Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Pa da budem iskren verovatnije mi je da ce da te vrate sa tehnickog nego sto ce prvi limiter ikada na 1.9mjet da prodje :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, werp690 said:

Kapiram da bi ona dekarbonizacija tik pre tehnickog dala rezultate na izduvnim gasovima. Samo razmisljam naglas. Radio mozda neko, merio pre i posle? 

 

Glupost, ima efekat kao da sprzis motor pun gas da prodje kroz obrtaje, tako da je sa te strane bacanje para, osim ako se neko boji da stisne gas.

 

Par slucajeva ima da nisu dobili apsolutno nista sa tom dekarbonizacijom, mislim da je to pre svega namenjeno za nove turbobenzince sa direktnim ubrizgavanjem, gde je "karbonizacija" ventila bas izrazena.

 

Mislim da sam pisao, zenina alfa stajala 6-7 meseci jer nije radila (zena, ne alfa :D ), upalili, odvezao ne tehnicki, padne zbog gasova, izadjem na jedan pravac i bukvalno par stiskanja pun gas od 2000-4000rpm i vratim se i prodjem sa 0.5x gasova, dosta ispod dozvoljene granice. 

 

Sto se tice limitera, problem je sledeci, dosta novijih automobila ima limiter u leru, ali kad ubacis u brzinu mozes da turiras dokle hoces, jer ecu detektuje u kojoj si brzini.

Cak i kod nekih automatika, u P ima limiter, a u N nema, a neki imaju i u N.

Na automatiku i nekako da se osiguras ako odradis mapu da ima limiter u P i N (ako nije vec fabricki tako), ali kod manuelca druga prica.

 

Skoda superb npr. saltung ima limiter do 2000rpm u leru fabricki, a ako ubacis u prvu onda sa stisnutim kvacilom ide do nekih 5000rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, PremieRacing said:

Apropo farova, sijalica, projektora i ostalo, negde sam čitao da je u suštini moguće i dozvoljeno menjati sijalicu a sam far mora da bude 'fabrički'. To znači da ako auto ima projektore/sočiva fabrički, možeš da staviš koju god 'sijalicu' hoćeš. Kako onu sa +50%, tako i I xenon, i led... Problem je kad' se far menja, prepravlja.

Ako auto ima xenon, po zakonu bi trebalo da ide projektor+prskalice+autonivelacija. E, sad, imas i onih starijih modela (tipa prvih verzija Stila, neke Lagune) gde je fabricki xenon isao u neku vrstu reflektorskog fara, takodje bez autonivelacije. Kod Stila je to bilo neko staklo preko.

Sto se LED tice, totalna je budalastina to uopste gurati na srednja i duga svetla, tako da me prica oko njih ne tangira. Za klasicne sijalice sa vlaknom koje su pojacane, nema brige.

Bez obzira sto vozim upravo to, ne vidim nista problematicno u kombinaciji aftermarket xenona i projektora. Ako je lepo upucano, moze samo da utice na bezbednost svih. Sto se veoma lako proveri, a po meni je daleko veci problem gomila bezobzirnih i sa obicnim farovima i sijalicama, koji izbijaju oci ostalima i apsolutno ih za*ole za to. I samim tim ocigledno koliko se o tome vodi racuna na tehnickom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Flex said:

Meni uskoro stize registracija. Stisne li ga u crveno, stisnucu ja njega kroz prozor. :D

 

Nema blokadu u leru na 2500 obrtaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni merili na marengu a on trošio 1l ulja na 1000, ostavljao trag iza... Mučenik na tehničkom držao onaj senzor pola metra od auta da bi uklopio nekako :D
Sa multiplom nemam tih problema pa je i njima na tehničkom lakše...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice farova i sijalica, voleo bih pre svega da kontrolisu nivelaciju farova, pa cemo lako za ostalo, posto vozim dosta i po noci vidim da prilican broj automobila ima rastelovane farove, to je uzas jedan.

 

Ranije nisam bio osetljiv na to, jer mi fizicki ne smeta mnogo ocima, pa ajd jbg, ali kako sam jedno 10ak dana vozio dzip uvece magistralom (visi izvor svetlosti, plus mekse ogibljenje pa vise zaljulja da ono na tren zaslepi nekog u kontra pravcu), a osim toga su nastelovani farovi perfektno, ali me uzasno iznerviralo sto su ljudi drkadzije, dolaze sa rastelovanim farovima, aftermarket ksenonima, bodu oci, kasno gase duga svetla itd., ali nedaj boze da ih na tren poklopi cutoff farova, to je odmah blicanje, duga svetla, nula razumevanja.

 

Znaci bukvalno dolazi mi u susret, zaslepljuje me, sve kul, ali ako ga je na delic sekunde pogodio moj far to su odmah duga svetla ili blicanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto mislim

Bila neka rasprava sa SATom na instagramu, zašto ne proveravaju i projetorske farove sa raznim sijalicama,oni se branili time da nemaju farove za to i pitali me da li hoću da im istupim auto (mislili da neću a ja im rekao da hoću ) i posle se ućutali...@Ivan

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sto pominje Vagenovac, pricam vec godinama. Ko iole vozi nocu na otvorenom, to je blagi uzas. Po gradu i ne smeta toliko, dosta sirokih bulevara, ulicno svetlo... Ali neka magistrala - pa to je da ostanes bez ociju, cak i ako po PS gledas u desnu ivicu u mimoilazenju.

Dugo sam u toj tematici i primecujem cak i finese ako osvetljenje odstupa. Razumem neki manji "offset", jer vecinu ljudi to i ne zanima. Ali ne mogu da verujem da su ljudi toliko bahati (jer je nemoguce da za toliko ne vide ili ne znaju) - da dolazis na "T" raskrsnicu i ne vidis da obasjavas prozore na prvom spratu. Ili da znakovi ispred tebe bljeste. Ili da kada autobus ispred tebe krece, projekcija snopa tvojih farova ne ide lagano dole, nego raste naglo uvis... Mislim, mozes da primetis kako hoces, samo ako hoces. A ako je sve ispravno, trazi maksimalno 15 min truda, bar za grubo stelovanje da ne smetas drugima. Koka-zraka koliko volis, uzas jedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedjen sam pogotovo posle ovog iskustva da je to samozivost, bezobrazluk i bahatost, neka drugi crknu samo neka je meni dobro.

 

Aj da kazemo da ima mali broj ljudi koji su operisani od osecaja za voznju, za prostor, pa i za svetlu kao i logiku, ali sam vise puta cuo od raznih ljudi da znaju da su im previsoki farovi, ali nece da spuste, jer oni tako bolje vide.

Dakle svesno drugima smetas jer je tebi bolje.

 

Makar sam smatrao da imaju zrno obraza i da nece druge napadati ako i oni isto tako zaslepljuju, ali jok, dupli standardi, njima se svima moze, ali ratuju sa drugima koji lice na njih :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi jel vi mislite da u Srbalja koji neće da daju 50 dindži za  ZADNJE pozicije, postoji dovoljno ljuCkosti i osećaja za druge?

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj kada munu xenon ili led u Punta mk2b pa dignu farove.... sunce ti biip

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuj, 50 dindži za zadnje pozicije, šta je sa onima što voze sa DRL noću :D Ja bi ih u šaht, komotno. Kamo sreće da se mnogo strožije izdaju vozačke dozvole, manje bi imali ludaka...ono psiho test my ass...pola Srbije vozi više na narkoticima nego pod dejstvom alkohola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga u zadnje vreme vidjam koliko hoces. Padne mrak i pice se samo dnevna svetla :D , a u gro situacija smem da se kladim ko je za volanom, jer je u jedno 90% slucajeva pravilo. Aj' sto oni ne vide ispred sebe, nego sto onda sa zadnje strane najcesce nisu uopste oznaceni...

Jos gora sorta su mi oni koji na starijim vozilima bez DRL voze nocu bez svetala. Pa majku mu, da li je moguce da ne vidis instrumente ispred sebe i da ti to nista ne znaci? Takvima obicno blicam do besvesti, pa ih po mimoilazenju pratim u vozackom retrovizoru i uglavnom "skontaju" sta je u pitanju i vidim da se zacrvene pozicije pozadi. A ima i onih koji nastave tako, neka im je Bog u pomoci.

Generalno je blagi uzas kod nas po pitanju osvetljenja, sankcionisao bih to zestoko dok se ljudi ne unormale.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magla,laloška,prst pred okom se ne vidi... svetla ugašena na bar 30% vozila...
Samo izlete iz magle kao utvare...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najgore kada vidim vozila samo sa DRL po noci koja u vecini slucajeva imaju automatska svetla, pa su morali bas da prebace/okrenu na polozaj prekidaca na poziciju.

 

Dakle namerno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa svetlima je stvar tehničkog pregleda. Pre 30godina su na svakom pregledu  podešavali farove, to je bilo osnovno,  danas kontrolori ne znaju da koriste aparat a kamo li da u džepu drže alat za korekciju snopa svetala. 

Preskup pregled koji traje 5minuta kao i pre samo što auto tamo stoji 30minuta.

Nisam se vozio po Bugarskoj ili Rumuniji ali raštelovani farovi su samo kod nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...