Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Vozio sam danas nesto zenin grande, pa primetih da je na njemu kvacilo znacajno mekse tj lakse za pritisnuti nego na 500L, toliko lakse da pri kraju osetis kako je pedala propala do kraja poda, dok na 500L kao da je sve vreme guram i to vecom silom

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam uradio drugi mali servis u Kompresoru Rakovica, nema guzve zakaže se za sutra.

 

Prešao sam tacno oko 10 k km, 350 dana od prosle zamene, kreće zima, taman se potrefilo. Tražio sam i litar ulja koje su sipali da mi prodaju, dadoše mi Shell nije više Selenia i neko je i za benzin i za dizel.

 

Prijavio sam preosetljiv senzor prisutnosti suvozača i da se nekad oglasi bez da je išta na sedištu, kazu nisam prvi a nije ni samo model 500L sa tim problemom (ne rekose koji jos jesu). Rekose i da ce stici za 10ak dana ali nisu sigurni jos nije stiglo ni za druge da li ce celo sediste ili samo senzor pa tapacirski radovi sto me brine da mi neko kupusa novo sedište jer je senzor unutar sunđera.

 

Prijavio sam i puklu farbu za to moram na Dorćol tamo su limari, iako ne bi nista radili osim fotkanja i inicijalnog upita ka Fiatu.

 

Znaci za jedno dve nedelje za sediste, pa na Dorćol za farbu, ovoliko puta za dve godine nisam isao kod majstora ni sa 10 godina starim Puntom mk2a.

 

A vidim dolili su i antifriz, bilo je malo ispod minimuma kad je zagrejan, sad je hladan na maks.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam locirao da je senzor blizu ispod platna, otprilike gde dodje desni guz suvozaca, nije tacno po sredini i nekih je 2-3 cm ka napred od one trake koja ide uz naslon, bas gde desni guz pada.

Kada je auto upaljen samo pipnem prstom i upali se znak za pojas, oseca se i da je tu blago udubljenje da ne kazem rupa, tako da mene taj deo zeza odmah ispod platna, tu je kao neki prekidac koji je deo te elektronike/senzora tako da mislim da su mi dobro rekli, osim ako nema skroz kroz sundjer odozdo neka rupa da se samo izvuče

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj izgleda ima nekoliko tastera, ja sam locirao taj jedan, ako izgleda ovako moraće izgleda da se kupusa sedište a nemam nešto poverenja u servis pa bio on i ovlašćen da imaju majstora za tapaciranje, osim eto ako nema neki način da se samo izvuče deo sunđera odozdo.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to nista specijalno da se rasturi sediste, ja sam rasturao na stilu, menjao sam sundjer i platno :) Platno se drzi valjda na onim metalnim kukicama, lako se vrate.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslao drugara sa maltene novim Tipom kod Steve "TPC volana", nije bio zadovoljan sedalnim delom sedista i izuzetno losom profilisanoscu. 

Uradio nove sundjere, podigao bokove, bukvalno fabrika. 

Pa na Stilu smo samostalno pre 15 god menjali OCS folije (senzore) ili ugradjivali simulatore... 

A kamoli da u Fiat servisu odrade banalnu Plug&Play zamenu senzora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:

Poslao drugara sa maltene novim Tipom kod Steve "TPC volana", nije bio zadovoljan sedalnim delom sedista i izuzetno losom profilisanoscu. 

Uradio nove sundjere, podigao bokove, bukvalno fabrika. 

Koliko sam skontao, sedista pre i posle restyle kod Tipa su dosta razlicita po pitanju kvaliteta izrade i udobnosti, da ne kazem debljine sundjera. Ako je pre restyle-a, ne cudi me pomenuta akcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pa da, zapravo je preko sundjera navlaka samo, nije ušiveno...

 

Da li može nekako da se produži sedalni deo dal je to neko radio

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ISV_01 said:

Koliko sam skontao, sedista pre i posle restyle kod Tipa su dosta razlicita po pitanju kvaliteta izrade i udobnosti, da ne kazem debljine sundjera. 

Upravo tako, lično iskustvo 1/1, sedišta u Tipu 2019.  i u ovom 2022. nebo i zemlja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao senzor prisutnosti suvozača, u petak je zakazana zamena pa cemo videti.

Nego zeni je vreme na grandeu za mali servis i solju amortizera, pa sam mislio da zamenim obe solje i kad se vec sve skida zamenim i amorte mozda i opruge, da ne vracam stare... Neki mi kazu kvalitetnije su te fabricke ali je auto 2011o te sta znam...
Zamenio bih i rashladnu tecnost posto Goran nije kad sam radio veliki servis a u knjizici prethodnog vlasnika pise pre 4 godine da je menjana, merio sam trpi do minus 20 al 4 godine, krenuce da jede dihtung glave i motor. Pa bih onda zamenio i ulje u menjacu.

Pa tako razmisljam i kod sebe sledeci mali servis jer ce auto tad imati oko 2.5 godine da zamenim rashladnu i kocionu, pa sta jos ide na koji interval, kad ulje u menjacu, dal se i na koliko menja u diferencijalu na prednjoj vuči, dal ima jos nesto da sam zaboravio?

Hteo bih da odrzavam po PS jer ko zna mozda auto nikad ne prodam, dam roditeljima ili ženi pa nek im dam bas onako lepo odrzavan auto dok ne krene rdja da ga jede pa tad adio. Mozda se pred kraj njegove karijere budem nasalio sa podizanjem i terenskim tockovima, lepo bi mu stajalo pa malo sa njim kroz njive, za tu namenu steta nije dizel.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su opruge zdrave, nisu trule, mislim da nemas potrebe menjati ih. Za solje je preporuka zameniti ih jer ko zna kad su menjane a radni vek im je sigurno manji no oprugama. Ako menjas amortizere, obavezno zameni i odbojne i zastitne gume, obicno se prodaju u setu. Antifriz je preporuka zameniti na 3-4 godine iako je "dobar", vremenom postaje agresivniji i moze samo glupost napraviti a nije neka stavka, vise je gubitak vremena dok se sistem ozraci. Po knjzi, kociono ulje se menja na 30k km ili dve godine. Za menjacko se ne secam intervala, ali ako nikad nisi menjao zameni ga, nije strasan trosak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U uputstvu piše izmedju ostalog da se
Ulje u menjaču kontroliše se nivo na 90k km ili 6 godina, zamena se ne pominje
Kočiono ulje zamena na 2 godine
Zamena svećica na 30k ili 2 godine
Zanimljivo motorno ulje i filter na 30k ili 2 godine
Remenje na maksimum 120k ili 6 godina, otezani uslovi rada kao npr gradska voznja 60k ili 4 godine
Rashladna tecnost se ne pominje

Jel ko ikad menjao ulje u diferencijalu i šta mislite na koliko km se to radi?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tvom slucaju, diferencijal je u menjacu, nemas ga posebno, tako da menjas jedno ulje, tj menjacko ulje u menjacu. Vozila sa 4x4 pogonom imaju diferencijal na drugoj pogonskoj osovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pa da jesam glup, bas sam se pitao zašto ga niko ne pominje.

 

Svakako idem u petak na zamenu senzora pa cu da pitam i šta oni misle da treba sledeći put kad bude oko 2.5 godine i oko 30-35k km i zameniću šta mora i šta ne mora al je poželjno.

 

Ne znam dal ću produžiti garanciju na 4 godine, i ima i nema smisla kad pročitam šta garancija obuhvata, ali ću nastaviti u ovlašćenom iako je skuplje, imam neku vrstu sigurnosti mada ne verujem više nikom i znači servisna knjiga njihova ako prodajem auto, barem za te krupne stvari tipa veliki servis a male servise i slično mogu i drugde.

 

I sviđa mi se što kažu u petak u 14h, dođem prime auto, sačekam u kafiću, jave mi kad je gotov i ćao, nema ono doteraj sutra u 8 pa je gotov možda u podne, možda u 16h a možda i sutra ili preksutra jer im dali pogrešan deo u radnji i slično.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni za stila nije bila neka preterana razlika :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare nisu problem, mogu da vozim i znatno skuplji auto al mi se za to konkretno ne daju pare, dal cu biti vidjen il sta vec, a sto se kvaliteta tice ovaj jeste malo bezveze limarski farbarski i slicno al nije kanta te je ok izbor kao nov.

 

Za zenin grande 1.2 8v je mali servis u Lav auto kostao oko 9500, za moj 500L u ovlascenom oko 14500, kad se uzme u obzir da su za mene delovi nesto skuplji, ruke ovlascenog su znaci 20-30 posto skuplje. Moguce i da su delovi kvalitetniji, ako nista a ono Fiat approved pa se veliki servis tamo isplati, plus knjizica ovlascenog gde to pise ima na tezini kad ga budem prodavao.

 

Menjali mi danas senzor prisutnosti suvozaca besplatno u garanciji, 2 sata je trajal akcija i ne primecuje se da je nesto radjeno a problem deluje otklonjen jer kada pritisnem palcem to ulegnuce kruzno na sedistu, ne prikazuje na tabli da suvozac treba da se veze.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/18/2023 at 11:49 PM, MS PK said:

Ne znam, meni za stila nije bila neka preterana razlika :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

Nije razlika jer ne ugradjuju delove iz prve ugradnje.

Da su delovi iz prve ugradnje tj OE cena bi bila bar dva ako ne i tri puta visa u odnosu na AM + cena radnog sata koja je danas oko 30e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem al se nadam da nije isto kao ulazak u radnju i dajte mi španere već neka ustaljena proverena kombinacija. Procesi rada i potreban alat, neće pištoljem nadam se opet da zašrafi korpu kvačila npr.

Al svakako servisna knjiga od ovlašćenog ako i ne nadoknadi u traženju cene iz gornjeg ranga za taj model onda barem lakša prodaja, istakne se auto u masi istih.

Plus što mi se sviđa zakažem oteram popijem kafu preuzmem.

I najbitnije, razlika u ceni mi nije previsoka, da je umesto 200 eur kod njih 500 eur pa i ajde, već je umesto 200 kod njih 260 mozda i 300, a uglavnom su radovi cena manjih od 200.

Ne znam videću možda se i predomislim, imam i loša iskustva sa svakim majstorom pa se i time vodim. You name him I'll blame him.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/28/2023 at 11:06 PM, oktopod said:

Zaboravio sam da dodam i jednu lepu vest a to je da poslednjih 5.000 km nije uopšte potrošio ulje.

 

 

Koliko nekih gluposti na tvom autu od početka, ne bi me iznenadilo i da se šipkica za merenje ulja pokvarila :stuart:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...