Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

44520-renault%20fluence%20ze%201.jpg
 

Nemačka u bliskoj budućnosti namerava da postane vodeći proizvođač i korisnik električnih automobila. Kritičari optužuju Berlin da koristi zaštitu životne sredine kao izgovor za subvencionisanje automobilske industrije. U svom nedeljnom obraćanju nemačka kancelarka Angela Merkel je izjavila da je cilj Vlade da na nemačkim ulicama do 2020. godine milion električnih automobila, a do 2030. trebalo bi da ih bude šest miliona. Trenutno ih ima tek 2.300 i to mnogi smatraju vrlo malim brojem. Ali plan kancelarke neće proći bez visoke cene za Nemačku. List Velt je izvestio da je Vlada u narednoj deceniji spremna da investira nekoliko milijardi eura u temeljno istraživanje i razvoj ovih automobila. Uz to, Berlin navodno razmatra niz mera kojima bi povisio potražnju za električnim vozilima među nemačkim vozačima, uključujući i poreske olakšice za vlasnike takvih automobila. Nemačka stanka Zelenih, koja postaje sve važniji faktor u političkom životu Nemačke, čak ide toliko daleko da traži da se kupcima električnih automobila dodeljuju premije od 5.000 eura.

 

Problemi sa baterijama

Vladine planove, s druge strane, kritikuju ugledni stručnjaci. Iako većina proizvođača trenutno proizvodi neku vrstu električnih automobila, još uvek nema modela koji bi bili pogodni za masovnu proizvodnju. Trenutno električni automobili mogu da prelaze udaljenosti između 100 i 200 kilometara pre nego što im se ponovno moraju napuniti baterije. Sledeći problem leži u samim baterijama. Većini treba do deset sati da se napune a nakon svakog punjenja njihov kapacitet pada i to u tolikoj meri da svake tri godine moraju da se menjaju. Uz to ide i njihova visoka cena, koja je 600-800 eura po kilovatsatu.

 

Kamuflirane subvencije

Predsednik Nemačkog Veća privrednih stručnjaka Volfgang Franc kaže da Vladin plan o olakšicama predstavlja „poremećaj konkurencije“ u industriji koju ionako čeka nesigurna budućnost.

Uz to, niz organizacija koje se bave zaštitom okoline, poput Grinpisa, BUND-a (Nemački prijatelji Zemlje) i NABU (Unija za očuvanje prirode i biološke raznolikosti), izrazile su sumnje u stvarnu korisnost e-automobila po okolinu, označavajući planove Vlade kao novi pokušaj da se autoindustriju subvencioniše sa još više novca.

„E-automobili naravno ne zagađuju životnu sredinu, ali proizvodnja struje koja im treba za pogon, zagađuje. Time se proizvodi više štetnih gasova koji izazivaju efekt staklene bašte nego što ih proizvode automobili na benzin“, rekao je Volfgang Lobek iz Grinpisa.

Predsendik Nemačke asocijacije automobilske industrije (VDA) Matijas Visman na to je uzvratio tvrdnjom da Nemačka momentalno ulaže u automobilsku industriju manje nego SAD ili Francuska. Osim toga „niko ne traži olakšice koje bi trajale zauvek. Govorimo o fondovima koji bi omogućili temeljna istraživanja i razvoj tehnologije i obrazovanje kadrova za ovaj pilot-projekat“, rekao je Visman.

Vlada bi svoj plan za podsticaj razvoja e-automobila trebalo da objavi u sredu (18. 5).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Šef Daimlera: ''Niko ne zarađuje na električnim automobilima''

 

120031-mercedes%20b%20111.jpg

 

Električni automobili možda jesu budućnost, ali za sada se pokazuju prilično neisplativim.

Daimlerov prvi čovek Dieter Zetsche otvorio je dušu španskim novinarima prilikom lansiranja električne B klase na lizing. Uz depozit od 8.473 evra i mesečnu ratu od 399 evra, ili jednokratnu uplatu od 39.151 evro, kupci će moći prevaljivati kilometre uz nultu emisiju CO2. Ipak, čini se da ni to nije dovoljno da bi Mercedes zabeležio plus.

 

''Slobodno možemo reći da niko trenutno ne zarađuje na električnim automobilima. Proizvođačima se uložene milijarde neće vratiti u razumnom roku'', rekao je Zetsche. Daimlerov šef nije precizirao koliko iznosi razumni rok, ni koliko tačno Mercedes gubi po svakoj prodatoj B klasi Electric Drive, ali Sergio Marchionne je nedavno rekao da Fiat po svakom električnom 500 u vetar baca 10.000 američkih dolara. Da u biznisu sa električnim automobilima ne cvetaju ruže, dokazuje i Tesla Motor koji je nedavno objavio rezultate za treći kvartal ove godine koji, uprkos udvostručenim prihodima, prikazuju i udvostručene gubitke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora je u zaradi naravno. Elektricni automobili ne donose zaradu ni drzavi ni servisima pa na kraju  i proizvodjacu pa im je bolje ovako kao i do sada. Moramo biti svesni da je sistem navikao da pljacka narod i to je to. Gledao sam sopstvenim ocima test-automobil od preko 3000ccm koji trosi 2 litra dizela na sto kilometara pri test voznji u pustinjskim uslovima. Takodje, solarni i elektricni automobil koji rade perfektno a kostaju u izradi vrlo malo, cak i ispod 10000 evra. Ne mogu u serijsku proizvodnju jer ne donose zaradu svima kao automobili sa pogonom na tecna goriva. Pogledajte samo kolike su akcize kod nas na naftne derivate i koliki prihod drzava ima od njih. Hoce li se drzava odreci tog prihoda tek tako!? Pa naravno da nece, ko bi bio lud da zadavi "zlatnu koku". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto u Srbiji ''nikada'' neće zaživeti električni automobili?

 

nissan%20leaf%20sncf.jpg

 
Kako piše sajt Polovni automobili, mediji nas konstantno bombarduju najavama novih automobila na električni pogon, koji će, čim se mi kupci ''opametimo'' i odlučimo da ih kupimo, spasiti planetu od ekološkog uništenja. Sa druge strane, svako mišljenje koje se usudi da ukaže na nedostatke električnih vozila proglašava se nazadnim. Nećemo se baviti teorijama zavera naftnih kompanija, već samo iznosimo realne probleme koji čekaju vlasnike električnih automobila u Srbiji.
 

128524-renault%20twizy%201.jpg

 
Nećemo se baviti ni stanjem u razvijenim zemljama, jer ono zaista ne može da se poredi sa stanjem u Srbiji. Ima tamo i besplatnih punjača za električna vozila, nama nezamislivih subvencija prilikom kupovine, poreskih olakšica, besplatnog parkiranja... Dakle, samo Srbija.
 
