MS PK 7734 Posted April 13, 2018 Greska, hteo sam da kazem "premazi tim voskom kojim ces da premazes auto" Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted April 13, 2018 To mi je palo isto na pamet, probacu mozda tako. Cim uradim napravicu temu pa da vidite da li valja il sam usrao A moze mi neko reci sta znaci "spaljen far" ? Citam negdje kaze lik "spalio si far" Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted April 13, 2018 Spalis kad zadrzis polir masinu na jednom mestu vise nego sto sme Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted April 13, 2018 E hvala puno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted May 5, 2018 On 4/13/2018 at 1:42 PM, Transporter131 said: Nemoj sad da se izgubis,slikaj faze i daj neki opis.Naravno i kako izgleda na kraju.Srecni radovi i cekamo da vidimo.... Samo mali update za brata da ne bude da sam pobjegao Probao, usrao u neku ruku Kupio sam razne vodobrusne smirgl papire, od 400-3000 hrapavosti(jeftini su, nasao sam ih gdje prodaju boje,lakove) sam kupio. Kad sam smirglao sve je islo fino, puno sam vode koristio i bilo je cistije i skinuo sam oksidaciju ali nisam imao potrebne proizvode za dalje, pa sam tu stao. Takodje sam kupio bezbojni lak, sjajni sa uv zastitom, ali nisam htjeo da ga koristim da ne userem, pa cu ga ostaviti za branik kad budem farbao. Narucio sam sa eBaya paket od 6-7 eura u kojem imaju razne zajebancije koje su potrebne i to mi je naj jeftinija i najpametnija varijanta da ne uprpastim farove. U paketu ce doci par komada vodobrusnih papira, docice dodatak za busilicu rucnu i uz to dodje ona spuzva za poliranje i dodje par proizvoda koji se koriste tokom poliranja i na kraju da se zastiti. To je najbolja varijanta i najpametnija jer su ti proizvodi(te hemikalije) namjenjeni za plastiku. Dodje proizvod za poliranje i proizvod za zastitu farova sa koji u sebi ima i uv zastitu. Neko je rekao da moze da se koristi onaj proizvod kojim poliram i stitim auto voskom ali to nemojte, nije za plastiku namjenjen. Uslikao sam kako je prvobitno bio far, pa kad sam ga ja usrao, pa cu jos uslikati citav proces kad dodje taj paket za par sedmica i postaviti novu temu da vidite.Ako nista eto bar mi je far sad glatak na dodir, bio je malo hrapav i eto naucite iz mojih gresaka, narucite taj paket, "headlight restoration kit", strpite se mjesec+ dana i to uradite kako treba. Ne treba busilica, moze i rucno ali ce duze da traje poliranje.E sad mi jos samo ostane da naucim sta je to "spaljen far", posto taj izraz cujem, kazu ljudi "pazi da ne spalis far", volio bi da vidim kako izgleda spaljen far i kako do toga dodje i kako to izbjeci pa cu pitati u novoj temi posto na googleu nema nigdje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted May 5, 2018 On 4/13/2018 at 10:17 PM, MS PK said: Spalis kad zadrzis polir masinu na jednom mestu vise nego sto sme Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted May 6, 2018 E hvala na informacijama Jos mi je ostalo samo da vidim kako to izgleda, ako nadjem sliku prije nego sto neko drugi to uradi, postavicu Koliko sam razumio, spali se pri vecoj temperaturi, do vece temperature dolazi ako se polir masina drzi dugo na jednom mjestu, kao sto si rekao, a moze i ako su visoki obrtaji, brze se okrece = brze dolazi do zagrjevanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 29, 2018 Kako polirati farove na kolima? 