oktopod 369 Posted October 10, 2023 Vozio sam danas nesto zenin grande, pa primetih da je na njemu kvacilo znacajno mekse tj lakse za pritisnuti nego na 500L, toliko lakse da pri kraju osetis kako je pedala propala do kraja poda, dok na 500L kao da je sve vreme guram i to vecom silomSent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted November 18, 2023 Danas sam uradio drugi mali servis u Kompresoru Rakovica, nema guzve zakaže se za sutra. Prešao sam tacno oko 10 k km, 350 dana od prosle zamene, kreće zima, taman se potrefilo. Tražio sam i litar ulja koje su sipali da mi prodaju, dadoše mi Shell nije više Selenia i neko je i za benzin i za dizel. Prijavio sam preosetljiv senzor prisutnosti suvozača i da se nekad oglasi bez da je išta na sedištu, kazu nisam prvi a nije ni samo model 500L sa tim problemom (ne rekose koji jos jesu). Rekose i da ce stici za 10ak dana ali nisu sigurni jos nije stiglo ni za druge da li ce celo sediste ili samo senzor pa tapacirski radovi sto me brine da mi neko kupusa novo sedište jer je senzor unutar sunđera. Prijavio sam i puklu farbu za to moram na Dorćol tamo su limari, iako ne bi nista radili osim fotkanja i inicijalnog upita ka Fiatu. Znaci za jedno dve nedelje za sediste, pa na Dorćol za farbu, ovoliko puta za dve godine nisam isao kod majstora ni sa 10 godina starim Puntom mk2a. A vidim dolili su i antifriz, bilo je malo ispod minimuma kad je zagrejan, sad je hladan na maks. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk 2 MS PK and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted November 18, 2023 Mislim da je taj "senzor" ispod suvozačkog sedišta i da se "ne diže" platno radi njegove zamene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted November 19, 2023 Ja sam locirao da je senzor blizu ispod platna, otprilike gde dodje desni guz suvozaca, nije tacno po sredini i nekih je 2-3 cm ka napred od one trake koja ide uz naslon, bas gde desni guz pada.Kada je auto upaljen samo pipnem prstom i upali se znak za pojas, oseca se i da je tu blago udubljenje da ne kazem rupa, tako da mene taj deo zeza odmah ispod platna, tu je kao neki prekidac koji je deo te elektronike/senzora tako da mislim da su mi dobro rekli, osim ako nema skroz kroz sundjer odozdo neka rupa da se samo izvuče Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1197 Posted November 20, 2023 Ovako od prilike izgledaju senzori u sedištu. 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted November 20, 2023 Ovaj izgleda ima nekoliko tastera, ja sam locirao taj jedan, ako izgleda ovako moraće izgleda da se kupusa sedište a nemam nešto poverenja u servis pa bio on i ovlašćen da imaju majstora za tapaciranje, osim eto ako nema neki način da se samo izvuče deo sunđera odozdo. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7999 Posted November 21, 2023 Nije to nista specijalno da se rasturi sediste, ja sam rasturao na stilu, menjao sam sundjer i platno Platno se drzi valjda na onim metalnim kukicama, lako se vrate.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 2 oktopod and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19044 Posted November 21, 2023 Poslao drugara sa maltene novim Tipom kod Steve "TPC volana", nije bio zadovoljan sedalnim delom sedista i izuzetno losom profilisanoscu. Uradio nove sundjere, podigao bokove, bukvalno fabrika. Pa na Stilu smo samostalno pre 15 god menjali OCS folije (senzore) ili ugradjivali simulatore... A kamoli da u Fiat servisu odrade banalnu Plug&Play zamenu senzora . 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted November 21, 2023 15 hours ago, Ivan said: Poslao drugara sa maltene novim Tipom kod Steve "TPC volana", nije bio zadovoljan sedalnim delom sedista i izuzetno losom profilisanoscu. Uradio nove sundjere, podigao bokove, bukvalno fabrika. Koliko sam skontao, sedista pre i posle restyle kod Tipa su dosta razlicita po pitanju kvaliteta izrade i udobnosti, da ne kazem debljine sundjera. Ako je pre restyle-a, ne cudi me pomenuta akcija. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted November 21, 2023 A pa da, zapravo je preko sundjera navlaka samo, nije ušiveno... Da li može nekako da se produži sedalni deo dal je to neko radio Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 271 Posted November 22, 2023 7 hours ago, ISV_01 said: Koliko sam skontao, sedista pre i posle restyle kod Tipa su dosta razlicita po pitanju kvaliteta izrade i udobnosti, da ne kazem debljine sundjera. Upravo tako, lično iskustvo 1/1, sedišta u Tipu 2019. i u ovom 2022. nebo i zemlja... 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted December 15, 2023 Stigao senzor prisutnosti suvozača, u petak je zakazana zamena pa cemo videti.Nego zeni je vreme na grandeu za mali servis i solju amortizera, pa sam mislio da zamenim obe solje i kad se vec sve skida zamenim i amorte mozda i opruge, da ne vracam stare... Neki mi kazu kvalitetnije su te fabricke ali je auto 2011o te sta znam...Zamenio bih i rashladnu tecnost posto Goran nije kad sam radio veliki servis a u knjizici prethodnog vlasnika pise pre 4 godine da je menjana, merio sam trpi do minus 20 al 4 godine, krenuce da jede dihtung glave i motor. Pa bih onda zamenio i ulje u menjacu.Pa tako razmisljam i kod sebe sledeci mali servis jer ce auto tad imati oko 2.5 godine da zamenim rashladnu i kocionu, pa sta jos ide na koji interval, kad ulje u menjacu, dal se i na koliko menja u diferencijalu na prednjoj vuči, dal ima jos nesto da sam zaboravio?Hteo bih da odrzavam po PS jer ko zna mozda auto nikad ne prodam, dam roditeljima ili ženi pa nek im dam bas onako lepo odrzavan auto dok ne krene rdja da ga jede pa tad adio. Mozda se pred kraj njegove karijere budem nasalio sa podizanjem i terenskim tockovima, lepo bi mu stajalo pa malo sa njim kroz njive, za tu namenu steta nije dizel. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1317 Posted December 15, 2023 Ako su opruge zdrave, nisu trule, mislim da nemas potrebe menjati ih. Za solje je preporuka zameniti ih jer ko zna kad su menjane a radni vek im je sigurno manji no oprugama. Ako menjas amortizere, obavezno zameni i odbojne i zastitne gume, obicno se prodaju u setu. Antifriz je preporuka zameniti na 3-4 godine iako je "dobar", vremenom postaje agresivniji i moze samo glupost napraviti a nije neka stavka, vise je gubitak vremena dok se sistem ozraci. Po knjzi, kociono ulje se menja na 30k km ili dve godine. Za menjacko se ne secam intervala, ali ako nikad nisi menjao zameni ga, nije strasan trosak. 2 oktopod and Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted December 17, 2023 U uputstvu piše izmedju ostalog da seUlje u menjaču kontroliše se nivo na 90k km ili 6 godina, zamena se ne pominjeKočiono ulje zamena na 2 godineZamena svećica na 30k ili 2 godineZanimljivo motorno ulje i filter na 30k ili 2 godineRemenje na maksimum 120k ili 6 godina, otezani uslovi rada kao npr gradska voznja 60k ili 4 godineRashladna tecnost se ne pominjeJel ko ikad menjao ulje u diferencijalu i šta mislite na koliko km se to radi? Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1317 Posted December 18, 2023 U tvom slucaju, diferencijal je u menjacu, nemas ga posebno, tako da menjas jedno ulje, tj menjacko ulje u menjacu. Vozila sa 4x4 pogonom imaju diferencijal na drugoj pogonskoj osovini. 2 oktopod and stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted December 18, 2023 Ja sam to ulje menjača promenio pri velikom servisu. 