Jeftina vožnja na struju?
Ništa od toga.  Zamislimo da veći broj vozača pređe na struju i napusti benzin, dizel i plin. Danas je akciza na jedan litar dizela 54 dinara i to bez PDV-a od 20%. Mislite da će se država tek tako odreći ovog novca? Neće! Stoga postoji više opcija:
- da drastično poskupi struja
- da se na električna vozila uvedu potpuno nove takse i porezi
- da se drastično poveća PDV, tj. porez na sve ostale proizvode koje kupujemo
- kombinacija svega navedenog...
 
Koja opcija bi vam najviše odgovarala? Dakle, čitava priča o jeftinoj vožnji na struju se svodi na sledeće:
- neće biti toliko jeftina koliko se misli
- manjak u državnom budžetu će se verovatno ''prebiti'' preko leđa vozača koji nemaju električno vozilo i/ili ostatka stanovništva koje nema nikakvo vozilo
 
Struja tri puta skuplje u crvenoj zoni
Ako trošite mnogo struje, možete da uđete u crvenu zonu, u kojoj jedan kWh košta 16.88 din, u odnosu na 5.63 din u zelenoj zoni, kada je u pitanju viša tarifa. Niža tarifa je svaki dan od ponoći do 08h narednog dana u letnjem sistemu računanja vremena, a u zimskom od 23h do 07h narednog dana. Prosečno domaćinstvo obično bude u plavoj zoni, ali ako počnete da punite svoj električni automobil, potrošnja lako može da probije u crveno.
 
Gde napuniti električni automobil?
Osnovna ideja jeste da svako može da ga napuni u sopstvenoj garaži ili dvorištu. Međutim, garažu ili dvorište najčešće imaju samo vlasnici kuća u predgrađima ili prigradskim naseljima, a električni se zbog slabe autonomije promovišu upravo kao idealan prevoz za vožnju po gradu.
 
Ako živite u zgradi, gde ćete puniti vozilo?
Stoga su proizvođači i vlasti u mnogim evropskim i američkim gradovima počeli da postavljaju stanice za punjenje, a na mnogima može i besplatno da se napuni baterija. Bogatim gradovima i državama takve investicije nisu veliki problem, ali u npr. Beogradu ili Novom Sadu, neuporedivo pametnija investicija bilo bi unapređenje javnog prevoza.
 
Koliko može da se pređe sa jednim punjenjem?
Kao što proizvođači imaju tendenciju da sakriju istinu u vezi potrošnje benzina i dizela, dogodi se da sakriju istinu i po pitanju autonomije svojih električnih vozila. Posebno treba imati u vidu način vožnje - snažna ubrzanja i velika brzina smanjiće obećani broj kilometara i za više od 50%. Na primer, Nissan Leaf, najpopularniji električni automobil u svetu, po fabričkim podacima može da pređe 135 km sa jednim punjenjem. Međutim, ako je zima, pa koristite brisače, grejanje kabine, grejanje retrovizora, grejače zadnjeg stakla, svetla za maglu i slično, autonomija drastično opada. Isto važi i za korišćenje klima uređaja leti. Ne zaboravimo i činjenicu da sam kapacitet baterije opada pri niskim ili ekstremno visokim temperaturama.
 
Šta ako ''crkne'' baterija u saobraćajnoj gužvi?
Zamislite sledeću situaciju: baterija vašeg automobila je potpuno napunjena i samouvereno krenete do lekara. Zima je i pao je sneg. Na pola puta nailazite na saobraćajni kolaps. Krećete se centimetar po centimetar, dok sneg i dalje neumoljivo pada. Pošto je napolju 5 stepeni ispod nule, neophodno vam je grejanje u kabini, što nemilosrdno crpi energiju iz baterije, isto kao i brisači, grejači retrovizora… Ubrzo shvatate da autonomija ispisana na displeju, tj. broj kilometara koji kompjuter procenjuje da možete da pređete sa trenutnom napunjenošću baterije i trenutnim stilom vožnje, ne obećava da ćete uspeti da se dovučete do bilo kojeg mesta za punjenje.
Na sreću, saobraćaj se raščišćava i vi sa novom nadom hitate ka obližnjem tržnom centru, znajući da tamo ima nekoliko mesta za punjenje. Kada stignete na lice mesta, radost zamenjuje šok, a njega očaj, pošto shvatate da se ispred svakog mesta za punjenje već nalazi po 5-6 vozila.
 
Sporo punjenje baterija?
Brzina punjenja baterija razlikuje od vozila do vozila, pri čemu kod nekih postoje i različite vrste/brzine punjenja. Na primer, na kućnom priključku mora da se puni celu noć (8h), a na super-punjaču, kakav obično može da se nađe pored nekog velikog tržnog centra, za samo pola sata. Verujte, priča oko punjenja je znatno komplikovanija nego što na prvi pogled deluje....
 
Životni vek baterije
Baterija bi trebalo da traje 7-8 godina, što zavisi do vrste, proizvođača, načina punjenja (brzo ili sporo) i vožnje, vremenskih uslova (ekstremne temperature joj skraćuju vek), itd. Međutim, poseban problem je to što bateriji vremenom opada kapacitet, tako da i čitavu deceniju možete da koristite istu bateriju, ali ćete na kraju sa jednim punjenjem moći da pređete samo 15-20 kilometara. Nissan za bateriju koju ima najnoviji Leaf garantuje da će i posle 5 godina imati između 66% i 72% kapaciteta, ali garancija važi samo do pređenih 100.000 kilometara.
 
Ekologija?
Šta država misli o ekologiji, pokazuje povećanjem akcize na ekološko gorivo kao što je tečni naftni gas, tj plin. Dakle, na prvom mestu je novac, tj. punjenje budžeta, a ekologija je sporedna stvar. Dakle, čitava priča o električnoj energiji kao ekološkom pogonu u startu pada u vodu.
 
Polovni električni?
Kod nas se prodaje sve manje i manje novih automobila. Polovni su preuzeli tržište. Stoga je lako zaključiti da ako i dođe do ozbiljnije popularizacije električnih vozila, većina će biti polovni, što nas dovodi do sledećeg problema - u kakvom će stanju biti baterija tog polovnjaka nakon 5, 7 ili 10 godina? Onaj ko nema novca za nov automobil, obično nema ni dodatnih nekoliko hiljada evra za novu bateriju. Nije stvar samo u tome da li je ona potpuno otkazala, već i u tome koliko je kapaciteta preostalo, o čemu smo već govorili. Na primer, dok je bila nova, sa jednim punjenjem moglo je da se pređe 135 km, ali nakon pet godina korišćenja ona može da se napuni samo toliko da sa jednim punjenjem može da se pređe manje od 60 km. U roku od godinu-dve dana, ova autonomija će možda pasti na samo 50 km.
 
Cena?
U Evropi Nissan Leaf može da se kupi za tridesetak hiljada evra, u zavisnosti od države, a slična je i cena njegovih glavnih konkurenata. Međutim, mnoge zemlje daju razne subvencije, oslobađaju vlasnike poreza i taksi, nude besplatno punjenje, besplatan parking, vožnju u trakama rezervisanim za autobuse...Po nepisanom pravilu je drugi ili treći automobil u domaćinstvu. U razvijenim zemljama je uobičajeno da porodica ima više automobila, pa uvek postoji rezerva ako električni mora da ostane na punjenju. Kod nas je situacija znatno drugačija.
 
