Jump to content
FAS Euroauto Goran

alfaholic

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

About alfaholic

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Location
    Pancevo

Previous Fields

  • Garage
    Giulietta

Recent Profile Visitors

427 profile views
  1. U EU samo Češka traži minimum 4 mm, ostale zemlje za zimske gume imaju minimum 3 mm a za letnje 1.6 mm. AutoBild je radio test sa CC+ i pokazali su da je guma sasvim upotrebljiva na 2mm, imaš ovde podatke: https://www.tyrereviews.com/Article/New-VS-4mm-VS-2mm-All-Season-Tyre-Performance.htm Ne znam da li naši organi reda proveravaju šaru ikada. Menjao sam led bočne migavce, sad su beli a to ne bi smelo. Cela zemlja vozi Kineske ksenone koji nemaju ispravan patern, ljudi stavljaju plave led sijalice u farove, niko nikoga ne kontroliše imam osećaj da će baš mene da vrate sa tehničkog zbog ovih belih migavaca.
  2. Michelin states that the result achieved by its CrossClimate + in the Auto Bild test is “testament” to its “commitment to making tyres that are safe down to the legal minimum tread depth of 1.6mm.” At any rate, the tyre’s good performance at 2mm hands Michelin ammunition in its battle against the recommendations of some competitors for tyres to be changed when they have 3mm or 4mm of tread remaining. The tyre maker declares tyre replacement at these tread depths “unnecessary, costly to motorists and the fleet sector, and harmful to the environment.” Deluje kao dobra poslovna etika.
  3. Prva generacija CrossClimate je bila 6.5 mm, a Michelin kaže da su upotrebljive do 1.6 mm.
  4. U principu i ja sam sektaš, u gepeku imam produžni kabl, rezervne gaće, manometre, multimetre, set ključeva i šrafcigera, razne džekove i pretvarače, adaptere i konektore, tu su mi uvek vlažne maramice, dva peškira, jednokratna četkica za zube, obične maramice, sapun, silikonski sprej, sprej protiv mrava koji na moru hoće da se uvuku u kabinu, razne sijalice i jedan duks sa kapuljačom kao dopuna ako se zaglavim negde u snegu. Gume gledam jednom u dve nedelje kad sipam gorivo, pred duži put ih stavim na propisani maksimum inače po lokalu negde između, ali sve to više teoretski jer me stari tako naučio nego zato što osećam raliku. Možda je do auta, 159 koju sam vozio poslednjih godina ima toliko mehaničkog gripa da je to teško opisati, u dugim i srednje dugim krivinama prvo ti se zavrti u glavi pa tek kasnije krene postepeno neutralno da kliza. Tek u sporim i oštrim krivinama pokaže težinu u nosu, tu je Giulietta daleko bolja ali nema toliko gripa inače. Mogao bih da probam da stavim zadnje na 2.5 da smanjim taj efekat, ali to bi bilo 0.2 preko propisanog maksimuma. Koliko misliš da bi bio maksimum preko propisanog za XL gume? Mislim da su ove gume tako koncipirane kako bi zimi bile mekše pa se bočni zid ugiba, ali ne mogu da budem siguran jer nisam ovo isto uradio sa letnjim pa da napravim direktno poređenje. Imam neki lludi osećaj da ne bi bilo mnogo drugačije, ali ne bih sad da ih menjam nema šanse. E ovde naša subjektivnost počinje svoje igre, ja ovo ne bih ni primetio da nismo o tome pričali, a sada kad sam to fiksirao primetiću i čega ima i lega nema.
  5. Juče sam obišao jedan napušteni deo puta pa sam malo testirao gume na limitu. Količina gripa na suvom i mokrom je odlična u dugim i brzim krivinama, takođe u oštrijim i sporijim krivinama gripa ima prilično a kad se dođe do limita auto kliza ravnomerno po strani, sve očekivano. Tek u izrazito brzim i oštrim manevrima levo-desno, recimo kao kad pri 50 kmh hoćeš da izbegneš psa ili dete koje ti istrčava na put, zadnji kraj zaljulja na gumama i potrebno mu je malo da se umiri. Gume ne gube grip, samo se oseti mala latencija od kad se manevar završi dok se zadnji kraj smiri. Po onome što smo razgovarali to je rezultat mekše smeše i paterna koji se ugiba voše zbog prilagođenosti zimskim uslovima i snegu. Može li veći pritisak da anulira ovu pojavu? Ovo su XL gume, G se pumpa napred 2.3 - 2.7, nazad 2.1 - 2.3 u zavisnosti od uslova i opterećenosti, trenutno je pritisak napred 2.5, nazad 2.2. Mali disclamer, ovaj auto ne vozim dugo pa ne znam da li se ovo dešava i sa letnjim gumam i u kojoj meri. Ono sa čim mogu da uporedim je 159 koju sam vozio 8 godina i bio u raznim situacijama pa znam se na tom autu ovo nije dešavalo bez obzira na zimske ili letnje gume, već isključivo ako su gume nazad ispumpane osetno.
  6. Mali i poslednji off od mene.... Ne poštuje se svako mišljenje, neka su prosto glupava. Poštuje se samo pravo da se mišljenje ima i slobodni iznosi, a dalje ka poštovanju ili ismevanju istog ide sve po dobro poznatom protokolu. Hvala ti za informacije, možda se nekad sretnemo pa prodiskutujemo o ovome uživo da ne bloatujemo ovde temu.
