Jump to content
FAS Euroauto Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

57 minutes ago, ivan73 said:

Kako stvari stoje, Braviša će oko 23.04.2021. u mom posedu biti 10 god. sa pređenih celih 100.000km!

Biće to lep dupli jubilej i okrugle cifre za statistiku...:whistle:

Ajd taman lepo da daš pregled šta je sve stradalo (ili nije stradalo) na polovnom automobilu za 100000 km. Mislim sem redovnih servisa i kočnica. Čisto da se i neke predrasude kod pojedinaca kako an polovnim automobilima (da ne kažem FLA grupaciji) samo nešto čeka da crkne kako bi mu sj***lo dan. I to po običaju na kraju meseca pred slavu, novu godinu ili Uskrs :) 

 

Naravno, ako želiš da podeliš sa nama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ću dati uporedo tačno u Evrić sa analizom šbbkbb da sam kupio novog Brava 2011/2012. u  Kompresoru u Rakovici (Imam original cenovnik sa sajta iz maja 2011, doduše dizlo 1.6)!

A lep je bio osećaj da voziš pored salona a tvoj auto unutra na prodaji! :D

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao racunicu za Mareu dok sam je vozio. Presao sam skoro 150000 km za 8 godina pre nego sto sam je prodao i mislim da je cifra bila na oko 6-7000 eur ukupno auto+servisi+delovi (imao sam 2 glupa sudara pa je farban ceo auto). Obrisao sam taj excel fajl i dodao ovaj sad sto vozim. Koliko se secam, promenjena su 3 termostata (vernet koji je za godinu dana vrisnuo, behr i na kraju stavljen reno 4), reparirane viljuske, reparirana creva za servo, amortizeri, opruge, 4 grejaca, kocnice komplet, 2 seta kvacila, repariran menjac (zaglavila lamela na spojnickoj pa je spojnicka menjana pa i set je morao da se menja) i jedan sraf nosaca motora. 

Ali smo se navozali... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 60 evra mesečno, od novembra 2018. godine. U kalkulaciji je sve od registracije do ulja i guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, sveo sam cifre na današnji dan! :pizza:

Teaser: Da li verujete da je razlika između polovnog, 2007. i novog 2011. posle 9 god, 9 meseci i 97100 km X.XXY Eur, gde je X=5, Y=nije bitno, u korist polovnjaka?

 

Od troškova za novi: 10 registracija, 9 malih, 1 veliki servis, 6 guma sa zamenom i balansiranjem (kao kod polovnog) i ništa drugo nije uračunato! (Realno treba dodati prednje diskove i pločice x2, zadnji diskovi x1, pločke x2)

Gorivo sam dao -20% na 1.6 u odnosu na mog 1.9.

Pranje isto.

Vrednost na današnji dan 3500 i 4500 Eur, respektvno (imam dokaz na sajtu polovni automobili , mada bi ja za svoj tražio 4.000 zbog malo povišenog održavanja i spoljnog izgleda :whistle: )

 

Znači: 3 godine star polovnjak iz 2007. i to FIAT (što reče kolega Andreja) u odnosu na 3 god. mlađi, nov Bravo iz 2011. je na skoro 10 god jeftiniji 25%.

Ja reko!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, andreja.micovic said:

Ajd taman lepo da daš pregled šta je sve stradalo (ili nije stradalo) na polovnom automobilu za 100000 km. Mislim sem redovnih servisa i kočnica. Čisto da se i neke predrasude kod pojedinaca kako an polovnim automobilima (da ne kažem FLA grupaciji) samo nešto čeka da crkne kako bi mu sj***lo dan. I to po običaju na kraju meseca pred slavu, novu godinu ili Uskrs :) 

 

Naravno, ako želiš da podeliš sa nama. 

Sa Fiat Ideom 1.3 mjtd 2004 god presao tacno 106.000km za malo manje od cetiri godine ali je "uboden" odlican primerak. Ako ne racunamo registracije, pranje, sijalice, jelkice za tu km je uradjeno sledece.. 