Nepredviđene situacije
Prirodna katastrofa ili ljudski faktor – uglavnom, struja je nestala i ko zna kada će doći. Sećate li se poplava 2014. godine? Takođe, zamislite da zimi dođe do ozbiljnog udesa na auto-putu, zastoja zbog snega ili gužve na granici – stotine električnih automobila čije se baterije prazne iz sata u sat zbog grejanja stajaće u mestu, a ne možete da im dopremite gorivo kao što to može da se uradi sa benzinom i dizelom.
 

Picture%20239.jpg

 
Zaključak
Niko ne sumnja da će doći do ozbiljnog tehnološkog napretka na polju baterija, koji će električne automobile učiniti vrlo poželjnim, ali niko ne može ni da predvidi kada će se to desiti. Naučnici grčevito rade na novim idejama, tehnologijama i konceptima. Nećemo ih nabrajati, zato što će proći još mnogo godina pre nego što krenu u serijsku primenu. Ipak, ostaje pitanje koliko će neka nova baterija, koja će zameniti litijum-jonsku, koštati, hoće li biti dovoljno sirovina za njenu proizvodnju i slično? No, kako god bilo, činjenica je da električni automobili unose nove mogućnosti i nova uzbuđenja u auto-industriju, a tako i treba da bude.
 
Autor: Dragan Romčević
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili, ipak, nisu budućnost - kaže Serđo Markione

 

fiat%20500e%203.jpg

 

Fiat Chrysler je sedmi najveći proizvođač automobila na svetu. Prvi čovek kompanije ima svoju viziju budućnosti. U vremenu kada je Tesla jedan od popularnijih brendova, a giganti kao što su Mercedes, Audi i BMW obećavaju električne automobile do kraja decenije, prvi čovek FCA nije ubeđen da je elektrifikacija način za ići napred. Kao jedan od razloga navodi da tehnološke kompanije diktiraju tempo proizvodnje automobila, s obzirom na to da su one dobavljači materijala za baterije. I, tu bi se čak i Elon Musk složio sa njim, jer upravo sa dobavljačima muči muku, pa će i Model 3 kasniti iako je stiglo preko 300 hiljada narudžbina.

Upitan - zar nije ponešen Muskovim uspehom, jer je stvorio ikonu baš kao što je iPhone, Markione kaže: ''Dobrodošli u svet ikona. Ja ne pravim telefone, već automobile. Zašto ne pravim iPhone od automobila - jer ako izgledaju i mirišu kao Tesla, onda ne znam kako da napravim računicu. Ne postoji ništa što Tesla radi, da mi ne možemo isto. Mi pravimo automobile, prodajemo ih i dalje plaćamo račune. Ali, nisam siguran da možete pokriti sve troškove, kamoli imati profit, kroz elektrifikaciju. Odgovor leži negde drugde. Pitanje je da li radimo dovoljno da istražimo to ''negde drugde''. Markioneov skepticizam dovodi do jedinog logičnog rešenja, a to je vodonik. Jedino je to pogon o kojim ozbiljnije razmišljaju svi u auto-moto industriji. Ali, kritičari su već dali svoju reč i poručili da vodonik trenutno nije isplativ, zbog troškova njegovog dobijanja, transporta i skladištenja. O čemu je tačno prvi čovek sedmog najvećeg proizvođača na svetu mislio, ostaje nepoznanica. Ko zna, možda FCA razvija neku revoluciju, a to bi tek bilo dobro za videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Engleskoj počelo plaćanje punjenja elektromobila - koliko košta?

 

elektro.jpg

 

Vožnja elektromobila do sada je bila apsolutno isplativa. U Velikoj Britaniji su odlučili da ukinu besplatno punjenje elektromobila, što je po mnogima i logično - zašto bi neko nešto dobijao besplatno. Ovom novinom neće biti zadovoljno vlasnici elektromobila i plug-in hibrida. Konkretno, Britancima se ne sviđa cenovna politika, odnosno monopol kompanije Ecotricity, koja na ''ostrvu'', na više od 300 svojih elektro stanica naplaćuje punjenje baterija na elektromobilu 5 funti za 30 minuta punjenja. To znači da vlasnika jednog prosečnog elektromobila, svaki pređeni kolometar košta 0.147 evra (18.2 dinara). To je, i ako u obzir uzmemo britanske cene nafte i benzina, za trećinu skuplje od iznosa koji je za pređeni kilometar potrebno izdvojiti za benzinski ili dizel automobil C-segmenta. Prema tvrdnjama kompanije Ecotricity, situacija je bila neodrživa, jer svaka nova stanica za punjenje košta oko 50.000 funti. Električna energija, naravno, nije besplatna. U Velikoj Britaniji raste potražnja za javnim stanicama za punjenje elektromobila, jer je samo ove godine na tamošnjem tržištu prodato 50.000 elektromobila i plug-in hibrida. Svaki trideseti novi automobil u Velikoj Britaniji je čist elektromobil. Britanci koji voze automobile na električni pogon imaju značajne poreske olakšice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ubrzava razvoj električnih automobila

 

mercedes%20elc.jpg

 

Mercedes je odlučio da ubrza razvojni proces svojih električnih automobila s obzirom da poslednji trendovi i analize pokazuju da će ovaj segment tržišta u narednom periodu ubrzano rasti. Drugim rečima, i potražnja za takvim vozilima će rasti pa Mercedes namerava da ima spremne odgovore na zahteve kupaca. Daimlerov šef Dieter Zetsche je izjavio da je trenutno u procesu ''prilagođavanje planova na ovom polju delatnosti'' i da je vrlo značajno ''pogoditi pravo vreme'', ali i kako će Mercedes, u skladu sa trendovima, biti ''puno hrabriji'' kada je reč o širenju električne i plug-in hibridne ponude.

Takve izjave ne čude kada glavni konkurenti čine korake u istom smeru, a očekuje se da ćemo na ovogodišnjem auto salonu u Parizu saznati više o Mercedesovim planovima. Naime, iz Mercedesa je već ranije stigla potvrda da će u Parizu predstaviti električno pokretani koncept koji će imati autonomiju od oko 500 km, a Mercedesov šef razvoja Thomas Weber dodaje i da će produkcijska verzija ove studije na tržište stići do 2020. Na kraju dodajmo da će ovakve najave ubrzanja razvoja značiti i povećanje ulaganja u razvoj električnih pogonskih sklopova, ali i drugih naprednih tehnologija poput autonomnog upravljanja i sl. Takođe, nastaviće se razvoj još ekonomičnijih konvencionalnih motora koji će biti delovi budućih hibridnih pogona, ali će naravno i samostalno pokretati nove Mercedesove modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će oformiti podmarku za automobile sa elektro pogonom

 

mercedes%20t%206666.jpg

 

Kako pišu Vrele Gume, Mercedes će, poput BMW-a, oformiti podmarku, u koju će biti uvršćeni isključivo automobili sa elektro pogonom. Štutgartski proizvošač će gami dodati dva električna SUV modela i dva sedana, po dvoje insajdera koji nisu želeli da budu imenovani. Naziv za novi brend još uvek nije definisan. Mercedes je još u junu saopštio da planira da u Parizu predstavi električni model sa 500 kilometara vozne autonomije iz jednog punjenja. On će takođe biti vesnik jedinstvenog dizajna, kojeg je marka razvila za električne modele. Teslin uspeh sa modelom S nije ostao neprimećen mada se američka kompanija suočava sa ozbiljnim finansijskim gubicima i kašnjenjem novih modela. Prvi među novim modelima sa elektro pogonom će biti porizvođen u fabrici u Bremenu. Od sledeće godine, iz ove fabrike će se takođe isporučivati potpuno električna verzija GLC-a, koji će moći da bude punjen i vodonikom. Mercedesovi raniji pokušaji da oformi gamu automobila sa čistim pogonom, doneli su polovične rezultate. Verzija B klase sa gorivnim ćelijama je prodata u malom broju primeraka, prvenstveno zbog nerazvijenosti infrastrukturne mreže i visoke cene. Štutgartska marka se ograničala da električne verzije aktuelnih modela poput smarta i B klase, sa 155-kilometarskom autonomijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pančevac odustao od svog električnog automobila

 

el%20peugeot.jpg

 

Nebojša Matović kaže za MONDO da je nakon što je od Agencije za bezbednost saobraćaja dobio odgovor čekan dve godine, odustao od projekta u koji je uložio četiri hiljade evra i nekoliko godina truda.

 

Pančevački inženjer Nebojša Matović je za svoj diplomski rad odlučio da u polovnog Peugeot 205, koji je kupio za 1.000 evra, umesto benzinskog ugradi motor na električni pogon. Uložio je još tri hiljade evra i dve godine truda i napravio vozilo čijih 100 pređenih kilometara košta 14 dinara, međutim onda su počeli problemi sa birokrarijom. Kako tvrdi, iz Agencije za bezbednost saobraćaja su mu tražili i potvrdu proizvođača da mu dozvoljavaju da prepravlja njihovo vozilo, što je Nebojša uspeo da nabavi iako je on preuredio automobil za sopstvene potrebe, o čemu postoji njegova pisana izjava. ''Sada mi traže da im je još jednom pošaljem jer su je verovatno izgubili. Poslao sam im zahtev za ispitivanje tri puta, nisu mi se javljali. Politika njihove Agencije je da ne prima stranke pa sam morao preko telefona, mejla i pisama da ih kontaktiram. Kada sam im poslao zahtev četvrti put odgovorili su mi i zahtevaju brdo neispunjivih uslova'', ispričao nam je Matović.

 

U utorak mu je konačno posle skoro dve godine stigao odgovor iz Agencije za bezbednost saobraćaja nakon kojeg je definitivno odlučio da odustane od svog projekta. ''U tom odgovoru mi zahtevaju da ispunim uslove koje ni najmodernija fabrika automobila u svetu ne može da ispuni, traže mi da ponovo uradim ispitivanje automobila iako sam sva ispitivanja obavio u zvaničnoj laboratoriji AMSS. AMSS je takođe napravio električni automobil, oni kažu prvi u Srbiji samo ne znam na osnovu čega su prvi, nisu čak ni drugi, možda su dvadeseti, i zanima me kako će ih oni ispuniti kada je to na žalost nemoguća misija samo u našoj državi'', rekao je za MONDO Nebojša Matović i dodao: ''U svim normalnim zemljama ovakvo ispitivanje se obavi za nekih sat vremena i potpuno je jednostavna i veoma jeftina procedura. Zvanično odustajem od projekta, nismo mi spremni za napredak. Nemam više snage, niti volje da se borim''.

 

Matić je istakao da ima više pitanja na konto odgovora agencije, ali da niko nije odgovarao na njegove telefonske pozive. ''Inače imam javno obećanje ministarke Zorane Mihajlović da će mi pomoći da registrujem auto jer kako ona kaže to je prosto dobro. Ja ne tražim ništa, nikakvu pomoć nisam dobio, niti tražio. Zahtevam samo da se moje vozilo registruje sa uslovima koji se svuda u svetu traže, a ne da izmišljaju nove. Nadam se da će ovo narod čuti i pomoći mi u ovom cilju da pokažemo svetu da i mi umemo nešto da napravimo što se svuda odavno propagira i maksimalno podržava'', rekao je Nebojša Matović i podvukao da je ovo njegovo poslednje pojavljivanje u medijima. Prisetite se u sledećem videu priče o Nebojši i njegovom električnom automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holanđani će od 2025. kupovati samo električne automobile

 

Volkswagen%20e-Golf%201111.jpg

 

Za manje od deset godina u Holandiji neće biti moguće kupiti automobile sa benzinskim ili dizelskim motorom. Vlasti će veoma skoro doneti zakon prema kome će od 2025. u Holandiji biti moguće kupiti samo električne automobile. ''Ako želimo da spasimo Zemlju moramo da promenimo način na koji koristimo fosilna goriva. Učinićemo sve što možemo da u Holandiji smanjimo emisiju CO2'' - rekao je Jon Vos, član Laburističke stranke. I nakon 2025. na holandskim putevima će se voziti automobili sa klasičnim motorom, ali takva vozila u salonima više neće biti dostupna. Holandske vlasti procjenjuju da će do 2045. sa njihovih saobraćajnica u potpunosti nestati automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna vozila bi mogla da podignu cene nafte

 

152840-vw%20e%201.jpg

 

Nije iznenađenje i novost da će veća popularnost i prodaja električnih automobila imati velike posledice na cene nafte u svetu. Ipak, ono što predstavlja preokret jeste mogućnost da električna vozila (EV) budu uzrok povećanja cena goriva. Iako će na dugoročnom planu EV uticati na smanjenje cena, što bi bio logičan zaključak, ono što se zaboravlja jeste kratkoročni plan, odnosno period rasta potražnje za električnim automobilima. Ovaj period, čiji početak vidimo upravo sada, može dovesti do povećanja cena sirove nafte. Ovakvo razmišljanje potpisuje Dwight Anderson, poznati svetski izumitelj čije ime stoji na velikom broju patenata. U nedavnom razgovoru za RealVisionTV, Anderson je objasnio svoj stav.

''EV će imati uticaj na potražnju za sirovom naftom. Ono što ja mislim jeste da će automobili na električni pogon biti uzrok povećanje cena goriva krajem ove decenije i početkom sledeće'', rekao je Anderson. Pomenuti period će biti obeležen rastom udela EV-a, a time i padom potražnje za naftom. S druge strane, klasična vozila će u to vreme i dalje predstavljati brojčanu većinu. Njegov rezon se bazira na činjenici da će veliki proizvođači sirove nafte koji u svoj posao ulažu milijarde evra iskoristiti period pojave EV-a u automobilskom udelu kako bi što pre vratili uložena sredstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle energija za sve automobile s pogonom na struju?

 

stanica%20ev.jpg

 

Kako piše Beta, automobili s pogonom na struju se često reklamiraju kao obećavajući odgovor na klimatske promene, zagađenja vazduha i povećanje energetske bezbednosti. Međutim, odakle energija za sve njih, pita se profesor geografije i životne sredine na Državnom univerzitetu San Franciska Džekon Henderson. U članku na sajtu jedne od vodećih kompanija sveta za inovativne urbanističke projekte Kopenhagenajz, Henderson piše da nije iznenađujuće što lideri svetske klimatske politike i najveća tržišta automobila - Kalifornija, Nemačka i Kina, propagiraju masovno javno subvencionisanje opšte električne motorizacije. Čak i zemlje s ''najzelenijim transportom u svetu'' - biciklistička Danska i železnicom bogata Švajcarska su se tome pridružile, dok Holandija rešenje za električne automobile vidi u zabrani prodaje konvencionalnih automobila s benzinskim motorima do 2025. godine.

Privlačnost električnih automobila je u tome što će se u potpunosti okrenuti obnovljivim izvorima energije, zato ih reklamiraju kao ''zelene automobile'', ''ugljenično neutralne'' i vozila ''s nultom emisijom gasova''. Ali, piše Henderson, niko ne pokazuje koliko je to dodatno opterećenje, jer, ako se pogledaju obnovljivi izvori energije, jasno je da za njih već konkurišu drugi, postojeći legitimni zahtevi za ''zelenim'' kućama i stanovima, i javnim prevozom. ''Pre no što svet uloži hiljade milijardi dolara i evra i nesagledivu količinu prirodnih resursa u prelazak na masovnu električnu motorizaciju, moramo se zapitati: Odakle će doći energija i kako će to izgledati?'', piše Henderson.

 

Širom sveta - od Kalifornije, preko Evrope, do Kine, ''nadamo se da će se sve u našim kućama pokretati energijom iz obnovljivih izvora'' što se smatra ključem održivosti klime u budućnosti. U Danskoj koja je verovatno najbliže tom cilju, ali ima samo pet i po miliona stanovnika, turbine na vetar mogu da osvetle većinu kuća samo nekih vetrovitih dana. Ali, zimi Danskoj treba uglja, gasa i spaljivanja smeća da bi se grejala, a njen program turbina na vetar nije dovoljne veličine za punjenje baterija automobila. Neki tu zabrinutost odbacuju govoreći o džinovskim baterijama koje tek treba izgraditi, za skladištenje električne energije dobijene od vetra za dane kada vetra nema. Ipak, ne bi li trebalo da taj ''uskladišteni vetar'' ne ide u baterije automobila, nego da ide domovima i kancelarijama, i šta je sa strujom za potpunu elektrifikaciju danskih železnice i metroa u Kopenhagenu, zar ne bi trebalo da vetar ide najpre u šinski prevoz?, pita Henderson.

U Kaliforniji, najnovija solarna instalacija može da strujom napaja 140.000 domova ako je dan optimalan. Koštala je više od dve milijarde dolara, uz 80 odsto subvencija iz federalne kase SAD. Da bi se tako strujom snabdevalo postojećih 12-13 miliona domova u Kaliforniji, bilo bi potrebno izgraditi još bar 87 takvih solarnih elektrana, i još 40-50 elektrana za potrebe 20 miliona stanovnika Kalifornije očekivanih do 2050. godine. To je ogroman industrijski trošak, i čak i da je moguće postaviti solarne elektrane žrtvujući pustinje, šta će biti s manje sunčanim regionima SAD, kao i sa industrijom i kancelarijama Kalifornije, a pogotovo sa ogrominm električnim voznim parkom - danas Kalifornija ima 24 miliona automobila. To tim pre jer je ona već sada verovatno dostigla upotrebljivi maksimum korišćenja energije vetra.

 

Problem su i sami obnovljivi izvori, jer iako zaljubljenici u struju zamišljaju da će i električna vozila i obnovljivi izvori koji ih pokreću, biti ''ugljenično neutralni'' i bez fosilnog goriva, ipak nije tako. Baterije, kako za automobile, tako i za ogromna skladišta energije vetra i sunca, proizvode se od rude, kakav je litijum, s mnogo otrova i problema sa otpadom. Fabrike baterija, bile one u Kini ili Nevadi, neće raditi na vetar ili solarnu energiju, osim ako se ta energija ne uzme od domaćinstava. Fabrike sada rade na ugalj, gas i naftu, a tako će biti i ubuduće. Za proizvodnju sve modernijih ''nanomaterijala'' troše se ogromne količine energije, uz daleko veću emisiju gasova štetnijih od ugljen-dioksida. Iz toga proizlazi da Danska može da vetrovitih dana bude ''zelena'', ali samo zato što je prava emisija zagađenja preseljena u Kinu, Nemačku i drugde gde su svetski centri proizvodnje čelika, opreme, automobila. Električni automobili će i dalje imati gume proizvedene od nafte, delove od plastike, olova, aluminijuma i hemikalija od ugljenika koje doprinose intenzivnijem ispuštanju gasova koji zagrevaju klimu. Biće i održavanja vozila, odlaganja ili recikliranja što sve troši masivne količine energije i resursa, od kojih se nijedan ne pojavljuju u energetskim bilansima Kalifornije ili Danske, konstatuje Henderson. Solarni uređaji, da li na krovu kuće ili u nizu u pustinji, takođe zahtevaju rudarstvo, potrošnju fosilnog goriva, bakar, staklo, plastiku, još više aluminijuma, zagađujućih gasova, više toksičnog otpada, raznih hidroksida, arsena, olova, hroma, i još mnogo toga. Isto važi i za turbine na vetar: najpre rudarstvo, izrada, transport, instalacija, priprema zemljišta, ugljenikom bogata potrošnja resursa za beton temelja tornja turbine. Da bi zaista nastao svetski masovan sistem automobila s pogonom na struju, sve pustinje sveta, ravnice, sva plitka mora, i svi planinski grebeni bi morali biti potpuno pokriveni silicijumom, čelikom i plastikom. To bi bila eskalacija potrošnje energije ogromnih razmera, piše Henderson.

 

Zatim, tu je povećana mobilnost električnog automobila jer će ih ljudi voziti više smatrajući da su ''zeleni''. Entuzijasti će pokrivati kuće panelima za dopunu baterija automobila što je formula za još više vožnje. ''Električni automobil, sam po sebi ne može biti tako loš. Ali san o masovnoj električnoj motorizaciji kao zameni postojećeg sistema automobila, može biti noćna mora'', piše Henderson. On smatra da bi ''možda trebalo da fosilno gorivo i emisiju gasova staklene bašte trošimo za izgradnju brzih pruga i elektrifikaciju masovnog tranzita, a okrenemo se biciklima i kompaktnim gradovima po meri pešaka, koristeći vetar i solarne panele za energetski efikasnije domove''. ''Dakle, tu je izazov za industriju i svakoga ko sanja budućnost električnog automobila. Pokažite nam brojeve. Odakle će dolaziti energija, i kako će to stvarno izgledati?'' - zaključuje Henderson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni trotočkaš Sondors Electric Car

 

storm%20111.jpg

 

Kalifornijska kompanija Storm Sondors je predstavila idejno rešenje vozila koji nosi naziv Sondors Electric Car.

 

storm%2011.jpg

 

Reč je o potpuno električnom trotočkašu koji može da primi vozača i tri putnika.

 

storm%201.jpg

 

Napravljen je uglavnom od aluminijuma, a koristi litijum-jonsku bateriju koja će, u zavisnosti od verzije, nuditi autonomiju od 80, 161 ili 322 km.

 

storm%201111.jpg

 

Procenjena cena ovog modela iznosi 10.000 dolara. Međutim, da bi ga napravili, potrebna im je finansijska injekcija od milion dolara, koje nameravaju da prikupe prodajom deonica kompanije. Jedna deonica košta 12 dolara, a minimalna investicija je 120 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexusova žaoka na račun električnih automobila

 

lexus%20lc%2011.jpg

 

Lexus ponovo cilja na električna vozila da bi naglasio ''izazove'' koje nalaže punjenje baterija, zauzimajući tako drugačiji stav u odnosu na konkurenciju. Lexus je na internet stranicu svojih hibridnih vozila dodao baner koji glasi „Uvek napunjen, uvek spreman“. Lexus se takođe osvrnuo da nema šta da se priključi na njihova hibridna vozila.

 

lexus%20lc%201.jpg

 

Moguće je da se radi o marketinškom triku, jer je prodaja pet hibridnih modela japanske marke pala u SAD za 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na oko 21.500 jedinica, a septembar je bio posebno loš, sa padom od 34 odsto, na gotovo 1.800 primeraka. S druge strane, u trećem kvartalu je ukupna prodaja električnih modela verovatno povećana. ''Verovatno'', jer još uvek nisu svi proizvođači objavili rezultate. Za sada, Lexus nema u prodaji model sa gorivnim ćelijama, mada je moguće da će Lexus LS dobiti takvu verziju. Toyota u ponudi ima Mirai, koji je prodat u 710 primeraka u dosadašnjem delu godine. Dakle, Lexus je krenuo u kampanju koja stavlja akcenat na činjenicu koliko je električnim automobilima potrebno da napune baterije, a to je učinio i 2014., da bi usledilo izvinjenje ukoliko su nekoga uvredili, uz obećanje da će revidirati sadržaj reklamne kampanje za hibride. Da li je ova strategija uspešna, videćemo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Audi biće SUV model i zvaće se e-tron

 

audi%20e%20666.jpg

 

Audi je potvrdio da će njegov prvi električni model nositi ime e-tron. Šef Audija Rupert Stadler je za Autocar potvrdio da uskoro dolazi električni SUV koji će doneti i novu jednostavniju nomenklaturu. Ovo je uporedivo sa prvim Audijem quattro, koji je jednostavno nazvan quattro. ''Gledano na duge staze ime e-tron će biti vezano za čisto električnu propulziju'', rekao je Stadler. Poslednjih meseci najčešće se pominjalo ime Q6 e-tron i sl, a prema rečima najodgovornije osobe u Audiju, takav sistem će biti primenjen na naknadnim modelima. Stadler je tako pomenuo A6, A7 i A8 u e-tron verziji. U svakom slučaju novi e-tron bi na puteve trebalo da stigne početkom 2018. godine, estetski će se oslanjati na istoimeni prošlogodišnji koncept, a pokretan sa dva elektromotora imaće autonomiju od odličnih 500 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodonik protiv struje

 

toyota%20g%201.jpg

 

Kakav će biti pogon budućnosti? Motori sa unutrašnjim sagorevanjem bi mogli uskoro da odu u istoriju. Ima i onih koji tvrde da je sve u stvari šarena laža. Tek završeni Sajam automobila u Parizu pokazao je da se skoro svi automobilski proizvođači utrkuju u tome ko će napraviti vozilo sa nultom emisijom štetnih gasova! Razumljivo, jer je prvobitni ''rok'' 2050. godina kada je trebalo da prestane prodaja vozila sa SUS (unutrašnjim sagorevanjem, benzin, dizel) motorima skraćen na, zasada, 2030. godinu!

Velika većina proizvođača opredelila se za elektromotore, dok pojedine kompanije, predvođene onom najvećom svetskom Tojotom, smatraju da je vodonik, ipak, gorivo budućnosti. Tojotini čelnici otvoreno kažu da uopšte ne sumnjaju da su gorive ćelije (vodonik) u velikoj prednosti nad električnom energijom. Za razliku od skupe struje, koja uvek manjka, vodonik je najrasprostranjeniji u prirodi i ima ga praktično u neograničenim količinama. Pri tome se automobilski rezervoar puni isto kao i benzinski, kažu u Tojoti i brže - za tri minuta! Tojotini čelnici čak su ponudili rivalskim kompanijama sasvim besplatno hiljade patenata iz ove oblasti, skoro svu postojeću tehnologiju. Razlog je jasan. Kada bi se još neki od giganata auto-industrije upustio u pravljenje kola na vodonik išla bi brže i izgradnja stanica za punjenje. To je ujedno i najveća mana ovog pogona, jer je za vodonik potrebno praviti specijalne (čitaj preskupe) rezervoare.

 

Najpoznatiji predstavnik priče o vodoniku na drumu je ''tojota miraji'', koja se već prodaje u zemljama Evrope po ceni od 60.000 evra. S druge strane, zagovornici elektroautomobila sa pojavom Opel Ampere u Parizu smatraju da su ''dali odgovor'' na jedan od najvećih problema - mali domet ili autonomija vozila. Ampera može da sa jednim punjenjem baterija prevali 500 kilometara. Da bi se dopunile te baterije potrebno je tridesetak minuta, a da se skroz napune manje od šest sati. Veliki adut je i cena elektrovozila koja je sve niža, pa Ampera košta oko 35.000 evra. Kada je cena i jednog vozila u pitanju treba istaći da skoro sve države daju velike subvencije za eko vozila, ali i mnogobrojne poreske olakšice, besplatne parkinge, ulaske u centar grada... Ima i onih koji tvrde da je sve u stvari šarena laža. Da bi se dobio vodonik, ili napunio elektromobil potrebna je opet znatna količina električne energije, a da bi se ona dobila opet su neophodni nafta i ugalj, jer obnovljivi izvori poput sunčeve svetlosti, vetra, vode nisu dovoljni za brzorastuće potrebe stanovništva. Ali, jedno je, skoro sasvim sigurno - motorima na benzin i dizel broje se poslednje decenije...

