Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Zato sto mast zadrzava vlagu time se ubrzava korodni proces na samom navoju ... mada to je nebitno u slucaju ako menjas zimski - letnji set jednom godisnje onda ima smisla stavljati istu da ne zapeknu, ali ako si neko ko to ne menja onda nista ... mozda wd 40 da se ocisti od tog korozivnog sloja i razrade navoji i obrise suvom krpom , ne znam sta bi moglo bolje cistiti od iste - korozije ce uvek biti, i uvek ce zapeknuti. Dovoljno da prenoci napolju odnosno par nocenja (pogotovu zimi i kisnim danima) a kamoli na godisnjem nivou, kad sve to saberes - zapecice uvek.  Kad zapekne, uzmes neki pajser ili nesto i samo ih blago iskuckas pre odvrtanja. I ja sam izvrnuo fabricki kljuc na bivsim kolima zbog toga tako da ih uvek iskuckam , definitivno je pomoglo sto bi i pneumatski pistolj odradio automatski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ja prethodnom autu majstorstavio bakarnu mast. Na ovom sad, nema nista. Menjao sam zimske, letnje. Na 6 mes. Bez problema

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drug, vulkanizer i trapadžija kaže, alu felne zavrne pneumatskim pištoljem čisto da šraf uhvati a onda ručno krstakom. Nikad problema nije bilo.
Problem nastaje uglavnom u servisima kad iz nekog razloga mora da skidaju točak i o damori vraćanju pretegnu samo puštoljem.
Naravno, i vulkanizeri nisu imuni na tu grešku, pogotovo tamo gde se menjaju i kamionske, traktorske gume itd pa ih mrzi da promene siku zatezanja.
Ja sam imao slučaj da na -10 po mrazu dva sata nisam mogao odvrnuti šraf koji je bukvalno bio urezan u felnu. Nakon toga sam otišao da mi ooskida sve šrafove i opet da namestimo. Bukvalno je svaki šraf više manje ostavio trag u aluminijumu.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, shuxx said:

Meni je ja prethodnom autu majstorstavio bakarnu mast. Na ovom sad, nema nista. Menjao sam zimske, letnje. Na 6 mes. Bez problema

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Meni majstor rekao da su menjane  klasicno zimske letnje ne bi zapekli srafovi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Znaci potencijalni problem za nas all-season korisnike...

 

Edit: sta je onda pametno, jednom u 6 meseci otpustiti pa dotegnuti sve srafove (1 po 1 svih 16/20)? Da li to raditi na spustenom ili podignutom autu (poluga valjda ide na spusten pa posle kad se digne se skroz odvrcu kljucem). Neki vulkanizer da nas prosvetli?

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nek zapeknu lako ih ja otpeknem i to jednom rukom klinom i ekstender sipkom, samo da ne puknu i ne ostane onaj deo sa sve navojem unutra ...

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A ako se prska wd s vremena na vreme ?

 

Kod mojih je sledeca situacija, pas rase Japanska Akita mora da overi tockove i svakog dana kada cale i zet dodju sa posla on svaki tocak overi, prosle godine je zet muku imao da skine srafove na 2 tocka postoima alu felne, a cale ima na floridi obicne celicne njega vulkanizer pitao imas li kuce koje ti pisa po tockovima 

Edited by MilanM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ma to se poprska da se skine korozija sa krpom ukljucenom u tretman dakle obavezno mora sloj wd-a da se skine - on skuplja vlagu samo tako i upecice , on fakticki sluzi da se skine korozija ne naulji , wd nema nikakvu ulogu sem ciscenja, cak i za kontakte je los jer pravi fals struju i nikako ga ne koristiti (sem za ciscenje sedimenata, dakle mora se posle ocistiti isti), posle ih pukni nitro razredjivacem da skines skroz sljaku iz riseva dodatno kao i wd sloj :D i bubasvabe ima da begaju od toga :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

WD je valjda skracenica za  water displacement, odnosno sluzi samo da istisne vodu gde ne treba da bude vode... Nije kontakt sprej. Mada se plastike lepo sijaju kad ih naprskas WD-om :)... nekoliko dana do prve kise.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Haha crni wd, to meni sluzi za odglavljivanje neceg korodiralog, ili skidanje krep trake ostatka sto se ne odlepi :D Kontakt sprej ? katastrofalna greska koju su mnogi pravili, da vidis osiguraci na sta su licili imali braon patinu kao taj radikalni ostatak tog wd-a mislim da mu treba mozda 24h da se stvrdne i napravi tu kao lepak braon smesu , sve sam ih pobacao i uzeo nove ;) slabo znaju ljudi sa tim stvarima pa kao citali negde nekog ....

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci, ako nema bakarne masti, stavljati OBAVEZNO tovatnu mast. Ona će sprečiti da dođe voda i da korodiraju šrafovi. Svaki šraf se doteže moment ključem ako nema ne pretezati!

Kada vidite da izbija rđa ispod šrafova, onda znači da su LABAVI (kao na slici).

Od tovatne masti neće zapeći!

Labavi 1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

nece, stoje oni na 1000 i nesto kila cesto tako da ce zapeci manje vise u svakom slucaju, bitno je da nisu stari pa da ne ostane navoj unutra ;) tovatna mast je ok i moji serviseri to lepo odrade i dotegnu, nikad problem, cak rucno ih sam skidam posle nekog vremena tako da su to vise finese ... zimska so i kociono ulje tu cesto obitava pa ono ...  svrha allseason guma mi je bukvalno suvisna, jednom godisnje montaza demontaza i nemora nista od navedenog taman se tad i vidi da li su srafovi porozni ;)

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navoj bi morao biti samokociv, a kad se namaze mascu nemam pojma. Za 25 god sto vozim, nikad nisam mastio srafove (ali jesam imao problem sa pretegnutim srafovima, al pomogao mi covek sa kombijem i cevkom od skoro metar ipo)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U servisu meni su mazali tovatnom mascu posle toga tipa godinu dve , rukom sam mogao da otegnem isto sipka na klin koji ima zenski prikljucak za sraf a prilicno kratak , sa sipkom dodatom na to rukom sam svaki mogao da otegnem, i dobro su ulegli u felnu videlo se tako da je to kod mene bila ok varijanta i momci znaju sta rade e sad, auto mi je u bunkeru na toplom tako da ono , da je bio napolju zimi verujem da bi i tad upeklo.

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ostoja said:

Navoj bi morao biti samokociv, a kad se namaze mascu nemam pojma. Za 25 god sto vozim, nikad nisam mastio srafove (ali jesam imao problem sa pretegnutim srafovima, al pomogao mi covek sa kombijem i cevkom od skoro metar ipo)...

1. Glavčina nosi glavno opterećenje a, da se šraf ne odšrafi to nosi konus na felni i na šrafu (doduše nosi i bočno opterećenje, recimo ono koje se javlja po krivinama). Zatu su posebni šrafovi za točak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obzirom da sam menjam tockove a nemam moment kljuc praktikujem da samo ručno zategnem šrafove koliko mogu. Njih očistim čeličnom četkom i ne mažem ništa. 

Do sad nisam imao problema sa odvijanjem, ako i bude uvek mala poluga od pola metra u gepeku stoji zlu ne trebalo, verujem da će biti dovoljna da se umetne u ključ i nategne malo jače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto sam menjam tockove na musi,ponekad stavim malo tovatne masti na navoj i  kod stezanja,uvek stezem krst kljuc bez poluge,sa polugom,bilo ko nema osecaja koliko je stregnuto.Imam moment kljuc al nikad nisam stezao sa njim,ne znam ni na koliko se stezu tockovi,to bi trebalo pogotovu za aluminijumske fenlne.

Sad bi trebao za vikend da stavim letnje gume

I zanima me kakve su tigrove UHP gume,veoma su povoljne u beocaru,trebaju mi dve pozadi za Alfu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gledaj rezultat za Kormoran UHP (ista sara, isto clanica Michelin grupe):

https://www.tyrereviews.com/Article/2019-Summer-53-Tyre-Braking-Shootout.htm

 

Edit: ima i Tigar na spisku!

 

Screenshot_20240327-213821.png

Screenshot_20240327-215149.png

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kljucevi su pravljeni za ruke a ne za noge tako da koliko mozes rukom da zategnes je sasvim dovoljno
meni se desilo da mi se 10 dana posle montaze guma jedna izbusila i nisam mogao da odvijem tocak

Nisam mogao rukom pa ni nogom pa se kljuc otkacio pa me opalio po cevanici pa sam popizdeo i zvao lika koji mi je stezao tockove da dodje da odvije srafove uspeo je tek sa polugom od 2 metra

Celu familiju sam mu pomenuo vise puta stoka zavija tockove pistoljem
Od tada redovno mazem srafove i sam dotezem tockove mazem sa onim sta mi je pri ruci tovatna, litijumska, grafitna, bakarna..... nema nista lose u mazanju srafova nece se sami odvrnuti u toku voznje ali cu ih sigrno lako odvrnuti ako zatreba
Oduvek mi je bilo ispod casti da zovem pomoc na putu ako mi se probusi guma ali ovi "majstori" me nateraju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Izvini sto se smejem, ali ista stvar...  samo sto ja nisam mogao da dozovem vulkanizera ali mi je stao neki vozac kombija, i veliko mu hvala. Da nije imao onoliku cevuljagu kao polugu ne bi je nikad odsrafili.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 hours ago, ostoja said:

Gledaj rezultat za Kormoran UHP (ista sara, isto clanica Michelin grupe):

https://www.tyrereviews.com/Article/2019-Summer-53-Tyre-Braking-Shootout.htm

 

Edit: ima i Tigar na spisku!

 

Screenshot_20240327-213821.png

Screenshot_20240327-215149.png

Riken,Orium i jos neki naziv su svi isti za Tigar. Postoji mogucnost da je razlika u smesi, no to ne mogu da tvrdim. Da li bi bili isti/slicni rezultati za npr Sava Allweather koja je pravljena kod nas i one pravljene u Francuskoj (posto sam takvu i dobio a ne proizvedenu ovde kod nas).

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sto se zavijanja tockova i brezona tice ,ja ne stavljam nikakvu mast.Ako zapekne sraf,stavi se gedora na sraf i udari cekicem.E sad ,skoro sam imao neprijatno iskustvo gde je neko kad je menjao tockove par srafa uhvatio ukoso i tako usrafio.Rezultat svega toga,sve smo rupe provrteli ureznicom i kupljeno 5 novih brezona.Sada sve to ide glatko kao po loju.Kome god ide sraf iole teže, preporučujem da odradi isto.

 

Edited by danijel55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...