Jump to content
FAS Euroauto Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

125 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

Može li jedno pojašnjenje?

Kada kupujem vozilo:

1. fizičkog lica

2. nije registrovano

3. doveženo je na točkovima

4. sve procedure su odrađene do registracije

 

Koja je procedura?

Da li se ide kod notara da se sastavlja kupoprodajni ugovor pošto ne može da mi izda račun kao da kupujem na placu?

Treba da mi da JCI, stranu saobraćajnu, strane tablice, račun iz inostranstva ali me buni ovaj deo oko ugovora između prodavca i kupca.

Da ne bude da se daju novci, a nema ugovora i sl., pa da bude FT1P i ne može se registrovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je auto carinjen na fizičko ili pravno lice? Ako je na fizičko, mora da se radi ugovor i plati prenos.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam par pitanja. Znam da neki ljudi idu sami u osiguravajuce kuce tamo plate osiguranje i posle na tehnicki, ili prvo tehnicki ne znam.

Koja je tu usteda i kako ide redosled radnji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo konkretno. Preko sajta super registracija stigle su mi ponude za moj auto. Od 29.650 do 33.800. Najjeftinija ponuda je bila od firme Dinara u Save Maskovica na Banjici. Na kraju me je izasli sve 32.100, nisam pitao ni kako ni zasto samo sam gledao da odem odande sto pre jer su ljudi totalni bolidi koji rade tamo. Izuzev ljudi na samom tehnickom.  Preko raznih kalkulatora sa raznih sajtova sam izracunao registraciju bez tehickog, svuda je bila otprilike 27.700. Kada na tu cenu dodate cenu tehnickog od 2500din to izlazi 30.100. Ajde da kazemo da je to to. Medjutim sve je izaslo preko  2.000 din vise. Mislim da se teh. pregledi i dalje ugradjuju i nije cudo sto neki ljudi idu sami pa uplacuju. Zamislite tamo gde je cena teh pregleda preko 4000din, i oni sto se ugrade bukvalno samo njima date minimum 50e. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kada imam svoj auto, navika mi je da "po starinski" celu proceduru odradim sam. Odvezem auto na tehnicki (ranije je cesto bio gratis, uz uzeto osiguranje), zbog svoje bezbednosti pogledam licno rezultate kocnica i ostale mehanike, dobijem uplatnice, poplacam, odnesem papire u SUP i na tenane skinem staru i zalepim novu nalepnicu.

Nikada me nije mrzelo, nije neka cifra, vec necu da me priuceni vozaju. Cena je uvek bila maltene onako kako i izadje na kalkulatoru (zbog gratis tehnickog).

Pre godinu dana napravih izuzetak po kupovini Sporta, ostavih agenciji da uradi prvu registraciju (posto sam imao obaveza i oko starog auta). Uz prenet 1. premijski razred, trosak koji bih ja platio za MultiAir 140 KS bi bio oko 26.000 dinara, sa sve novim tablicama i saobracajnom. A to me je izaslo "kljuc u ruke" 32.000 din preko agencije, tako da je pametnom dovoljno, "ugradnja" 25% registracije. Nastavicu da registraciju i ubuduce radim sam, jedino sto ce na iznos kalkulatora (oko 22.000 din) sada biti i trosak tehnickog pregleda vise.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se poklapa cena sa kalkulatorom...moguce da zavisi koji je tehnicki... Meni se samo gorivo ne isplati da idem u krug da skupljam papire.. Ovako na tehnički, popijem kafu i gotovo.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, knezevic76 said:

Nisam najbolje razumeo sad. Ko se ugrađuje 25%?

Agencija, u ovom mom navedenom slucaju. Samo sam dobio novu saobracajnu i polisu osiguranja u ruke, jer nisam imao vremena da se bakcem sa tim ovaj put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ovaj bezobrazluk u državi Srbiji traje predugo! Tehnički pregledi i dalje prave ljude budalama za prenošenje bonusa i tvrde da je to nemoguće i da nije po zakonu!