 

Vetar, sunce, vazduh

Još u martu 2009. godine britansko vozilo ''greenbird'' sa pogonom na vetar postavilo je novi brzinski rekord za takvo vozilo od 202.9 km/h... Francuska fabrika ''Motor development internacional'' dizajnirala je auto koji vozi na rezervoar vazduha pod pritiskom. Trenutno ovaj auto doseže 50 km/h koristeći za pogon vazduh, tako da je idealan za sporu vožnju gradom. Rezervoar se puni vazduhom za samo nekoliko minuta, pomoću posebne pumpe, a može se puniti i tako što se uključi u struju kod kuće pri čemu dodatak motoru koristi struju da kompresuje vazduh u rezervoar. Hibridni ''Tojotin solarni prijus'', električni ''pininfarinin blukar'', hibridni ''antrosolo'' iz Mađarske imaju solarne ploče na krovu prototip ''ultracom-muter'' fabrike ''HybridAuto Pty Ltd'' sa Novog Zelanda, navodno već sada vozi do 60 km na dan samo na sunčev pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Seat model najavljen za 2019. godinu

 

Seat%20IBE%201.jpg

 

Seat je nedavno potvrdio svoj budući manji SUV model Arona, ali možda još zanimljivija je nova informacija koaj se tiče njihovog prvog električnog modela. Predstavnici Seata su naime na promociju restilizovanog Leona zvanično najavili da će prvi Seat EV na tržište stići tokom 2019. godine. Za sada međutim nije poznato da li će se raditi o potpuno samostalom modelu ili o električnoj verziji nekog od Seatovih modela (jedan od kandidata je navodno i Leon sledeće generacije).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni pogon automobila donosi velika otpuštanja

 

vw%20e-up%2011.jpg

 

Prelazak na proizvodnju vozila na električni pogon u kompaniji Volkswagen može da bude uzrok za ukidanje velikog broja radnih mesta, rekao je šef Kadrovske službe u nemačkom automobilskom gigantu Karlhajnc Blesing. Blesing je za nemački dnevnik ''Frankfurter Algemajne cajtung'' ukazao na to da vozila na električni pogon imaju mnogo manje delova od automobila sa motorima na unutrašnjim sagorevanjem tako da će za njihovu proizvodnju biti potrebno mnogo manje radnika. ''Nije u pitanju samo nekoliko stotina radnih mesta. Ukoliko to posmatramo u narednim godinama, to će biti petocifrena brojka širom sveta'', kaže Blesing.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prodao 100.000 elektrifikovanih automobila

 

bmw%20i8%2088.jpg

 

Nakon što je prodala 100.000 automobila na alternativni pogon, kompanija BMW je sigurna da njena ponuda elektrifikovanih modela ima svetlu budućnost. BMW i3 i i8 su se pokazali veoma uspešnim na tržištu jer su prodati u više od 70.000 primeraka. BMW i3 je posebno popularan, prodat je u više od 60.000 primeraka i predstavlja 80 posto prodaje kada je reč o novim kupcima BMW-a. Što se tiče plug-in hibridnog sportskog automobila i8, prodato je više od 10.000 primeraka otkako se našao na tržištu sredinom 2014. godine. BMW je ukupno prodao 100.000 elektrifikovanih automobila, ukoliko se uzmu u obzir i drugi plug-in hibridi pod oznakom BMW iPerformance, kao što su modeli 330e i X5 xDrive40e.

BMW namerava da proširi ''i'' porodicu ''zelenih'' automobila sa i8 Roadsterom koji će se pojaviti 2018. godine. Automobil je najavljen 2012. godine koceptom Spyder, a početkom ove godine je tokom Consumer Electronic Showa predstavio koncept i Vision Futer Interaction. Potpuno električni Mini stiže 2019. godine, a godinu dana kasnije se očekuje električni X4. Godine 2021. BMW će predstaviti veliki električni automobil i Next, koji će imati tehnologiju za autonomnu vožnju. Najnoviji ekološki prihvatljiv BMW-ov model je novi 530e koji može da pređe 45 km korišćenjem samo električnog pogona. Inače, ovaj automobil prosečno troši 2 litra na 100 pređenih kilometara kao hibrid. Kada je reč o Miniju, druga generacija Countrymana je dobila plug-in hibridnu verziju. To je prvi plug-in hibrid u istoriji kompanije. On korišćenjem samo električnog pogona može da pređe 38 km, a kao hibrid u proseku troši 2.1 litar na 100 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina želi da 40% automobila bude na struju do 2030., Nissan Leaf privukao 75.000 evropskih kupaca

 

nissan%20leaf%2033.jpg

 

Kina želi da 40% automobila bude na struju do 2030.

Kako piše B92, Kina je pojedinačno najveće automobilsko tržište na svetu, a do 2030. trebalo bi da postane i najveće tržište električnih vozila na planeti, piše Blumberg. Vlasti najmnogoljudnije zemlje na svetu žele da njihovi putevi postanu bezbedniji, a zagađenje izazvano izduvim gasovima putničkih automobila bude znatno manje, navodi se u izveštaju Ministarstva industrije i informacionih tehnologija. Planovi za narednih 15-ak godina predviđaju mnoge značajne promene u drumskom saobraćaju. U izveštaju se navodi da je plan da do 2025. godine 20% automobila koji se kreću kineskim putevima koristi neku vrstu auto-pilota ili samovozeće tehnologije, dok bi do 2030. oko 40% automobila za pogon koristilo električnu energiju. Kada je reč o sistemima asistencije vozaču, Kina želi da do 2020. čak polovina automobila u saobraćaju bude opremljena tehologijom automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara. Osim toga, plan je da do 2030. godine 10% vozila na drumovima bude opremljeno samovozećom tehnologijom koja omogućava potpuno autonomnu vožnju bez intervencije čoveka za upravljačem.

 

Jedna od prepreka za ostvarivanje ovog plana je pravne prirode, s obzirom da Kina još uvek ne dozvoljava ni testiranje vozila sa auto-pilotom. Zbog toga kineske vlasti rade na zakonima koji će regulisati ovu oblast. Kina u svojim izveštajima sva vozila sa alternativnim pogonskim sistemima (Plug-in hibride, električna vozila, automobile sa vodoničnim gorivnim ćelijama) svrstava u jednu grupu. Najnoviji podaci pokazuju da je u 2015. kupcima isporučeno svega 330.000 automobila koji spadaju u tu kategoriju. Plan za 2030. je veoma ambiciozan i predviđa da zaj broj poraste na čak 15.2 miliona godišnje. Kineske vlasti fokusiraće se na to da manja vozila sa konvencionalnim motorima zamene klasičnim električnim automobilima, dok će se kod velikih modela ići na alternativu koja podrazumeva Plug-in hibridnu tehnologiju - kombinaciju benzinskih i elektromotora. Da bi se nacija usmerila ka kupovini ''zelenijih'' automobila, planirano je uvođenje podsticaja poput državnih subvencija.

