Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

@danko taj motor je turbo, trocilindraš!

1.6 VVTI je jako zahvalan motor. Stara tehnologija, poput Fijatovog FIRE 1.4, stim što ovaj ima veću snagu, a i menjač je vrhunski. Bacio sam malo pogled na Aurise (pošto pretpostavljam da traži hetč)

Screenshot_2024-03-25-18-37-21-000_com.infostud.android_pa.thumb.jpg.17f771f0e1dcb0a1ba0e2254c5605511.jpg

Da kupujem za sebe, ovo bi bio prvi pik!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, bane1321 said:

Grešiš, ovaj, grešiš sinak! :stuart:

To je 1.6 vvti sa 132ks, ima ga u Aurisu i Korolama limuzinama, 1.5 ima 125ks i ima turbinu i ima ga u Koroli limuzini i u Jaris Krosu.

Sve preporuke za njega, u Aurisu je upareni sa odličnim šestostepenim menjačem.

Ne očekuj malu potrošnju, jer da bi bio dinamičan mora da ide u visoke obrtaje i očekuj dosta šaltanja. Pozitivno je što je dosta jeftiniji za održavanje (pričam u ovlašćenim servisima) od turbo 1.5 motora, a i od ovog 1.2 kog trenutno teram. Negativno je što poslednji put kad sam "šacovao" Aurise bili su skuplji no što su kupovani. Unutrašnji dizajn Aurisa nije svakom dopadljiv, ali je kvalitetan!

Sve ovo ti je iz ličnog iskustva!

Toyotin sadasnji 1,5 od 125 ks ( yaris ) ili 122 ( Corolla ) je atmosferski motor. Valjda znam sta poslovno imam :)

I ne mora u visoke obrtaje da bi povukao. 

Servis mu nije jeftiniji nego za prethodni 1,5 od 111 ks, osim što ovaj od 125 / 122 ima 3 cilindra I svećicu manje ( njega ima kolega ).  A zbog toga pri jakom ubrzanju ima i veoma sitne vibracije.  Na Toyota forumu neki vlasnici Corolli se žalili čak na vibracije unutrašnjeg retrovizora pri forsiranom ubrzanju. 

Troši slično kao stari 1,5 od 111 ks, ali ide značajno bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadati prohtevi se svode na svega par auta. 

Neki od vas su naveli neke motore ali koji se ne prave i ne ugradjuju u modele od 2015 godine a covek hoce od tog godista auto plus da ima 150+ ks. 

On kao da zna sta se ne pravi i to trazi a u zelji da nam dokaze gde je otisla autoindustrija. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/21/2024 at 2:48 PM, Ivan said:

Sta ste se uhvatili za tu Calibru, aman :) ?

Sto rece @OMP i sa cim se apsolutno slazem... A setice se svako ko je vec malo odrastao u to vreme, kada se auto pojavio 1989. - bio je bomba medju "narodnim" proizvodjacima i modelima.

Meni i dan danas lep model, pogotovo zadnji kraj. Mnogo vise mi oci bode enterijer, koji je maltene preslikana Vectra A. Trebali su malo vise da se potrude i bar nekim detaljima probaju da distanciraju te modele.

 

Kao lepi automobili tog tipa kojih je bio poneki i kod nas u onoj nesreci pocetkom '90-ih, a vozili su ih najcesce momci sa one strane zakona - ostali su mi u secanju Toyota Supra (A70). I naravno, mozda i neprevazidjeni BMW serije 8 (E31). Idealno neki 850 CSi :) .

 

Calibra je u ono vreme bila jedan od najlepsih automobila.  Ja sam je imao neke 2004 godine u fabrickom stanju sa motorom 2.0 85 kw koji se najbolje pokazao ali nije imao neke performanse u toj piksli. 

