Jump to content
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Kako prenosi RTS, ako se usvoje promene Zakona o bezbednosti saobraćaja, od sredine leta procedura tehničkih pregleda biće pooštrena. Nova predložena cena je oko 2.500 dinara i neće moći da se plaća u okviru polise obaveznog osiguranja. Stručnjaci najavljuju i fotografisanje vozila prilikom tehničkog pregleda, koje se već nekoliko godina primenjuje u okolnim zemljama.

 

tehnicki%20pregled.jpg

 

Prema podacima Auto-moto saveza Srbije, svake godine na besplatnom ali dobrovoljnom tehničkom pregledu u okviru nedelje bezbednosti otkrije se oko 25 odsto neispravnih vozila. Pojedine agencije zajedno sa registracijom urade tehnički pregled samo uz dokumenta, a da vozilo i ne ode na tehnički pregled.

 

"Moramo uticati na svest građana da shvate da bar jednom godišnje dođu na tehnički pregled i da je to u njihovom interesu. A ne da idemo po raznim agencijama i mnogi od njih i ne vide tehnički pregled", smatra Spasoje Manojlović iz tehničkog pregleda "Desetka plus".

 

Prema procenama stručnjaka, kada bi se strože primenio zakon, više od 30 odsto vozila bilo bi isključeno iz saobraćaja odmah, i to bez prava za povratak u saobraćaj. Uzrok ovome je loše organizovan tehnički pregled i nepostojanje bilo kakve zakonske vremenske odrednice u kojoj bi vlasnici starijih automobila mogli imati vremena da se prilagode tehničkim standardima koji su prepisani iz pravilnika Evropske unije.

Zato se do donošenja neke ozbiljnije strategije neće ni primenjivati pravilnik o tehničkim pregledima u celosti.

 

"Trebalo bi da primenimo neka od iskustava zemalja u regionu. Na primer, Hrvatska je dala prelazni period od pet godina da se reguliše status starih vozila. Nije merena količina izduvnih gasova... Ona je merena, ali nije uzimana kao osnov za ocenu da li nešto može da se registruje ili ne. Tek kada su se stekli uslovi zakon je počeo da se primenjuje", kaže Branimir Pejović iz MUP-a.

 

Još jedan veliki problem je što vozači pokušavaju na nekoliko tehničkih pregleda da registruju tehnički neispravno vozilo i to im i pođe za rukom ako imaju protekciju. Fotografisanje ili video-zapis koji su propisani novim izmenama zakona to rešavaju.

 

"U tom smislu bih podržao video-nadzor, tako da se vozilo slika. Ne mora stalno, neka se snima svaka dva minuta, neka se samo zabeleži da je bilo, ko ga je pregledao i šta je pronašao, tako bi kasnije neko morao i da odgovara", smatra Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

 

Procena je stručnjaka da zbog nelegalnih aktivnosti oko tehničkog pregleda država godišnje gubi oko milijardu dinara. Na pregled se sada ne plaća PDV, jer se vodi kao besplatna usluga, a kontrolu niko nije sproveo već godinama.

 

Preuzeto sa Rts.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

"U tom smislu bih podržao video-nadzor, tako da se vozilo slika. Ne mora stalno, neka se snima svaka dva minuta, neka se samo zabeleži da je bilo, ko ga je pregledao i šta je pronašao, tako bi kasnije neko morao i da odgovara", smatra Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

 

Po meni bi ovo bilo obavezno...pre 2-3 godine mi trazili ---E tu na pumpi ima oni mali unucici votke...- pa da im donesem 2 komada, jer kao ne radi mi ravnomerno rucna kocnica...

Zao mi samo sto nisam snimao razgovor...isli bi da kupe 2 sajle i da ih namontiraju...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok strozi, ali sto skuplji? Kao da sve vec nije dovoljno skupo, od kupovine automobila, preko registracije i odrzavanja, jos kad se doda i cena goriva ... stvarno su pederi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vise ce da rade, pa treba da slikaju,pa se salju slike, a oni Tottijevi vrsnjaci pa moraju da razviju film pa da posalju postom slike itd itd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da skontam logiku da nesto mora da kosta minimalno toliko i toliko i da ce to kao da poveca kvalitet u stvarima gde nije problem cena nego (ne)primenjivanje zakona... Ako firma koja vrsi tehnicki pregled hoce da uradi dzabe neka uradi, ako neko nece, neka naplati, ako nece niko da ode jer je skupo, zatvori firmu i gotovo. Uopste nemamo koncept ponude i potraznje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na taj način država može da planira priliv PDV-a. Ista priča je i sa osiguranjem i ranije sa cenom goriva... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nece da slikaju ulje na platnu ... svake godine vozim sve starija kola, koja sve manje vrede, a troskovi sve veci!