Vest o kineskim planovima za uvođenje većeg broja elektroautomobila poklapa se sa nedavnom najavom kompanije Renault-Nissan koja namerava da na tom tržištu ponudi jeftin električni model po ceni do 8.000 dolara, a sličnu ideju ima i Volkswagen koji bi jedno takvo prostupačno vozilo izrađivao u kooperaciji sa lokalnim kineskim partnerima. Kina razvija i mrežu elektropunjača koja bi se prostirala širom te zemlje, kao jedan od preduslova za masovniju upotrebu električnih automobila. U planu je da se do 2020. izgradi čak 5 miliona mesta za punjenje, dok bi do 2025. taj broj porastao na 25 miliona, a do 2030. na 80 miliona punjača. Trenutno u Kini postoji 57.000 javnih lokacija za dopunu baterija elektroautomobila.

 

Nissan Leaf privukao 75.000 evropskih kupaca

Najprodavaniji električni automobil na svetu beleži odlične rezultate i na Starom kontinetntu. Nissan je ubeležio 75-hiljaditog kupca modela Leaf u Evropi, nakon šest godina od lansiranja ovog automobila. Leaf je predstavljen 2010, a u međuvremenu je dobio veću bateriju od 30 kWh. Prema fabričkim podacima, sa jednim punjenjem vozilo sada može da pređe i do 250 km. U prvoj polovini 2016, Leaf je na evropskom tržištu zabeležio rast prodaje od 10%, u odnosu na isti period 2015. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW želi da proda 100.000 e-automobila tokom 2017.

 

bmw%20i3%2044444.jpg

 

BMW namerava da u 2017. godini poveća prodaju električnih automobila za dve trećine pa nudi sve više modela vozila koji se napajaju baterijama. Automobilska kompanija sa sedištem u Minhenu očekuje da će u ovoj godini isporuke električnih i hibridnih vozila dostići otprilike 60 hiljada primeraka, najavio je glavni izvršni direktor Harald Krueger. Od 2013. je prodato oko 100 hiljada modela BMW-a sa baterijskim napajanjem. ''Električni pogon je budućnost, ali potražnja baš nešto u ovom trenutku ne skače'', naglasio je Krueger. Kako bi poboljšao prodaju, BMW je u ovoj godini povećao trajanje baterije svog gradskog modela i3 za 50 posto. To je BMW-ov jedini model koji se u potpunosti napaja iz baterija, a u prošloj godini prodato je 25 hiljada komada. BMW želi da do 2025. godine udeo električnih i hibridnih modela u ukupnoj prodaji poveća na između 15 i 25 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džeremi Klarkson: ''Električni automobili nisu budućnost!''

 

grand%20tour.jpg

 

U intervjuu koji je dao zajedno sa kolegom Džejmsom Mejom američkim medijima, Klarkson se dotakao brojnih pitanja vezanih za auto industriju. Nakon sukoba sa producentima emisije Top Gear Klarkson je dobio otkaz, a preostali dvojac odlučio je da mu se pridruži. Sada, zajedno snimaju ''Grand Tour'' za sajt Amazon. Na pitanje novinara koji auto voze, Mej je imao komplikovan odgovor ali je istakao da između ostalog ima BMW i3, Ferrari 458 ali i po jedan Porsche i Rolls Royce. Džeremi je ipak daleko skromniji, te poseduje samo Golf GTI. ''Golf radi sve što poželim, i pritom ne privlači veliku pažnju. Da imam narandžasti Ferrari, ljudi bi me lako prepoznali i fotografisali, a mene to prilično nervira'' zaključio je Klarkson.

Sarkastični Britanac veruje da je najveći problem kod autonomnih automobila moralne prirode. Ukoliko se autonomni auto nađe u situaciji da bira da li će spasiti svog vozača ili druge ljude, učesnike u saobraćaju, šta će učiniti? Na opasku novinara da su pre izvesnog vremena bili vrlo strogi prema Teslinim automobilima, Klarkson je rekao ''Nismo bili strogi, ta Tesla koju smo vozili je bio užasan auto. Bili smo fer, zato nas je Elon Mask i tužio. I izgubio na sudu. Potom se žalio i opet izgubio. Prosto, električni automobili nisu budućnost. Već sada imamo problema da napravimo dovoljno struje za kompjutere, telefone i osvetljenje, šta ćemo ako svi odjednom pređu na automobile sa električnim pogonom? Neke četvrti u Londonu i Njujorku već imaju problema zbog ovoga.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen gradi svoju fabriku baterija?

 

vw%20id%2011111.jpg

 

Volkswagen je najavio pravu ofanzivu kada je u pitanju razvoj električnih vozila. Jedna komponenta je tu posebno važna, a reč je o bateriji. Kompanija je do sada sarađivala sa LG Chemom i Samsungom SDI za postojeće modele, a reč je o baterijama za relativno male serije automobila. Međutim, predsednik uprave predviđa da će u srednjeročnom periodu potražnja porasti na tri miliona baterija godišnje, pa u tom smislu gradnja vlastite fabrike itekako ima smisla. Očekuje se da će do 2025. VW imati 30 električnih modela u ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler planira da investira 10 milijardi evra u električne automobile

 

mercedes%20geq%201.jpg

 

Na Sajmu automobila u Parizu kompanija Mercedes je najavila svoje namere za proizvodnju električnih automobila predstavljanjem koncepta GenerationEQ, potpuno električnog crossovera sa autonomijom od 500 km. Sada je šef Daimlera Thomas Weber najavio investiciju od 10 milijardi evra u razvoj porodice električnih automobila. Plan je da se u ponudi do 2025. godine nađe deset električnih automobila baziranih na istoj platformi, a Mercedes procenjuje da će električni automobili činiti od 15 do 25 posto ukupne prodaje.

 

mercedes%20geq%2011.jpg

 

Weber je za nemački dnevni list Stuttgarter Zeitung rekao i da će Smart prodavati tri električna automobila. Zahvaljujući napretku u razvoju baterija, budući Smartovi automobili će s jednim punjenjem moći da pređu čak 700 kilometara. Produkcijska verzija pomenutog koncepta Generation EQ će se proizvoditi u Bremenu u Nemačkoj, a crossover će se na tržištu pojaviti do 2020. godine. Nešto kasnije bi mogla stići i luksuzna Maybachova verzija. Weber je obećao da će svi modeli EQ brenda biti drugačiji od Daimlerovih konvencionalnih automobila kada je reč o dizajnu, ali će pozajmiti neke od komponenata zbog smanjenja troškova. Govoreći o plug-in hibridnom modelu S500, Weber je rekao da će se pojaviti na proleće i da će korišćenjem samo električnog pogona moći da pređe 50 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...