1993-ce sam imao Nissan SX200 i to je bio tad svemirski auto. 170 ks i 7.5s je bilo respektabilno tada ali 12L u to vreme krize i sankcija kad se sipalo iz flasa na ulici....   90-tih sam imao lepih kola kao npr Toyota MR2, Escort XR3i, Kadet GSi 16V, GSi 8V da bih 2006 uzeo Astru Bertone Coupe 2.0 Turbo koja je tad bila jedina u NS sa tim motorom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teska prica oko kola koja treba da ispune navedene zahteve ili starija godista da se traze ili turbo verzije, neki kompromis mora da se nadje

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, danko said:

Potrebna preporuka za kupovinu auta donje srednje klase (Golf klase), godište 2015-2020.

U stvari potrebna je preporuka za motor koji treba da bude u tom autu.

Motor treba da bude benzinac (ili čak hibrid) 1400-2000 ccm, da ima 110-150 KS  ali:

- da nema turbo (ili mehanički punjač)

- da nema komplikovane sisteme tipa: "multiair, twinair, varijatore faze bregastih i sl . komplikacije.

- da ubrizgavanje bude sa klasičnim brizgaljkama sa ubrizgavanjem u usisnu granu (a ne sa ubrizgavanjem u cilindre pod visokim pritiskom - GDI, TSI).

Za sada mi se čini da ove zahteve ispunjavaju Mazda sa 2.0 120KS, pa Toyota 1.5 132 KS., 

Da  li ima još kandidata, bar neki evropski?

 

 

Mislim da bi najrazumniji izbor bio neki Kia/HY model. Hyundai i30 ( 1.4 motor ) i Elantra su sjajna kola, pogotovo Elantra sa 1.6 i 130 i neki konj. Motor pogonjen lancem, dobro trpi i plin, nije veliki potrosac, elastican, skroz ok za svakodnevnu voznju. Auto ima mesta, udoban, prostran, ok gepek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Mislim da bi najrazumniji izbor bio neki Kia/HY model. Hyundai i30 ( 1.4 motor ) i Elantra su sjajna kola, pogotovo Elantra sa 1.6 i 130 i neki konj. Motor pogonjen lancem, dobro trpi i plin, nije veliki potrosac, elastican, skroz ok za svakodnevnu voznju. Auto ima mesta, udoban, prostran, ok gepek. 
I ima ih dosta kupljenih u srbiji.
Kia & Huyndai, i30 + ceed....
Sa malom kilometrazom, redovno servisirani. Ali su im cene... Na nivou...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam gledao Kiu i Hyundai pre nego sto sam uzeo Deltu. Kolega je imao novog Ceed SW posle uzeo Sportagea, kaze da je bio zadovoljan, jedino 1.4 mora malo da se gazi, ne puca bas od snage. Drugi kolega ima i30 stariji (kupio ga novog) i on je super zadovoljan ali isto kaze da mora malo jace da se stisne gas.

U principu solidni autici, ali svaki svaki koji je imao plin mu je radjena glava u nekom trenutku, ne znam razlog, tj nisam se udubljivao sta tacno crkne da li sicevi ili nesto drugo.

Od skupljih kvarova je nesto na servu - kad ode skupo je ko otrov (crklo kolegi na i30 tacno pred istek garancije, srecom)...

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Hvala svima na preporukama.

Pokazaću mu pa neka bira.

Mada, razumem čoveka, u zadnjih 5 godina je prvo vozio VW 1.6 TDI (jer su mu rekli da je to top) i tu je imao muke sa EGR, DPF, turbina, injektori, pumpa goriva, uljna pumpa, lanac.....

Zatim jednog Fiat multiair, (jer s rekli samo benzin)  i tu iz servisa nije izlazio.

Pa mu je ideja bila da nadje nešto jednostavno, sa što manje modernih komplikovanih tehničkih rešenja, do 2.000 ccm i 120-130 KS....

Hoće da bude siguran da će od tačke A stići do tačke B, a ne od tačke A do servisa,...

 

Ja mu nisam mogao preporučiti jer nemam iskustva sa takvim motorima. Zadnjeg atmo sam vozio 90 ih (Mazda 323F 1.6 16V. 90 KS), a od tada samo turbo (dizel ili benzin).

Meni ne smetaju te downsizeing ideje. Jasno mi je da ekološki kriterijumi i želja za smanjenjem težine (čitaj: cene) uz poboljšanje performansi mora ostaviti posledice na pouzdanost.

