Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Par puta sam sanjao da mi je auto zapravo mali traktor nov fensi ali traktor, sediste je kao na onim prvim traktorima ali tapacirano i širine za dve osobe :D
U snu mi je osećaj u stilu dobra stvar, izdrzljiva ali nije auto, krijem pred drugima osecaj da sam se zajebao sto sam to pazario.
Inace posedujem traktor IMT 539 de luxe iz 1985...

Ali generalno kako vreme prolazi ok mi je auto, ne razmisljam vise o stvarima koje sam primecivao, okrenem ključ i teram. Jedino me bas nervira to zvizdanje iz menjača.

A danas sam bio do placa Grande Puntom koji sam kupio ženi i tamo se zatekli moji roditelji kojima sam kupio isti takav, razlikuji se samo u tome sto ženin nema ofarbane kvake za vrata a ćaletov ima. I sto ih više zagledam sve mi se cini da je jedan svetliji pa mi se ucini da je drugi svetliji, mozda su ipak identicni zavisi od ugla gledanja i osvetljenja. Pa evo par fotki... f848abc74e87309aec50785b312be78b.jpge0d222979ba7ba7535037db5b43f01f8.jpgb4006171dfc99af470711cd36efbcb7d.jpgc497d4f5e328a33631788d6218caa4fb.jpg12856ef1a32aa2584a08faab4fe0df8d.jpg

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da dodam i jednu lepu vest a to je da poslednjih 5.000 km nije uopšte potrošio ulje.

 

Ko se seća a zapisano je ovde u temi, prvi mali servis sam radio na oko 12k km i do tad sam dolio cirka 3 kile ulja. Onda je do nekih 15-16k na satu popio jos oko 0.6-0.7 kila kada sam i poslednji put dolio.

 

Od 12 do 15-16 je razlika 4, pa je 0.7 puta 4 je tacno nesto manje od 3 kila na 12k, kao da je i posle prvog servisa nastavio po starom mozda malko manje.

 

Medjutim, sada na satu imam 20.5k a nivo ulja stoji na dve trećine šipke od poslednjeg dolivanja na 16k. Od tad nije mrdnulo.

 

Takodje sam vec pisao da mi se desavalo npr kad sam isao na Zakintos da na predjenih 3.5k km nije potrosio skoro nista, tada sam mislio da je fora mozda u gorivu u inostranstvu, medjutim primetio sam da izgleda na ovorenom na duzim relacijama ne trosi a po gradu trosi.

Ali ja odavno nisam imao neka putovanja, u poslednjih 5k km sam imao mozda 600km iz dva smera, do Sjenice i nazad, ostalo je po lokalu voznja osim par km autoputa relacija Gazela Lasta tu i tamo, tako da se iskreno nadam da je prestao da trosi, pa nek trosi i litar na 10k to mogu da razumem kao ok toleranciju.

 

Šlag na tortu bi bilo da je od minimuma do maksimuma litar a ne pola litre ulje, tako bih taman mogao da radim mali servis na 10-12k bez da razmisljam o dolivanju i vucaranju ulja vec uradim servis pa kad padne na minimum vreme je za sledeci servis default_).gif

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razradio si ga. Samo cepaj i proveri na na svakih 1000 koliko je nivo. Ono što bi trebalo da bude normalno, kod nekih brendova ulja (barem po mojem iskustvu) , je da mi se dešavalo da se nakon određenih pređenih kilometara pojavi potrošnja ulja. Do 5000 od servisa ništa i onda krene da troškari po 200-300 grama. Promenim brend nema troškarenja do otprilike 10000km .


Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je bilo tako sa Selenia uljem na Puntu mk2 1.2 16v, probao sam selenia 20k pa selenia ova ona pa i neko motul, isto je bilo oko 5k ne trosi a onda krene i bogami svuce litru za 2-3k pa onda dodje servis na 10k sa minimumom, znaci litar dva na drugih 5k potrosi na prvih 5k nista.

 

Sada sipam neko Mopar Selenia nesto 5w40, to sam kupio u ovlascenom istog dana kad i auto da imam litar rekose to je sipano te sam nastavio to isto da kupujem.