Nezadovoljan ponašanjem zaposlenih u Henex centru u Zemunu(gde sam inače registrovao 5-6 automobila(u jednom trenutku sam imao 3 auta na svoje ime+zetov+sestrin auto), otišao sam u forsaž prošle godine i tamo uradio tehnički za atest TNG-a. Pomislio sam "ovi su ok, od sledeće godine idem kod njih za registraciju"...

Sada mi ističe registracija, zovem Forsaž i kažem da treba da registrujem i prebacim bonus, radnik se pravi blesav. Daje mi koleginicu koja mi kaže da je to nemoguće! Još me ubeđuje da to nije po zakonu, da se polisa vezuje za vozilo,...posle silnih emisija sat plus, vrele gume,...saopštenja ministarstava, osiguravajućih kuća,...i dalje nas tehnički pregledi prave budalama! Znam da su oni verovatno dobili instrukcije da to rade od osiguravajućih kuća i vlasnika tehničkih pregleda ali ovo je već za pravosudne organe!

Nepoznavanje zakona ih ne oslobađa odgovornosti i prošlo je mislim 5 godina od usvajanja i primene zakona a oni i dalje odbijaju da omoguće građanima ostvarivanje prava koja su im garantovana zakonom.

Danas sam zvao Generali direkciju i dobio informaciju da donesem ili overen kupoprodajni ugovor, ili overenu kopiju istog ili potvrdu iz MUP-a da se auto više ne vodi na mene, kao i staru polisu ili broj iste, i da se bonus automatski prebacuje na novo vozilo.

Ne samo da sam pretprošle godine preneo bonus i dobio popust već su mi uplatiili na račun razliku jer sam prethodne godine platio 4-ti stepen a imao sam pravo na popust koji mi nije omogućen na tehničkom pregledu.

Kad budem imao vremena još jednom ću napisati detaljno šta treba da radite da ostvarite svoja prava jer imate, čini mi se, tri godine rok da prebacite bonus sa prodatog vozila na sledeće koje ste kupili. Dosta je bilo više lopovluka, em je osiguranje poskupelo pre neku godinu zbog tehničkog pregleda 60%, em je sada tehnički poskupeo sa 0 dinara na 4500 dinara, a niko ne vraća cenu osiguranja dole nego osiguranje zadržava tu razliku za sebe. Ko god želi da ostvari svoje zakonsko pravo, slobodno neka mi pošalje poruku, biće mi više nego drago da mu pomognem da ostvari svoja prava. Nije stvar toliko ni para koliko je stvar principa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prekjuce registrovao auto, 32800din me izaslo, mozda cak i skuplje nego prosle godine, a premijski stepen smanjen sa 4 na 3... Henex je u pitanju.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beli82

Sve sam to i ja odavno pisao ;) . Kao i da najmanje zivaca i vremena oduzima protegnuti noge do osiguranja i odraditi sve bez problema. Prebacio premijski razred 1 i na novo vozilo proslog maja, par minuta posla.

Opet kazem, uz neku hiljadarku ustede, takodje i ako (ne daj Boze) napravis udes, placas mnogo vecu narednu premiju iz razreda 4, nego da ti se to desi iz razreda 1, plus koliko godina treba da se vratis na lestvici uvis. Ostavljao sam tabelu koliko "klepaju" ispod default razreda 4, a koliko malo imas bonusa ako ne pravis udese (samo dodatnih 5% popusta godisnje, a maksimalno 15%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kazem da se i dalje ugradjuju ovo sa tehnickog 100%. Sledece godine idem sam da obavim to pa makar i ceo dan odvojio za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh vec da prosle godine ostavih agenciji da odradi prvu registraciju na Sportu - verovatno prvi i poslednji put da sam to ostavio nekom drugom :) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno da je sada svima skuplja registracija jer su klošari digli cene tehničkog na oko 4000 a cene polisa nisu smanjili. Tada su osiguravajuće kuće pravdale poskupljenje upravo zbog toga što su davali procenat tehničkim pregledima, a sada kada više ne daju procenat njima, nisu smanjili polise za 60% nego su te pare stavili sebi u džep a tehnički pregledi su opet nas-krajnje korisnike udarili sa 4000 dinara više. Sada ispada da je radni sat tehničkog pregleda 8000 dinara, a toliko ne košta ni u mercedesovom ovlašćenom servisu...pritom servis ima troškove majstora, pomoćnika, amortizacije alata,...a tehnički od rashoda ima pat(i)ku. Za ovo pljačkanje bih im sada uveo uslove da moraju da imaju opremu kao NASA za Apolo program...kad već imaju basnoslovne prihode - da imaju takve i rashode. Nije ih sramota da kažu da im se ne isplati da rade...8000 dinara x minimum 8 sati, x 25 dana = 13560 evra mesečno! A to je samo računato za putnička vozila, a gde su atobusi, kamioni,...

