Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Meni potroši oko 1litre na 10.000km I tačno tako u zavisnosti od vožnje sto se vozi u višim obrtajima to više troši ulja,ali po meni ništa strašno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ide 2 litra, ali imam plin i tu je uvek veća potrošnja ulja.

Inače sam uglavnom zadovoljan, 60.000 km sam prešao. Prvi vlasnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, The Schumann said:

cuo prica da trose ulja,

Sva vozila trose ulja ako ih nacepis dobro na gas, bilo dizlo ili benzinac. Razlika je samo koliko potrosi. 

Sto se tice atmosferca, svi ti oni trose ulje, samo neko napise fabricki deklarisane granice potrosnje prilikom razrade i eksploatacije (npr za Tipa,500L) a negde napisu 'proveravati nivo ulja i dodati po potrebi' kao npr Toyota (str 469), Hyndai (365-367) itd isl....

Ofc, uvek negde moze biti greska u proizvodnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S ovim se baš ne bih složio. Naime moj stari Picasso kojeg još uvek imam i povremeno vozim posle 400.000 km i dalje izgubi samo 3 - 4 deci na 10 hiljada kilometara. 

Ona Marea kad je urađen motor isto je veoma malo ulja trošila. Posle generalne sam prešao 170.000.

Tipo troši dosta više, ali sam ja navikao da svaki dan gledam nivo ulja i tako radim svih ovih 40 godina koliko vozim. Zato meni to nije neki problem.

Moram međutim da kažem da je kod nekih kolega potrošnja ulja ogromna. Uglavnom se radi o 500L, ali motor je isti. Nemaju svi taj problem, ali recimo kolegi koji je prešao manje od mene je stalno gubio i po 7 litara. Meni ode oko 2 na 10.000 km. Mnogo reklamacija, svađa i ostalog je imao, otvorili su mu motor, valjda i uradili, ali njemu je opet isto. Nemam objašnjenje, samo eto da znate da ima i takvih slučajeva. 

Prilično sam ubeđen da je sve to zbog ekoloških dodataka, naročito euro6. Recimo drugi kolega ima taj motor star 11 godina i ode mu litra do dve na 10.000. Tu je kod njega euro5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je do norme,meni je euro 6 norma 2021 god.i potroši  oko 1,2 litra na 10000 km ,a do sad prešao 37000 km.

mislim da je to fabricki,i da većina benzinaca troši ulje

Sipam seleniu k.p.e,možda manje troši shell ili neko drugo,možda neko zna razliku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, python said:

3 godine, 20.000 km, 1 litar, nov kupljen 2020.

1 litar za 20.000? Aj kolega reci kako, da li misliš da je do stila vožnje ili je tebi zapao neki extra precizan primerak motora... pošto većini troši, 1-2 l na 10.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da sačekamo čoveka da kaže svoje mišljenje, ja ipak mislim da je do stila vožnje, ta km za 3 god, to je povremena ne svakodnevna vožnja lageneza, moja pretpostavka. Ne kažem ja da jurim sa autom, što neko reče za rođaka nije trkač, ali da vozim smireno ne vozim (osim na magistrali) jer većinom se nešto po gradu žuri, po decu, na posao, strči do prodavnice nešto fali, živim na brdu, gas konica, prva druga... Imao sam ranije komšiju koji je pored moje kuće do glavne ulice uvek prolazio istim tempom, na vrh gasa, konstatno 10kmh, brrrrrrrrrrrrrr, ja to nisam nikad kapirao... jednostavno nisam taj temperament i to se preslikava na stil vožnje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni to sve zvuci poprilicno mnogo. Meni Mini na 10 000km ne potrosi preko 0.5l, bukvanlo nema potrebe za dosipanjem ulja.

Za Geely cu tek videti :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Za Geely cu tek videti

Dzili je hibrid ionako.

Benzin - ulje - vodonik - baterija :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djole81ar said:

1 litar za 20.000? Aj kolega reci kako, da li misliš da je do stila vožnje ili je tebi zapao neki extra precizan primerak motora... pošto većini troši, 1-2 l na 10.000

Vozi kratko i retko, prosečna temperatura motora je niža i eto. Ja sam tačno primetio da mi zimi troši manje ulja nego leti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni to sve zvuci poprilicno mnogo. Meni Mini na 10 000km ne potrosi preko 0.5l, bukvanlo nema potrebe za dosipanjem ulja.
Za Geely cu tek videti  
Ovde je reč konkretno o fiatovom 1.4 atmo. Benzinci i troše i ne troše i u većini slučajeva kad ih gaziš hoće malo da srknu ili krene da troškare pred zamenu kad se ulje malo isposti. Za 1.4 sam i luo i pročitao na dosta mesta da hoče da srkne ulje. E sad, po Fiatu je 600-800gr ulja na 1000 km normalno