Dva puta menjan set kvacila (Prvi je jako brzo otisao Valeo) 

Akumulator x1

Viljuske Tejovic obe prednje x1

Prednji amortizeri kayaba sa soljama, odbojnim gumama i prasinjarkama

Regulator pritiska goriva brljavio(ociscen i radi i dalje) 

Protokomer

Desni kraj letve x1 i sada opet nevalja

1 grejac motora 

Diskovi prednji 2x

Plocice prednje 4x

Pakne zadnje

Ulje u menjacu 2x

Kociono ulje 2x

Cetkice na alternatoru

Set lanca i lancanika 1x

Optika 2x

Gume ( Ne znam tacno koliko komada, imam negde u evidenciji) 

Nosac kod menjaca x2 i sada opet ne valja

Amortizeri gepeka i opet treba da se menjaju

Malih servisa neka bude 7, 8 komada jer ih radim izmedju 12-15.000km i tada menjam sve filtere sem goriva, njega menjam svaki 2 put. 

 

Mislim da bi to bilo to. Trenutno na autu ima negde oko 200e ulaganja verovatno i manje (koliko ja znam) pa se i to moze racunati u tih 106.000km ali cu to ostaviti buducem vlasniku da ulozi. 

Mozda sam nesto i zaboravio bas cu pogledati sutra u evidenciji ali mislim da je to otprilike to

 

 

 

 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali edit gornjeg posta:

 

Uradio sam i dodatnu analizu za prvih 5 godina ekspoatacije oba automobila i to:

 

1. za moj polovni Bravo 2007.god. sa ostvarenim godišnjim troškovima;

2, za novi Bravo 2011.god sa usrednjenim procenjenim troškovima (znači svake god. +1/10 ukupnog troška - mada se ovo, radi još veće tačnosti, može smanjiti kod novog auta, ali otom-potom!) 

3. Amortizacija za oba auta slobodno procenjena eksponencijalno prema  nabavnoj i krajnjoj ceni - ovo će svakako biti deo koji ćemo prodiskutovati!

 

Nagradno pitanje: posle koliko godina ukupni trošak upotrebe novog FIAT NEW BRAVO  prevazilazi ukupne troškove upotrebe 3 god. starijeg polovnjaka?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlažem da glasate like-ovanjem prethodnog posta:

:rant:-1 god

Cup.png.e617f44250ccd6620ac8edb87aaadb66.png -2 god

:D - 3 god

:blink: - 4 god

:cry: - 5 god

 

 

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surove i tačne cifre, kao i bolno saznanje za zagovornike kupovine novog automobila!  :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih negde za oko 3-4 godine. Pošto si vodio (za mene) veoma zanimljivu statistiku i troškovnik, prilično me zanima rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na glasu!

 

Ljudi, ja sam u ovaj "Projekat" uložio 10 godina i mnooogo vremena (i para).

Podaci za moj auto su u bob tačni (svi troškovi su prebacivani u evre po srednjem kursu dinara na dan troška!) i dati kumulativno na kraju godine, radi  bolje preglednosti.

 

Za novi auto, radi provere računa, napravio sam 4 varijante troškova i to:

 

- 10-o godišnji ukupni troškovi ravnomerno raspoređeni, račun amortizacije, odnosno Trenutne vrednosti (Tv) je proizvoljno od Početne cene (Pc) do sadašnje iz oglasa, (Tc),  nakon n=10 godina;

- 10-o godišnji ukupni troškovi ravnomerno raspoređeni, račun amortizacije po formuli Tv=Pc*(1-An(%)/100)^n;

- 10-o godišnji ukupni troškovi prvih 5 godina umanjeni 50%, drugih 5 godina uvećani 50%, račun amortizacije po formuli Tv=Pc*(1-An(%)/100)^n;

- 10-o godišnji ukupni troškovi prvih 5 godina umanjeni 50%, drugih 5 godina uvećani 50%, račun amortizacije po formuli Tv=Pc*(1-An(%)/100)^n - auto kupljen na kredit od 5 god (60 meseci)- Pc je malo veća!.

