Jump to content
FAS Goran

stex_pb

Members
  • Content Count

    656
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    stex_pb reacted to Mijailović P. in Fiat Nuova Bravo - popravka motorića/klapni digitalne klime   
    Dobro jutro!
    Obrni-okreni tri zavrtnja viska. Hebes majstora bez viska delova  ! Ipak, sve stoji k'o iz vabrike!
    Nego, zahvaljujuci dobrim ljudima (citaj @Ivan)  vratili smo u funkciju veoma bitan uredjaj na autu!
    Za ovu gimnastiku vam treba nesto alata, malo strpljenja i dosta ladnog (pivo) osvezenja!
    Pored raznih Toreksa (od 8 do 40), imbusa (od 3 do 5), treba vam i jedan specijalni 5,5 za zavrtnje na Aktuatorima.
    Ali to ni'e kraj. Za oslobadjanje zavrtnjeva Aktuatora recirkulacije potrban je poseban 5,5 zakrivljeni prstenasti kojeg inace nema "nidje" ! Znaci, rucna izrada!
    Da krenemo:
     

                                               
    Ne bih se posebno zadrzavao oko ovih perifernih delova jer je uglavnom vec obradjivano i relativno poznato.
    Nakon skidanja obloge rucice menjaca, audio uredjaja i komandi klime sa dodacima treba skinuti rashladni odeljak sa naslonom za ruku. Unutar rashladne "police" u dnu se nalazi zavrtanj.
    Sledeci je naslon za ruku pa ventilacioni tunel. Leva i desna obloga ventilacije sada moze da se demontira.
    Nakon ovoga, situacija je prilicno jasna. Poklopac osiguraca je sledeci.   
     

     
    Slika pokazuje odvajanje zastite kolena. U ovoj fazi skinuti i ostavu ispred suvozaca.
    Nemam sliku nakon ove "operacije" ali, prosto je i sve ce se samo kas'ti!  :
     

     
    Skinuti obloge (gornja/donja) upravljaca (imbus 3). Raskaciti konektore oko upravljaca i kruznu antenu na bravi paljenja!
    Za izvijanje zavrtnja vratila upravljaca je potreban nasadni toreks ali u nedostatku je dobar i obican nasadni 10. Samo pazljivo!
    Kada je vratilo slobodno, svuci ga sa rukavca a upravljac "nose" cetiri zavrtnja Toreks 40. Pazljivo spustite upravljac da se ne povredite!
    Km sat drze imbusi (3.) sa gornje i toreksi (20 mislim) sa donje strane iza zavesice. Iza cajgera i izolacije su zavrtnji od table.
    Sa gornje strane table treba skinuti ukrasnu lajsnu sa ventilacionog otvora i osloboditi svetlosni senzor. Pazite da ne pokidate kabal kojim je vezan a
    oslobadjate senzor sa njegove donje strane.
    Ispod, u ventilacionom kanalu su bili skriveni zavrtnji table koje treba otpustiti kako bi uklonili istu. Dobro bi vam posluzio fleksi nastavak za gedoru.
    Ako ste sve zavrtnje izvili tabla bi trbalo da se lako oslobodi pomeranjem na gore i ka sebi. Osecajno!
    Sledeca situacija:         
     

     
    Oslobodite vazdusni jastuk suvozaca. Slika govori:
     

     
    Zanemarite AirBag! Zamislite da je skinut.  
    Armaturu drze zavrtnji u "A" stubovima, levo/desno od ventilacione komore i ispod vetrobrana!
     

     
    Ovi su problematicni... Potreban vam je imbus 5 sa skracenim vrhom (kraci krak) kako bi ste prisli sa prednje strane.
    Ja sam otpustio zavrtnje u stubovima i ispod vetrobrana pa nekoliko mm povukao sve ka sebi kako bih dobio malo prostora za imbus.
     

     
    Ovako izgleda situacija kada ste odvojili armaturu...
     
     
     
    Odvrtac "krstasti" za oslobadjanje nastavka ventilacije...
     
