Jump to content
FAS Euroauto Goran

alfaholic

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About alfaholic

Profile Information

  • Location
    Pancevo

Previous Fields

  • Garage
    Giulietta

Recent Profile Visitors

350 profile views
  1. Mali i poslednji off od mene.... Ne poštuje se svako mišljenje, neka su prosto glupava. Poštuje se samo pravo da se mišljenje ima i slobodni iznosi, a dalje ka poštovanju ili ismevanju istog ide sve po dobro poznatom protokolu. Hvala ti za informacije, možda se nekad sretnemo pa prodiskutujemo o ovome uživo da ne bloatujemo ovde temu.
  2. Moram da se ispravim jer nisam se dobro izrazio, razlike postoje i daju se izmeriti, povremeno čuti i osetiti. Moj stav je da je u velikoj meri ono što ljudi kažu da čuju i osećaju umišljaj zbog saznanja da su nešto promenili na autu. Kada bi im izmene napravili preko noći bez njihovog znanja ne bi primetili ništa u najvećem broju slučajeva. Ova pojava renderuje beskorisnim većinu ličnih iskustava, podjednako za ulje i za gume. Ja ne primećujem nikakvu razliku. Svi koji žele da probaju ove Tigar/Riken/Taurus All Season ja nudim test vožnju, samo se javite porukom. Takođe ko želi da se malo igramo nauke, neka se javi pre promene letnjih na zimske gume ili obrnuto da izmerimo sa REW i ECM8000 količinu buke i frekventni odziv na zimskim i letnjim gumama, nove vs stare, šta god. Možemo da napravimo fajlove za slušanje i grafikone za poređenje, biće interesantno pokazati koliko su naša čula nesavršena.
  3. Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ. Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume. Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju. Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak. Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške. Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam. Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju. Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara. Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled. Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark. Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale. E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti. Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  4. Sve je to deo testa. Zavisi od perspektive, logika koja stoji iza ove odluke je da će potencijalno najlošija guma najlakše pokazati svoje mane i tu će se sa njima razlike najlakše osetiti, obzirom da ja dolazim iz tabora koji ne čuje i ne oseća nikakve razlike među gumama. Lično ne verujem da ljudi mogu da čuju razliku od jednog ili dva decibela a da to nije A B test i u kontrolisanim uslovima. Takođe ne verujem da mogu da osete razliku u udobnosti između letnje i zimske gume samo zbog druge smeše. Jedino što mogu da prihvatim je da mogu da osete razliku u tome kako guma drži na određenim podlogama i u određenim vremenskim uslovima, ali i to podrazumeva korišćenje mernih jedinica, recimo ta i ta krivina, ta temperatura, ta brzina, pa onda merenje. Obzirom da ljudi uglavnom voze normalno a ne na ivici non stop, smatram da je većina onoga što kažu da primećuju u najvećoj meri samo umišljaj. I zato da ne bih i dalje bio zbunjen dijametralno različitim iskustvima rešio sam da napravim jeftin test. Nakon ovih guma kupiću najskuplje pa ćemo izvesti neki zaključak. Za sada se ova guma ponaša normalno u svakom smislu, videćemo kad padne sneg i kad temperatura ode preko 30.
  5. Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti. Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje. Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio. Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci. Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati.
  6. Felne izgledaju izvrsno, vidi se samo po centralnom znaku na slici koju sam ja postavio kao i na slikama online, boje su pogrešne. Tako nešto sam ja hteo, mada mi se dopada i Sport 2 varijanta samo nisam siguran kako će da prihvati Giulietta taj dizajn:
  7. Može i to. Ja volim telefonke tradicionalno, ali tražio sam bilo koje 18 pa jedino što je izašlo bile su ove kopije, izgleda niko ne prodaje felne za G.
  8. Pa da, osamnaestice: Vidi se da je fejk iz aviona i da ne kažu da je Kina, ova zelena na poklopcu je pogrešna. I ove su interesantne, samo sve je to Kina. A ono i dron mi je Kina i inicijalno i proizvodnjom, telefon takođe, a oba vrhunska tehnologija...
  9. Fotografije su izuzetne, pravo doba godine i odlična kompzicija i lokacija . A automobili su nestvarni.
  10. Našao sam felne koje bih da uzmem, ali to je neka replika Alfinih felni. Čovek prodaje kod nas preko KP regularno pa sam ga pozvao da pitam koji je brend, je li Kina i koliko je bezbedno. Rekao je da se proizvodi u Kini, da on ne zna koji je brend niti se to pominje bilo gde, a na moje pitanje koliko je bezbedno rekao je dve stvari: prva je da on već godinama vozi svog Audi A6 sa tim felnama i nema nikakvih problema, a druga stvar koju je rekao je da se proizvod ne bi našao u prodaji da nije temeljno testiran da je bezbedan za upotrebu. On se naravno diskreditovao u startu sa ova dva glupava odgovora, jer sa prvim je propao kao mooda kroz šuplje gaće da je A6 benchamrk za sve nas i svima nama nedosanjani vlažni san, a naravno i ova glupost oko testiranja i prodaje ne treba dalju analizu. Da ne pominjem da on jedan koji nije poginuo u svom sporCkom AudiJU A6 zbog fake felni nije nikakav naučni dokaz da su one bezbedne. Ali ipak da pitam kakva su vaša mišljenja po pitanju ovih Kineskih kopija felni i koliko to može biti bezbedno.
  11. Hoćeš da kažeš da mi nekršteni nismo po JUSu. Ma da, svi mi imamo Dunning-Krugera samo zavisi koliko je ko spreman to da prizna. Meni žena pomeri sedište, ja posle potrošim dva sata tražeći je li click napred ili click nazad, a siguran sam da je bilo negde između ako mene pitaš.
  12. Pa da, upravo o tome i pričam. Meni 2 seta guma traju 5 godina, to je 10 sezona a prelazim oko 20 000km godišnje. U proseku komplet guma mi pređe oko 50 000km, mada često bude i više za letnje. Kupujem uvek gume neke srednje klase pa je to za komplet od 35 000 do 40 000 Dinara. Za 40 000 Dinara imam i AS gume koje treba da izdrže istih 50 000 km ili 5 sezona, što je zapravo dve i po godine i isplativost je tu nevezano za kilometražu. Sve i da traju manje i da se potroše brže taj offset se nadomesti činjenicom da nemam onih 20 000 Dinara za zamenu dva kompleta tokom 5 godina, a svakako si u pravu da se u tom slučaju može kupovati i dve po dve ako je baš tolika frka. Ostaje da se vidi koliko ću biti "zadovoljan" univerzalnom gumom, ali ako je suditi po dosadašnjem iskustvu verujem da ne bih ni primetio razliku kada bi mi to neko zamenio preko noći i da mi ne kaže. Bez da se uvrede ovi koji čuju i osećaju velike razlike.
  13. Sad kad pogledam malo, otkud meni ovolika kilometraža. Uvek sam mislio da je 20k neki domaći prosek, a evropski minimum. Od toga je 4-5k godišnji odmor, 12k tu po lokalu i još koja hiljada kraći putevi po bližoj okolini. Nego i dalje nisam siguran kakve veze ima isplativost AS guma sa kilometražom, one se približno troše kao i regularne gume, pa i jedne i druge se menjaju češće što se više voze. Šta više ako se vozi malo guma često propadne od stajanja i zato što ispuca, a da i dalje ima šaru. Ove Tigar All Season neka traju dve godine za 200 Eura opet je super, to je 4 sezone, a verujem da bi trajale i duže.
  14. Ma da, računica je ista jer je vrlo verovatno da će da izguraju 5 sezona, dve zimske i tri letnje, ili kako već. Ostaje samo da se vidi hoću li na prvom snegu zimi da se zaglavim i u prvoj krivini na proleće da izletim, u šta iskreno sumnjam i pored raznoraznih komentara koje sam čitao.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...