 

:laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi jeftina :crazy:

Pre poskupljenja bila 11500,posle poskupljenja 16500 :thumbdown:

Skuplja mi registracija od full kaska :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vise ce da rade, pa treba da slikaju,pa se salju slike, a oni Tottijevi vrsnjaci pa moraju da razviju film pa da posalju postom slike itd itd :D

Dok su bili Tottijevi vršnjaci, sve si završavao za pet minuta. A sad kad su ovi tvoji vršnjaci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sećam se, kao klinac, idem sa pokojnim ćaletom na tehnički u PKB - kod Lisičijeg jarka. On je bio padobranac ranije i zna tu ekipu.

Matora Simca, već trula svuda po rubovima, ne koći kako treba zadnji levi doboš.

Navali se ovaj lik iz tehničkog zajedno sa ćaletom kako bi nabacili normu.

Njima kinta za pivo a mi odosmo. Tako se ranije završavalo.

Farovi, izduvni gasovi, fotkanje....

Misaona imenica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes pa onda iza mene 5km ide neki razje*ani vw kombi koji dimi kao dizel lokomotiva iz 19. veka i farovi mu bacaju na sve strane. Bolje ovako, ali jesu pederi za cene. Bitno je da su isekli plate za 10%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ja se slažem da auti moraju biti ispravni. Pogotovo kada su kočnice u pitanju. Ovo su bila neka druga vremena. Ćale je naravno sredio taj doboš odmah posle, ipak terao sitnu decu tim kolima.

Jebe me samo to poskupljenje jer je podvala.
Samo nas dave sa svih strana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kada sam bio klinac na svakom teh pregledu su (naravno osim kocnica) gledali vesanje, emisiju gasova ,rad signalizacije ukljucujuci sirenu i brisace i eventualno podesavali snop svetala.... 

Posle 90ih godina tehnicki se prolazio i bez automobila.

Ja sam tehnicki pregled radio zbog svoje sigurnosti i zadovoljsto mi predstavlja da virnem ispod auta da vidim ima li kakvih promena u odnosu na proslu godinu. Tamo gde radim tehnicki vec drugu godinu slikaju auto na valjcima skupa sa ispitivacem a od novosti je jedino da i ispitivac zaviri pod auto. Nikada me ni nisu pitali jel mi sve radi a kamo li kontrolisali iako su placeni za to.

A sta sada? Kao morat ce raditi ono sto su i do sada morali a nisu a narod naravno mora da plati neciji nerad!

Rezultat skupljeg tehnickog pregleda ce i dalje biti auti koji dime, ksenoni u duginim bojama stelovani u odnosu na mesec, felne i gume obavezno bar 2 broja vece od najvece dimenzije za to vozilo i sve ostalo zbog cega u normalnim zemljama nikome ne bi ni palo na pamet da sa tim izadje na put a kamo li na tehnicki pregled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes pa onda iza mene 5km ide neki razje*ani vw kombi...

Nekima se dešavalo da iza njih ide razjareni VW kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubuduće bolja kontrola tehničkih pregleda

 

bg%20teh.jpg

 
U organizaciji Agencije za bezbednost saobraćaja, Ministarstva unutrašnjih poslova i NATEP-a - Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda, na Sajmu automobila, u okviru pratećeg programa, održan je stručni skup o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja i usvajanju Pravilnika i uslova za tehnički pregled vozila.
 
Učesnici okruglog stola saglasili su se da je neophodno da se izmene i njihovo usvajanje realizuju što pre, jer pripreme već predugo traju. Inače, od 1.300 mesta na kojima se u Srbiji može obaviti tehnički pregled – 1.100 firmi su članovi Udruženja za tehničke preglede. Ovaj podatak govori da se brojne primedbe na firme koje se bave tehničkim pregledima odnose i na članove Udruženja. Zbog toga su predstavnici MUP-a – Uprave saobraćajne policije rekli da nije dovoljno samo učlanjivati firme u Udruženje, već da se o članovima i njihovom radu mora voditi računa.
 