Fotka je sa neta kao primer isto izgleda i za dizel je ne nalazim za benzinca fotku.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

c17289edce33d1ae98d4e9f870432492.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urekoh se, bolje da nista pozitivno ne pisem.

 

Bio danas da operem auto i vidim kod suvozaceve strane iznad vrata otkinut komad farbe krvnicki, ja ne znam stvarno evo od cega to, nije bilo pticjeg izmeta nit je sta udarilo ni palo na auto, samo vidim beli se i pipnem ispod nivoa laka je znaci otkinuto.

 

Hauba sacuvaj me boze, na desetine belih tackica otkinute farbe, nisam fotkao da ne davim ne vidi se na fotki osim izbliza po par da sam fotkao.

 

Auto ce za godinu dve biti zreo da se ceo ofarba.

 

ccd773fdbb5d91f14d3408da2d7fbdae.jpgc50cd7b681e7c0b1f41c4aba83d72bae.jpg

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeste tako deluje, cak ima crtice pucne kao farba kad se osusi brzo, samo ne znam odakle je mogla samo jedna kap velika da kane u odnosu na gde parkiram a i nizeg je nivoa nego lak mada je to mozda varka osecaja pod prstom, svakako bas cudna pojava, videcu neki dan dal moze da se skine noktom ili benzinom

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost izgleda nije to, kada se noktom grebe iznutra ka spolja kaci nokat za farbu... Nije mi jasno sta je ovo stvarno al svaki odgovor servisa ce mi biti presmesan a svesce se na fizicko ostecenje od garancije nista... Videcemo

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nakon 4-5 k km bez grama ulja, do Zlatibora od Beograda je spržio 3.5 dL tj svukao na minimum, dobro je pa pogledah...

 

Bolje više da ga ne hvalim, odmah uzvrati udarcem ispod pojasa u kohones. Te otpade krug farbe te popi ulja. Videcu narednih dana kad uhvatim parking na ravno dal je popio i u drugom smeru.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno da prvih 5hkm ne trosi i posle trosi , ulje gubi kvalitet

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trosio je kako napisah odmah posle servisa tj frisko ulje, pa je prestao, pa sad nastavio... I to decilitar na 60 km. Tim tempom bi potrosio litar na 660 kilometara, a prethodnih 5000 nije potrosio nista, a pre toga 2000 posle zamene potrosio 0.7, ne razumem tolike oscilacije

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je taj 1.4 atmo, neki ne troše nimkap, neki piju kao blesavi.
Pisao sam da mom zetu na novom Tipu sa istim motorom je od starta troškario ulje a sad nakon par godina troši više nego tvoj.
Kolega moj skoro uzeo Punta 1.4, za 3500 km svukao na minimum i još malo ispod.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ok je to shvatio sam i prihvatio dok je u granicama razuma, a i da nije nemam opciju osim da se natrtim i skinem gaće :D

Nego sam se taman obradovao da je prestao da trosi a on odjednom sve srknu, ne mogu da izvucem zakljucak o cemu se radi a presao sam sad oko 21k km, proslo je vreme razrade motora, imao sam i periode gradske voznje i periode 3500km autoputa, do sad je neki zakljucak bio da trosi po gradu a na otvorenom i autoputu pa i 130 na sat, pa i 3om i 4om brzinom 5000 obrtaja uz dugo brdo, a sad potrosi na pola autoput pola magistrala kad bi racunali na 1000 km citavih litar i po, naravno ne mozemo samo pomnoziti al kapiras.

Za mesec dva tj pred zimu ili kad padne na minimum sta pre nastupi idem na drugi mali servis iako po predjenim km nisam obavezan u smislu garancije pa cu tad prijaviti i ovu otpalu farbu, tek mi je to fenomen, kao da si kanuo kiselinu a to se zasigurno nije desilo

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde da podelim sa vama mišljenje o FIRE motorima koje mi je rekao davno jedan nažalost sada pokojni mašinac. Elem po njemu svaki taj motor je unikatan, nijedan iz fabrike ne izlazi sa identičnim karakteristikama ni po snazi ni po obrtnom momentu pa kako vidimo ni po potrošnji ulja. Kaže čim fabrika deklariše u materijalu dostupnom kupcima (i time se automatski ograđuje) dozvoljena odstupanja kompresije plus-minus 0,2 (a ne kažu da je to po cilindru) onda adio. Tada je tvrdio da karakteristike može da "ispegla" i usrednji jedino turbina sa jačim motornim računarom.  Kako se u priču uklapa da turbo benzinci objektivno troše manje ulja pojma nemam.
Inače dolaskom hladnih i vlažnih dana uvek se setim kolege @oktopod , ono jutarnje trzanje lamele. Da nije bilo njega ne bih ni obratio pažnju, no kako vreme odmiče a lamela se troši a jutro je momački vlažno cimanje je primetnije. 'bem ti ekologiju, kao da će malo azbesta u lamelama da ubije planetu.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da ponovim meni je trosio taze ulje nakon prvog servisa za 2-3k km oko 6-7dL, pa 5k nije trosio pa sad popi ko lud te ne znam za tu pricu da ulje izgubi viskoznost il sta vec stoji i ne stoji...

A i to za lamelu trzanje i zvuk iz menjaca/diferencijala, na zeninom grande smo odmah menjali set dotrajao je druk lager, nit trza nit se sta cuje iz prenosa, na ocevom grande nismo menjali jer je dobro al sigurno nije fabricko i takodje nema trzanja ni zvuka iz prenosa, te mi nije jasno kako je to zamenski deo za grande "kvalitetniji" od fabrickog za 500L, jedina razlika koja moze da ima uticaja je sama kilaza vozila gde je 500L oko 400 kila tezi a sam prenos mozda jednako "kvalitetan" kao za grande pa mu je napor da vuče.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

djole81ar

Zastava je taj problem imala sa kompletnim serijama motora, Tačno su znali koje su serije motora sa delovima "na granici tolerancije" (čitati: "Zarad mira u kući progutati da u motorima  ima više delova koji su u osnovi škart") a koja je serija kako Bog zapoveda.

 

oktopod

Srećom kod mene ni menjač ni kvačilo nemaju nkakvu dodatnu "muziku", naprotv sve je vrlo tiho i za sada vrlo glatko kada se sklop kvačila zagreje.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, oktopod said:

jedina razlika koja moze da ima uticaja je sama kilaza vozila gde je 500L oko 400 kila tezi

Gde ovo iskopa? Punto, 500L, Tipo i sl. su samo modifikacija jedne te iste Small platforme.

Tj., u sustini i svojom osnovom - maltene sve su vozila B segmenta.

S tim sto je Punto klasican B (Subcompact), 500L je B-MPV, a Tipo "wannabe" Compact (napumpane spoljne dimenzije, na manjoj platformi segmenta ispod).

Tako da verujem da je razlika u tezini bar duplo manja od navedene. 500L sa 1.4 motorom je lagan, oko 1250 kg bez panorame, izlazne verzije cak mozda jedva preko 1200 kg. Dok Grande tesko da ima ispod tone i sa najmanjim 1.2 motorcicem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo, masa vozila bez vozača a sa svim natočenim  tečnostima (rezervoar napunjen na 90%) iznosi 1195 kg po fabričkom uputstvu. Model pre restilizovanja '21.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 500L sa 1,6 MJ je po COC-u imao 1.533 kg. Jeste imao panoramu, ali, opet, kao da od gusa bio uradjen što se mase tiče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta kazu fabricke specifikacije - dizelke sa panoramom mislim da su deklarisali negde oko 1350-1400 kg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U upustvo za upotrebu, za moj 1,6 MJ je pisalo "masa bez opterećenja (sa svim tečnostima, rezervoar napunjen 90% i bez opcione opreme ) - 1.365 kg"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande punto kojeg pominjem a to je 1.2 8V je tezak 1015kg a moj 500L cross je tezak 1350kg, eto znaci 335 kila razlike sto nije malo ako je prenos "isti" tj istog "kvaliteta"

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...