2 oktopod and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1317 Posted December 18, 2023 To je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted December 18, 2023 A pa da jesam glup, bas sam se pitao zašto ga niko ne pominje. Svakako idem u petak na zamenu senzora pa cu da pitam i šta oni misle da treba sledeći put kad bude oko 2.5 godine i oko 30-35k km i zameniću šta mora i šta ne mora al je poželjno. Ne znam dal ću produžiti garanciju na 4 godine, i ima i nema smisla kad pročitam šta garancija obuhvata, ali ću nastaviti u ovlašćenom iako je skuplje, imam neku vrstu sigurnosti mada ne verujem više nikom i znači servisna knjiga njihova ako prodajem auto, barem za te krupne stvari tipa veliki servis a male servise i slično mogu i drugde. I sviđa mi se što kažu u petak u 14h, dođem prime auto, sačekam u kafiću, jave mi kad je gotov i ćao, nema ono doteraj sutra u 8 pa je gotov možda u podne, možda u 16h a možda i sutra ili preksutra jer im dali pogrešan deo u radnji i slično. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7999 Posted December 18, 2023 Produzi obavezno, pogotovo ti Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 2 1 knezevic76, Ivan and oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7663 Posted December 18, 2023 Kad bude video cene velikog servisa u ovlašćenim, predomisliče se Sent from my SM-A546E using Tapatalk 2 oktopod and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7999 Posted December 18, 2023 Ne znam, meni za stila nije bila neka preterana razlika Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted December 22, 2023 Pare nisu problem, mogu da vozim i znatno skuplji auto al mi se za to konkretno ne daju pare, dal cu biti vidjen il sta vec, a sto se kvaliteta tice ovaj jeste malo bezveze limarski farbarski i slicno al nije kanta te je ok izbor kao nov. Za zenin grande 1.2 8v je mali servis u Lav auto kostao oko 9500, za moj 500L u ovlascenom oko 14500, kad se uzme u obzir da su za mene delovi nesto skuplji, ruke ovlascenog su znaci 20-30 posto skuplje. Moguce i da su delovi kvalitetniji, ako nista a ono Fiat approved pa se veliki servis tamo isplati, plus knjizica ovlascenog gde to pise ima na tezini kad ga budem prodavao. Menjali mi danas senzor prisutnosti suvozaca besplatno u garanciji, 2 sata je trajal akcija i ne primecuje se da je nesto radjeno a problem deluje otklonjen jer kada pritisnem palcem to ulegnuce kruzno na sedistu, ne prikazuje na tabli da suvozac treba da se veze. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1317 Posted December 22, 2023 On 12/18/2023 at 11:49 PM, MS PK said: Ne znam, meni za stila nije bila neka preterana razlika Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Nije razlika jer ne ugradjuju delove iz prve ugradnje. Da su delovi iz prve ugradnje tj OE cena bi bila bar dva ako ne i tri puta visa u odnosu na AM + cena radnog sata koja je danas oko 30e. 2 MS PK and oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 369 Posted December 23, 2023 Verujem al se nadam da nije isto kao ulazak u radnju i dajte mi španere već neka ustaljena proverena kombinacija. Procesi rada i potreban alat, neće pištoljem nadam se opet da zašrafi korpu kvačila npr. Al svakako servisna knjiga od ovlašćenog ako i ne nadoknadi u traženju cene iz gornjeg ranga za taj model onda barem lakša prodaja, istakne se auto u masi istih.Plus što mi se sviđa zakažem oteram popijem kafu preuzmem.I najbitnije, razlika u ceni mi nije previsoka, da je umesto 200 eur kod njih 500 eur pa i ajde, već je umesto 200 kod njih 260 mozda i 300, a uglavnom su radovi cena manjih od 200.Ne znam videću možda se i predomislim, imam i loša iskustva sa svakim majstorom pa se i time vodim. You name him I'll blame him. Sent from my VOG-L29 using Tapatalk 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 839 Posted December 23, 2023 On 9/28/2023 at 11:06 PM, oktopod said: Zaboravio sam da dodam i jednu lepu vest a to je da poslednjih 5.000 km nije uopšte potrošio ulje. Koliko nekih gluposti na tvom autu od početka, ne bi me iznenadilo i da se šipkica za merenje ulja pokvarila 2 oktopod and Aurelio reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites