Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Koje AS gume preporucujete u dimenziji 225/45/R18? Vredi li CC ili GY Vector 4 razlike u doplatu u odnosu na Kleber Kleber quadraxer 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo skotao da cu morati stopama horvata, idem na Hunter mashinu u toku nedelje, trese napred i volan preko 120.. Vulkanizer inace u Beogumi montirao, al djaba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to dobro balansirano, 100%.

Imao je drugar problem sa vibracijama na 110 - 130 km/h.

Odemo kod vulkanizera (kome jedino verujem) i prvo što vidimo je da su sve felne, na oko, krive sa unutrašnje strane a na mašini felna igra gore-dole tokom okretanja.

Uglavnom, uspeo je da balansira, potrudio se nešto više po točku.

Epilog je da nije treslo uopšte na bilo kojoj brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad obična balanserka ne moze da balansira dobro koliko god puta balansirao. Da ne bi lupao glavu ode se lepo na Hunter i masina pokaze idealne tacke gume i felne, guma se okrene i milina. Naravno pod uslovom da felna nije kriva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina - u mom slucaju onaj madjar u selendri npr. Ali kod nas je cesce da Hunter imaju oni koji malo vise drze do svog servisa, pa se onda ta dva poklope. Al svakako da ne mora biti pravilo. 

 

Video sam recimo Hunter na kojem je crko interfejs (ekran na touch) i majstor nije mogao da ukljuci onu dijagnostiku tockova nego samo je radio po defaultu balansiranje, i tako su ga koristili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma skontao sam to, sa starim ni pri 160-170 nista nije treslo, al sto ovo nisam zavoleo... 

Nista, javljam @horvat ako su dobili novu masinu pa da ih obidje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobar majstor znaci svakako ali ako su gume i felne dobre mogu i ja da balansiram. Ako je bas neki problem, meni nije niko uspeo da resi tresenje na Bravu a obisao sam par vulkanizera, dok nisam otisao na Hunter. Kada kazem Hunter mislim na pokusaj balansa sa valjkom, odredjivanje tački, skidanje i okretanje felni da se pogode tacke. 

Npr sada na Mitu nije bilo potrebe za Hunterom jer nemam nikakve vibracije, isto tako i na DS3 kada sam uzeo nove Tigrice, sve je bilo top. Ali zato na Bravu i Djulijeti sam krv propisao i bacio pare dok nisam resio problem na Hunteru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem kada sam kupio dve nove gume, tresao se na brzinama preko 80km/h. Jos mi ladno lik kaze, ma to je do gume, ja zamolio drugog lika da skine tockove i proveri na hunteru, naravno, nije bilo dobro izbalansirano.

 

Posle mi taj lik rece da je ovaj drugi u otkaznom roku i da ga zabole…

Share this post


Link to post
Share on other sites

2650rsd, sva4 tocka, 2 demontaze gume (jedna imala odstupanja 12kg!), sve 4 bile lose balansirane, sto na osu sto ovako..uradio u Coningu na starom Novosadskom putu. 

 

Elem, treskanje se mnooogo smanjilo ali ne i 100% izgubilo tako da idemo na proveru krsta, poluosovina i slicnih stvari a mozda i rotacija guma ako je sve ispravno. 

 

Tako ti je to, odes na 17, kupis Savu AS i dodju i problemi :D

 

 

A imao sam monoton auto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li dobro zagledao kako se same felne rotiraju na balanserci? Da nisu jajaste ili ne daj Boze krive u srcu (tj. raspaljene sa boka)?

Zaleti do brzine na kojoj ti se javljaju vibracije, pa izbaci u ler i prati sta se desava - tako ces eliminisati da li je problem do pogona ili do samih tockova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmoooo...

 

Koju zimsku gumu za Tipo mrtvačka kola u 16 cola.  Imajte na umu da je ovdje dosta toplo i da se uglavnom vozi od Splita do Dalmatinske zagore. Znači nekako je visoko na listi prioriteta i ponašanje po suhoj i mokroj cesti. Snijeg nije baš visoko, led onako.

