Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo - kvačilo

Recommended Posts

Najlakše je reći da se i to eto dešava, najteže je kad se to desi upravo tebi!

Katastrofa je kad ode kvačilo na toj km, a pritom je auto atmosferac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktoru kod koga moja žena povremeno radi crkao preskupi Volvo suv na 7000km u inostranstvu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srdjos said:

Kad kupite novi auto, niko vam ne garantuje da nesto nece da crkne. Tu je samo garancija da ce to sto crkne popraviti u garantnom roku.

Apsolutno tacno. Ranije sam negde kacio grafikone otkaza komponenti vozila (mehanika, elektronika,...), u odnosu na vremenski interval. Verujem da bi se mnogi iznenadili rezultatima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nek ide sve u PM. Ovoga sam se najviše plašio i ovo izgleda da nije izolovan slučaj. Još ranije sam negde čitao da je čovek posle neke male kilometraže imao defekt na kvačilu. Što je najzanimjlivije fiatov servis mu nije uzeo u obzir garanciju već je morao sve da plati iz svog džepa. @n1kŽao mi je i želim ti da te što pre prođe taj haos što te zadesio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, andreja.micovic said:

Da li je onda zaključak bolje uzeti polovan?!

:o

to nije tema ovde

Samo napominjemo da sve crkava, i novo i polovno, treba samo i to imati u vidu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loša sreća... Moj ćale 1990 kupio Renaulta 5 campus, koji kao da je bio uklet, tri dana posle kupovine proveo 45 dana u servisu i tako nastavio dok ga ćale nije prodao...naiđe takav primerak, a eto Ivan kaže da su rezultati njegovog istraživanja iznenađujući, što ja čitam fa nisu baš retki
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, n1k said:

Zvao sam ih malopre, potvrdili su da je kvacilo i da ce se sve zavrsiti verovatno danas u okviru garancije.

Nadajmo se da je tako. Kad sam zvao Autogarant zbog kočnice, složili su priču tipa da treba vreme za defektažu, da treba da traže odobrenje od Fiata, da poruče deo, i sve to pre popravke. 

Ako je nešto očigledno, šta ima da se čeka, i da za to vreme vlasnik ima problem što nema kola

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, andreja.micovic said:

Da li je onda zaključak bolje uzeti polovan?!

Naravno da to nisam rekao :) - nego samo da bi bilo interesantno pogledati te grafikone otkaza komponenti u vremenu. Rekoh vec da bi se mnogi iznenadili - narodski receno imaju oblik blagog latinicnog slova "U", kacio sam ranije detaljne rezultate istrazivanja. I da, sto postovani kolega vec rece - tim sto si kupio novo nisi obezbedjen od kvarova i cimanja sa ovlascenim, vec samo da ce isti biti otklonjeni u garantnom roku. Videli smo pre 5-6 godina (kada je krenula navala sa Nacionale) price oko 500L i njegovih bubica, stoji na forumu i moze i dan danas da se procita... Uglavnom standardno budu problematicni modeli iz prvih godina produkcije, kasnije se to (pogotovo kroz iduci MY) ispravlja. Za Tipo se isti planira tek krajem iduce godine (kao MY21). Vec sada kasne jer je usao u 5. godinu od predstavljanja u maju 2015. u Istanbulu - a ne bi me zacudilo da i to pomere s obzirom na stalne izmene njihovih visegodisnjih planova u zadnjoj deceniji i dominaciju B i C Crossovera nad Compact klasom u zadnje vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ivan said:

Apsolutno tacno. Ranije sam negde kacio grafikone otkaza komponenti vozila (mehanika, elektronika,...), u odnosu na vremenski interval. Verujem da bi se mnogi iznenadili rezultatima.

Nije ovo iznenađujuće... Kada bi potpuno bio eliminisan Quality Control i Quality Assurance kao pojava i procedura, sva proizvodnja bi davala U-shaped failure rate over time. Velik broj kvarova i nedostataka otkrivenih u prvih par meseci / par hiljada km, pa onda sve ok do par godina starosti kada broj kvarova raste sa starošću i upotrebom, prema očekivanom. QC i QA pokušavaju da "ispeglaju" taj inicijalni nalet kvarova simulacijama i testovima gotovog proizvoda, tako da se veštački "nabije" par meseci / hiljada km starosti auta, te kupac dobije proizvod koji je te "dečije bolesti" već "preležao".

 

Naravno, taj proces je skup, zato jeftiniji automobili imaju izraženiji "levi krak U-krive" nego skuplji modeli.

 

12 hours ago, andreja.micovic said:

Da li je onda zaključak bolje uzeti polovan?!

Ne baš... Zapravo zavisi od toga kako posmatraš auto i šta ti je prioritet. Suviše je kompleksan sklop za tako crno-belu odluku. Recimo RAM za računar je sjajan primer "bolje polovno", jer RAM je tako koncipiran da ako će crći, to će se desiti unutar prvih godinu dana, +/- koji mesec. Ako ne crkne tada, neće ni za 10+ godina.

Sa autom nije baš tako čista situacija.

 

12 hours ago, srdjos said:

Samo napominjemo da sve crkava, i novo i polovno, treba samo i to imati u vidu.

Sa tom razlikom što novo ima nepoznate potencijalne mane, a polovno, naročito od poštenog prodavca ili poznata mašina, ima mane za koje si spreman. Opet, pitanje prioriteta i lične preferencije...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, branik said:

... i da za to vreme vlasnik ima problem što nema kola

Ako popravka vozila u garanciji traje duze od 4h imas pravo na zamensko vozilo. Tvoje je samo da ga posle vratis sa istom kolicinom goriva da koliko si ga uzeo. Ja sam to koristio kad mi je auto bio u servisu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, lepo to zvuči, ali nisu ni svi serviseri isti. Kad sam se raspitivao, bilo je mnogo ali i ako. Jednostavno sam hteo da se dogovorim kad im auto ostavljam i preuzimam zamenski. Nije baš išlo, a intervenciju sam odložio. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su javili da je auto gotov i da mogu da ga preuzmem. Ako je sve ok onda sam stvarno prijatno zapanjen brzinom i profesionalnocu svih ucesnika ove operacije, od prijave kvara fiat call centru, slep sluzbe koja se brzo pojavila i sad zamene kvacila u Stojanovu. Idem oko 3 da ga pokupim pa cemo videti
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, McSteel said:

polovno, naročito od poštenog prodavca ili poznata mašina, ima mane za koje si spreman.

Lepo pojašnjenje za prethodno napisano oko testiranja. A ovo navedeno me interesuje kako se kod polovnog može znati da neće za npr 10.000 početi da se javllja neka do tada nepoznata mana tj. ne mana nego kvar  pošto ove za koji si spreman mogu biti samo one koje su već počele da daju znakove (ne znam na primer kvačilo će morati skorije da se radi...) ne može svaka bitnija komponenta da se unapred izmeri i oseti njeno stanje koje neku km može početi da daje znakove pa tako da se uz očekivane jave i drugi kvarovi?  Npr ja sam mog Stila prodao posle 10 godina korišćenja, i čoveku na dve strane ispisao ono što sam znao šta je koliko pohabano, i posle tri dana auto ga ostavi u selu nije hteo da mu upali, naravno ja platim šlep mojem majstoru i on rasturi očisti i vrati osigurače i releje i upali, dal je bila neka kondez ne razumem se toliko, ali moglo je nešto i ozbiljnije da bude, samo primer dajem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...