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, djole81ar said:

1 litar za 20.000? Aj kolega reci kako, da li misliš da je do stila vožnje ili je tebi zapao neki extra precizan primerak motora... pošto većini troši, 1-2 l na 10.000

Po gradu skoro i ne vozim, sve mi je blizu, većina kilometraže KŠ-NS i CG, auto put 120 tempomat, mator sam pa retko kada žurim. To je do mene, možda ima nešto i do ovog primerka. Litar Selenije uvek u gepeku za svaki slučaj.

Edited by python

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, knezevic76 said:

 E sad, po Fiatu je 600-800gr ulja na 1000 km normalno
 

svaka fabrika se ograđuje sa potrošnjom ulja zbog potencijalih budala

u Hondinim upustvima piše 1L na 1000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/22/2024 at 8:23 PM, ISV_01 said:

potrebi' kao npr Toyota (str 469

Gde baš nađe hibride da daš kao primer! Bolje 1.33vvti od 90ks, to je otprilike bio motor sličnih performansi, a turali su ga i u Korolu/Auris. Imao sam 1.6vvti Auris nisam primetio neko veće trošenje ulja, mada je on imao 132ks, takođe ni na GP 1.2... 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni punto 1.2 8v nije trosio ulje, mislim nije moralo da se dolije za 8-10000km servisnog intervala. Vozen je normalno, tek ponekad pun gas na momenat.

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto iskustvo sa MultiAir Turbo, obicno je bilo 4 dl na servisnom intervalu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo oko potrošnje ulja. Meni je prosečna definitivno oko 0,2l na 1000 km. Što kolega Neša reče leti pije više, zimi manje ali to je i momenat starosti ulja tj. pred servis se malo poveća posle servisa sa novim uljem se smanji i tako u krug. Meni lično to ne smeta taman da se vizulno prekontroliše šta još treba. A za duži put jednu litru u gepek za svaki slučaj.

Jedan lični utisak. Kako auto ima masu kratkih relacija posle izvesnog vremna primećujem da motor postane bučan u leru a zagrejan i malo mu i padnu obrtaji u leru, kao da diskretno neravnomernije radi. Povremeno auto provozam vrlo oštro sa više uzastopnih menjanja brina na skoro 6000 i uz koliko-toloko dužu vožnju na višim obrtajima 3500-4000. Posledica je da motor ponovo postane tih skoro nečujan na leru uz zakucanu kazaljku obrtomera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mu dodjen italijanski tjunap. Isteras na autoput i pun gas u 4oj (ili kojoj vec da obrtaji porastu na oko 5000 ili nesto manje). Sagori cadj i sr... sto se nakupi u motoru i izduvu. Samo pripaziti turbo da se propisno ohladi pre gasenja auta (lagana voznja nekoliko desetak minuta posle ovakvog dzibrenja).

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost ovo je čist atmosferac, no i pored toga imam naviku da posle vožnje ostavim motor da malo odradi na leru pa tek onda da ga gasim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zakeralo said:

 Što kolega Neša reče leti pije više, zimi manje ali to je i momenat starosti ulja tj. pred servis se malo poveća posle servisa sa novim uljem se smanji i tako u krug.

Kod mene nije taj momenat jer pređem sada oko 40.000 godišnje tako da imam servise i leti i zimi. 

4 hours ago, Zakeralo said:

 

Jedan lični utisak. Kako auto ima masu kratkih relacija posle izvesnog vremna primećujem da motor postane bučan u leru a zagrejan i malo mu i padnu obrtaji u leru, kao da diskretno neravnomernije radi. 

Meni to isto tako bude, ali samo kad se uključi motorski ventilator, inače ne. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Z10, tj Punto 2B, potrosi oko pola litra, mozda i malo vise, na 15000km. 90% je vangradska voznja, retko preko 3000 rpm

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače pre nekog vremena mi se upalila lampica sa slikom za tablice. To je tako svetlelo jedno pola dana i posle je nestalo. Svetla tablice zaista tad nisu radila, ali posle su proradila. Pojma nemam zašto. Možda je pomoglo to što sam nekoliko puta otvorio i zatvorio gepek. Imali su ljudi stvari pa zato. Ne znam, misterija. To je bilo otprilike negde u januaru. Nije se posle dešavalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...