 

Gađajte kome se da. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Jesi li dobro zagledao kako se same felne rotiraju na balanserci? Da nisu jajaste ili ne daj Boze krive u srcu (tj. raspaljene sa boka)?

Zaleti do brzine na kojoj ti se javljaju vibracije, pa izbaci u ler i prati sta se desava - tako ces eliminisati da li je problem do pogona ili do samih tockova.

Da, nisam primetio da imaju neko odstupanje. Ja kada sam ih kupovao sam same felne proverio na balanserci kod vulkanizera tamo i bas gledao kako se ponasaju u bile su u 0-li, tj nisam primetio da skacu ili uvijaju (bar ne golim okom) a balanserka je ona klasicna. 

 

Bem ga da li da trazim felne da samostalno provere opet na hunteru pa onda gume? Jos me pitao lik gde sam gume uzeo, da li je sumnjao da su gume lose same po sebi ili lose balansirane, to nisam shvatio ali posto su sve bile lose balansirane, onda je verovatno mislio na to. 

 

Ja se zaletim tipa 140 i pustim gas (ne u ler, ostanem u brzini), tad vibracije nestanu. Svakako cu jos jednom proveriti sa Ler-varijantom pre nego da odem do majstora. 

 

Ako su gume lose, bas sam baksuz :D

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, ISV_01 said:

Bem ga da li da trazim felne da samostalno provere opet na hunteru pa onda gume?

Poenta Huntera je da simulira putno opterecenje na gumi+felni. Tj. dinamicko opterecenje tocka u voznji, a ne samo staticko, zato je toliko i efikasan.

A felne mozes i sam da vidis golim okom na balanserci da li su jajaste (bacaju gore-dole) ili krive u srcu (bacaju levo-desno). Ovi koji rade felne, imaju i komparatere sa kojima se vidi bas u detalje. Jesu li ti ostali stari tockovi da probas sa njima?

43 minutes ago, N.N. said:

Koju zimsku gumu za Tipo mrtvačka kola u 16 cola. Znači nekako je visoko na listi prioriteta i ponašanje po suhoj i mokroj cesti. Snijeg nije baš visoko, led onako. 

Gađajte kome se da. 

Ako gadjas best buy (cena-kvalitet), zadnjih godina svakako Kleber Krisalp HP3 (ili brat blizanac BF Goodrich g-Force Winter 2). Ili mozda nesto skuplja Hankook Winter i-cept RS2. Sve imaju vrlo dobre rezultate i na suvom i mokrom.

Ako se otvaras malo vise za premium, na zadnjim testovima se u tim uslovima izdvaja Dunlop (Winter Sport 5 ili Winter Response 2), Alpin 6, cak i Blizzak LM005 u nekim dimenzijama...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

A felne mozes i sam da vidis golim okom na balanserci da li su jajaste (bacaju gore-dole) ili krive u srcu (bacaju levo-desno). Ovi koji rade felne, imaju i komparatere sa kojima se vidi bas u detalje. Jesu li ti ostali stari tockovi da probas sa njima?

Ovo prvo je odradjeno ranije, ali nisam nosio kod ovih sto rade felne. 

Sto se starog seta tice, moracu da zavirim u garazu... Mozda i jeste tu a mozda je dobio noge do kuma...ako je ovo drugo, njih vise nema :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, N.N. said:

Ajmoooo...

 

Koju zimsku gumu za Tipo mrtvačka kola u 16 cola.  Imajte na umu da je ovdje dosta toplo i da se uglavnom vozi od Splita do Dalmatinske zagore. Znači nekako je visoko na listi prioriteta i ponašanje po suhoj i mokroj cesti. Snijeg nije baš visoko, led onako.

 

Gađajte kome se da. 

Uniroyal MS Plus 77

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Poenta Huntera je da simulira putno opterecenje na gumi+felni. Tj. dinamicko opterecenje tocka u voznji, a ne samo staticko, zato je toliko i efikasan.

