Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko

NAJBOLJE KASKO OSIGURANJE U SRBIJI  

136 members have voted

  1. 1. Koje kasko osiguranje je po tebi najbolji izbor?



Recommended Posts

Ma pusti osiguranje, treba prvo da ne odredjuju po kubikazi cenu registracije i da ne gledaju broj motora kao sto se i radi u toj evropi na koju onanisu toliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam problem sa kubikažom ni brojem motora, ali me boli osiguranje. Svakoga boli ono što mu direktno utiče na džep.
Vidi koliko ljudi ne koristi prenošenje bonusa na osiguranje i eventualnu refundaciju novca, ali sam ja iz principa to izjurio. Preneo sam bonus sa Punta(koji je prodat) na Forda, i sledeće godine ću preneti bonus sa Forda (koji je takođe prodat) na Grande...
Baš zato što osiguranja i agencije lažu ljude da ne može da se prenese bonus, zato sam im u SUP-u Zemun pojeo džigericu da mi napišu potvrdu o odjavi vozila...kad treba da uzmu pare prvi su, a kad treba da vrate, moraš i rukama i nogama da grebeš za ono što ti pripada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je sto ljudi nisu upuceni, a osiguranja se prave luda. Skoro sam takodje radio kupoporodaju i naravno preneo 1. stepen sa prethodne polise. Usteda za novi auto je bila trunku preko 2000 din.

Pored pomenute trenutne ustede, ima tu i druga strana strana price. "Cede" po smesnih 5% za svaku godinu bez stete i to za samo 3 ranga iznad pocetnog, tj. maksimalni popust je 15% (na stranu koliko sam im samo para ostavio za ovih preko 20 godina staza, bez i jedne jedine nezgode, da zlo ne cuje). Dok sa druge strane imaju cak 8 rangova ispod pocetnog, sa drasticno vecim procentima uvecanja za svaki razred (+15%, +30%, +50%, +70%, +90%, +110%, +130%, +150%). Pa te za, ne daj Boze svaki izazvan udes posalju 3 razreda ispod, pa em placaj skuplje, em giljaj opet 3 godine da se vratis na prethodni razred.

Sta hocu da kazem - caka je da kad startujes sa default 4. stepenom u koji pokusavaju da nas u nasem neznanju uguraju, u slucaju udesa ides na 7. stepen i placas cak 50% vise. Dok sa izboksovanim 1. stepenom (em sto odmah stedis na manjoj premiji) u slucaju udesa padas na default 4. stepen sa znatno manjim procentom uvecanja. Na sve ovo treba dodati i pokupljenje osiguranja od 50% pre par godina, koje je je provuceno kao trenutno, pa kao i sve ostalo ostade za stalno.

Za prenos premijskog razreda, trazili su mi samo kopiju prethodne polise i overen kupoporodajni ugovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To im je ocigledno i cilj, a kinta samo kaplje. Em tu uzimaju samo tako, em su provukli povecanje od 50% pre neku godinu, koje nam ostade za stalno...

Za bonus/malus imaju formule za izracunavanje, ali evo kako to banalno vizuelno izgleda. Najlakse je pratiti od tog default 4. stepena koji sam boldovao, od koga se startuje sa prvom registracijom (ako se ne prebaci npr. 1 stepen sa prethodne polise):

 

1. stepen – bonus/popust 15%; dobija se ako tri i više godina ne izazoves udes
2. stepen – bonus/popust 10%; dobija se ako dve godine ne izazoves udes
3. stepen – bonus/popust 5%; dobija se ako godinu dana ne izazoves udes
4. stepen – osnovni premijski stepen, koji dobija vozač koji prvi put registruje bilo koji auto na svoje ime (ako ne prebaci svoj stari premijski stepen)
5. stepen – malus/plus 15%
6. stepen – malus/plus 30%
7. stepen – malus/plus 50%
8. stepen – malus/plus 70%
9. stepen – malus/plus 90%
10. stepen – malus/plus 110%
11. stepen – malus/plus 130%
12. stepen – malus/plus 150%

 

Za svaku nezgodu kotrljaju te 3 stepena nize, za svaku zavrsenu godinu bez udesa ides po jednu uvis. Znaci sa (posteno zasluzenim) visim stepenom ti je em niza cena trenutne premije, em niza cena buduce premije u slucaju, ne daj Boze, izazivanja nezgode.