I to im nije dosta nego hoće da bojkotuju osiguranja jer ne dobijaju od njih više procenat...pa koliko je dovoljno bre, milion evra mesečno a da ništa ne radiš i da nemaš rashode?

Edited by beli82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da kupim punta classic 2010., kako poreska uprava odredi vrednost vozila (znam da na kalkulatorima ima minimalna i maksimalna procena vrednosti) ali kako oni tacno odrede? Koliko mi ukupno overenih ugovora treba za citav proces prenosa i izdavanja nove saobracajne dozvole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yu5eea

 

Poreska gleda katalog AMSS. Bitno je da u katalogu pronađu verziju koju imaš, dakle sa tim motorom, tim brojem vrata, klima (ima ili nema), uopšte sa odgovarajućom opremom. Tu onda vide novonabavnu vrednost, imaju definisane stope amortizacije za svaku godinu starosti (do 10 godina, ako je auto stariji od toga uzima se maksimalna stopa amortizacije, tj. preko 10 godina starosti se više ne oduzima na vrednosti), i tako dobiju vrednost auta na dan kad si došao kod njih. Ali, često se događa da ne mogu da pronađu u katalogu, pa uzmu ono što je približno. Tada bi morali da uzmu prvu sledeću varijantu tog modela sa cenom koja ide tebi u korist, tj. ako već nemaju u katalogu auto baš kao tvoj, onda prvi sledeći sa nižom vrednošću jer načelo je da ne smeju da te oštete... Da li će tako i uraditi zavisi od službenika.

Naravno, neće uopšte gledati katalog ako je u ugovoru napisana veća cena od te. Onda ćeš platiti 2.5% od cene u Ugovoru, a ne one u katalogu (ako je cena u katalogu manja od one u Ugovoru).

 

Original ugovora (overen) za kupca i prodavca. Posle samo iskopiraj taj tvoj original za sve kojima bude trebalo.

Tako su mi rekli kod notara, da je bezveze plaćati overu za 5 primeraka, nego se plati overa za dva (kupac i prodavac uzmu po jedan), a za sve ostale samo kopiraš taj svoj original.

Pitaj i ti kod notara, kazaće ti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko na sajmu naleteo na zanimljivu ponudu za kasko, delimičan kasko ili slično?

Pitao sam u par osiguranja, osiguranje stakala je samo za šoferšajbne i bočna stakla, panorama i farovi ne podležu pa mi se ni ne uzima. 
Ponude za kasko koje sam dobio za Deltu od par osiguravajućih kuća su oko 300 eur, dok je kod AMSO bila premija oko 500 eur. Ali to je full kasko sa min 50 eur učešća. 

 

Da li ima ko da preporuči neko delimično kasko, a da nije DDOR pošto imaju ponudu samo pod određenim uslovima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su prosle godine preporucili Generali osiguranje, posto auto kuca saradjuje sa njima. Tada sam platio ful kasko u iznosu od oko 33 hiljade. Za uslove ic ne znam, ali pogledaj i raspitaj se i kod njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/28/2019 at 8:41 PM, andreja.micovic said:

Da li ima ko da preporuči neko delimično kasko, a da nije DDOR pošto imaju ponudu samo pod određenim uslovima?

Šta bi bio ''delimični kasko''? Koja je svrha plaćanja kaska ako ono ne pokriva npr. slučajeve ''vandalizma'', ili ''obesti trećih lica''? Suština kasko polise i jeste da možeš srediti auto kad se ne zna ko je naneo štetu, npr. kad zatekneš auto izgreban ili udaren/očešan na parkingu, ili padne saksija na njega, ili šta već sve može da se dogodi...ili kad si ti sam kriv za štetu.