     
     
    Ovde pocinje tezi deo. Spec. kljucic 5,5 i dosta strpljenja za skidanje Aktuatora recirkulacije.
    Poskidajte ostale Aktuatore i izvrsite zamenu polomnjenih osovina i vratite ih tek nakon zavrsite sa Aktuatorom klapne za recirkulaciju.
     

     
    Sve vratite na svoje mesto vodeci racuna kako je bilo. Rezervne delove mozete naci kod Bogunovica...
    Ko ne bude imao viska zavrtnjeva ima pivo od mene!
    Voleo bih da sam imao malo mozga  kada sam sve ovo radio kako bi slika bila kompletnija ali se nadam da ce i ovo biti dovoljno da se razbije strah i fama oko sredjivanja motorica klime! Hvala Vi i ne zamerite!
     
     
  2. Like
    stex_pb reacted to city in Kupljen Bravo   
    Evo ga Bravo koji je jeftino placen ali mu je i svasta bilo neispravno  Posle svih popravki izasao je oko 3400e i ostala je jos klima da se sredi. I da, zadnji pojasevi
     
            
     
    Citao sam da ste uspesno sredjivali klime, mozda se dogovorimo pa dodjem do, bese, Zrenjanina
     
  3. Like
    stex_pb got a reaction from IvanNg in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Nisam nikad vozio EVO 75KS da bih mogao da sudim ali pre mesec dana vozio sam se u verziji na CNG, bilo nas je 4 u autu i subjektivni osećaj je bio kao da se vozimo u Jugu 45. Mrtav, astmatičan... na najmanjoj uzbrdici se nekako muči
  4. Haha
    stex_pb got a reaction from city in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Nije najniži, može i sa plastikane volanom bez komandi
  5. Like
    stex_pb got a reaction from IvanNg in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Nisam propratio na forumu, ali sam primetio da postoje kombinacije EVO-GP. Viđao sam GP sa enterijerom od EVA I Evo sa enterijerom od GP. Nije mi najjasnije zašto je tako pakovano ali oba primera imam na parkingu ispred firme
  6. Like
    stex_pb got a reaction from MiloshBg in Grande Punto T-jet   
    Poredim samo utisak vožnje gde se auto u perfektno održavanom stanju ponašao kao da nešto nije u redu. 


    EDIT: žao mi je što ovog nisam kupio pre prodaje EVA. Da mu poskidam sve što mi odgovara   Uspeo sam da skinem set rezervnog točka koji sam naknadno kupio i ostale su mi alu felne sa novim letnjim gumama. Bar nešto
  7. Like
    stex_pb reacted to OMP in Grande Punto T-jet   
    Meni je zadnji desni amortizer otisao, to se osecalo povremenim lupkanjem preko lezecih i sl. ali nista bitno, kad sam ga skinuo bas je bio los za razliku od levog koji je skoro pa odlican, sad sa novim nema razlike u voznji sem sto nema vise tog lupkanja.
    Kupih i sajle rucne da zamenim al nikako da odradim, leva mi slabo reaguje a nije do klesta, verovatno se istegla sajla jer se bas ukosila na zatezacu
  8. Like
    stex_pb reacted to OMP in Grande Punto T-jet   
    Polcar, Kamoka, NTY sve isto, realno kinesko ali se prodaju pod Poljskim brandom kao i mnoge stvari u svetu, mnogi kazu da su ok delovi sta znam i ja stavio zadnje amorte Kamoka, bili bas jeftini vrsice posao par godina mada pitanje i koliko cu da cuvam auto
  9. Like
    stex_pb reacted to neshtry in Grande Punto T-jet   
    Ja sam ih imao na autu kada sam ga dovezao iz nemačke,na zadnjim točkovima,nemci ih montirali... brzo propadnu,ali su solidni
  10. Like
    stex_pb reacted to Đurađ in Za nove članove   
    Pozdrav, ja sam...neka bude Đurađ.
    Radim u Stellantisu u Kragujevcu. Ako vas nešto interesuje pitajte u temi gde mislite da treba i javite da odem tamo. Naravno ne očekujte detalje baš baš baš detalje oko Pande ili slike. Ne zamerite,  nadam se da ćete me razumeti, krivična odgovornost je u pitanju. Ali nešto da vam zagolica maštu može naravno
  11. Like
    stex_pb reacted to Salo in Fiat 500 Sport 1.2 8V (2014)   
    Dragi forumaši, eto, kupih i ja famoznu Fiću, Fiat 500 Sport model sa 1.2 motorom. 
     