Trenutno vozim dva TSI-ja, do skora i jednog Multijeta....nadam se uskoro i jednog plug in hibrida (Golf ili Passat GTE). 

E, kada bi mu pomenuo, hibrid, pa plug in, turbo, TSI, baterije, pa DSG...čoveku bi od muke kosa otpala. (iako je nema je nema). 

Ja sam mu prvo preporučivao 1.4 T-jet, računajući da je taj motor relativno jednostavan i pouzdan  uz lepe performanse, ali neće da čuje za turbo.

 

Sve u svemu, znači ipak ima rešenja za njega - sve sam lepo odštampao, pa nek se odluči izmedju ovih nekoliko motora koje ste preporučili.

 

Hvala. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Toyotin sadasnji 1,5 od 125 ks ( yaris ) ili 122 ( Corolla ) je atmosferski motor. Valjda znam sta poslovno imam :)

I ne mora u visoke obrtaje da bi povukao. 

Servis mu nije jeftiniji nego za prethodni 1,5 od 111 ks, osim što ovaj od 125 / 122 ima 3 cilindra I svećicu manje ( njega ima kolega ).  A zbog toga pri jakom ubrzanju ima i veoma sitne vibracije.  Na Toyota forumu neki vlasnici Corolli se žalili čak na vibracije unutrašnjeg retrovizora pri forsiranom ubrzanju. 

Troši slično kao stari 1,5 od 111 ks, ali ide značajno bolje.

Ja sam bio ubeđen da je 1.5 sa turbinom, izvinjavam se!

Ovo za visoke obrtaje sam pisao za 1.6, koji je i jeftiniji za održavanje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nije 1,5 sa 125/122 ks sa turbinom. I izvini ti ako je moj ton zvučao kao prekor, jer mi to ni najmanje nije bila namera :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzgred receno Kum je kupio prosle gpdine Toyotu Camry 2.5 Hibrid novu u salonu i taj auto ima preko 200ks na papiru. 

Vozio sam se pre neki dan u njoj i opet se pokazalo,bar je moj takav osecaj, da papir svasta trpi. 

Nema tu onih ubrzanja niti zvuka....sve u svemu jedan dosadan auto a pre toga je imao Accord 2.0 sa 155ks i posle Mazdu 6 2.0 sa 165ks i ta kola su takodje pokazala kao da nemaju tu snagu nego kao da imaju 100 ks. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Stim što su Korejci uglavnom 1.4 atmo, koji smatram da nije za tu veličinu auta - slično kao i Fijatov 1.4, a recimo ni Tojotin 1.33 koji je išao u neke varijante Aurisa.

Gledao bih 1.6, skoro me je cimer provozao Elantrom 1.6 koja baš dobro ide!

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa sva moderna kola su takva, nema vise onog osecaja ubrzanja, zvuka i cega vec sto imala starija a slabija kola, to je uglavnom lazni utisak ali meni je taj utisak bitniji nego sta kazu cifre.

 

Imao sam ceed sw 1.6 sa 120+ konja, vrlo lepo to ide ono sto sam ja malo probao tu po kraju.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, danko said:

Ok. Hvala svima na preporukama.

Pokazaću mu pa neka bira.

Mada, razumem čoveka, u zadnjih 5 godina je prvo vozio VW 1.6 TDI (jer su mu rekli da je to top) i tu je imao muke sa EGR, DPF, turbina, injektori, pumpa goriva, uljna pumpa, lanac.....

Zatim jednog Fiat multiair, (jer s rekli samo benzin)  i tu iz servisa nije izlazio.

Pa mu je ideja bila da nadje nešto jednostavno, sa što manje modernih komplikovanih tehničkih rešenja, do 2.000 ccm i 120-130 KS....

Hoće da bude siguran da će od tačke A stići do tačke B, a ne od tačke A do servisa,...

 

Ja mu nisam mogao preporučiti jer nemam iskustva sa takvim motorima. Zadnjeg atmo sam vozio 90 ih (Mazda 323F 1.6 16V. 90 KS), a od tada samo turbo (dizel ili benzin).