 

Misim da je cena od oko 300 evra za full kasko (uz učešće 50 evra ili 5%) skroz korektno za tvoju Deltu. Nisi napisao kolika je osigurana suma, ali pretpostavljam da nije manja od tržišne vrednosti Delte. Zato ništa dalje ne bi ni razmišljao, niti tražio. Platiš na 12 mesečnih rata. Razlika između polise od 300 evra koja pokriva sve živo, i npr. 150 evra koja ne pokriva ništa bitno za kasko, u mesečnoj rati je koliko...10 evra? Čini mi se da je 10 evra premala razlika u mesečnom opterećenju koja pruža apsolutnu mirnoću šta god da se dogodi sa autom. :thumbup: Preciziraj samo oko panorame...to je veoma skupa stvar ako se nešto dogodi sa njom, bolje da pre uzimanja bilo čije polise imaš precizno napisano sa njihove strane šta ako panorama pukne (dođe do njenog mehaničkog oštećenja).

 

On 3/28/2019 at 8:41 PM, andreja.micovic said:

Da li je neko na sajmu naleteo na zanimljivu ponudu za kasko, delimičan kasko ili slično?

Te ponude su im ugavnom ''prevara''. Odnosno, oglase kako su eto dali tokom sajma ne znam koji popust (npr. 50%), a u stvarnosti bude isto ili 1.000 dinara manje nego bilo kog drugog dana u godini. Provereno u praksi pre par godina kad je jedan član Foruma tražio ponudu na Sajmu. Ili, izbace gomilu rizika i onda spuste cenu polise, a ne tako što su stvarno dali popust...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct baš je fora kod osigurane sume. Kasko se kreće od nekih 300 do 500 evra, sve zavisno od osiguranja. 

Na ovo delimičan kasko sam mislio na ponudu kod DDOR-a i Dunava za mini kasko, i kod dunava sam dobio ponudu od nekih 20000 RSD za taj mini kasko koji pokriva sve štete kao i kasko. 

Ovo sam otkrio kada sam bio kod Wienera i tražio ponudu za kasko. Žena mi je na brzinu obračunala, pitala me koliko sam platio auto da ne traži po katalogu, ja rekao šta stoji u ugovoru i paf ona kasko za vaš auto je 15700 RSD. Rekoh, super, aj pošaljite mi ponudu na mejl, da pogledam opcije osiguranja, na rate i u celosti... Stiže mi ponuda oko 50000 RSD za kasko. 

Odgovor koji sam dobio kako sad ovoliko je bio:

Quote

Po katalogu AMSS za takvo vozilo iz 2010 god. vrednost je 2 837.344,00 din

 

Na šta sam samo napisao, ok, to nije istina, znam na koju sumu sam platio porez za prenos apsolutnih prava (koja je kataloška isto).

Pitanje je bilo da li ovo znači da ako ja sutra potpišem ugovor i odem slupam totalno auto, da li će mi zameniti auto ili uplatiti vrednost novog auta? Nisam dobio odgovor.

 

A evo npr ponuda za mini kasko:

 

image.thumb.png.0070f81fe71702b420298c5cfb684fc8.png

 

Identični su uslovi samo je osigurana suma u skladu sa kataloškom vrednošću vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

...za taj mini kasko koji pokriva sve štete kao i kasko. 

Traži spisak svih šteta koje pokriva jedna i druga polisa (mini kasko, i kasko). Bez obzira šta kažu, samo ono napismeno vredi.

Ako si to već tražio i zaista pišu sve do jednog isti osigurani rizici po obe vrste kaska, i nema nikakvog unapred određenog maksimuma budžeta koji se može potrošiti na saniranje šteta, a jedina razlika je u osiguranoj sumi - to je onda neka nova ponuda koju su uveli.

 

1 hour ago, andreja.micovic said:

...i odem slupam totalno auto, da li će mi zameniti auto ili uplatiti vrednost novog auta? Nisam dobio odgovor.

Nikada ti neće zameniti auto.