    Posle malo duže potrage i uz pomoć Ivana i ostalih ovde, odlučio sam se baš za ovaj model jer smo tražili da bude što manja registracija i održavanje. Naravno, probao sam i onaj twinair ali mi to nije odgovaralo. Gledao sam i onaj sa 1.4 motorom ali kad sagledam troškove na kraju, sa 1.4 motorom bih imao oko 300e više izdataka na godišnjem nivou (pričam o osnovnim troškovima). Dakle, tražili smo auto koji će se primarno voziti po gradu (Beograd) i možda jednom mesečno putovanje auto-putem odo 700-800km. Za par godina planiramo da Fića ostane devojci (budućoj verenici) a da kupimo nešto veće kad budu bila došla i deca.  
     
    Auto je uvežen iz CH, čim se pojavio na oglasima odmah sam ga pikirao i rezervisao, sve sam završio u 2 dana.
     
    Fiat 500S 1.2, 8V
    Godište 2014. ali je prvi put registrovan 2016. godine.

    Kilometraža 73638 (prava), proveravao sam sve na carvertical ali sam uz auto dobio i celokupnu servisnu dokumentaciju gde se vidi da je auto lepo održavan i na vreme su rađeni svi servisi.
    Prvo što mi je zapalo za oko je ta digitalna instrument tabla, takođe, ima dosta od dodatne opreme - start&stop, hill holder (ESP), naknadno ugrađene parking senzore, tire pressure monitoring system itd.
    Takođe mi se dopalo što klima nije digitalna, jer mi ovako više izgleda retro. Sedišta su mi nekako posebno lepa u ovoj varijanti. Zasečeni volan sa donje strane je ustvari baš dobra stvar, nisam imao prilike da probam ranije. Auspuh ima onaj sportski izduv što takođe doprinosi boljem osećaju.
    Mehanički je sasvim ok, ja tu ništa ne bih dirao. Dogovorio sam se sa majstorom da vozim 2000-3000km pa da onda odradimo veliki servis. Limarijski dosta dobro očuvan, nema ogrebotina i slično. Jedino što mi upada u oči i malo me nervira je to što nema onu policu gepeka, ali to ću naći na nekom otpadu, i na zadnjem sedištu ima malu rupicu od cigare. Prilikom pregleda auta primetio sam i da mu fali poklopac prednjeg levog svetla ali sam to odmah poručio na Aliexpressu. 
     
    Ostala je samo registracija koja se malo odužila zbog praznika a i zbog nespretnosti ljudi na carini koji su pogrešili broj motora pa su morali da ispravljaju i šalju dodatne papire. Sve u svemu, večeras očekujem da mi stignu tablice, da napunim rezervoar i vozim jedno 2 sata po Beogradu.
    Evo i par slika, to su one sa sajta polovnih automobila, a postaviću i novije kad ga budem malo oprao. 
     
    O iskustvu i utiscima pisaću kasnije, a vi ako imate nešto, slobodno pitajte.
     














  12. Like
    stex_pb reacted to Ivan in Stilo White Scorpion   
    Ne kleveTJi ! 
    Od predstavnika predmeta foruma (tj. Fiata/Lancie), moderatorski cuvar plamena nam ostade jedino u Novom Sadu.
    Lepo ja rekoh i za okupljanja - kako je krenulo, prerascemo u Fiat-Lancia klub, bez Fiata i Lancia  .
     