Meni ne smetaju te downsizeing ideje. Jasno mi je da ekološki kriterijumi i želja za smanjenjem težine (čitaj: cene) uz poboljšanje performansi mora ostaviti posledice na pouzdanost.

Trenutno vozim dva TSI-ja, do skora i jednog Multijeta....nadam se uskoro i jednog plug in hibrida (Golf ili Passat GTE). 

E, kada bi mu pomenuo, hibrid, pa plug in, turbo, TSI, baterije, pa DSG...čoveku bi od muke kosa otpala. (iako je nema je nema). 

Ja sam mu prvo preporučivao 1.4 T-jet, računajući da je taj motor relativno jednostavan i pouzdan  uz lepe performanse, ali neće da čuje za turbo.

 

Sve u svemu, znači ipak ima rešenja za njega - sve sam lepo odštampao, pa nek se odluči izmedju ovih nekoliko motora koje ste preporučili.

 

Hvala. Pozdrav!

Bolje bi mu bilo da bira dobre i očuvane(lepo održavane) primerke nego što bira modele... Moja komšinica satire TDI i miltiair,lepo servisira i ništa opravke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bolje bi mu bilo da bira dobre i očuvane(lepo održavane) primerke nego što bira modele... Moja komšinica satire TDI i miltiair,lepo servisira i ništa opravke
Bas to htedoh da primetim. Bolje da trazi boljeg prodavca, tj savetnika, da kupi auto sa istorijom servisiranja. Svaki auto ako je iole redovno odrzavan, i nije mu skinuto 400 000km sa brojcanika, ima da ga dobro sluzi.
Juce pricam sa komsijom, rodjak mu drzi auto plac. Kupio focusa pre 10 god, kaze samo redovno odrzavanje. Odlicno ga sluzio. Sad ceka da mu rodjak nadje neki dobar auto pa da kupi.


Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Neka kupi auto 2015-2020. kako je zacrtao, ali ne sa 250-300k na satu, već 70-80k i poznatom servisnom istorijom... i neće sigurno visiti po serivisima.

 

ALI, to mora i da se plati, bar 30% više od onih što su puno prešli. Pa neka odluči, da li je spreman da plati odmah i da je miran, ili da naknadno plaća isto to kroz servise. 

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jedan dobro odrzavan, 10 lose odrzavanih. A kad je fabricka boljka (osetljiv sklop) dobro odrzavanje moze samo da prolongira pojavu problema, nikad da je potpuno iskljuci...

Pa crkavaju ljudima kola i u garanciji... Ne mracim, samo kazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg samo nov auto je 95% siguran dok je u garanciji, sve ostalo je macka u dzaku kako god okrenes ali se ne treba previse opterecivati time jer ti ljudi koji obicno gledaju da nadju nesto idealno se uglavnom i zeznu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima puno polovnjaka koji će još dugo i pouzdano raditi, ali treba znati izabrati među gomilom onih koji su nalickani za prodaju. Dobar izbor su polovnjaci kupljeni u SRB, evo na PA nekoliko Kia Ceed sa oko 80 000km na satu. Nebi trebalo da ima problema sa njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Mazdu mogu da kažem da 2.0 Skyactive i 2.5 Skyactive imamo u servisu sa 400000+ km bez i jednog kvara na motoru, samo je jedan ostao bez vode jer je pukla račva od plina, a čovek nije obratio pažnju, pa je otišla glava.

Ponekad, ali vrlo retko ode bobina, pumpa za vodu... Kolega na svojoj 6-ici na 280000 km vozi sve fabrički, kao i većina mušterija. Za održavanje milina, na 100000 se menjaju  svećice, 2 pk kaiša i antifriz, ulje u menjaču i gas :D 

Tako da od mene ide glas za Mazdu ako se nešto računa :D

Da, i automatici su top, nemaju probleme, menja se ulje na 100000-120000 km kao i filter u karteru i gas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu to motori na lanac, kao onaj 2.2? mi smo u firmi menjali na 2.2 motoru lanac na 200k km bas se bio istegao, sad ima 280k i sljaka ok nije bilo nekih bitnih kvarova mahom samo odrzavanje i neke sitnice tipa semering, neki dihtung i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...