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted June 29, 2018 ja sam gledao kako ciste sa wd sprejom,pokusao i ja,ok bolje nego sto je bilo ovaj bas profi radi,nanosi pastu srednjim prstom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted June 29, 2018 (edited) Ahaha to sa wd-om traje dok se ne spere ili osusi prakticno nista ne uradi Edited June 29, 2018 by Rile_bg 2 Axic and Danilo1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted November 20, 2018 moje iskustvo sa poliranjem farova. ajde reko da im dam malo sjaja, pocela platika da blijedi, glibava nekako.. prvi korak je bio pranje, pa vodobrusni smirgl papir 1200, pa 2000.. rezultat bio vidljiv poslije 10min., nisam ih skroz matirao, ne znam i jeli bilo moguce tom sitnom granulacijom. e onda je doslo vrijeme za kaladont..opala mi je ruka a rezultat je bio takav da nisam imao snage da slikam, imao sam panut u nesvijest, uzas. zakljucujem da su oni YT uradi sam klipovi, dje se kaladontom polira prevara.. (napominjem da sam i lakirao bezbojnim lakom - specijalni za felne i farove ). imao sam soluciju da odem da mi profi ispoliraju farove ili da kupim pravu pastu za poliranje. Sonax headlight restoration kit (13EUR), odlican, izvukao sam se.. P.S. poliranje Sonax pastom je trajalo 20min.. 1 1 neshaoct and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted November 20, 2018 On 29.6.2018. at 9:27 PM, Rile_bg said: Ahaha to sa wd-om traje dok se ne spere ili osusi prakticno nista ne uradi To je kolega na PD cruseru uradio i što kažeš traje nedelju - dve ili do prvog pranja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted January 11, 2020 E raja ranije sam pisao o poliranju i naucio sam ja mislim sve moguce o poliranju farova pa cu jednom prilikom napisati clanak ovde na forumu(koji mislim da sam obecao ranije) ako mi dozvole moderatori, samo se malko strpite, a vjerujte nije tesko 2 1 Martin, neshaoct and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tesha 18 Posted January 12, 2020 Jel neko radio farove sa acetonskim isparenjima? Vidim na yt dosta linkova u vezi toga. Npr jedan... https://www.youtube.com/watch?v=P6ptFwqq5PQ To nešto baš brzno "polira" palstiku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4033 Posted January 24, 2020 @horvat @gile smederevo mozda ovdje prikladnije? Elem ekipa, zasto posle poliranja farova ne bi trebalo nista od masnoce (tipa vosak i slicno) da se stavi? 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4033 Posted February 25, 2020 41 minutes ago, Bugeera said: A neka folija, providna naravno? Ili svakako mora neki vosak? Nekako bi mi bilo smor da pazim na svako drugo pranje vosak da mećem To najbolje ovde pročitati Može i keramička zaštita (duže traje), vosak je oko 2-3 meseca a folija ako je UV stabilizovana može dugo isto, samo paziti pri pranju. 1 Bugeera reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 11, 2020 Poliranje farova - koliko je efikasno, koliko košta... Farovi su konstantno izloženi raznim uticajima koji utiču na to da matiraju, odnosno da vremenom gube na providnosti, tj. da svetlost kroz njih ne prolazi onako kako bi trebalo. Ova pojava može vrlo negativno da utiče na vidljivost u vožnji, naročito u lošim vremenskim uslovima, kao što su kiša, magla, sneg... Još kada se na njima nakupi nečistoća (prašina, blato), mogu dramatično da izgube mogućnost osvetljavanja puta i dela pored puta. To može da bude izuzetno opasno i po vozača i po bicikliste, pešake, pokvareno zaustavljeno vozilo... Zato je apsolutno neisplativo da ne reagujete na vreme i ne sredite farove koji su požuteli, matirali, zamutili se ili kako god se već narodski naziva ova pojava. Koliko košta poliranje farova? Od 1.000 dinara, pa naviše. U više servisa su nam rekli da cena zavisi od stanja farova, tj. od toga koliko posla će imati majstor koji radi poliranje, modela automobila... Naprimer, u jednom renomiranom lancu servisa koji se generalno