Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Pozdrav ljudi, 

 

Vozim Tipa 1.6 Multijet Lounge neko vreme i jednu stvar nikako ne mogu da skontam. Pre sam vozio GP-a 1.3 multijet i nisam nikada imao jači auto. 

 

Pitanje je: na otvorenom vozim petom ili šestom brzinom u niskim obratajima, na primer 1.750 - 2.000 RPM i hoću da preteknem. Dam gas, ne mora ni pun gas, i auto odmah digne obrtaje i na bordu pokaže jedan niži stepen prenosa i kreće da vuče. Bukvalno kao da je spustio brzinu. Manuelni menjač, šest brzina. Par sekundi tako, onda počne da spušta obrtaje i pokaže brzinu u kojoj zarpravo jeste i nastavlja da vuče. 

Koja je to fora? Možda sam ja glupav, možda nisam imao noviji auto, ali bukvalno kao da ti spusti brzinu dok ne dođeš u neke obrtaje u kojima ima više snage da isporuči. Ništa mi tu nije jasno. 

Svaka pomoć da razumem je dobro došla. Hvala. 

P.S. ko se razmišlja o tom autu, definitvno jedan od boljih izbora. 

Moj je 190k km, najjača oprema, hrom paket, boja iz doplate, fabričke 17ke felne. Jedina mana je što zimi, dok ne ugreje, brutalno zuji sva plastika u suvozačevim vratima od vibracija motora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri set kvacila, verovatno je za zamenu. Mozda korpa i lamela, a ne i zamajac a to mora da utvrdi mehanicar.

Mozes i jednostavnije da utvrdis - pri oko 40-50km/h ubaci u 4.stepen prenosa i gas patos...ako krene da dize obrtaje sigurno je u pitanju set kvacila. 

 

1.6 mjet najveci obrtni momenat postize oko 1800-2000 rpm pa tad i najvise 'cupa'. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ISV_01 said:

Proveri set kvacila, verovatno je za zamenu. Mozda korpa i lamela, a ne i zamajac a to mora da utvrdi mehanicar.

Mozes i jednostavnije da utvrdis - pri oko 40-50km/h ubaci u 4.stepen prenosa i gas patos...ako krene da dize obrtaje sigurno je u pitanju set kvacila. 

 

1.6 mjet najveci obrtni momenat postize oko 1800-2000 rpm pa tad i najvise 'cupa'. 

Zahvaljujem se, proverićemo. Mislim kvačilo mu radi očekivano. Lepo odvaja, mekano je. Na GP-u sam menjao i set i zamajac, ali zato što se hidro druk razleteo skroz i sve je već bilo uveliko za zamenu. Zvukovi koje je proizvodio na stisak kvačila su bili jasan znak da nešto ne valja. Ovaj ne radi ništa, lepo menja, mekano je, ne čuje se. Ali kad daš gas iz nižih obrtaja, digne obrtaje kao da je brzinu promenio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. AKO diže obrtaje, šlajfuje ti lamela. 

 

2. to što na bordu pokaže niži stepen prenosa je samo predlog da promeniš. Ono kao savet... A kad se malo dohvati obrtaja vrati ti pokazivač na stepen prenosa u kom se i nalazi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, knezevic76 said:

isto se manifestovao dizanjem obrtaja bez trenutnog ubrzavanja

Takodje kolega. Posebno kad spadne lanac sa bajka na nekoj uzbrdopiz**ni  pa dodje i do momentalnog polaska unazad. To najbolje znaju ovi pedalasi na forumu kako to izgleda...

tu crkne turbina, protokomer, radilica i limarija :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

20231201_134107.thumb.jpg.c79f7d137b7bb94d241304018ee7aac0.jpg20231201_134552.thumb.jpg.fde26b43ad1303d90b7021485ec8edbc.jpg

S obzirom da smo nagurali do 140 000 km,evo sta je radjeno.

 

Uradjen veliki servis na 120 000km, Pancevo Pivasevic(ovlasceni serviser) cena nesto preko 70 000 din, u tu cenu je usao i jedan stabilizator koji je negde 6000 din.

Auto i dalje nema tj nije imao ni jedan kvar,ponasa se isto kao i na pocetku.

Od menjanja do menjanja i dalje dospemo oko 1 litar ulja,ni to se nije promenilo.

Za divno cudo nista ne krcka unutra iako je doslo hladno vreme.

Potrosnja benzina  i dalje ista,start stop radi kad hoce,nema nekog pravila,nekad na svako zaustavljanje ,nekad svako deseto...

Nema bagova sa multimedijom,sve radi odlicno

 

 

Edited by vladac81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako jeste klasican atmos 1.4, ozbiljno je dranje....i za VS, a za stabilizator posebno..doduse ruke su tu sigurno dosta usle u cenu (radni sat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da ,azdaja od 1.4.....Iskreno nisam gledao specifikaciju delova al sve sto ide ,ukljucujuci i ulje  i fitere...

Uvek je u u ovlascenom bilo dranje,secam se perioda za dva kombija dukata koja smo tu odrzavali dok nisu presli 100 hiljada. pa smo presli na drugo mesto

Da napomenem,auto je firmin,vozi ga ko kako stigne,zato i napisem koju o odrzavanju,pouzdanosti itd.Ja ovo ne bih vozio sigurno kao licni auto.