A felne mozes i sam da vidis golim okom na balanserci da li su jajaste (bacaju gore-dole) ili krive u srcu (bacaju levo-desno). Ovi koji rade felne, imaju i komparatere sa kojima se vidi bas u detalje. Jesu li ti ostali stari tockovi da probas sa njima?

Ako gadjas best buy (cena-kvalitet), zadnjih godina svakako Kleber Krisalp HP3 (ili brat blizanac BF Goodrich g-Force Winter 2). Ili mozda nesto skuplja Hankook Winter i-cept RS2. Sve imaju vrlo dobre rezultate i na suvom i mokrom.

Ako se otvaras malo vise za premium, na zadnjim testovima se u tim uslovima izdvaja Dunlop (Winter Sport 5 ili Winter Response 2), Alpin 6, cak i Blizzak LM005 u nekim dimenzijama...

 

Uvijek su kod nas premium gume. Tu nema spora ni priče.

 

Kažem, kod nas je dosta bitno i da si dobre i pri malo većim temperaturama, kiša i suho. Snijeg nije primaran, mora biti solidna.

 

Gledao sam malo ADAC test ali većih 17" guma, čini mi se da je A4 bio u pitanju, i kod suhog i mokrog briljira gore spomenuti Blizzak LM 005. No što to znači za 16" je pitanje.

 

Gdje kupujem gume je Blizzak i najjeftiniji od 5 premium marki, barem što se kod nas smatra za premium. 680 kuna je po gumi sa uključenom montažom i balansiranjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, N.N. said:

Ajmoooo...

 

Koju zimsku gumu za Tipo mrtvačka kola u 16 cola.  Imajte na umu da je ovdje dosta toplo i da se uglavnom vozi od Splita do Dalmatinske zagore. Znači nekako je visoko na listi prioriteta i ponašanje po suhoj i mokroj cesti. Snijeg nije baš visoko, led onako.

 

Gađajte kome se da. 

»Bridžston Blizak LM005«, ako cena nije problem. Odlična na mokrom, vrlo dobra na suvom (a i na snegu i ledu, ali to ti kažeš nije prioritet). Za zimsku gumu daje baš fin osećaj na volanu. Uzdužno prijanjanje  po suvom i vlažnoj prašini (početak kiše) bi moglo biti bolje, mada je ovo drugo baš nezgodno za svaku gumu.

 

Kažu da je i »Kontinental Kontivinterkontakt TS860« vrlo dobra za iste uslove, a tako nešto, kao i kod »LM005«, pokazuju i testovi. Mada, i ona spada u skuplje.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 To ti je do guma, tjst do Save. Sličan slucaj sam imao na Bravu, sve 4 nove UHP2 i posle balansa na Hunteru smanjile su se vibracije za 90% ali nisu skroz nestale. Poluosovine odlicne, jedna je nova bila. 

I sada kad sam bio da stavim zimske, pricao sam tamo sa momcima u Coningu kazu da Sava jako cesto dodje kriva, ne sve, ali desavaju im se takve serije i onda je te gume jako tesko izbalansirati.. Dve i nekako, ali ako dodju sve 4 krive sto je realno ako je ista serija onda je jako tesko to dovesti u idealno stanje. Svakako proveri i poluosovine.

 

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas prenacujem zimske gume na čelične felne. Prednje su mi sezonu starije i prešle skoro duplo više nego zadnje dve gume. Da li da im sada zamenim mesto, ima li to nekog smisla, sem što su prednje pod većim opterećenjem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš dva oprečna stava: bolje gume treba staviti napred (zbog kontrole, upravljivosti, manjeg podupravljanja, delimično proglisiravanja) i onaj po kom bolje idu pozadi (prevashodno zbog boljeg držanja pravca i smanjenja preupravljanja).

 

Drugi je sada popularniji. Ja radim po prvom, mada mislim da neke male razlike među gumama ne igraju bitnu ulogu da bi brinuo. 

 

__________________

 

Postoji i, recimo, nadstav: gume uvek montirati onde gde su i bile kako bi se usled eventualnog neujednačenog trošenja na vreme uočili problemi sa trapom. 

