se kunu u Mishelin CC/CC+ itd.. 

 

Jedno je jasno a to je - za bas peglanje po krivinama leti, nista bolje od solidno/premium kotirane letnje gume i tu se prica zavrsava. 

Za sneg malo dublji (ne onaj sto vidimo u zamrzivacu i sto u BG padne tipa 10cm pa se ljudi sokiraju i odjednom vecina ne ume da vozi kao da smo u Egiptu, vec obaj u centralnoj/juznoj Srbiji) striktno dobra zimska guma za sneg i to Kama/Brina, Krisalp/Eskimo S3 i ofc lanci jer bez njih si u hendikepu. Nekad su bile i spajkovke al toga nema vise. 

Za mesovitu zimu isto kao i gore a mogu i AS ako ne planiras da se takmicis u dubokom snegu. 

AS guma je nista drugo do kompromis... Umerenost u svemu sa iole manjom kilometrazom godisnje (tipa max 10-12K) jer se ne isplate neke bolje AS gume. mislim mogu nize/srednje klase tipa Tigar/Starfire/Triangle za vece kilometraze jer su cenovno pristupacne, ok se ponasaju i isplate se i na vecoj kilometrazi jer im je cenovni rang oko neke osrednje letnje/zimske gume, a u vecim dimenzijama ta razlika je drasticna u njihovu korist. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objektivno, odgovorio si ono što sam pitao. Lične preference i ubeđenja, kao i različiti način eksploatacije se naravno podrazumevaju, ali to mogu pročitati u mnogobrojnim iskustvima na ovu temu, no ovo što si rekao je ono što je mene zanimalo.

 

Moja kilometraža je oko 20 000-25 000 godišnje. Dva kompleta guma srednje klase vozim 5 godina.

Uzimajući Beograd i okolinu kao referencu u smislu vremenskih uslova, je li realno očekivati da AS gume budu upotrebljive tri godine ili nekih 50 000km?

 

Tigar All Season su 6000 Dinara u mojoj dimenziji što je relativno veoma pristupačno, ali ne radi se uopšte o novcu koliko u onom drndanju oko menjanja guma dva puta godišnje zbog 10 dana snega i to možda.

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, alfaholic said:

Moja kilometraža je oko 20 000-25 000 godišnje. Dva kompleta guma srednje klase vozim 5 godina.

Iz nekog mog iskustva, ove kilometraze su vec za 2 seta, pogotovo ako se vozi dinamicnije. Opet samo licni stav - za gumu koja treba da ispuni gomilu zahteva, nikada ne bih birao nesto sto nije isproveravano na testovima i uporedivo sa konkurencijom. I jare i pare - tesko da je moguce, zvuci suvise dobro :) .

11 hours ago, ISV_01 said:

Imas npr Ivan koji fura Vector 4season

Gledam iskljucivo modele koji su performansama i sarom sto blize letnjoj gumi - tako da Ivan fura Dunlop Sport AllSeason :D (a ne GT Vector4Season, izveden iz zimske). Prethodno sprzio po komplet sezonskih koje su stigle sa autom, prehodno CrossClimate, prethodno opet gomila sezonskih :D . I tako, miksujemo i probamo svasta sto moze lepo i povoljno da zavrsi posao ;) .

11 hours ago, ISV_01 said:

Umerenost u svemu sa iole manjom kilometrazom godisnje (tipa max 10-12K)

Uklapam se u tu kilometrazu, ali bogami i po suvom i mokrom na otvorenom peglam kao i sa letnjim, pogotovo kada mi dodje produvam auto po krivinama... Upravo jer biram "letnje" modele koji pokrivaju 90% moje voznje. Jedina "kocnica" u glavi mi je naravno sneg, ali tu svakako i sa zimskim gumama vozim pazljivo i na note.

11 hours ago, ISV_01 said:

djomlu koji je uzeo Savu AS (mislim)

Isto Dunlop SportAllSeason samo visi profil, pazarili smo na istom mestu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunlop Sport AllSeason su u ceni kao i Michelin Cross Cimate oko 15 000 Dinara. Moja eksploatacija je takođe 90% leto, suvo i mokro vreme, imamo 10 dana snega godišnje u ovim krajevima. Koliko u proseku kilometara one mogu biti upotrebljive?

Jer kilometraža je problem sa dva kompleta takođe, sve one imaju svoj vek trajanja. 

 

Finansijski to je tu negde jer dva kompleta koštaju oko 80 000 Dinara i za 5 godina zamena je oko 20 000 Dinara. Dunlop Sport AllSeason ili gume tog kalibra koštaju 60 000 i ako izdrže tri godine, to mu dođe na slično kad je u pitanju ekonomija.

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, alfaholic said:

Dunlop Sport AllSeason su u ceni kao i Michelin Cross Cimate oko 15 000 Dinara.

Koju to dimenziju gledas i gde? Tesko da je tako, Dunlop su cenom izmedju AS srednje klase i najskupljih premium.