bavi automobilskim staklima, rekli su nam da poliranje farova za Golf V košta 3.250 dinara. Definitivno deluje skupo, ali dobijate garanciju da će farovi biti kao novi najmanje 2 godine. Koliko je efikasno poliranje farova? Izuzetno je efikasno. Pogledajte slike ispod. Naravno, podrazumeva se da poliranje uradite u nekoj renomiranoj firmi koja radi sa kvalitetnim materijalima i alatima, i čiji radnici znaju šta rade. Međutim, ekstremno je važno da se nakon poliranja farovi zaštite - odnosno da se stavi zaštitni sloj koji ima višestruku funkciju - između ostalog, štiti od sunčevih UV zraka, olakšava skidanje nečistoća prilikom redovnog pranja, sprečava da se nečistoće uvuku u mikropore (da ih tako nazovemo) u površini plastike fara. Imajte u vidu da kao i kod svakog drugog posla, npr. kod klasičnog poliranja kompletnog automobila, i poliranje farova može da se uradi veoma loše i veoma dobro. Zato se pre poliranja raspitajte i potražite neki proveren servis ili majstora. Kako se radi poliranje farova? Ovo su osnovni koraci: Skida se oštećeni sloj (šmirgl papir od npr. 600, pa naviše, sve do npr. 3.000). Obavlja se poliranje (posebnim sredstvima, alatima, itd.). Nanosi se zaštitni premaz. Naravno, u zavisnosti od stanja farova, možda šmirgl papir, bar grublji, nije uopšte potreban; možda će morati mnogo da se šmirgla ukoliko postoji neka dublja ogrebotina; možda nešto treće... Uradi sam rešenja-koliko su efikasna? Zavisi koje ''rešenje'', zavisi koliko je plastika fara već matirala, zavisi koliko je vlasnik auta spreman da se potrudi, koliko vremena da potroši, da li je uopšte dovoljno informisan da bi mogao to da obavi kako treba. Zaboravite na razna ''uradi sam'' rešenja koja deluju suviše lako. Od kada postoje mediji, postoje i naslovi koji služe samo da vas ''navuku'' da kliknete na taj tekst ili kupite taj časopis, od magičnih dijeta, preko skandaloznih i šokantnih izjava poznatih ličnosti, do poliranja farova. Naprimer, pasta za zube... Verovatno ste i iz prve ruke čuli da pasta za zube čini čuda. Međutim, postoji milion vrsta paste za zube sa različitim nivoom abrazivnih karakteristika, nije svaka plastika na svakom faru ista, nisu svi farovi iste starosti, nisu svi matirali i oštećeni do istog nivoa, itd. Neko će da uzme svoj auto iz 1993. koji je decenijama bio parkiran napolju, koji je išao na pranje jednom godišnje, na čijim farovima ima zalepljeno toliko nečistoće (koja ne može ni da se skine redovnim pranjem) i da zatim izriba farove pastom za zube i običnom krpom, mekom ili grubom stranom sunđera za sudove. Naravno, kada upornim trljanjem skine samo deo nečistoće, farovi će u dobroj meri ''progledati'', pa zatim kreću priče, sa sve živim svedocima koji znaju kakvi su farovi bili ranije, da je pasta za zube sjajno i jeftino sredstvo za poliranje. Da ne komplikujemo dalje - proguglajte i naći ćete razna sredstva za ''uradi sam'' poliranje farova, od najjeftinijih pasti do čitavih setova sa raznim emulzijama, ''sunđerima za poliranje'', itd. Na vama je da odlučite šta želite i šta vam se više isplati. Od kada se koriste plastični farovi? Otprilike od početka 90-ih godina. Počeli su da se koriste zbog prednosti kao što su manji troškovi, bezbednost pešaka, manja masa, veća otpornost na lom, novi dizajnerski trendovi. Nažalost, za razliku od stakla, plastika nije tako otporna na spoljne uticaje. Zbog toga i imamo ove probleme sa matiranjem farova. Naglasimo da novi automobili iz fabrike stižu sa uglavnom dobro zaštićenim farovima, ali ta zaštita vremenom nestaje. Autor: Dragan Romčević preuzeto sa - polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted September 11, 2020 Ja polirao pre neki dan kod nekog lika sa instagrama, 1000din oba fara, skroz ok ispalo. Videcemo koliko ce da traje. 