    Sa srecom Mico, da lepo sluzi  .
  13. Like
    stex_pb reacted to MS PK in Stilo White Scorpion   
    Hvala braco Pa mecka mora da bude iz Np, kao i ker iz Nemacke

    Sent from my SM-A346B using Tapatalk


  14. Like
    stex_pb reacted to MS PK in Stilo White Scorpion   
    Eto, da objavim neke novosti. Kupio MB W 203 ristajl, 2005god., 200cdi , manuelni.

    Sent from my SM-A346B using Tapatalk


  15. Like
    stex_pb reacted to Mijailović P. in Nešin Tipo 1,4 sedan   
    Gde nađoste te cifre ...?
    Kod mene razlika nije veća od 15% iako ne vodim računa o potrošnji.
    Gledam samo koliko je na stanju i kol'ko para imam.
  16. Like
    stex_pb reacted to Ivan in Nešin Tipo 1,4 sedan   
    Sa ovakvom nebuloznom gradacijom koja je maltene beskorisna, najbolje zakaci i proveri na dijagnostici.
    Ili ako ti nije pri ruci, najprostije unimerom.
  17. Zbunjen
    stex_pb reacted to OMP in Nešin Tipo 1,4 sedan   
    kako izgoreo ventil na tako malo km, jel zbog plina?
  18. Zbunjen
    stex_pb reacted to nesa 169 in Nešin Tipo 1,4 sedan   
    Ništa se bitno nije desilo skoro pola godine. Nije moralo ni sad, ali eto.  U četvrtak mi se upalila Check engine lampica i motor je počeo da se malo trese i slabije da vuče. Mislio sam da je u pitanju neka svećica, bobina, šta li. Majstor je međutim po zvuku kad se anlasuje odmah posumnjao da je izgoreo jedan ventil i nažalost bio je u pravu. Merenje kompresije je potvrdilo njegove sumnje. Na prvom cilindru je bila samo 5. Tako se završio moj medeni mesec s ovim autom. 
    Ništa, trenutno je kod majstora, skinuta je glava i nadam se da će do kraja ove nedelje biti sve rešeno. 
  19. Like
    stex_pb reacted to Mijailović P. in Nešin Tipo 1,4 sedan   
    Uzmeš polovan auto i zvekne ventil na sto'iljadi.
    Uz'eš nov auto i ... jbg.
  20. Like
    stex_pb reacted to Ivan in Grande Punto T-jet   
    Trazis logiku kod Zabara  ?
    Isto kao sto im je na Body direktno povezana i masa sijalica (pozicije, osvetljenje tablice, suncobrana, itd...).
    Pa se desavalo da u najgorem slucaju ljudi spaljuju delove BC, igranjem sa jeftinim kineskim boflukom od sijalica.
  21. Like
    stex_pb reacted to Ivan in Grande Punto T-jet   
    Jer uputstvo je za domacice  (N016 je zadnji brisac):
     
     
     
    Interesantno da pumpa za tecnost brisaca ima svoj osigurac, a zadnji bricas prima signal aktivacije direktno sa Body Compa.
  22. Like
    stex_pb reacted to MS PK in Čišćenje enterijera, sedišta / parfemisanje unutrašnjosti   
    Clanske pogodnosti, DB Polish..

    Sent from my SM-A346B using Tapatalk


  23. Like
    stex_pb reacted to Zoran 7 in Za nove članove   
    Pozdrav svim ljubiteljima italijanskih automobila .
    Ja sam Zoran novi član foruma
  24. Like
    stex_pb reacted to knezevic76 in Čišćenje enterijera, sedišta / parfemisanje unutrašnjosti   
    Jel prao neko dubinsko kod onih što peru i suše za jedan dan? Zqnima me jel bude stvarno suvo?

    Sent from my SM-A546E using Tapatalk


  25. Like
    stex_pb reacted to Martin in Kolika vam je potrošnja goriva?   
    Uzmeš novu Dačiju i voziš se ko car.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...