Uz dosadašnje uslove postavljene svima onima koji žele da se bave tehničkim pregledima, u predlogu Pravilnika dodata su dva nova uslova – posedovanje informacione opreme i postojanje video nadzora. Za ove zahteve postoje valjani razlozi, jer su tehnički pregledi vrlo bitni za bezbednost saobraćaja, a sada se dešava da se ili uopšte i ne obavljaju ili se rade samo delimično. Kontrolori će ubuduće morati da poseduju licence, a tehnički pregledi će imati tri godine da se prilagode novim uslovima, od dana usvajanja izmena. Na skupu je najavljeno da se usvajanje Pravilnika očekuje do leta. Predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja najavili su da će se ubuduće posebna pažnja posvetiti licenciranju kontrolora za tehničke preglede i ispitivanju samih vozila. Agencija priprema stručnu literaturu, a organizovaće i stručne ispite za kontrolore. Posebni i veoma važni segmenti kojima se Agencija bavi su i tahografi i homologizacija. Na skupu je istaknuto i značajno unapređenje saradnje sa MUP-om.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto razloga za novo poskupljenje!

Trebat ce im ogromna sredstva za video nadzor celih 300eura!

A sto se tice obuke i strucnih ispita neka rade samo ono ste se je radilo pre 20 i kusur godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekuju nas radikalne promene na linijama tehničkih pregleda

 

171367-registracija.jpg

 

Po svemu sudeći, očekuju nas radikalne promene na linijama tehničkih pregleda

 

Evropska unija se odavno bavi pitanjem ekologije, što je za Srbiju do sada bilo sporno pitanje. Međutim, ovo će morati ubrzo da se promeni jer u protivnom nećemo moći da otvorimo poglavlje 27 koje je planirano za kraj ove godine. Naime, ovo će se ticati i vlasnika vozila, jer će se na drugačiji način obavljati registracija vozila. Novi pravilnik o tehničkim pregledima koji je već pripremljen i koji bi uskoro trebalo da bude usvojen, donosi značajne promene u ovoj oblasti i propisuje strožu kontrolu vozila, tako da overa tehničke ispravnosti više neće biti samo formalnost.

 

Zahvaljujući video nadzoru i pooštrenim pravilima za gubitak licenci koji će pretiti nesavesnim kontrolorima, više neće biti olakog propuštanja neispravnih vozila zarad što bolje prodaje polisa obaveznog osiguranja na linijama tehničkih pregleda. Međutim to ne znači da nas čeka stroža kontrola samo kočnica i drugih sistema na vozilima, niti da pregled više neće moći da se prođe sa oštećenim vetrobranom, što je do sada bilo maltene normalno. Po svemu sudeći, očekuju nas radikalne promene na linijama tehničkih pregleda, u šta su se neki čitaoci magazina SAT već uverili. ''Ne pamtim kad mi je neko na tehničkom pregledu kontrolisao izduvne gasove, kao što mi se to ove godine dogodilo. Očigledno da se nešto menja iako još nije počelo najavljeno fotografisanje vozila koja se pregledaju'' - kaže za magazin SAT, Žarko Stevanović iz Beograda, vlasnik Škode Felicije stare skoro 20 godina, i pita da li je kontrola izduvnih gasova uopšte predviđena prilikom provere tehničke ispravnosti vozila. Ovakvih slučajeva sigurno ima još, a tek će ih biti, jer kontrola izduvnih gasova naravno da jeste predviđena aktuelnim pravilnikom iako taj propis datira još od 1982. godine, ali mnogi današnji vozači za to ne znaju jer im je na tehničkim pregledima u poslednjih desetak godina, verovatno niko nikada nije zavirio u auspuh. Pravila za izduvne gasove za dizelaše su strožija nego za benzince. Naime, kod dizelaa je glavni kriterijum srednja apsorpcija svetlosti. Za one koji su prvi put registrovani u Srbiji pre 1. januara 1980. godine kriterijum je nešto blaži u odnosu na one koji su registrovani posle 1. marta 2014. godine.