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 5, 2021 Nije bas stelovanje, ali bzv mi da otvaram temu : https://www.lidl.rs/sr/p/za-tockove-uvek-spremene-za-put/set-za-poliranje-farova/p30417 Misljenja, iskustva oko nekih slicnih DIY setova? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 5, 2021 (edited) @horvat Bas se spremam da malo uglancam farove na Bravu. Imas za trunku vise para malo ozbiljnije stvari. U "Okovu" (bivsi "Merkur") na Kosi, imaju Sonax-ov set za reparaciju za 1700 kinti. Sadrzi smirglu u nekoliko granulacija, polir pastu i premaz za zastitu. Mogu da se urade 2 kompleta farova (2 para). Za iste pare (takodje u "Okovu") imas i Turtle Wax set za reparaciju. Razlika je sto ima neku tecnost (Clarifying Compound) kojom se far polira pre i posle smirgle (takodje je u kompletu nekoliko granulacija). Plus maramice sa zastitnim premazom. Znam ljude sa blago matiranim farovima, kojima je samo ovaj Compound resavao problem (bez smirglanja ). Mana je sto imaju zastitni premaz za samo jedan par farova, a ostane ti sve ovo ostalo za izvoz. Na ove komplete mislim: Svakako imam mnogo vise poverenja u njih, nego u neke No Name proizvode iz Lidla. Dalje, od Turtle Wax imas i varijantu za sitnije dorade (Cleaner i Sealant): PS: Ako nekome zatreba info, imenjak se raspitivao za xenone za Giuliettu kod Kacimbasa, pa mi je usput pitao i za farove - poliranje je kod njega 30 EUR, sa keramickom zastitom. Edited April 5, 2021 by Ivan 2 djomla and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nebek 1418 Posted May 1, 2021 Postoji "trik" koji su koristili časovničari: alkohol + talk za bebe + pepeo od cigara, u željenoj srazmeri. Više pepela veća abrazivnost, ali ne bilo koji pepeo već baš od cigara jer ima veliku finoću. Lično sam sebi polirao staklo od sata, jedino što je potrebno više ručnog rada odnosno trljanja. Ako se primenjuje za satove onda sigurno može i za farove. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted May 1, 2021 Farovi su plasticni u odnosu na satove koji imaju staklo, tako da moze da bude samo mnogo puta lakse Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 2 alfini0507 and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted May 12, 2021 (edited) Konacno uhvatih malo vremena na odmoru, pa pored skitanja, jedno popodne posvetih farovima na Sportu. Autic bas lepo sluzi, od avgusta i malog servisa i ugradnje OEM nosaca za naocare nista nisam cackao - pa reko' da picnem makinu . Sto se funkcionalnosti tice - farovi su vrlo dobri, sa "CN Light" 4300K ksenonima. Estetski - prednji deo farova je takodje dobar i sacuvan, ali se uhvatilo trunku neke patine sa gornje strane, koja je maltene pod 90 stepeni izlozena suncu. Je*o ih dizajn , iduce kupujem nekog kockastog Golfa. Matori se takodje zezao sa farovima na svom autu, nesto pre mene. On je koristio Sonax set i rezultati su bili odlicni. Cena za taj set je bila 1580 kinti u "Okovu" na Kosi, moze da se iskoristi za 2 kompleta farova (tj. da se ispoliraju farovi na 2 vozila): Set se sastoji iz sledecih komponenti, tj. procedura je sledeca: 1. smirglanje sa granulacijom 3000; 2. smirglanje sa granulacijom 5000 (dobijate i mini nosac/drzac za isecene komade smirgle); 3. iza toga su farovi blago matirani, tj. skinut je gornji sloj, pa ide fino poliranje sa prilozenom pastom (dobijate i 2 sundjercica za poliranje); 4. na kraju ide zastita, sa Sealant-om (2 pakovanja, svako pakovanje za po par farova); U setu se dobijaju i pamucne krpe, bukvalno sve sto je potrebno za DIY varijantu. Ja sam se