 

Nekada je postojala i preporuka o rotaciji 5 guma (dakle i rezervne) prema određenim šemama i na različitim kilometražama... ali to pripada istoriji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, dekirs said:

@ISV_01 To ti je do guma, tjst do Save. Sličan slucaj sam imao na Bravu, sve 4 nove UHP2 i posle balansa na Hunteru smanjile su se vibracije za 90% ali nisu skroz nestale. Poluosovine odlicne, jedna je nova bila. 

I sada kad sam bio da stavim zimske, pricao sam tamo sa momcima u Coningu kazu da Sava jako cesto dodje kriva, ne sve, ali desavaju im se takve serije i onda je te gume jako tesko izbalansirati.. Dve i nekako, ali ako dodju sve 4 krive sto je realno ako je ista serija onda je jako tesko to dovesti u idealno stanje. Svakako proveri i poluosovine.

 

 

Eh sad... Ako su krive same gume, kako istu izlolovati kao 'defektnu' tj krivu? Isto na hunteru ili nosim gde sam uzeo pa neka vecaju? Verujem da bi im trebao neki dokaz da je guma defektna. 

Bes ga, bolje da sam Triangle uzeo,  na 3 coska su.. 

 

Dosta znaci to da su mizerne vibracije ostale, posto to i sad detektujem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bolje gume idu uvek na upravljacku osovinu i punto :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam pre par dana Taurus All Season u originalnoj dimenziji za G 225/45/17, prodaju se takođe kao Tigar i Riken pod istim imenom. Atraktivna šara, G sada izgleda super i zimi i leti.

 

1.thumb.png.3d97693812da01882ed985df26186e76.png

 

Razmišljao sam da li da uzmem njih za 6000 Dinara ili Michelin CrossClimate koje su 13000 Dinara i odlučio sam da ću da testiram najjeftinije AS gume da vidim iz ličnog iskustva vredi li taj koncept uopšte, jer Michelin kao najskuplji mora da radi relativno dobro i u to nisam sumnjao, ali hteo sam da probam potencijalno najlošiju opciju pa da stvorim neko mišljenje.

 

Za sada sam ih probao na hladno-suvo i hladno-mokro, pod ovim okolnostima guma radi za šta je plaćena bez da sam primetio išta posebno drugačije. Ne čujem nikakvu buku osim uobičajene, malo sam je nasilovao na suvom i mokrom, takođe sve normalno, subjektivno možda i bolje nego normalno. Često se noću penjem na Pančevački most onim kružnim penjanjem iz bivšeg 29. i tu ova guma drži kao i letnja kad je toplo vreme (i do 80kmh, pssst). Da su mi ih zamenili tokom noći ne bih primetio.

Ostaje da se vidi kako će da se ponaša na snegu i kad dođe minus, takođe šta će se dešavati leti pri velikim brzinama i visokim temperaturama, ali te informacije ću dopuniti za par meseci. :) 

 

Za sada sve horor priče deluju pomalo neosnovano, ali test je tek počeo pa ćemo videti do leta hoće li ostati na autu ili ići u oglase. Realno, za 200 Eura dobiti 4 nove gume i ne menjati ih 5 ili 6 sezona po dva puta je samo po sebi veliki plus, pa i ako se pokažu kao smeće neće ta škola uopšte skupo koštati. :) 

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Oduvek" vazi da bolje gume idu nazad, tako je najbolje i najbezbednije ponasanje automobila prilikom kocenja i prolaska kroz krivine, pogotovo ako su uslovi smanjenog prianjanja, tipa kisa.

 

Na ovim prostorima se odomacilo da bolje idu napred, zato sto je vecina automobila prednja vuca, a sa recimo losim zimskim gumama napred tesko ces se isparkirati po snegu, tesko ces kretati iz mesta, tesko uzbrdo, a stavljanjem novih guma napred dobijas mogucnost da se pokrenes iz mesta, sto je ljudima bilo najbitnije, a ne koliko bezbedna ce biti voznja i ponasanje prilikom kocenja i skretanja, vec samo da se kotrlja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...