 

Prva tri daju manje-više istu sliku. Ovo poslednje je baš ispalo zanimljivo!

Detaljni iznosi, tabele i grafikoni biće okačeni 24.04., na 10. godina od kupovine i pređenih 100.000 km.

Do tada otvoreno glasanje i diskusija. po svim osnovama.

 

Pozzz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su električna vozila zaista (puno) jeftinija od dizelaša i benzinaca?

 

bmw i3 odrzavanje.jpg

 

Električno vozilo ima puno manje pokretnih delova od motora sa sagorevanjem. Uz to, arhitektura je mnogo jednostavnija, a koncept manje osetljiv na habanje. Nema zamene katalizatora, filtera za ulje ili vazduh, ni svećica, kvačila za zamenu ili promene ulja. Ono što vlasnike električnog automobila takođe zanima, pored nabavne cene i potrošnje, jesu i troškovi održavanja. Ali koliko je to manje u poređenju sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem? Izašli smo na tržište i pronašli neke primere marki za poređenje. Iznenađenje je da su brojevi bili prilično različiti.

 

Ford ističe da kod svog potpuno električnog Mustanga Mach-E uštede od više od 60% tokom pet godina u poređenju sa tradicionalnim benzinskim vozilima. Audi procenjuje da su troškovi održavanja električnog automobila više od 40% niži od automobila sa konvencionalnim gorivom. Volkswagen ističe smanjenje troškova održavanja i popravki za 35%, oslanjajući se na podatke nemačkog Instituta Für Automobilwirtschaft (IFA). Međutom, veliki problem je visoka nabavna cena električnih automobila, a i činjenica da je električna energija neretko prilično skupa na punionicama u Evropi. Tako je finansijska prednost električnih automobila trenutno pod znakom pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam uvek taxiste kako ih sluze vozila ( hibridi su ovde kod nas) i jos se niko nije pozalio, a ima ih jos uvek sa prvim priusima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam brava pola godine mislim da sam vec bacio odredjenu sumu novca na njega koje bi ovde ljude slogirala hahahahah, i to sve zbog majstora koji nece da se bave svojim poslom i slicno, za 6 meseci oko1500e sam ulozio u bravca to je cirka 250e mesecno, tu racunamo mehaniku i lickanje auta i gume.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako se i kod mene povela rasprava oko 'jel mora to da se radi?' par puta i bilo je ' ne mora. Evo ti ključevi, ja ću da vozim, ti vidi računa o servisima, gumama, registraciji i ako stane i negde stali smo..." 

Više nemamo tih problema :) čak i kad su nepotrebne stvari u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Branislav said:

Ja imam brava pola godine mislim da sam vec bacio odredjenu sumu novca na njega koje bi ovde ljude slogirala hahahahah, i to sve zbog majstora koji nece da se bave svojim poslom i slicno, za 6 meseci oko1500e sam ulozio u bravca to je cirka 250e mesecno, tu racunamo mehaniku i lickanje auta i gume.  

Ti si bas investirao...Ja nisam toliko u prvih 8 meseci od kupovine, al' negde oko 1000 Eur jesam (bez registracije).

 

@andreja:

Tako moja žena jednom: "Pa što mora 31.10 da se stave zimske gume, nismo na Aljasci itd..." .02.11. pao sneg, po Zvezdari svi igraju klisa. Vratila se s' posla, kaže: "Jutros sam se uverila da treba da radiš baš tako..."

I više ne pravi problem oko održavanja, koje ja plaćam :)

 

P.S. Tema se zahuktava sa elektro / hibridnim automobilima.. Ali to će neko drugi da napravi analizu na 10 god  (posle promene baterije!!!) 

 

GLASAJTE!!!!

 

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...