napravio pametan i uzeo da probam sa Turtle Wax Headlight Restorer, cisto da uporedim. Cena je podignuta sa 1700 na 2000 kinti, takodje u "Okovu" na Kosi. Set je em skuplji, em samo za jedan par farova. Tacnije, potrosi se sve sem Clarifying komponente, pa im pakovanje i nije bas prakticno. Evo mog iskoriscenog seta: Pakovanje/procedura je malo drugacija, napomena da kod TW nema pamucnih krpa koje morate sami da pripremite: 1. farovi se prvo dobro istrljaju sa Clarifying Compound. Sredstvo koje vrlo lepo izvuce patinu iz plastike. Ukoliko su rezultati dobri, ide se odmah na korak 4; 2. u suprotnom, ide poliranje sa 4 granulacije (na 2 jastucica), koristeci Spray Lubricant; 3. iza poliranja se ponovo nanosi Clarifying Compound; 4. nanosenje Base Coat (ovde je na maramici, a ne u tecnom stanju kao kod Sonax-a); 5. nanosenje Sealing-a (takodje na maramici); Evo kako je kod mene to islo u slici i reci, sa cim sam bio zadovoljan, a sa cim ne, kako smo se pripomogli , itd... Prvo sam trakom zastitio boju oko farova. Po postupku opisanom iznad, prvo krecem sa Clarifying Compound. Potrebno je energicnije trljanje, sredstvo vrlo lepo izvlaci patinu koja se vidi na krpi: Posle ove komponente, farovi se dobro ociste. Ukoliko ste zadovoljni - ovo je dovoljno i farovi se mogu zastiti sa Base Coat i Sealing-om i tu je kraj. Kod mene je rezultat posle prve faze (Clarifying Compound) bio ovakav: Komotno sam tu mogao da zavrsim i nanesem zastitu. Za jos detaljnije ciscenje, ide se na blage smirgle, cije su granulacije oznacene od 1 do 4, naravno uz stalno kvasenje sa prilozenim sprejom: Radi se dok se ne dobije cisto bela tecnost. Kao rezultat, dobijaju se blago matirani farovi u tom trenutku: Iza toga krece jos jedna ruka finog poliranja sa Clarifying Compound. Ali u mom slucaju, tu krece "zvrcka" - farovi jesu bili primetno bistriji, ali ne onako kako sam ja ocekivao. Da apsurd bude veci, cak mi je delovalo da je bolji rezultat bio posle samo prvog koraka . I tu u pomoc priskace polir pasta iz Sonax seta . Uz trunku ribanja sa njom, farovi su zablistali kako sam i zeleo: Iza toga, krece zavrsna procedura sa TW setom - nanosenje Base Coat i Sealant-a, rezultati po mom skromnom misljenju odlicni za DIY varijantu: Farovi se sa TW suse 24h (sa Sonax par sati), kada se sve "zapeklo" i ocistilo izgleda ovako: I na kraju, meni najbitnije - funkcionalnost. Fotke sa upaljenim 4300K ksenonima, gde se vidi kako je staklo lepo ocisceno. Na nocnoj slici sam efektima pokusao da "ubijem" jacinu ksenon sijalice (vidi se po ubodnoj poziciji sa vlaknom) - kako bi se lepo videlo kako je staklo bez riseva i tackica: Summa summarum - prezadovoljan rezultatima, a jos vece uzivanje za entuzijastu je kada se poslic samostalno uradi. Sto se poredjenja setova tice, pro et contra: TW + : Clarifying Compound, ako su vam farovi solidno sacuvani, dovoljno je tretiranje samo sa ovom komponentom. Jednostavno, brze, ne smirgla se povrsina fara, iza toga ide samo zastita. Takodje, ove komponente vam ostaje za nekoliko pari farova; TW - : visa cena, set dovoljan samo za 1 par farova (sem pomenute Clarifying Compound), potrebne dodatne pamucne krpe, ocekivao sam malo bolji rezultat pre nanosenja zastite (ispravljeno sa Sonax polirom); Sonax + : polir pasta, daje vrlo lepe rezultate. Set je dovoljan za 2 para farova, sve potrebno za rad dolazi u sastavu seta. Povoljna cena, par farova se moze srediti i zastititi za 790 din; Sonax - : ako su farovi bolje sacuvani, za mene je minus sto se odmah ide na smirglanje/poliranje. To jesu blage granulacije, ali to u TW setu resava Clarifying Compound, rezultati se vide na mojim slikama; Eto, odvojio sam malo vremena da islikam, ispisem i uporedim setove - nadam se da ce koristiti kolegama. Kasnije mogu da dopisem kako se koji Sealant (zastita) drzi i odoleva vremenskim i uslovima na putu. Edited May 12, 2021 by Ivan 7 1 ISV_01, Nebek, Pluto and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted December 12, 2022 Polimerizacija farova – šta je to, kako se radi, koliko košta, „uradi sam“? O poliranju farova smo pisali u tekstu Poliranje farova – koliko je efikasno, koliko košta... Međutim, farovi mogu da se srede i na drugi način. Reč je o polimerizaciji. Polimerizacija farova nije velika novost. Prisutna je nekoliko godina kod nas. Međutim, mnogi vozači i dalje imaju razna pitanja i nedoumice. Koliko košta polimerizacija farova? Cene se kreću otprilike od 2.000 do 4.000 dinara. Treba imati u vidu da ne rade svi servisi polimerizaciju istim proizvodom, pri čemu cene setova za polimerizaciju mogu drastično da se razlikuju. Kolika je garancija na polimerizaciju farova? Zavisi od onoga ko radi polimerizaciju. U nekim servisima su nam rekli da je garancija 2 godine, napomenuvši da toliko mogu da daju iz prostog razloga što samo toliko dugo rade polimerizaciju. Ne mogu da garantuju na duži period pošto nemaju dovoljno povratnih informacija. Neki servisi daju garanciju 3 godine. Nezvanično mnogi i kod nas i u inostranstvu tvrde da polimerizacija održava farove u odličnom stanju 3 do 5 godina, što naravno zavisi od toga koliko se auto vozi i u kakvim uslovima, gde se parkira i slično. Prednosti i mane u odnosu na klasično poliranje farova? Mnogi servisi kažu da polimerizacija ima mnogo prednosti u odnosu na klasično poliranje. Od boljeg izgleda farova, preko dužeg vremenskog perioda zaštite, do bolje zaštite od raznih uticaja. Koja je „tajna“ polimerizacije? Teško je naći detaljno i pouzdano objašnjenje kako u stvari polimerizacija „funkcioniše“. U servisima smo dobijali razna objašnjenja. Na sajtovima proizvođača nema korisnih informacija po tom pitanju. Na primer, dok jedni kažu da se polimerizacijom nanosi sloj polimera na far, drugi tvrde da se zagrevanjem specijalne tečnosti dobijaju isparenja koja hemijskim putem „tope“ površinski sloj fara, koji zatim gotovo magično postaje kristalno providan – kao potpuno novi far. Da li osim tog „topljenja“ materijala od kojeg je far izrađen dolazi i do još nekih hemijskih reakcija koje obezbeđuju zaštitu od UV zračenja i fizičkih oštećenja – nismo uspeli da saznamo. Neki strani servisi koji rade polimerizaciju farova tvrde da dolazi do određene hemijske reakcije i da se kao rezultat na površini fara dobija tanak sloj takvog materijala koji je veoma otporan na sunce, mehanička oštećenja, hemikalije, itd. Da li se nakon polimerizacije nanosi neka zaštita na far, kao nakon poliranja? Kako su nam rekli u gotovo svim servisima koji se bave polimerizacijom, ali i kako piše u raznim uputstvima/objašnjenjima, nakon polimerizacije nije potrebno da se nanosi UV zaštita, folija, keramička zaštita ili bilo šta drugo što štiti od UV zračenja, kamenčića i svih drugih uticaja. Kao što smo već rekli, navodno se nakon polimerizacije dobija „novi“ sloj na faru koji ima takve karakteristike da mu nije potrebna nikakva zaštita. To naravno ne sprečava vozača da ipak stavi neku zaštitu ukoliko želi, a ponegde čak i savetuju dodatnu zaštitu. „Uradi sam“ polimerizacija Polimerizaciju farova možete da uradite i sami. Nije neophodna nikakva specijalna oprema. Dostupni su setovi koji uglavnom sadrže sve što je potrebno. Cene tih setova mogu drastično da se razlikuju, u zavisnosti od toga o kojem je proizvođaču reč, koliko tečnosti za polimerizaciju se dobija, kvaliteta tečnosti i prateće