Ocigledno je koliko su mali benefiti za dugogodisnje savesne vozace (na sta se kolega iznad takodje zalio), maksimalni popust je 15%. A evidentno je koliko je drapanje u suprotnom slucaju.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ste upoznati kako prenos bonusa funkcioniše u sledećem scenariju i da li je uopšte moguće.
Naime, imam 2 vozila, jedno je na moje ime, drugo na mamino, tako je registrovano, da ne budu oba na moje. I kod jednog i kod drugog je bonus 1 stepen, s tim što auto koji je na moje ime stoji neregistrovan 3 godine. Planiram da uzmem auto, koji će biti na moje ime, da li mogu u ovom slučaju da prebacim bonus, ili nije moguće zato što ima prekida u osiguranju?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja upoznat, rok za prenošenje bonusa je dve ili tri godine. Nazovi osiguranje i pitaj ih da ti kažu tačno.
Bonus možeš preneti samo uz staru polisu i overen kupoprodajni ugovor. Mislim da ne možeš da preneseš bonus ako nisi prodao auto. Bez obzira što je odjavljen, ti si i dalje vlasnik tog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, bonus se vezuje za vozilo dok je u tvom vlasništvu. Jeste debilno ali je tako. Možeš da imaš dva, tri ili pet auta na svoje ime, bonus ide na svaki auto posebno, a malus samo na auto sa kojim si eventualno izazvao saobraćajnu nesreću. Kada prodaš tj. preneseš auto na drugoga, taj auto kreće od početka, premijski stepen 4.

 

Tako je bilo do sada mada sam ja za to da se kao i u normalnim zemljama uvede osiguranje na vlasnike, a ne na vozila. Lepo imaš istoriju u bazi osiguranja i ako vide da si više puta izazivao nezgode, stave te i rizičnu grupu i plaćaš osiguranje debeeelo...a nama, normalnim vozačima onda mogu da daju neki kršten popust jer im ne izbijamo pare iz džepa izazivanjem saobraćajki.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada sam kupio deltu prosle godine i dosao red da je reg. posto je bila registrovana do avgusta meseca (ja je kupio krajem marta) odem u agenciju i pocnemo proceduru. pitam za bonus, pocnu pa znate to ide na auto, to ovo, to ono. rekoh onda kad se slupam, vi od auta naplatite stetu, ne od mene...

trazim da zovu dunav osiguranje posto od njih stalno uzimam i da ih pitaju da se moj bonus prebaci...tako i bi, prebacen mi je bonus i ostavrio sam popust od 15% samo treba biti uporan...

Osnovni problem je u tome što će vam u mnogim agencijama za registraciju vozila reći da bonus, odnosno premijski stepen koji ste imali kod prethodnog automobila, ne može da se prenese na vaš novi automobil, već da ponovo krećete od „početnog“ 4. premijskog stepena.

Zato ne započinjite proceduru registracije sve dok se ne uverite da možete da zadržite svoj premijski stepen. Objasnite radniku u agenciji da bonus/premijski stepen mogu da se prenesu, ali da zbog toga moraju da kontaktiraju osiguravajuću kuću čije polise osiguranja prodaju.

Ukoliko vam i dalje tvrde da je to nemoguće, obratite se nekoj drugoj agenciji za registraciju ili jednostavno idite direktno u neku od poslovnica osiguravajuće kuće.
 