Verujem da bi u rukama normalnog vlasnika mogao poprilicno dugo da traje, mi ga iskreno urnisemo al ne da se...

Sto se tice stabilizatora,  najobicniji komad plastike...dobro je i trajao...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vladac81 said:

Sto se tice stabilizatora,  najobicniji komad plastike...dobro je i trajao

Plastike ? Ne znam ja da je on plastican, metalna sipka sa dve 'spone' gornjom i donjom, bar kod Brava..jedino ako nisu bas toliko krenuli da stede na materijalima, bilo bi bas razocaravajuce :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam ja plasticne na astri, nista cudno.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na 54.000 trenutno i takođe još ništa se nije pokvarilo. Ulja mi ode oko 2 litra na 10.000. Uvek mi je tako nekako bilo.  Start/stop nemam pa to ne može da mi brljavi. Pločice sam jedino menjao na 30.000. Negde u februaru će i meni biti veliki servis pa ću vam javiti koliko me je izašlo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što je vozilo taksi, vozi se isključivo po gradu. To znači da kod mene klipovi pretrče gore - dole za tu kilometražu više nego prosečnom korisniku za 90.000.  Iz istog razloga i mali servis radim na 10 umesto na predviđenih 15 hiljada. 

Razmišljao sam da li da radim na 90 kako piše ili pre, a onda mi je kolega koji ga dugo ima rekao da je bolje na 60 jer kad je on tad radio kaiševi su već bili vidni potrošeni. On je inače njime prešao preko 300 hiljada. Kupio ga je novog 2016.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, gledam Tipo 1.4 polovnjak od 2020-te godine sa predjenim 140.000km, full servisiran. Kada sam pitao prijatelja koji je serviser dali da ga smatram za kupovinu, reko mi je NE zato sto ovaj motor jako trosi ulje. Hteo bih neko od vlasnika da mi to potvrdi/negira kako bi doneo ispravniju odluku. Hvala vam.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne kvarimo domacinu temu, ali ovaj motor se pravi od 2000ih godina i uvek je svima valjao.

Jeste stari dizajn, ali to dolazi sa svojom (nizom) cenom. Potrosi ulje, dospes i to je to.

Ja sam cuo pricu da ga majstori ne vole kao polovnjaka jer nije nesto brz, pa svi ocekuju da je gazen. Ali sto se toga tice biras od koga kupujes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Schumann

Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Prebacio sam tvoje pitanje u odgovarajucu temu o kupovini Tipa. Na prethodnim stranama je za 7 godina ispisano sve sto te zanima do detalja, sa gomilom iskustava vlasnika. A i u tehnickim podforumima imas teme o potosnji ulja na 500L i Tipu.

 

Kao prvo, nisi napisao koja verzija 1.4 motora je u pitanju? Atmosferac ili T-Jet?

U najkracem, da ne ponavljamo do besvesti. Da, ako je FIRE atmosferac u Tipu/500L u pitanju - troskare ulje, sto je fabricki normalno za njih. Na nekim starijim FIRE verzijama nije, na turbo verzijama na istom tom 1368 ccm bloku (T-Jet, MultiAir) takodje nije izrazeno kao na tim novijim.

Inace je u pitanju peri-deri masina stare konstrukcije, sam FIRE je u osnovi star preko 40 godina, normalno sa modifikacijama do poslednjih Euro 6 verzija. Jeftino odrzavanje, jeftina registracija, kome ne smetaju tanke performanse, potrosnja ulja mi je bas "interesantan" razlog majstora da se zaobidje. Da mozda proba da zaviri kod konkurencije i uporedi kakve sve probleme imaju pogotovo noviji benzinski turbo motori.

Pogotovo vazi za privatna vozila kupljena u Srbiji - bar ljude koje ja poznajem... Tipo su kupovali uglavnom porodicni ljudi, koji su zbog nize cene zrtvovali motorizaciju zarad toga da auto bude nov. Samim tim su tako i vozeni. Za siguran i jeftin prevoz od A do B, a ne za patosiranje gasa :) . Svakako bih gledao tako nesto, a ne nesto razgazeno, sluzbeno ili iz uvoza, kada vec ima izbora.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala ti na dobrodoslicu i na premestanja komentara u adekvatniju temu.

 

Elem. u pitanju je 1.4 atmosferac sa 95HP ( https://www.auto-data.net/en/fiat-tipo-356-1.4-95hp-36614 ) koji nije iz uvoza. Ovde u Skoplju voze ga taksisti a i od njih sam cuo prica da trose ulja, ali naravno nisu mi oni toliko merodavni. Srecom ovaj nije taksiran.

Oko potroshnju ulja, znam da je normalno da potrosi recimo 1L na 10.000km, ali mene plasi da nije 1L na 1.000 km. :)

Inace vozim Punto Classic 1.2 i znam koliko su ekonomicni i lagani za odrzavanje. Zbog toga me je i ovaj Tipo privukao. :)

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami ovaj je trošio od izlaska iz salona, a zet mi je sve samo nije trkač, mada kad on, žena i troje dece sednu u tipa, ne može da se šalta na 1000 obrtaja.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...