opreme, itd. Ukoliko odlučite da sami radite polimerizaciju, imajte u vidu da je ta tečnost prilično otrovna, pa savetujemo da obavezno nosite rukavice i masku, mada ni zaštitne naočare neće smetati. Inače, u nekim setovima se dobija i maska, pa ne morate posebno da je kupujete. Sama procedura nije naročito komplikovana. Trebalo bi u setu da dobijete uputstvo, a i YouTube ima mnoštvo video klipova sa objašnjenjima. Farove treba pripremiti šmirglanjem, praktično kao da radite klasično poliranje, ali se staje na „pola puta“, odnosno koristi se papir samo do granulacije 1200. Ne ide se preko toga. U nekim setovima dobijate i krep traku za zaštitu delova oko fara i šmirgl papir u više granulacija. Najgrublju granulaciju možda ne morate ni da koristite ukoliko far nije u lošem stanju. Sve može da se uradi ručno – nije vam potrebna mašina za poliranje. U svakom slučaju, kvalitetna priprema šmirgl papirom je izuzetno važna, kao i detaljno čišćenje fara pre same polimerizacije. Nakon korišćenja najfinije granulacije far će biti matiran i neprovidan, ali to ne treba da vas brine. Zatim sipate tečnost za polimerizaciju u posudu za zagrevanje, montirate poklopac sa „levkom“, odnosno mlaznicom na koju izlazi para, uključite u struju i sačekate 5 do 10 minuta. Kada para počne da izlazi, počinjete da obrađujete far tako što sa udaljenosti od oko 1 cm ravnomerno parom prelazite po faru. Istog trenutka će far postati kristalno čist i providan na mestima gde dođe u kontakt sa parom. Budite veoma pažljivi kod obrađivanja gornjeg dela fara, kako vam se ne bi prosula tečnost. Preuzeto sa: polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted January 30 Evo da probam da prenesem svoje utiske o polimerizaciji Moji farovi nisu bili uzasni, ali ih je uhvatilo zutilo na gornjem delu. Set za polimerizaciju sam kupio sa KP oglasa za 2000 din U samom setu je sve sto treba za odradjivanje posla na parkingu, jer radi "na upaljac" a ne na 220V. Najbitnije u celoj prici je da se dobro pripreme farovi, da se posteno osmirglaju. Smirgle koje sam dobio su granulacije 180, 280, 360, 600, 800 i 1200 i tim redosledom sam i smirglao, uz vodu naravno. Posle smirglanja treba dobro oprati farove, ja sam koristio mer glass i ciste pamucne krpe i kada se osuse farovi moze da se krene sa polimerizacijom. Bile mi zauzete ruke pa nisam snimao i slikao sam postupak, ali sve vec ima na YT detaljno, ja samo potvrdjujem da je to tacno tako kao i sto ljudi kazu. Dakle, tecnost koja izgleda neprirodno plave boje se sipa u solju i montira se onaj levak, ukljuci na upaljac i posle 3-4 minuta pocinje da isparava. Ja sam radio bez maske i rukavica, na otvorenom, i ume malo da smeta vetar, oduva paru na drugu stranu. Sva mesta koja nisu dobro osmirglana i koja su mokra NECE primiti polimer. Sam proces je najlakse opisati kao topljenje same povrsine fara, i mora se paziti da se ne dodirne sveza povrsina fara levkom jer ostaje "ulegnuce" - kao da ste prosli ostrim predmetom po istopljenoj plastici. I to moze da se popravi samo ponovnim smirglanjem. Mislim, to su mikronski risevi, nista vidljivo bez detaljnog zagledanja. Meni je trebalo oko sat vremena za oba fara, s tim sto smo cale i ja smirglali oba fara istovremeno, a ja sam polimerizovao prvo jedan, pa drugi far. Tecnost u setu je 300ml i potrosio sam jaako malo, napunio sam trecinu solje i delovalo mi je kao da nije nista ni potroseno, ostatak sam vratio u flasicu. Rezultat, iznad ocekivanja, cale je zinuo u cudu kad je video kako to radi Tako da, ko ume da barata smirgl papirom, ume i da sredi farove. 6 2 knezevic76, Axic, Ivan and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites