Jump to content
Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

19 minutes ago, nesa 169 said:

Mislim da sad od novih ovde nude samo dizelaša 1,3. 

Pa kad kažem ''nov'' mislim na led lampe tj. restyling, sad baš koje je god nem pojma, ali po zadnjem loncu rekao bih da je 1.4 ne znam kod 1.3 kakav je lonac. Mada ako je 1.3 nije ni čudo da je ostao pozadi :):):) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su led farovi išli u najboljoj opremi još kad sam ja uzimao kola. Moja je neka srednja pa imam led dnevna, dok osnovna nije imala ni to. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno uzimao bih ovaj MY22+ po cenu da malo jos i sacekam. 
Hteo bih LED farove, digitalnu tablu i ovu novu multimediju.. I ovako i onako uzmam auto jednom u 10 godina pa sta je 1000e gore dole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da. Svakako ako budeš imao priliku da biraš i boju, dosta se vizuelno razlikuje Tipo zavisno od boje. Ja sad da ponovo uzimam verovanto bi bio srebrni, em mu dobro stoji em se ne vidi ogrebotine, na mojem se vidi... Viđao sam dobre i skor crne, teget karavana sa hrom maskom, ima i belih lepi, kako koji zavisno od kobinacije hrom negde stoji negde ne...  

 

Meni je beli corss leši nego zeleni, ovaj plac ima oba pa pogledaj :)

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25389031/fiat-tipo-10-cross?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shomispc said:

Iskreno uzimao bih ovaj MY22+

Zar postoji jos jedan restyle modela?

Znam jedino za startnu verziju Tipa (356, 357 i 358 varijante) i za MY21.

MY21 je podrazumevao Cross pa kasnije i Cross Wagon verzije, plus "novi" GSE motori, plus noviji detalji opreme spolja i unutra (LED svetla, digitalna tabla, novija multimedija, par aktivnih sistema, itd.).

Ne znam da postoji neka restyle/facelift verzija modela iza toga, tj. da nosi zvanicnu MY oznaku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nesto gledao i deluje mi da kao ima.
MY21 ima samo motorizaciju ali su vizuelni elementi stari, dok MY22 ima sve...


Fora je u tome sto imas i '22 godiste sa starim setupom, a imas i '21 godiste koje je za '22 pa ima novi setup. Pri tome mislim na drugu masku, farove, enterijer itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shomispc said:

MY21 ima samo motorizaciju ali su vizuelni elementi stari, dok MY22 ima sve...

MY je skracenica od "Model Year" - a to oznacava godinu u kojoj je izbacena nova verzija modela, tj. restyle. A ne godinu proizvodnje, ako se tu razmimoilazimo ;) .

Npr. za moj i tvoj Nuova Bravo si imao ulaznu verziju (pre restyle) i Nuova Bravo MY10 (restyle, sa novim motorima, menjacima, opremom, sitnijim izmenama u eksterijeru). Nista vise sve do kraja produkcije modela 2014. godine.

Zato kazem da kod Tipa znam samo za MY21 kao jedini zvanicni restyle (pomenute Cross verzije, GSE motori, LED svetla, digitalna tabla, par aktivnih sistema, novija multimedija...).

Pa posto par vas gleda i ovo najnovije iz salona - samo pitam je li izbacivano nesto novije kao zvanican restyle, a posle MY21?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da nije. To su samo verzije poslednjeg restyle-a iz 21' samo su sveli pakete na osnovni i style i motore na 1.6 i 1.3 mjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pričate o novim vozilima, ja kad sam se raspitivao prošle godine, u ponudi je bio samo 1.3 mjet, samo sedan. Ne znam kakva je trenutna situacija ( pretpostavljam slična ).

 

Ne razumem zašto više nemaju onaj 1.0 turbak od 101ks, meni je to bila potencijalna opcija za sledeći auto, ali nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazis logiku kod Fiata :D ?

Da je iole ima, ne bi bili tu gde su danas :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, napisah ranije. Imaju 1.6 dizel ciji kontigent uskoro dolazi i to u 2 opreme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Prvo sto je u pitanju Compact klasa, koja ce veci deo zivotnog veka provesti u gradu. A sa novim Euro zahtevima, em su tehnikom (DPF, AdBlue), em normama (po Evropi su to povecane takse, zabrana ulaska dizelasa u uze delove gradova, itd...) totalno obesmislili postojanje tih malih dizelasa. Koji su dominirali pocetkom i u prvoj deceniji 2000-ih, pogotovo u vreme Euro 3 i sa startom Euro 4 motora. Moze se videti i u FCA grupaciji - od Euro 5 1.3 MultiJet krecu problemi sa skupim diznama, problemi u radu motora, DPF, na to se na dizele kasnije "kalemi" i AdBlue, itd. 

Drugo, performansama su 1.4 FIRE i 1.3 MultiJet maltene barabar. Jedino sto atmosferac zbog max torque koji je u visokim obrtajima naravno trazi malo vise rada menjacem. I sto ce to opet povlaciti malo vecu potrosnju u istim uslovima. Tj. mali turbo dizelas je elasticniji i laksi za voznju, jer ima veci obrtni na nizim obrtajima.

Atmosferac je mozda 40-ak EUR skuplji za registraciju (osiguranje je isto zbog iste snage od 70 kW, razlika je u porezu i stepen vecoj kubikazi). Ali je FIRE vrlo prost motor matore tehnologije, jeftin za odrzavanje, naspram CommonRail dizela sa svojim diznama, turbom, zamajcem, smaranjem sa regeneracijama DPF po gradu, itd.

 

Tako da su sa jedne strane malo veca potrosnja goriva, malo vise rada menjacem, potrosnja motornog ulja, trunku skuplja registracija - ali prost motor, jeftina eksploatacija i odrzavanje, jeftiniji u startu kao nov. Sa druge strane su (pogotovo na polovnjacima) potencijalno skupi dizelski kvarovi, regeneracije DPF po gradu, AdBlue, skuplje odrzavanje ali i elasticniji motor sa manjom potrosnjom.

Sve to sa maltene istim performansama, pa ko sta voli. Licno uvek pre vise volim da razvucem benzinca u obrtaje, nego da mi mali dizel, sa malim mono-scroll turbom crkava vec na 3000-3500 rpm (iako ima veci obrtni u nizim rpm). Tu je i kultura rada, tisina u kabini, bez vibracija i zvuka cekicanja. Na kraju dana, za nas entuzijaste, kad odes na pumpu i krenes da tocis... Miris benzina - priceless, vs smrad nafte (posle pauze od 5 godina, opet vozim cumurasa, da ne shvati neko kao onu temu "benzin vs dizel" gde se ranije pojedini poklase :D).

 

E sad, 1.6 MultiJet je totalno druga prica i tu ne bih razmisljao ni sekunde. Po meni, trenutno jedina odgovarajuca motorizacija za tu karoseriju, u gami motorizacije Tipa. On bi bio pandan T-Jet 120 (koji se odavno vise ne ugradjuje) ili 1.3 T4 GSE motoru (u verzijama od 150 do 180 KS, koji nazalost nikada nije bio ni predvidjen za Tipo).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno im je ostalo u skladištu 1.3 Multijet motora, pa da ih potroše. Fabrika u Poljskoj koja ih je proizvodila je ugašena početkom 2024.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je preteklo od Aegee, Turci arce maltene samo te male dizele u sedanima. Nafta im je bagatela u odnosu na nas ovde.

Benzinci su kao igla u plastu sena, bar ono sto sam ja vidjao.

Trunku bolje stoji odnos HB vs sedan, karavani i Cross takodje nikako.

 

Mozda je i to dominantno stancovanje u maticnoj Turskoj razlog forsiranja kombinacije sedan+dizel i kod nas, kao sto ljudi iznad navode da je situacija po salonima trenutno.

U situaciji kada je u Evropi totalna kontra - najtrazeniji su benzinci ili kombinacija sa hibridima. A klasicni sedani pred izumiranjem, uz najtrazenije povisene/SUV izvedbe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zavisi od toga koliko kome treba. Meni bi bio dovoljan, mada mi je drago što sam izabrao benzinca.  Neki kolege već imaju ozbiljne probleme s dpf-om, a nisu još stigli ni do 100 hiljada. Jednom je otkazao taj motor pa mu je zamenjen u garanciji. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam se muvao ovih dana kod ovlašćenog zbog servisa malo sam cunjao po vozilima koja su na lageru. Sve su u sedani 1,3 ćumur ali nisu motori sa lagera nego celokupna vozila. Kako su konzervirana svako ima nalepnicu na šofrerki sa podacima i datumom  koje kaže recimo neki 14. 09. 2024. septembar prošle godine je sigurno. Ta vozila su stara minimum pola godine. Nisam hteo da slikam okolo da mi se neko ne načestita mile uže i šire rodbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upitno je za koje trziste su ta vozila bila namenjena. 

Recimo, znam provereno da je Skoda/Auto Cacak uvezla par hiljada komada SuperB koje su bile namenjene za Egipat. Kolega je pre 2 meseca isao u Cacak da preuzme SuperB 2.0 tdi dsg sa full opremom, bukvalno sve sem koze za nesto sitno ispod 30k evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, MiloshBg said:

Upitno je za koje trziste su ta vozila bila namenjena. 

koje su bile namenjene za Egipat

To i ja napisah par postova iznad. Kombinacija sedan+dizel (sve suprotno od onoga sto trziste u Evropi trazi) mi mirise da je plocica "Aegea" zamenjena sa "Tipo".

Karikiram malo naravno, ali ne ne bi zacudilo da je neki zaostali kontigent za maticno tursko trziste u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...