U svakom slučaju: 

  1. Automobil koji ste prodali mora da bude odjavljen ili prenet na novog vlasnika, odnosno njegova saobraćajna dozvola na vaše ime mora da bude poništena. Zapišite datum kada je poništena.
  2. Ponesite staru saobraćajnu dozvolu, tj. onu od automobila koji ste prodali.
  3. Ponesite original ili kopiju polise osiguranja automobila koji ste prodali
  4. Ponesite kupoprodajni ugovor

Znaci ako ste prodali auto i kupac ga preveo na sebe, a vi kupljeni auto reg, preveli na sebe, mozete da prenesete i bonus...meni su u dunav osiguranju dozvolili to sa deltom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa svim, sem sa ovim delom:

1 hour ago, cika_kole said:

Automobil koji ste prodali mora da bude odjavljen ili prenet na novog vlasnika, odnosno njegova saobraćajna dozvola na vaše ime mora da bude poništena. Zapišite datum kada je poništena.

Trebalo bi da je dovoljan samo overen kupoprodajni ugovor i kopija prethodne polise, bar iz mog iskustva. Pre 2 meseca sam prodao auto, sa nasim kolegom i novim vlasnikom sam u tom trenutku imao samo potpisan i overen ugovor, dok je procedura u Poreskoj tek zapocela (tj. tek predata dokumentacija za porez na prenos apsolutnih prava), nista dalje od toga.

Za novi auto (koji sam ranije kupio) su mi u osiguranju za prenos premijskog razreda na novu polisu trazili samo pomenuti overen ugovor i kopiju stare polise.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro sad svaki sajt prenese vesti malo drugacije, ali mislim da overen ugovor je dovoljan za prenos bonusa...

uglavnom moze i treba insistirati na prenosu svakako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrebni su samo stara polisa i OVEREN kupoprodajni ugovor, ništa više.

Ukoliko ste izgubili ugovor, možete ili da podignete overenu kopiju kod notara gde ste radili overu, ili odete u SUP u kojem je auto odjavljen, i tražite im da vam izdaju potvrdu da ste vi taj auto odjavili tog i tog datuma. SUP je dužan da vam izda tu potvrdu iako su mene u Zemunu pravili budalom ali sam posle četiri sata prepucavanja sa njima isterao svoje i dobio potvrdu.
U potvrdi treba da stoji Marka i model auta, broj šasije, broj motora, god. proizvodnje, zapremina cm3, masa, najveća dozv. masa, snaga u kw, boja, oznaka tablica i podaci vlasnika koji je odjavio vozilo. Meni su napisali i period od kada do kada je vozilo bilo u mom vlasništvu.

Ukoliko neko ima problem sa izdavanjem ove potvrde, slobodno neka mi šibne poruku i detaljno ću objasniti kako se isteruje pravda i ostvaruju svoja prava kod državnih organa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odete u SUP u kome je auto odjavljen i tražite da vam izdaju potvrdu o odjavi vozila. Objasnite da vam osiguravajuća kuća traži pisanu potvrdu radi prenošenja bonusa sa stare polise i da im nije dovoljna poništena saobraćajna jer im je potrebno uverenje sa svim podacima i datumom odjave vozila. Ukoliko imate problem sa šalterskim službenicima koji često nisu upućeni u zakone i procedure, tražite načelnika/cu i objasnite im lepo kakva potvrda vam je potrebna. Svaka policijska stanica izdaje ova uverenja na zahtev vlasnika, i ne prihvatajte njihove priče da oni ne izdaju takve potvrde. Ja sam posle njihovog upornog odbijanja da izdaju potvrdu "malo" povisio ton i pitao ih na sred hodnika da li je njihov zvaničan stav da neće da mi izdaju uverenje za moje vozilo i da neće da pozovu bilo koji drugi SUP, posle čega su pozvali kolege iz verovatno Ljermontove, i posle nekoliko telefonskih poziva su skontali da sam u pravu i da moraju da mi izdaju potvrdu.
Napominjem da samo vlasnik tj osoba na koju se vodio odjavljeni auto može dobiti tu potvrdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caskamo ovde vec neko vreme, pa sacni zadnjih par strana:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na šta je potrebno obratiti pažnju prilikom kupovine auta kako kasnije ne bi bilo pravnih problema?