  7. Moram da se ispravim jer nisam se dobro izrazio, razlike postoje i daju se izmeriti, povremeno čuti i osetiti. Moj stav je da je u velikoj meri ono što ljudi kažu da čuju i osećaju umišljaj zbog saznanja da su nešto promenili na autu. Kada bi im izmene napravili preko noći bez njihovog znanja ne bi primetili ništa u najvećem broju slučajeva. Ova pojava renderuje beskorisnim većinu ličnih iskustava, podjednako za ulje i za gume. Ja ne primećujem nikakvu razliku. Svi koji žele da probaju ove Tigar/Riken/Taurus All Season ja nudim test vožnju, samo se javite porukom. Takođe ko želi da se malo igramo nauke, neka se javi pre promene letnjih na zimske gume ili obrnuto da izmerimo sa REW i ECM8000 količinu buke i frekventni odziv na zimskim i letnjim gumama, nove vs stare, šta god. Možemo da napravimo fajlove za slušanje i grafikone za poređenje, biće interesantno pokazati koliko su naša čula nesavršena.
  8. Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ. Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume. Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju. Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak. Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške. Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam. Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju. Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara. Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled. Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark. Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale. E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti. Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  9. Sve je to deo testa. Zavisi od perspektive, logika koja stoji iza ove odluke je da će potencijalno najlošija guma najlakše pokazati svoje mane i tu će se sa njima razlike najlakše osetiti, obzirom da ja dolazim iz tabora koji ne čuje i ne oseća nikakve razlike među gumama. Lično ne verujem da ljudi mogu da čuju razliku od jednog ili dva decibela a da to nije A B test i u kontrolisanim uslovima. Takođe ne verujem da mogu da osete razliku u udobnosti između letnje i zimske gume samo zbog druge smeše. Jedino što mogu da prihvatim je da mogu da osete razliku u tome kako guma drži na određenim podlogama i u određenim vremenskim uslovima, ali i to podrazumeva korišćenje mernih jedinica, recimo ta i ta krivina, ta temperatura, ta brzina, pa onda merenje. Obzirom da ljudi uglavnom voze normalno a ne na ivici non stop, smatram da je većina onoga što kažu da primećuju u najvećoj meri samo umišljaj. I zato da ne bih i dalje bio zbunjen dijametralno različitim iskustvima rešio sam da napravim jeftin test. Nakon ovih guma kupiću najskuplje pa ćemo izvesti neki zaključak. Za sada se ova guma ponaša normalno u svakom smislu, videćemo kad padne sneg i kad temperatura ode preko 30.
  10. Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti. Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje. Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio. Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci. Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.
  11. Felne izgledaju izvrsno, vidi se samo po centralnom znaku na slici koju sam ja postavio kao i na slikama online, boje su pogrešne. Tako nešto sam ja hteo, mada mi se dopada i Sport 2 varijanta samo nisam siguran kako će da prihvati Giulietta taj dizajn:
  12. Može i to. Ja volim telefonke tradicionalno, ali tražio sam bilo koje 18 pa jedino što je izašlo bile su ove kopije, izgleda niko ne prodaje felne za G.
  13. Pa da, osamnaestice: Vidi se da je fejk iz aviona i da ne kažu da je Kina, ova zelena na poklopcu je pogrešna. I ove su interesantne, samo sve je to Kina. A ono i dron mi je Kina i inicijalno i proizvodnjom, telefon takođe, a oba vrhunska tehnologija...
  14. Fotografije su izuzetne, pravo doba godine i odlična kompzicija i lokacija . A automobili su nestvarni.
  15. Našao sam felne koje bih da uzmem, ali to je neka replika Alfinih felni. Čovek prodaje kod nas preko KP regularno pa sam ga pozvao da pitam koji je brend, je li Kina i koliko je bezbedno. Rekao je da se proizvodi u Kini, da on ne zna koji je brend niti se to pominje bilo gde, a na moje pitanje koliko je bezbedno rekao je dve stvari: prva je da on već godinama vozi svog Audi A6 sa tim felnama i nema nikakvih problema, a druga stvar koju je rekao je da se proizvod ne bi našao u prodaji da nije temeljno testiran da je bezbedan za upotrebu. On se naravno diskreditovao u startu sa ova dva glupava odgovora, jer sa prvim je propao kao mooda kroz šuplje gaće da je A6 benchamrk za sve nas i svima nama nedosanjani vlažni san, a naravno i ova glupost oko testiranja i prodaje ne treba dalju analizu. Da ne pominjem da on jedan koji nije poginuo u svom sporCkom AudiJU A6 zbog fake felni nije nikakav naučni dokaz da su one bezbedne. Ali ipak da pitam kakva su vaša mišljenja po pitanju ovih Kineskih kopija felni i koliko to može biti bezbedno.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...