Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Danas sam imao potrebu da u gepek stavim decija kolica, ona sto im se gornji deo kao kadica skida i bio neprijatno iznenadjen da nikako ne staju u gepek dok se zadnja sedista ne pomere napred, doduse ne puno. I to bez kadice i spakovana, sa kadicom ne staju bas nikako. 

 

Kada sam kadicu stavio na zadnje sediste, shvatio sam da je sedalni deo kraci nego uobicajeno. 

 

To me podsetilo i na jedan negativan utisak koji nisam izneo sve zaboravim a na pocetku nisam obracao paznju dok nisam imao duze relacije. Naime, sedalni deo vozacevog sedista je jako kratak i sediste je nisko iako se podigne na gore, ja od 190cm visine imam utisak kao da sedim na wc solji, krajem dupeta dok mi butine uopste nisu na sedalnom delu i kolena su vislja od kukova. To pravi problem i sa nalazenjem pozicije volana koji je daleko ramena bole od duze voznje, a ako ga spustim udara u kolena. Naslon za desnu ruku je mnogo u nazad, za levu na vratima mnogo daleko od volana, sve u svemu prilicno neprijatna pozicija za sedenje. 

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem visećih butina nema veze sa dužinom sedalnog dela, već sa činjenicom da kod ogromne većine vozila nije moguće podešavanje nagiba sedalnog dela ( pa da se izdigne prednji deo sedišta kako bi i butine dobile oslonac ).

Vrlo su retka nepremium vozila kod kojih može da se podigne odvojeno prednji deo sedalnog dela sedišta. To može npr. mazda.

Šta meni vredi što neka sedišta opciono mogu imati i ekstenziju ( produžetak) sedalnog dela, ako mi butine nisu na to oslonjene ( jer se ne podiže odvojeno prednji deo )?

Sećam se, seo ja u salonu u top verziju Opel Zafire sa opcionim AGR sedištima, sa ekstenzijom, a butine mi totalno vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O dužini sedalnog dela je pisano naširoko i to baš poodavno više puta.

Sent from my 2203129G using Tapatalk


Zar to nije bio problem u prvim serijama.

Mislio sam da je duzina sedalnig dela kasnije ispravljena, produzena...

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moguće da je ispravljena, ali kao što Moron kaže, dugajlije pogotovo imaju taj problem

Sent from my 2203129G using Tapatalk


To sto su oni "krakati" nije do sedista, nego do DNK

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/11/2022 at 3:52 PM, oktopod said:

onu dodatnu dasku gepeka

2069411515bcd74d7858c8235335160_v4_big.j ovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Problem visećih butina nema veze sa dužinom sedalnog dela, već sa činjenicom da kod ogromne većine vozila nije moguće podešavanje nagiba sedalnog dela ( pa da se izdigne prednji deo sedišta kako bi i butine dobile oslonac ).

Vrlo su retka nepremium vozila kod kojih može da se podigne odvojeno prednji deo sedalnog dela sedišta. To može npr. mazda.

Šta meni vredi što neka sedišta opciono mogu imati i ekstenziju ( produžetak) sedalnog dela, ako mi butine nisu na to oslonjene ( jer se ne podiže odvojeno prednji deo )?

Sećam se, seo ja u salonu u top verziju Opel Zafire sa opcionim AGR sedištima, sa ekstenzijom, a butine mi totalno vise.

Cudi me to za Zafiru da nije imala podesavanje nagiba. Moja Astra ima i ekstenziju i podesavanje nagiba. To da butine vise mi je bio problem kod sluzbene Korole sedan, a morao sam 1200km u cugu da predjem sa njom, bas je neprijatno. Jos meni sa visinom od 172, mogu da zamislim ljudima sa 190+... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nedavno prvi put vozio nešto duže 500l cross noviji, 150km Bg i nazad, i zaista je bio veoma čudan osećaj sedenja, kao na hoklici da sam vozio... meni velika promena načina sedenja u odnosu na Tipa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/30/2023 at 8:03 PM, oktopod said:

Evo primera od danas, svaki drugi dan mi se pojavljuju neke ogrebotine gde je otisla i farba, dal se neko mota oko kola pa zagrebe ne znam al svaka ogrebotina ne moze da se opere tj dosla je do farbe. Najvise se desava na gepek vratima a jutros na zadnjim vratima i krilu. Da ne pominjem necije nokte iza kvake to kao Fredi Kruger da je otvarao. 

 

Dodao bih i fotke devojkinog Grande Punta kog su toliko zakacili da su isekli komad lima ko konzervu kad otvaras, preko krila i oba vrata a ispolirali smo nista se ne vidi, majstoru nije bilo jasno kako nije farba zagrebana. 

 

IMG_20230430_154124.jpg IMG_20230430_154133.jpg IMG_20230430_160927.jpg

 

IMG-c5c035fcfb1e2a131f7b24eafb093961-V.jpg IMG-8078b109386cca41b1bf87b4e985a3d4-V.jpg IMG-1f0e61d091160505ab235fcce56d40aa-V.jpg

 

 

 

Velika je greška porediti metalik sivu sa bilo kojom drugom tamnijom bojom.

 

Kad se samo setim pre 10 god sa starom Astrom u metalik sivoj boji, odemo do šume na kampovanje, vratim se sa 1000 ogrebotina, pređem sunđerom i ništa se ne vidi :D  Jako je mala razlika između boje laka i podloge, pa se lako zamaskira. Verujem da je slična situacija i sa belom bojom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, djole81ar said:

Ja sam nedavno prvi put vozio nešto duže 500l cross noviji, 150km Bg i nazad, i zaista je bio veoma čudan osećaj sedenja, kao na hoklici da sam vozio... meni velika promena načina sedenja u odnosu na Tipa

Ali, vidiš, to je toliko individaulno šta nekome više odgovara, a nekome ne. Šta je kome udobnije.

Meni se kod 500L za udobnost veoma dopadala tvrdoća samih sedišta. To mi se dopada i kod Jazz-a. Neko će reći "kao klupa iz parka". CRV ima dosta mekana sedišta. I meni je to manje udobno. Samo tvrdoća mi prija.

Sednem sa drugarem u BMW u M Sport opremi. Sedišta tvrda. Meni fantazija. a drugar kaže "da mi mrtav ne bi uzeo taj paket opreme, jer su ta sedišta tvrda" ( a on nije da nema para, pa mu "kiselo grožđe", već ima 3-4 BMW-a i nikada ne kupuje sa tim sedištima ).

Sednem u novi MB B klase i odmah su me prednja sedišta podsetila na sedište Fiat Tipa, jer imaju u zoni gornjeg dela ramena poprečno profilisan naslon, što mene (pošto sam veoma dugog trupa) jako pogrbi dok sedim i baš mi je neudobno.

 

Prosto, to oko sedišta ti je kao kada biraš cipele. Mada ko zna koliko ljudi i nosi isti broj obuće, nekoga će taj isto broj da žulja, a nekoga ne. 

37 minutes ago, djole81ar said:

Ja sam nedavno prvi put vozio nešto duže 500l cross noviji, 150km Bg i nazad, i zaista je bio veoma čudan osećaj sedenja, kao na hoklici da sam vozio... meni velika promena načina sedenja u odnosu na Tipa

 

Naravno da je velika promena u načinu sedenja. Kao i Ti, i ja svaki put doživim mali šok - kada posle godina druženja sa 500L sednem u bilo koji HB ili limuzinu.

Moć navike je čudo :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da se pohvalim da sam imao prilike da probam sve i svašta, ali evo i moja dva centa.  

 

Vozah nedelju dana novi C3 u najvišem paketu opreme i advanced comfort sedištima. Iskreno, možda je problem u meni, ali meni ono, sem što je mekano, nema nikakvog smisla. Pozicija i držanje tela 0, džaba mekoća kad je ergonomija očajna. Kod 500L mogu da zamerim kratak sedalni deo i premalu bočnu podršku, ali nisu opšte loša, čak naprotiv, imaju visok naslon, dobro drže leđa i mogu sasvim lepo da se namestim i na dužem putu i u gradu. Možda mi je još jedna mala mana što ne može da se podešava naslon za glavu, pa neretko na dužim putevima tamo ubacim ono mini jastuče. Ako bih ga poredio sa nečim u sličnoj klasi, možda eto VW Touran ( mada je viša klasa ) ima nešto bolja sedišta, taman imaju malo izraženiju bočnu podršku, kao i Opel Meriva mk2, tvrdoća je slična. Što se tiče ostalih auta B i B MPV klase, mislim da 500l od većine ima bolja.

 

Inače za sledeći auto gledam neki Hechback, Tipo, Astru, 308, ali sve što više razmišljam, sve više mislim da će mi povratak u niži auto teško pasti :)  

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada to uradiš, shvatićeš u pravom smislu značenje kletve "Da Bog da imao, pa nemao" ...

I pored nekih nespornih mana ( npr, da ne možeš kao vozač da se udobno "nalaktiš" na vrata ili da se centralni naslon za ruke napred ne podešava po visini ( a kako se ne podešava i kod "milon" drugih vozila ), taj "prokleti" 500L ima toliko dobrih osobina, pri čemu neke od njih čovek primeti tek kada "predje" na nešto drugo :)

 

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je mene "kupilo" kod mog auta. Iako sedista na tiguanu nisu velika, patos je "dubok". Za razliku od dosta dzipova i monovolumena koji su takodje veliki i trebalo bi da budu komforni, patosi su uglavnom visoki tj u visini pragova. Kod mnogih je to ona sendvic konstrukcija, a kod nekih kao npr stari Santa Fe stvar dizajna. Kakva god da su sedista, ako je patos visok, moja kolena odu u volan i butine se odvoje od sedista. Na tiguanu meni komplet noge idu dole. Butine se oslanjaju na sedista, kolena su nize od volana nego na limuzinama pa ne moram da guram toliko sediste pozadi i izvlacim volan ka sebi. Ako nisam pravise gurnuo sediste pozadi, onda su mi i nasloni za ruke, menjac, c stub i ostale fiksne stvari na mestu. 
Nije sve u popularnosti SUV-a, ima mnogo u prakticnosti. Svakako, kao sto rece Moron, kao cipela ili kaciga, mora da se proba. Najbolje je kada kupujes auto koji si imao prilike da provozas malo duze. 
E, da, dodatak, ja sam 193cm, zato se prikljucijem diskusiji na temu polozaja sedenja u 500L i slicnim. 

 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svakakve monovolumene vozio, ali nigde nije slučaj kao kod 500L da je sve odaljeno i da moraš da se protežeš da bi naslonio laktove, podešavao ventilaciju ili podešavao unutrašnji retrovizor.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da sam pametan bio, kao što nisam, još uvek bi Modusa vozio.

Sent from my 2203129G using Tapatalk


Citiraću sam sebe, što se tiče upravo ove priče o položaju sedenja. Leđa me ni jednom za tri godine, ne da nisu zabolela, nego nisam osetio ni 700km u danu, ni umor u vožnji, ni naprezanje nogu.....
Da ne ispadne da je Modus vrhunac auto industrije, imao je on i svojih mana, s obzirom na klasu.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam kupio jastuče sa lastišom za vrat jer naslon za glavu nema nikakav smisao, kao da je nagnut na dole. Video sam ponešto o tom sedenju ranije ali nisam puno obraćao pažnju dok nije krenulo da me smara tj da primećujem da me ramena bole i sedim kao da sam se natrtio na wc šolju. 

 

Što se grebanja tiče i poređenja sa autom druge boje, znam koja je poenta ali moja je da su se vrata ulubila i ništa a meni od sunđera ispranog risovi, od noktiju kod kvake farba izguljena ne lak a 10 puta je neko ušao na ta vrata maksimum. 

 

Za pitanje oko daske i citat od prošle godine, previše je skraćen citat a ne sećam se šta sam pitao, to je daska koju sam dodatno kupio ako je to bilo pitanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, totti said:

Ja sam svakakve monovolumene vozio, ali nigde nije slučaj kao kod 500L da je sve odaljeno i da moraš da se protežeš da bi naslonio laktove, podešavao ventilaciju ili podešavao unutrašnji retrovizor.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk
 

Imaš muku sa udaljenim unutrašnjim retrovizorom kod 500L, jer moraš da se "protegneš" da ga namestiš ??? Ne znam koliko si visok i koliko su ti duge ruke ...

 

Ne znam koja si ti "berba", ali, ja pamtim vreme kada su se spoljni retrovizori podešavali ručno. I to ne iznutra (na dugme ili "ručicu" ), već spolja :) Mada, mogao si i da se sa sedišta vozača malo protegneš i i otvoriš desni prozor "na kurblu", pa tako istegnut da vršiš fina podešavanja desnog retrovizora :) Pamtiš li to vreme ? Je li ti tada bilo teško kao sa unutrašnjim retrovizorom kod 500L ili i još teže ?

 

Reci mi, više voliš kola kod kojih ti je unutrašnji retrovizor veoma blizu očiju, a blizu očiju su ti i suncobrani, toliko bilzu da ti (čak i sklopljeni) "zapinju" za periferni vid? Mene to jako iritira ... Od toga ludim kod škode, kao što sam ludeo kod pežoa ...

 

Teško ti je da se malo saviješ da podesiš klimu na 500L ? To ti je jedino vozilo kod koga se malo saviješ ? Možda je bolje kada su komande klime "u tabletu", koje ne samo da moraš da gledaš ( umesto da gledašna put ) pa se sa tim taktilnim komandama povremeno zna desiti da zbog neravnina na kolovozu u vožnji prstom promašim ciljano mesto na ekranu. To je "OK", a ovo kod 500L  je "patnja" ?

 

Za sedišta mogu opet da ti kažem što i za cipele ili za garderobu. Isti broj (ista veličina) ne mora ( i ne može) da odgovara svima. Što ne znači da je roba loša.

Neki dan udjem u "Decathlon" i mislim ( bez zezanja ) da sam probao bar 15-ak "pantalona za prirodu" ( navodno, skoro sve ista veličina ) i našao sam samo jedne koje mi odgovaraju veličinom. Da li je onih preostalih 14 bilo loše? Ne, nije. Samo, nije bilo za mene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste patnja sve što sam naveo i ne mogu da se setim da je igde tako isto.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi u prodavnicu odeće i obuće i za sve cipele i odeću koja ti ne odgovara veličinom ili ti se ne dopada, reci da "ne valja" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali, ako za tvoje stopalo treba cipela veličine 45-46, da li "pljuješ" sve cipele 42-43 kao "neudobne" ?

Ili, ako nosiš 42-43, za sve one cipele 45-46 treba da kažeš da su "bez veze" ?

 

'ajd reci :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad čoveku malo trolujemo temu, ali ajd :)

 

@totti Pa zar nije potpuno ista situacija sa Doblom sličnim vozilima? Čak ima i jako puno malih gradskih auta koji su tako konstruisani radi dobijanja prostora :) 

 

Nekome odgovara, nekome ne. Meni lično jedino smeta što taj ceo centralni deo sa komandom klime i cup holderima nije malo "izbačen" prema putnicima, ali bi onda verovatno i ručica menjača morala se izmešta, suvozaču bi još više smetala izbočina kod levog kolena itd. Prednost ovoga je slobodan prostor između, pa na AP-u kad se koristi tempomat možeš da biraš u kom položaju ćeš odmarati nogu :) ... za retrovizore nisam ni primetio, ne sećam se kad sam ih poslednji put podešavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da raštistimo neke stvari... ništa ja ne pljujem da je "neudobno", ali ovo su činjenice. I neuobičajene su za putnička vozila. I meni lično malo smetaju. Nigde nisam napisao da sam ja sad nešto pametniji jer meni ne odgovara toliko

 

A sad štelovanje retrovizora na krilu i otvaranje suvozačkog prozora na kurblu... pa valjda smo nešto i napredovali. Ne vidim da iko više nosi telefon sa monohromatskim ekranom i kući ima Stylandia TV E37 bez daljinca. Tako bi mogli da kažemo da smo se razmazili, jer ne ustajemo do TV-a da promenimo kanal

 

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...