darkman14 5900 Posted March 31, 2021 A sta je tu ovalno? Mene ovalnost asocira na krug, odnosno koliko je disk blizi idealnom krugu. Ovalnost me nikako ne asocira na razliku u debljini diska Vise mi je kao brdovitost diska Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted March 31, 2021 15 minutes ago, andreja.micovic said: Vise mi je kao brdovitost diska Recimo da je njima "ovo" ovalnost diska. U stvari odstupanje od idealne geometrije ravne ploče, nastale prilikom samog procesa proizvodnje ili specifikacije samog proizvođača, pričano za nove diskove (nagađam, nisam mašinske struke). U drugim slučajevima je verovatno naglo hlađenje dooobro zagrejanih diskova (sneg, bare i sl) a disk nije baš najboljeg kvaliteta ili je oriđiđi ali odavno je trebalo da se zameni i istanjio se do iza koske...ali koči, eto korisniku dosta. Da mere debljinu diska u odnosu na fabričke vrednosti to bi bilo dosta verodostojnije. Ima na YT razlika između originalnih BMW diskova kako se ponašaju na visokim temperaturama i falševa koji se doslovno raskupusaju na testiranju. To jeste bitno, ali bitna je i cena. Toliko da se diskovi usijaju mislim da može samo neko ko nije vičan vožnji "motorom" na nekim dužim spustevima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted March 31, 2021 Nadam se da ste gledali ali evo da utvrdimo gradivo. Dakle, komparaterom se utvrđuje aksijalno odstupanje diska od glavčine točka. U prevodu, to je ono što sam rekao s tim da i kriv disk ne prolozi iako mu je debljina zida u granicama. Apsurd je što je to preporuka EK za Saobraćaj a naši su brže bolje usvojili iako je gornja granica odstupanja smešno mala gde čak i neki novi diskovi ne prolaze. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 31, 2021 1 hour ago, neshtry said: a i diskriminacija je malko, meni na selu manje se zagrevaju diskovi i manja je šansa da ih naglo ohladim nekoj barici i tako iskrivim nego nekome u gradu gde si stalno na kočnicu i svuda bare Ko kaze ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde. Kao sto ljudi vec rekose, ovalnost se meri na pojedinacnom disku (ne porede se tockovi medjusobno, kao sto neko iznad napisa). Pored pokrivljenih diskova, koliko mi zdrav razum govori, problem moze da bude i do krivih glavcina, lose montaze tj. neociscenih povrsina na koje disk naleze, itd... Nisam ljubitelj ovih novopecenih (i dobrim delom priucenih) bloggera - ali skoro sam naleteo na neki klip gde je covek montirao nove diskove na relativno nov auto. Rezultati merenja ovalnosti levo i desno sa izandjalim diskovima 16% i 18%, a sa novim 15% i 17%. Sto bi znacilo da su najmanji udeo u ovalnosti imali konkretno diskovi . Pri tome mu se razlika u kocenju na osovini povecala sa 2% na 7% (dovoljeno je valjda 9%), ali za to se moze reci da set jos nije nalegao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted March 31, 2021 Ko kaze ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde. Zato se kupe pravi diskovi i pločice i ni jedna bara Im ne može ništa. Jeste da im je cena prava sitnica, al zadovoljstvo u vožnji sa ovima nema cenu.Naravno Yellowstuff verziju. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted March 31, 2021 2 hours ago, Ivan said: Ko kaze ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde. Kao sto ljudi vec rekose, ovalnost se meri na pojedinacnom disku (ne porede se tockovi medjusobno, kao sto neko iznad napisa). Pored pokrivljenih diskova, koliko mi zdrav razum govori, problem moze da bude i do krivih glavcina, lose montaze tj. neociscenih povrsina na koje disk naleze, itd... Nisam ljubitelj ovih novopecenih (i dobrim delom priucenih) bloggera - ali skoro sam naleteo na neki klip gde je covek montirao nove diskove na relativno nov auto. Rezultati merenja ovalnosti levo i desno sa izandjalim diskovima 16% i 18%, a sa novim 15% i 17%. Sto bi znacilo da su najmanji udeo u ovalnosti imali konkretno diskovi . Pri tome mu se razlika u kocenju na osovini povecala sa 2% na 7% (dovoljeno je valjda 9%), ali za to se moze reci da set jos nije nalegao. AutoAnaliza? 1 rocket reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted March 31, 2021 (edited) @Martin Videh da se merilo na crnoj Skodi. Iz regiona pratim jedino Juru Sebalja - em volim da cujem vidjenje iz ugla profesionalnog (cak i bivseg WRC) vozaca i prvaka, em ima znanje i ume da animira. Slicne sam zivotne dobi, o dosta stvari identicno razmisljam (apropo modernih auto trendova, formi vozila, downsizinga, digitalizacije, elektrifikacije), pa mi se nekako i to uklopilo. Ovo ostalo mi vecinom nije spontano, bez prakticnog iskustva, deluje usiljeno i nabubano, neki kanali su i bukvalno zaje*ancija. 2 hours ago, knezevic76 said: Zato se kupe pravi diskovi i pločice Da ga je*em . Kao i svi sam se lomio koje, na kraju mi je drugar doneo OEM diskove i plocice iz inostranstva. Odlicno su kocili, besumni od prvog dana. Imali su zastitu u srcu i po obodu i u tom delu su bili kao novi i bez rdje i posle par godina (sto je retko videti)... A to mi se desilo i bukvalno na rally deonici , desetine kilometara krivina, gore-dole, ubrzanja i kocenja po zestokom pljusku. Nisam mogao da se obuzdam , sam sam kriv. Pre toga su 2-3 godine vozeni u svim uslovima bez ikakvih problema. Edited March 31, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted March 31, 2021 EBC komplet vožen na GTVu pa na GTu, Navak stazu par puta, vrhunski plus ni cena nije zanemarljiva.Nemaju zamor pri više kočenja za redom, zaustavi put se ne povećava, nema pregrevanja, brzo dostižu radnu temperaturu. Inače, koče kao nenormalni. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока 1 1 Ivan and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted April 1, 2021 Ima negde kod nas da se uzme? Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted April 1, 2021 Na žalost ne, koliko ja znam, mora od preko. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
dobrid 2 Posted April 13, 2021 (edited) Juče sam terao peugeot 306 1996 god. na tehničkom HENEX na Smederevskom putu, godinama idem tamo. Rastezali su ga , natezali, gledali sve kao da ide na trke formule 1. Na izveštaju kočnice su dobre, ali je radnik na dijagramu primetio manju silu kočenja na zadnjoj nožnoj (doboš) u odnosu na ručnu i neće da me pusti. Odem na drugi tehnički da se raspitam da li me ovaj zajebava ili ne zna posao. Čim je pogledao rezultate kočenja rekao mi da je ovo dobro i da idem da se žalim, ako neće da uvaže moju žalbu, da pozovu gazdu ili da zovem inspekciju. Pozvali su gazdu ovaj ih napušio i pustili me. Specifičnost kod vozila peugeot 306 sa torzijom je da je sila nešto manja, ali kada se optereti samo rukom sila kočenja se povećava (rekao mi majstor koji samo radi PSA grupaciju). Rečeno mi je da ukupna sila kočenja mora biti veća od 50% od sile koja je potrebna za određenu masu vozila, razlika između tockova na istoj osovini ne sme biti veća od 30%. ZNAČI HENEX ZAOBILAZIM U ŠIROKOM LUKU. Edited April 13, 2021 by dobrid Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZeljkoP.72 1 Posted April 13, 2021 Na zalost imao sam slican slucaj. To znaci da vlasnici tih tehnickih pregleda namerno "obaraju" vozila na tehnickom pregledu zarad licne zarade! Moramo javno objavljivati sve takve probleme i nazive tih kuca za tehnicki pregled da ih ljudi zaobilaze u sto vecem radijusu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 13, 2021 On 4/13/2021 at 12:42 PM, dobrid said: Specifičnost kod vozila peugeot 306 sa torzijom je da je sila nešto manja, ali kada se optereti samo rukom sila kočenja se povećava (rekao mi majstor koji samo radi PSA grupaciju). Svi auti imaju specifician dizajn kada imaju problem sa kocnicom na tehnickom Svi su greskom projektovani bez dzaka za cement u gepeku... Pokusaji obaranja mog auta na tehnickom u poslednjih 13 godina: Volan ide tesko u mestu (auto bez serva) Imam (fabricki) ugradjene zadnje pojaseve Rucna ne koci dovoljno kada se povuce do pola Rucna kocnica ne koci dovoljno kada uopste nije povucena Nozna kocnica ide tesko Rucka sedista za pomeranje napred nazad je bocno na sedistu, ne sa prednje strane sedista kao na starijem tipu sedista Rezervni tocak izgleda tesko za vadjenje sa svog fabrickog mesta Ne moze rezervni tocak manjih dimenzija od ostala 4 tocka Imam antenu, a nemam radio Rucica menjaca ide tesko Pedala kvacila ide tesko Kvacilo je nezgodno za voznju (sto se slazem za prosecnog vozaca ali otkad je sofisticiranost komandi na autu tehnicki problem?) Tablica na fabricki postavljenom mestu ne moze da stoji tamo Ne moze ukrasni zavrsetak na kraju auspuha Ne mogu standardni "prozirni" zmigavci Neke od navedenih stavki ce mi progledati kroz prste jer se cinim ok, neke su jedva presli preko uz dosta rasprave. Pored toga ne bih previse spominjao price oko modifikacija uradjenih na autu, sem prica pustili bi te da su kocnice neispravne, ali ne mozemo sa vecim od fabrickih, ne mogu amortizeri haube, moze ukrasni zavrsetak na kraju auspuha ali bas je moj od 70mm prevelik... Da je 60mm onda bi progledali kroz prste. Ne mogu alu papucice jer mozes da ih pobrkas u voznji... 1 2 igor0511, Woodoo and Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted April 13, 2021 1 hour ago, YUgisa said: Rucna kocnica ne koci dovoljno kada uopste nije povucena Pobeda Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6810 Posted April 15, 2021 (edited) Gasi se tehnicki pregled u Jagodini i moze sve da prodje za 10Kdin dok ne stupe na snagu nove primene... Mogu da pitam i kako se zove ako nekog interesuje. Ne podrzavam, ne kukam, samo konstatujem pojavu. Edited April 15, 2021 by Dale 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted April 22, 2021 https://vm.tiktok.com/ZMexmKChN/ 4 Dzimbo, ISV_01, knezevic76 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 27, 2021 (edited) Uskoro promena pravila o kočnicama i izduvnim gasovima Ukida se diskriminacija polovnjaka uvezenih posle 1. marta 2014. godine, dok će uredba o takozvanoj ''ovalnosti kočnica'' biti suspendovana na godinu dana. Kako Telegraf saznaje iz dobro obaveštenih izvora, u Službenom glasniku će uskoro biti objavljene izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, koje mnogi željno iščekuju. Najvažnije od njih, tiču se odredbi o kontroli emisije izduvnih gasova i ovalnosti kočnica, zbog kojih mnoga vozila ne bi mogla da prođu tehnički pregled posle 5. jula ove godine, kada treba da počne puna primena novog Pravilnika o tehničkim pregledima. Ukida se diskriminacija Prvo i najvažnije jeste promena nelogične i najčešće kritikovane odredbe koja propisuje da polovna vozila koja su uvezena u Srbiju posle 1. marta 2014. godine, moraju da ispune ekološke norme kao da su te godine proizvedena. Konkretno, automobili sa benzinskim motorima, koji su prvi put registrovani kod nas posle tog datuma, po još uvek važećem propisu, treba da imaju 15 puta manju emisiju ugljen-dioksida nego isti takvi koji su uvezeni ranije ili su kupljeni u Srbiji. Slična nelogičnost još uvek važi i za dizelaše, s tim što je kod njih kriterijum za ispravnost izduvnih gasova (koeficijent apsorpcije svetlosti) tri puta blaži za domaća vozila i ona koja su prvi put registrovana pre 1. marta 2014. godine. U nadležnom ministarstvu kažu da će ova odredba sigurno biti promenjena, a očekuje se da nivo emisije izduvnih gasova kod svih vozila, kao što je i logično, bude propisan u skladu sa godinom njihove proizvodnje i Euro normom koju ispunjavaju, a ne sa godinom prve registracije u Srbiji. Dobro koče, a neispravni Drugi veliki problem zbog koga bi mnoga potpuno ispravna vozila mogla da budu proglašena neispravnim, biće samo privremeno rešen. U pitanju je takozvana ''ovalnost kočnica'', zbog koje smo već imali slučajeve da potpuno ispravni automobili ne prolaze proveru na onim tehničkim pregledima koji su već počeli da rade po novim propisima, dok na onim drugim prolaze bez problema. Evropskom direktivom predviđeno je da neujednačenost sila kočenja po obrtu točka ne sme biti veća od 20%, ali ta direktiva nije obavezujuća i praktično je ostavljeno državama da same odrede da li će ovaj propis primenjivati ili neće. Na primer, ne primenjuju ga ni Crna Gora, ni Hrvatska, ni mnoge druge evropske zemlje sa znatno mlađim i modernijim voznim parkom nego što je naš u Srbiji. Međutim, tvorci našeg Pravilnika su tu odredbu propisali, iako mehaničari tvrde da neujednačenost sila kočenja manja od 30% apsolutno ne utiče na ispravnost kočnica. Kako saznajemo, primena ove odredbe će sigurno biti odložena i to na najmanje godinu dana. preuzeto sa - telegraf.rs Edited April 27, 2021 by neshaoct 3 shuxx, dach@ and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 27, 2021 Ovo za ovalnost budalaština 2 shuxx and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 27, 2021 Apsolutna budalaština. 2 shuxx and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted April 27, 2021 Ja taj pojam i dalje ne kapiram... Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk 2 shuxx and TheWickerMan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 928 Posted April 28, 2021 I ja isto. Šta je ovalnost?Gesendet von OnePlus 8T mit TT 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14860 Posted April 28, 2021 Ovde je objašnjenoSent from my motorola one macro using Tapatalk 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted April 28, 2021 U principu iskrivljenost diskova a ovalnost je u stvari nesto drugo... Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted April 28, 2021 Problem je što zakon donose nepismeni ljudi i neškolovan kadar za datu oblast. Dete u 5om osnovne zna šta je ovalan oblik a šta kriva površina. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока 4 rocket, shuxx, djomla and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted April 28, 2021 Ja nisam stručnjak ali sam mašinac i kapiram da ovalnost nije elpsa nego neujednačena debljina diska po obimu. Praktično, ako je prevelika razlika u debljini javlja se oscilacija na papučici kočnice, što rezultira oscilaciju jačine kočenja. Eto... 3 shuxx, TheWickerMan and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites