Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Jutros stavio zimske gumice, redovno u Kemopimpeku na Vilinim Vodama, zakazao mesec dana unapred, ja sam im stalna ovca za šišanje (hteo sam da kažem mušterija), najtoplija preporuka i za kvalitet usluge i za cenu:

 

- ležarina gumica od 25.03.2023. do 21.10.2023...........3.250 rsd

- demontaža, montaža, balansiranje, 4 x 1300...............5.200 rsd

 

Ukupno...........................................................................................8.450 rds

 

Pozdra svima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednje AS Dunlop, ima još malo do graničnika istrošenosti, nisam baš merio dubinu, uzbrdo uz Dragoslava Srejovića na malo vlažnom asfaltu, proklizava ju u drugoj i trećoj pri jakom gasu. Sve vreme se pali žuta lampica za kontrolu proklizavanja.


Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do zimskog ili letnjeg granicnika, AS bi trebale imati oba? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam prošao istom rutom po kiši i nisam ga naterao da proklizava kao prvi put, elem, prvi put je kiša tek počela da rominja, i očigledno je kombinacija masnog asfalta i početak kišice učinila svoje.
Ne kažu ljudi džabe da je najgori asfalt kad kiša tek počinje!
Elem, evo fotki prednjih guma, i graničnika, vidi se letnji graničnik, a ima i obeleženo za zimski al ne primećujem gde je na samoj gumi.
Ova fotka na kojoj se vide zimske šare (lamelice) to je prednja, više potrošena, a ova gde se ne vide, još uvek, to je zadnja, novija i manje potrošena.53a720c61cd7d2dd596f9f3ff692a396.jpg02d04fd7bc9a81b8307f48fbf6a543c4.jpg4042c5ace2068e63ce4ec48e51a332c2.jpga39866b31aa8a0ee4ebf72ac4ac26bce.jpg

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko po netu vidim Dunlop AS ima zimski granicnik u samo jednom uzduznom kanalu, a letnji popreko preko svih.

Moguce da ne mozes da vidis dok ne namotas pun levi ili pun desni napred, a pozadi jedino da gledas od pravca lonca. Ili idi sa druge strane auta, tamo se verovatno lakse vidi...

 

1000x1000_dunlop_sport_all_season_1.webp

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što bi se šara (uslovno rečeno kramponi) previše izvijali pa, bi imao osećaj kao da voziš po pihtijama. Mislim da bi bila veća potrošnja goriva i slabije kočile

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ostoja said:

Moguce da ne mozes da vidis dok ne namotas pun levi ili pun desni napred, a pozadi jedino da gledas od pravca lonca. Ili idi sa druge strane auta, tamo se verovatno lakse vidi

Ili je dovoljno procitati vec napisano, od strane bivseg vlasnika.

Covek em kupi, em istestira, em odvoji vreme da sve detaljno napise... Em opet nije dovoljno :P .

Pisao sam sve za tu gumu u sitna crevca, pa i to o cemu polemisete:

On 8/18/2021 at 9:39 PM, Ivan said:

 

IMG_20210813_155050.thumb.jpg.82a99f57b79654f14b5dce1d924a50a3.jpg

 

Na kraju, ovde sam pokusao da u jednom kadru uhvatim letnji (1.6 mm) i zimski (4 mm) granicnik, dubina nove sare je blizu 8 mm (CrossClimate su bile na okruglo 7 mm):

 

IMG_20210812_094010.thumb.jpg.584ed6fb31d37bc0b0757e9f8ecc7698.jpg

 

 

4 hours ago, ostoja said:

Zasto ne prave gume sa 10mm sarom ako je situacija ovako krs?

Vrlo jednostavno - sigurno da bi im se to ne bi isplatilo :) . Pogotovo za AllSeason, na koje bi onda presao prilican broj ljudi. Sa poboljsavanjem njihovih karakteristika, najveca dilema u odnosu na komplete sezonskih ostaje uglavnom trajnost sare, posebno do zimskih 4 mm.

Za 2 mm visine sare, ne verujem da bi nesto gubili na karakteristikama, bar za ove najcesce profile. Cak su u nekim parametrima rezultati i bolji sa dubljom sarom.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma iđa i kod mene na slikama oznake za graničnike, a graničnik za letnju se vidi i između šara, ima ih svako malo, al zimski graničnik nisam našao, ili ima samo jedan negde pa treba da vratim u krug.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno na Sport AllSeason, letnji granicnici (1.6 mm) su ravni i vide se u prvom planu.

Dok su zimski (4 mm) srafirani sa gornje strane i nalaze se u produzetku oznake pahulje na boku gume.