 

Kako je bilo u Hrvatskoj?

Pre nego što je Hrvatska i zvanično postala članica EU, njihovi propisi o tehničkim uslovima koji se odnose i na emisiju izduvnih gasova, usaglašeni su sa evropskim. Međutim, primena strožih kriterijuma nije počela odmah nego je period prilagođavanja trajao skoro tri godine. ''Na njihovim tehničkim pregledima uveden je takozvani Ekotest, koji je podrazumevao obavezno merenje i kontrolu sastojaka izduvnih gasova, ali vozila koja nisu ispunjavala pooštrene uslove nisu vraćali, već su im overavali tehničku ispravnost. Međutim, tom prilikom su obaveštavali i opominjali vlasnike da je neophodno da izvrše neku konkretnu popravku kako bi dobili prihvatljive rezultate i ispunili tražene uslove. U tom periodu su se i sami tehnički pregledi uvežbavali da dosledno primenjuju nove propise i da nauče da odgovore na mnogobrojna pitanja iz praktičnog rada. Tako su radili pune dve godine i posle proteka tolikog vremena postalo je sasvim normalno da vlasnik vozila vodi računa o tome kako će proći tehnički pregled zbog loših rezultata merenja izduvne emisije'' - kaže Saša Lakić, koji često učestvuje na međunarodnim stručnim skupovima iz oblasti tehničkih pregleda u regionu. Starija vozila koja, na primer, ispunjavaju normu Euro dva nisu proterana iz saobraćaja, nego se za njih traži da ispune uslove iz njihovog vremena. Međutim, sve neispravnosti moraju da budu otklonjene, a oni sa neispravnim katalizatorima ili DPF filterima ni u snu ne mogu da prođu tehnički pregled ako te delove fabrički treba da imaju, niti je tako nešto ikada bilo moguće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta donose stroži tehnički pregledi vozila?

 

tehnicki pregled

 

Kako prenosi RTS, ako poslanici Skupštine u javnoj raspravi usvoje predlog zakona o bezbednosti saobraćaja, tehnički pregledi za vlasnike automobila starijih od 15 godina radiće se dva puta godišnje. Takođe, prvi put vozila bi se fotografisala na liniji tehničkog pregleda, a biće merena i emisija izduvnih gasova. To bi ukinulo dosadašnju praksu da agencije bez odvoženja automobila na tehnički pregled mogu da produže registraciju. Koliko automobila stvarno bude pregledano na tehničkom pregledu, a koliko prođe bez provere teško je reći, ali stručnjaci kažu da oko 30 odsto vozila ne stigne do linije tehničkog pregleda. Iako je zakonom sve precizirano mnogo toga se ne uradi kako treba.

 

''Uvođenje video-nadzora na tehnički pregled je veoma bitno, da se već jednom reši misterija da li je vozilo uopšte bilo na tehničkom pregledu i da li je on napravljen po propisu'', rekao je Boris Borović iz Tehničkog pregleda ''10 plus''. Takođe se upozorava da se moraju zaoštriti uslovi tehničkog pregleda jer dva puta godišnje na besplatnim i dobrovoljnim proverama ispravnosti vozila, koje organizje AMSS, preko 45 odsto vozila bude neispravno. ''Onda će rezultati biti realni, odnosno biće smanjen broj manipulacija. Takva varijanta je uvedena samo u tom cilju, jer u protivnom da verujemo tehničkom pregledu ne bi nam trebala takva provera'', rekao je prof. Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

Dva puta na tehnički pregled za vozila starija od 15 godina znači i dva puta po 1.500 dinara. Ako se utvrdi neka nepravilnost, popravke će doneti naknadne troškove, što je zanemarivo u poređenju sa rizikom koji donosi neispravno vozilo. ''Suočeni smo sa raznim problemima danas tako da je velika verovatnoća da su takva vozila tehnički više neispravna nego novija vozila'', kaže prof. Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Tehnički pregled često plate osiguravajuće kuće uz polisu obaveznog osiguranja, častivši tako vozače koji im ukažu poverenje. Mnogi za tu uslugu ne izdaju fiskalni račun, zbog čega država ostaje bez miliona dinara godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×