Ni vrednost novog auta nema značaj za bilo kakve isplate. Od te vrednosti (novonabavne) oni samo moraju da krenu u kalkulaciji. Treba da gledaju u katalogu AMSS Lanciu Deltu kao tvoju (motor, paket opreme). Onda od te sume oduzimaju stope za amortizaciju po osnovu starosti auta, i dođu tako do vrednosti Delte na dan kad praviš polisu. To ti je osigurana suma. Ona se isplaćuje samo u dve varijante:

- krađa auta.

- požar na autu posle kojeg nema ostatka.

Čak ni tada ne dobijaš pun iznos te osigurane sume, nego ga umanje za sve vreme koje je prošlo od momenta zaključivanja polise do dana nastupanja štete. Npr. ako se ukrade auto 10 meseci nakon zaključivanja polise, i steknu se uslovi za isplatu štete po kasko polisi, uzeće tu osiguranu sumu koja piše u polisi i umanjiti je za protok tih 10 meseci, jer je i za taj period autu opala vrednost.

 

Međutim, ona je praktično mnogo bitnija kod totalke (ako dođe do nje).

Kod obračuna totalne štete, kreće se od te osigurane sume, minus vrednost ostataka (slupanog auta), i ono što ostane isplaćuju. Zato je dobro da ta osigurana suma bude što veća. Naravno, dobro je to i za prve dve varijante, ali njihovo nastupanje je mnogo manje izvesno od totalke. Naročito što totalka ne mora da bude neki veliki udes u kome vozač jedva spasi živu glavu, a auto i ne može tehnički da se popravi, nego kod ovih naših auta mnogo je češća ekonomska totalna šteta. To su situacije kada nije bio nikakav posebno veliki udes, ali je toliko stvari za zamenu da se ekonomski ne isplati popravljati (sa aspekta Osiguranja), i onda oni proglase ekonomsku totalnu štetu.

Npr., kod tebe je dovoljno da pukne panorama, polomi se branik, maska, farovi, vezni lim, greda ispod branika, savije malo hauba...i eto totalke.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi potreban mi je savet. Prosle godine u decembru sam prodao svog Punta za sumu od 700 evra i kupcu dao potpuno ovlascenje, isto kao sto se moze videti na slici (da moze upravljati, registrovati, prodati...) s tim da nije naveden vremenski rok, a na istom pise da svu odgovornost oko upravljanja motornim vozilom ili eventualnim posledicama bilo koje vrste snosi kupac.

Covek mi je prodao pricu da nema novca i da ce za mesec, dva prevesti automobil. Danas ga zovem da pitam za prevod i saznajem da je covek klasican preprodavac i da je automobil prodao ( kupcu cije podatke nema).

Znam da sam ispao klasican som, ali sad je pitanje sta pametno uraditi u ovom momentu, bojim se da me novi/buduci kupci ne zatrpaju sa kaznama ili cak nekim optuzbama za pocinjena krivicna dela.

 

1. Interesuje me da li kazne koji novi vlasnik napravi, a da ga prilikom izvrsenja "zatekne" milicija, npr. zaustavljen od strane patrole zbog prebrze voznje se pisu na ime vozaca vozila ili vlasnika automobila u ovom slucaju mene? 

2. Pretpostavljam da sva dela gde vozac nije zateknut u izvrsenju se salju meni kao vlasniku vozila?

3. Da li vredi nesto da odem u MUP i sacinim neku belesku da auto nije kod mene?
4. Pretpostavljam da mogu ponistiti ovlascenje i u MUP-u traziti zabranu registracije?

 

Da li jos nesto mogu/treba da ucinim da umanjim/sprecim  moguce posledice ovog mog nepromisljenog poteza?

ovlascenje primer.PNG

Edited by shell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od prekrsaja. Kazne se pisu vozacu ali nekad ns mogu da utvrde ko je vozio ( radar, crveno svetlo,kamere).. u tom slucaju dolazi poziv vlasniku vozila pa se na sudu dokazuje ko je upravljao. Za neke prekrsaje ide kazna i vozacu i vlasniku vozila ( voznja pod dejstvom alkohola, neregistrovano vozilo..) Mozes da ukines ovlascenje a mozda mozes i da stopiras registraciju , to proveri

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...