I jedno i drugo sam oznacio crvenim:

 

IMG_20210812_094010.jpg.46cd0783533744131231b7a849a302ab.thumb.jpg.fb1c1ec7f4b749f057fd4a39f6cecca6.jpg IMG_20210813_155050.jpg.1df1ff1a73dc47656693ebe470e38f04.thumb.jpg.f0270ccee0a116b3b92c87d6251e104e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci,

Neka preporuka za zimsku 175/65/14 fiat 500 je u pitanju(doduse 100ks)?

Pozdrav
Nikola

Послато са 2109119DG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo.Da li ima neko iz Novog Sada ko bi imao volje i malo vremena da baci pogled na jedan zimski set R17 felne i gume za X1?Ako ima neko zainteresovan nek se javi..

Izvinjavam se na off-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drugi set su mi 17tice, a za njega idu 205/40/17.
ne znam koliko je isplativo da se kupuju all seasom u toj dimenziji?

Послато са 2109119DG помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Nikola1978 said:

ne znam koliko je isplativo da se kupuju all seasom u toj dimenziji?

To zavisi od toga koliko godišnje prelaziš, da li ti je preko zime potrebna prava zimska guma da te izvuče i ne ostavi na putu ili pak većinu kilometraže pređeš u gradu, na otvorenim putevima koje uglavnom očiste kad su padavine. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram da uzmem All season gume Good Year i da budem miran narednih 5 godina, naravno ako auto ostane u familiji a verujem da hoce! :thumbup:

 

Imam pitanje u vezi rotacije guma: koliko cesto to treba raditi tj.na koliko km?

Hvala

 

P.S.inace letnje su mi takodje Good Year, punih 7 godina ali ne prelazim puno km.

Prezadovoljan, zato bih opet GY.

Letos sam zamolio vulkanizera da ih pregleda s obzirom na godiste i planirano letovanje od 1300km.

Rekao je da su u dobrom stanju i da cak mogu izdrzati i iduce leto :santa:.

Toliko o tome da gume traju 4 godine...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa preporuka je jednom godišnje ili na 10000km, uglavnom. Mada , neki proizvođači, brendovi, imaju svoje propise kad misle da je potrebno rotirati gume, tj na koliko kilometara.
Ali eto ja lično nikada u životu nisam rotirao gume, niti znam ikoga da jeste :)
Što ne znači da ne treba da se radi, samo mislim da je to kod nas vrlo slabo zastupljeno.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotacija- svi imaju razlicito misljenje, ja mislim da gume trebaju biti slicne na svim osovinama, a kako se prednje uvek brze trose, jedini nacin da budu sve slicne je da stavljas na pocetku sezone bolje napred. Znaci nije ideja staviti bolje napred a losije pozadi, vec je ideja staviti bolje napred da bi vecim trosenjem stigle one pozadi. Znaci rotacija prednje i zadnje osovine svake sezone. Teoriskii posle svake 2 sezone budu jednacite. Tako je, bar kod mene i u praksi, sve gume koje sam menjao su bile isto potrosene.

 

Imas i drugo misljenje-da uvek budu bolje pozadi, i trecu opciju da ne rotiras nikada. Kod ove dve opcije moras na nekoliko godina dokupljivati po par guma, jer dve budu kao nove a druge dve istrosene.

 

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ces biti miran 5 godina to zavisi od mnogo faktora (dubina sare, tezina vozila, kilometraza, nacin voznje....) Moje michelin CC su izdrzale tri godine i sada su na 4,2mm sare tj na minimumu za zimu a buduci da taj auto ne vozim zimi izdrzace i sledece leto pa cu pred zimu da kupim dve nove gume koje cu staviti na zadnju osovinu a ove sa zadnje cu prebaciti na prednju i eto rotacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rotiram gume svake 2. godine pri promeni seta,voze se po pola godine pa kontam da je to dovoljno učestalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne rotiram samo kada sumnjam u trap i majstora, ali to je zastarelo razmišljanje. Inače, svake sezone. 

 

Dis sejd, dobrih majstora za reglažu je sve manje, godinama već. Bukvalno ljudi idu u druge gradove ako imaju nešto što nisu Makferson i polukruta a žele da budu sigurni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas da vidim kako ovi iz Tojote misle ovo izvesti sa direkcionim / usmerenim sarama :) (skidanje gume sa felne se ne racuna!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je kolega, ta rotacija koja je Toyota predložila nije primenjiva na sve vrste guma, tj na gume sa usmerenom šarom.

 

BTW Prilikom zamene samo dve gume, Michelin preporučuje da se nove ili najmanje izlizane gume ugrade na zadnju osovinu kako bi se poboljšala kontrola i bezbednost vozila.

 

833b7f0115fd8b0dc1bef708b5a439f7.jpg714bbca879ac38002f4cf33955dcecac.jpg

 

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...