 

Dakle ne odnosi se na tehničku "ispravnost" ili bolje reći stanje vozila.

Na mnogim oglasima piše npr. "moguća prodaja uz ovlašćenje", "prenost vlasništva obavezan", "Poreklo vozila: Na ime kupca", "Vlasništvo:Ne vodi se na prodavca"

Ček, čiji auto ovaj prodaje, kakvo ovlašćenje!!! Ne kapiram foru!

 

Ako kupim nešto, naročito tako skupu stvar kao auto, hoću da on bude moj, na moje ime, zašto bi se vodio na nekog drugog???

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poreklo vozila moze biti :

 

 - Vodi se na ime prodavca : ovo znaci da je registrovan, ima tablice i saobracajnu dozvolu, i vodi se na ime prodavca. u ovom slucaju se auto odjavljuje, placa se porez, i onda prepisuje, registruje na novog vlasnika (da ne opisujem celu       proceduru, ima vec kako se to radi)

 

 - Na ime kupca: ovo znaci da je auto uvezen, dadzbine su placene, i kupac ce prvi registrovati automobil u srbiji. U ovom slucaju se ne placa porez.

 

Moguca prodaja uz ovlascenje : ovo znaci da je auto registrovan na prodavca, kao i u prvom slucaju, i on dopusta prodaju uz ovlascenje, sto znaci bez da se prepisuje na kupca, ovim se izbegava placanje poreza, ali automobil prakticno ostaje na imenu prodavca. Po meni licno, ovaj slucaj je za izbegavati, mada on samo nudi tu opciju, nije da primorava.

 

Prenos vlasnistva obavezan : suprotnost od prethodno navedenog. Prodavac obavezuje kupca da izvrse prenos vlasnista, gde kupac mora da plati porez i auto ide  na njegovo ime. Ovo je takodje prvi slucaj.

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Sirius9 said:

Ako kupim nešto, naročito tako skupu stvar kao auto, hoću da on bude moj, na moje ime, zašto bi se vodio na nekog drugog???

Zato sto ljudi misle da ce ucariti nesto, ako ne plate porez (plus nova saobracajna i eventualno tablice ako auto ide na drugo registarsko podrucje) i ne prevedu auto na svoje ime. A primera zloupotrebe je gomila, dosta puta je pisano o tome i na forumu. Generalno je savet obavezno prevesti auto na svoje ime pri kupovini i mirna glava.

@Sirius9

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom - ovde mozes da procitas sve vezano za tvoja pitanja. Takodje, dosta korisnih stvari i saveta ima i u ostalim temama u ovom podforumu.

Npr., stvar koja je aktuelna posebno u zadnje vreme, u slucaju da se auto kupuje od fizickog lica koje je vec vlasnik u Srbiji - proveriti da li postoji zalog na tom vozilu, odgovarajuca tema:

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, odlični saveti momci, hvala.

Temu ću da pročešljam za vikend, ovo mora polako da se čita i hvataju beleške :D s obzirom da je zaj*b biznis najrasprostranjeniji kod nas.

A i ovo "zalog na automobilu" jbt, ko bi se setio toga, uzmeš auto kad ono dođe banka i kaže "to je moj auto"...

Rekao bi nov auto najsigurnija kupovina ali gledao sam Potrošački savetnik na YT, ljudi moji, kakvih prevara, ljudi kupe nov auto pa ga nikad ne dobiju ili polovan od poznatije kuće i opet čekaju godinama da ga dobiju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Sirius9 said:

A i ovo "zalog na automobilu" jbt, ko bi se setio toga, uzmeš auto kad ono dođe banka i kaže "to je moj auto"...

 

ja sam se setio toga, a setio sam se i mnogih drugih stvari koje je moguce uraditi, ne samo sa kolima, nego i sa svim ostalim pokretnim i nepokretnim stvarima...

zalozna prava su cudo sta sve moze da se radi s tim, sta sve moze da se zalozi, a pare nikad da nedas banci, e tu dolazi do zaj*ba, ako je zalozen prodati auto, kamion, kombi itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...