Konkretno 225/45/17 sam placao 11.300 din (dok su CC bile ok 13.000 din, Kleber Quadraxer dvojka oko 8500 din, cisto da imas repere), sve komplet sa montazom i balansiranjem izlazi tacno 400 EUR. Da ih probam, nije me privukla cena, nego linijska sara, tvrdji bokovi namenjeni za dinamicniju voznju, ivice koje su kao kod letnjih guma itd... Pisao sam sve detaljno, kacio slike, uporedjivao...

Sto se njihove trajnosti tice, ne mogu naravno nista da kazem jos neko vreme. Dok su mi CC opusteno gurale tri zimske sezone, prednje su na JTD bile iznad 5mm, zadnje skoro kao nove i hteo sam da ih rotiram, ali je auto u tom trenutku prodat. Ali i prelazim skoro duplo manje od tebe, 10-12.000 km. Sve je vrlo individualno i o svemu smo pisali detaljno, da se ne ponavljamo za svacije isto pitanje, iscitaj temu malo unazad ;) . Imas bas sve do u detalje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja je dimenzija takođe 225/45/17, u pravu si cena je 11 500: 

 

gume rt02.jpg

https://www.autogume.rs/gume/Dunlop-brend/Sport-All-Season-R-435501

 

Ovo sam prvo pogledao greškom, druga je dimenzija:

 

gume rt01.jpg

https://www.autogume.rs/gume/Dunlop-brend/Sport-All-Season-R-439476

 

 

Edited by neshaoct
dodao printsreen-ove / popravio linkove

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, alfaholic said:

Ovo sam prvo pogledao greškom, druga je dimenzija

Ti navikao na one "debele" :D , sto si hteo da prodajes...

To ti je ta cifra, moze negde i par stotki jeftinije. Conti, Pirelli, Michelin, GY su ti cca 12.500-13.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, računica je ista jer je vrlo verovatno da će da izguraju 5 sezona, dve zimske i tri letnje, ili kako već.

Ostaje samo da se vidi hoću li na prvom snegu zimi da se zaglavim i u prvoj krivini na proleće da izletim, u šta iskreno sumnjam i pored raznoraznih komentara koje sam čitao. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prelazim kao @alfaholic, 2 seta su to. Licnog sam misljenja da AS gume, nezavisno od proizvodjaca i modela, tesko da sa tvojom godisnjom kilometrazom mogu da izdrze  3-3.5g max godine i to da ne ulazim u zimski period na kraju godinu uopste. To je oko 60 hiljada km (ako racunam da prelazis kao napisano 20-25K) jer bi mozda i bila za zakonski minimum sto se dubine sare tice ali...

 

Sa druge strane, racunaj da i AS gume bi trebao po pravilu rotirati, radi jednakog trosenja, posebno kod dizla jer je nos tezi. 

 

Mislim da ti je tu 2 seta optimum.. Za zimu neke Sava/Kleber i leto Sava UHP2 i ti si miran. Nit mnogo para a opet si na biiip. 

Meni je km okej na godinu dana (za sad ispod 10k, sa tendencijom porasta) ali kod mene kradu sve iz podruma pa mi se ne isplati 2 seta guma sa felnama.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam kupio auto pre dva meseca došao je sa solidnim zimskim gumama (ESA 2018 + vredestein 2019) na fabričkim alu felnama. Nisam ih menjao niti sam mnogo vozio (inače prelazim max 10k godišnje, 80% asfalt - 20% makadam). Nisam merio, ali imaju dobru saru, kontam da će sluziti još neku zimu, a da na proleće obavezno nabavim letnje kako ove ne bi trošio.

 

By the way, Fiat Sedici 1.9; r16 205/60.

Letnje bi isto uzeo 16" i stavio ih na ove alu felne, a zimske da prebacim na čelične (koje su mi iskočile originalne za Sedici-ja za 70e). 

 

Znam da nije vreme za raspravu o letnjim gumama, ali čisto ako je neko imao iskustvo pa da pomogne. Naime gledajući razne preglede i ocene dva modela su mi se izdvojila u ceni do 6-7k po komadu. U pitanju su Barum bravuris 5 i Nexen n blue hd+.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic
Na prethodnom autu sam drzao pozadi zimske gume tj tockove non stop, a napred samo menjao gume po sezoni. Mnogo manje cimanja oko skladistenja i cuvaju se ledja. Posle 2-3 zime prebacim prednje tockove sa zimskim gumama pozadi, a napred stavim na te felne, koje nisu dirane par godina, letnje gume, ili nove zimske u zavisnosti od sezone i tako nastavim. Time sam rotirao malo i felne napred-pozadi. 
U tvom slucaju, mozda je ok staviti pozadi 2 dobre AS gume i miran si duze vreme, a napred menjas gume po sezoni. 
Skladistenje 2 gume umesto 4 tocka je mnogo jednostavnije i mnogo manje tereta teglis do i od vulkanizera. 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam 4 letnje (lassa,jelte…) i 4 zimske (nankang)

pređem između 7500 i 10 k km i nemam problema.Sve gume su kao nove iako je zimslim 5. godina,ali se ne voze na visokim temparaturama i dobro su uskladištene…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...